Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Hallo allemaal. Nou ik kan weer in herhaling vallen... Het is weer net zoals altijd in de zomer, ik voel me een dweil.

Het is zo vreselijk warm op mijn werk en we zijn weer(ja hoe kan het anders) met te weinig personeel. Na een ochtend werken ben ik tot niets in staat, heb griepachtige verschijnselen. Vervolgens ga ik dan liggen piekeren over wat er allemaal nog in huis moet gebeuren, nou dan is de cirkel rond.

Ik vind het al zo vroeg in het jaar zomer, nog zeker ruim 3 maanden afzien. Pffffff.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gelukkig wat afgekoeld ondertussen, daar ben ik erg blij mee.
Van tegen de stroom in zwemmen word je sterker. -Loesje
quote:jen16 schreef op 22 mei 2014 @ 19:56:

Boekenwurm, ik zit ook nog flink uit te puffen hoor, had ook op meer verkoeling gehoopt vandaag. En voorspellingen van 22 graden zijn alsnog helemaal niet leuk, maar we moeten inderdaad ons zelf voor de gek houden positief blijven!

Hopelijk kan je vannacht wat beter slapen. Ik heb echt de neiging soms om gewoon de vriezer wagenwijd open te zetten met een ventilator ervoor.. zou het helpen?? Misschien een beetje zonde van de energierekening

Hier vanmiddag trouwens wel een kort buitje gehad, verder gewoon weer stralend zonnig (nu ook nog). En ik zag net dat mijn ijsjes op zijn

Hahaha, ik zie je al zitten voor je vriezer met ventilator erbij

Zonde van de energierekening ja, maar wel lekker fris

En inmiddels al nieuwe ijsjes gehaald? Dat kan niet hoor, dat ze op zijn. Vergeet je dan niet om je vriezer weer dicht te doen als je ijsjes erin liggen

Vannacht heb ik idd wel wat beter geslapen, gelukkig. Ik had het wat minder warm, dus dat was in ieder geval iets. Maar nog lang niet genoeg naar m'n zin hoor.

Die warmte blijft ook zo lang binnen hangen.

Hoorde dat 't morgen bewolkt en regenachtig zou zijn en een graad of 19 ! Laten we hopen dat het klopt
Lammy

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar het klinkt echt niet fijn zoals je je voelt en dan ook nog eens met te weinig personeel.

Kan je het thuis wel 'n beetje koel houden of is dat ook lastig?
boekenwurm1, dat is helemaal waar. De warmte blijft inderdaad lang binnen hangen! Ik heb maar weer een zomerpak aan en de ventilator aan. Het is echt niet leuk zo. En ben inderdaad helemaal stapelgek op onze kat, zijn forumnaam is inmiddels Huisprins

Jen, ik hoop dat je weer nieuwe ijsjes hebt! Dat is nu wel onmisbaar!

Lammy
Huisprins Wat leuk bedacht! En heeft jullie prins weer prinsheerlijk tussen jullie in gelegen vannacht?

Oh ik zou ook zo graag gewoon een lekker vest aan doen en lekkere dikke sokken, dekentje erbij. Zeker 's avonds op de bank. Maar nee, ik zit met blote voeten en korte mouwen enzo.
Oh trouwens, lieve wintervrienden, ik was vandaag bij de huisdierenwinkel waar ik een kattenboek, kattensnoepjes en Whiskas Indoor brokken kocht en kon mijn enthousiasme gewoon niet bedwingen en vertelde stralend dat we pas een kat hadden.

Toen heb ik een heel mooi kattenblik gekregen om de brokken in te bewaren! En jullie raden het nooit, het blik is wit met ijsblauw en ijssterren erop! Lekker winters, haha! En natuurlijk met katten erop
Ja ik noemde hem de prins van het huis op een ander topic en toen kwam iemand anders met 'Huisprins' zo leuk! Ja hij heeft aan mijn voeten geslapen vannacht Zo lief!

En erg herkenbaar wat je schrijft, ik verlang zo naar die lange warme donkere knusse avonden met thee/warme chocomel, dekentje erbij, en gevulde speculaas... En lekker mijn winterpak aan! Dan ben ik op mijn gelukkigst. Maar helaas... we moeten nog geduld hebben!
En troost je boekenwurm1, ik heb helemaal geen mouwen aan

Draag nu een zwarte haltertop van velours en een lichtgrijze harembroek, model moderne driekwart joggingbroek (dus niet met een kruis wat op je enkels hangt) mijn bh-bandjes zakken lichtelijk af en ik voel me een slons, zometeen maar eens even bijstellen.

En vriend vindt juist dat ik er leuk uitzie, haha! Zo zie je maar weer Hoe gaat het met de baby?
quote:Hilary schreef op 23 mei 2014 @ 16:37:

Oh trouwens, lieve wintervrienden, ik was vandaag bij de huisdierenwinkel waar ik een kattenboek, kattensnoepjes en Whiskas Indoor brokken kocht en kon mijn enthousiasme gewoon niet bedwingen en vertelde stralend dat we pas een kat hadden.

Toen heb ik een heel mooi kattenblik gekregen om de brokken in te bewaren! En jullie raden het nooit, het blik is wit met ijsblauw en ijssterren erop! Lekker winters, haha! En natuurlijk met katten erop Ahhh wat leuk, dat kattenblik ! En helemaal je smaak met dat wintertafereel.
quote:boekenwurm1 schreef op 23 mei 2014 @ 16:48:

[...]

Ahhh wat leuk, dat kattenblik ! En helemaal je smaak met dat wintertafereel.Inderdaad, vond ik zo ontzettend leuk!
Ohhh nee Hilary, zelfs helemaal geen mouwen aan

En we moeten nog zo lang, het is pas mei. Ben wel bang voor de maanden die nog gaan komen. Maar ja, volgende maand gelukkig de langste dag alweer. Kunnen we naar uitkijken

Haha, dat je vriend het dan wel weer leuk vindt, laat maar hangen dan die beha-bandjes

Met baby gaat 't goed ! Merk trouwens wel, dat onze oudste kat nu wat meer aandacht komt opeisen, als we niet genoeg naar haar omkijken voor haar gevoel. Maar gelukkig gaat 't prima samen met zoon, was ik wel bang voor, want de oudste kat is nogal een felle (met name dan naar de jongste kat, die krijgt er nogal eens van langs ), maar voor zoon is ze gelukkig lief, snuffelt zo af en toe eens aan z'n voetje of hoofdje en dan is het weer prima. Laatst lag zoon bij me en oudste kat ook op m'n schoot, was erg knus
Inderdaad volgende maand alweer de langste dag! Dan kunnen we er ons in ieder geval op verheugen dat de dagen weer korter worden! En met Huisprins kom ik hopelijk juli en augustus ook nog wel door! Hahaha de bandjes hangen inderdaad nog steeds, vriend heeft naar eigen zeggen een leuk uitzicht

Fijn dat het goed gaat met baby! En dat dat ook goed gaat met de katten, en dat de felle poes ook lief is voor baby, dat is natuurlijk wel belangrijk! En kat en baby op schoot klinkt heerlijk knus
En katten dulden inderdaad weinig concurrentie als het gaat om aandacht

Toen ik nog op kamers woonde zat ik op mijn bed de oudste huispoes te aaien en tegelijkertijd het jonge katertje (niet van haar). Zolang ik poes aaide was alles goed en spinde ze, zodra ik katertje ook aaide begon ze boos te miauwen! Haha, dat was zo grappig!
Wat leuk Hilary hoe je over je kat schrijft. Het zijn ook geweldige dieren. Ik bestel alles voor mijn katers via internet. Bij zooplus hebben ze veel variatie.

Vandaag gelukkig wat koeler. Ik was ook vrij vandaag. Hoop dat het morgen wat koeler is.

Wat denken jullie? Wordt het een warme zomer?
Leuk dat jij ook katers hebt Zooplus is inderdaad leuk, heb er een heel mooi kattenbed en een radiatorhangmat gekocht, alleen katlief kijkt er niet naar om, hahaha! Meneer vluchtte zelfs uit het kattenbed.

Fijn dat je vrij was vandaag Lammy, hoop dat je een fijne dag hebt. Hier nog steeds warm. Ik weet niet of het een warme zomer wordt, ik hoop dat het mee gaat vallen nu we in mei ook al warme dagen hebben.
Al die kattenpraat haha, ik kan echt niet wachten tot ik een eigen katje kan. Vandaag op de website van een nabijgelegen asiel gekeken en nu ben ik gesmolten tot een plasje kattenliefde.
Van tegen de stroom in zwemmen word je sterker. -Loesje
Lieve katten en katten-baby verhalen zeg, leuk allemaal! En wat toevallig, dat mooie winterse blik voor de Huisprins

Lammy, erg he, om te bedenken dat we nog zo lang moeten tot september/oktober.. ik weet soms ook echt even niet hoe ik me moet houden. Maar we slepen ons en elkaar er gewoon weer doorheen zoals elk jaar, met ook gezellig weer een paar nieuwe medestanders.

Boekenwurm, ik heb weer braaf mijn ijsje op vandaag En de vriezer verder toch maar dicht gelaten, haha. (Hoewel ik wel extra lang treuzel als ik er iets uit pak, en het liefst gelijk mijn hoofd ook even naar binnen steek).

Hier binnen nu 24 graden, vannacht met slapen hopelijk iets koeler in de slaapkamer. Nu lekker naar RTL4 aan het kijken met de rest van de avond de beentjes omhoog! In de reclame een koud biertje nemen Proost op het weekeeeeend!!!!
Grappig Hilary dit wordt de eerste winter samen met de kat!

Super gezellig ,krijgt de kat ook een sint/kerst cadeau?

Hier regent het net ,ben zo blij Als ik straks met de hond ben buiten geweest steek ik heerlijk de kaarsjes aan. Hoop dat het morgen ook wat frisser is!
Jen

Fijn dat je je ijsje weer hebt gegeten! Ik heb met dit weer graag waterijs en Cornetto's in huis. Geniet van je avond en je welverdiende koude biertje, ik drink nu ook gezellig een drankje!

Net even de was opgehangen en straks alleen nog even het bed verschonen en natuurlijk nog een keer extra douchen zodat ik fris in mijn schone bed stap. Heb echt kei mooi beddengoed gekocht vorige week van hotelkwaliteit dus verheug me er helemaal op! Zwart met zwarte strepen

Santaclaus5

Vanzelfsprekend krijgt de kat cadeautjes met Sinterklaas en kerstmis Die mag hij dan zelf proberen uit te pakken, haha! Hij hoort er ook helemaal bij. Of ik de kerstboom ga zetten weet ik nog niet, het is een hele lieve kat maar weet niet of ik het met de kerstballen aandurf. En met Dierendag komt er natuurlijk ook een presentje voor onze lieve schat!

Geniet van de wandeling met de hond en daarna lekker de kaarsen aan! Superblij voor je dat het lekker regent bij jou! Ik hoop morgen ook op koeler weer, ben mijn zomerkleding al helemaal zat, haha!
Jamaarnee, ik hoop dat jij ook snel een kat mag verwelkomen!
Ja natuurlijk oooo ik vergat dierendag bijna

Misschien wat catnip rond je cadeau strooien voordat je het inpakt

Dan pakt hij het misschien echt zelf uit hihi

Heb zo zin in september dan komen de fijnste dagen er snel aan... zucht
Dat is een goede tip

Heb sowieso ook speeltjes met catnip voor hem, dan gaat hij helemaal los

Ik neem nu in navolging van Jen een lekker ijsje, een Cornetto Classic!

Ik kijk ook zo uit naar september en oktober... lekker naar de friettent friet halen terwijl het donker is en dat dan gezellig thuis bij kaarslicht opeten, heb er nu al zin in! En die heerlijke geur van de herfst met bijbehorende prachtige kleuren, en al die fijne kleren die nu te warm zijn maar die ik dan weer aan kan! En ik verheug me ook op het moment dat de gevulde speculaas weer in de winkels ligt!
Hm.. Cornetto! Geniet ervan Hil En nieuw beddengoed is ook altijd zo fijn he, dat slaapt zo lekker (sowieso een schoongewassen dekbed al, heerlijk).

Hier krijgen de huisdieren ook altijd cadeautjes met dierendag, kerst en Sinterklaas, ook van schoonfamilie trouwens

Ooh, ik verheug me helemaal op de herfst met jullie verhalen joh! Ik probeer laat op de avond in de zomer (zoals nu buiten bijvoorbeeld) dan vaak te bedenken dat het in de winter 'zo' is om 5 uur 's avonds. Als je dan naar buiten kijkt zie je ook al lekker de donkere lucht, de maan en de lichtjes en lantaarns aan. Sowieso leuk om net te doen alsof het al winter is en weg te dromen en te fantaseren over de herfst Alleen gaat het wel moeilijker nu ik oververhit en plakkerig op de bank zit, maar dat denken we wel weg!
Ik heb een idee! Wie doet er mee??

Laten we een lijstje maken met punten waar we ons aan vast kunnen houden (klampen ) totdat we de zomer weer gehad hebben. Ik bedacht me zojuist namelijk, dat..

-Over een maand of 2 de eerste herfstcollecties al in de winkels hangen. Dus over een paar weken (oké, 10 ofzo) kunnen we ons al oriënteren op nieuwe laarzen, sjaals en jassen

-De lente er in ieder geval weer bijna op zit voor dit jaar!

-Het nog precies 4 weken duurt voor dat de dagen korter gaan worden, dat is al bijna!

-Het in de zomer tenminste enigszins sociaal geaccepteerd is om snel bezweet te zijn, een zonnebril op te hebben buiten en er rood of gewoon oververhit uit te zien (in de winter krijg ik hier veel vaker commentaar op in ieder geval -ik heb het nou eenmaal heel snel heet!)

-We dit jaar nog lekker een hele herfst en winter inclusief alle feestdagen in het verschiet hebben

Kom maar door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven