Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een nieuwe winterjas gekocht voor mezelf en de hond.

Man, heb me kapot staan zweten in die winkel want er moeten wel laagjes onder kunnen, pfff...
Ja en?
Dat plaatje is leuk, susanne!

Hier ook nog even een sfeerplaatje, gewoon omdat het kan.

Ik voel me weer tot leven komen
Leuk plaatje, Susanne!

Ik dacht altijd dat ik niet goed snik was omdat ik zo van de winter houd (vrienden en familie zijn echt zomermensen en houden ervan om 'lekker' te zonnebaden ), maar als ik de reacties hier lees ben ik toch normaler dan ik dacht...

Een paar jaar geleden was ik met m'n vriend op de kerstmarkt in Nurnberg (we gaan elk jaar naar een andere stad) en toen werd het 's avonds -17 graden. Met 3 lagen kleding aan, 2 paar handschoenen en een muts op de kop, stonden we buiten van een gluhweintje te genieten. En het sneeuwde! Zo'n prachtig gezicht!
Het is echt herfst he? Op kantoor zeurde iedereen dat ze het koud hadden, die krijgen het nog lastig, haha!
Het komt hier met bakken uit de hemel, zaaaaallllliiiiiggggg
Whoohoo! Whoooooohooooo! Heerlijk! Drie keer natgeregend vandaag, daarna warm op kantoor / thuis met thee en koffie. En straks slapen met de wind en de regen tegen de ramen. Zeer fijn!
Zooooo ik heb jullie gevonden. Was het topic kwijt.

Heerlijk dit weer. Ik kreeg gisteren weer helemaal dat warme geborgen gevoel wat ik al vanaf mijn kindertijd ervaar in dit kwartaal.

Nu ook weer lekker slapen. Warm heb ik het nog steeds maar dat komt door de vele opvliegers die ik dag en nacht heb.

De bomen zie ik hier en daar ook al wat verkleuren, zo mooi. Ik neem me voor met volle teugen van dit seizoen te genieten. Het zijn maar hooguit 4 maanden per jaar.
Heerlijk dat nu niet meer bij ieder beetje inspanning het zweet van mijn gezicht gutst!

Laat maar komen die herfst. Het is nog veel te warm in huis naar mijn zin.

In het andere topic hebben sommigen de verwarming al aan.

Dat gaat bij mij nog lang niet gebeuren. Soms pas in november. We hebben geen koud huis.

Heb mijn laarzen al gepoetst en de warmere kleding hangt gewassen en gestreken klaar.
Hoi meiden,

Ik heb jullie weer gevonden . Ben het afgelopen jaar niet meer zo actief geweest op het Viva forum, maar dit topic gaat me toch aan het hart omdat het zoooo fijn is gelijkgestemden te vinden

Dus, daar komt 'ie he: wat een HEERLIJK weer!!!

Wat ben ik BLIJ dat die rot hitte voorbij is!!

Vanmorgen op de fiets zoon naar school gebracht en die heerlijke herfstgeur die er al hangt, hmmm.

Ik kijk iedere dag op weeronline naar de 14 dagen voorspelling en ben helemaal gelukkig als ik steeds temperaturen onder de 20 graden zie.

Het is in ons huis nog redelijk warm (goede isolatie) dus helaas nog geen dekentjes, maar dat zal nu vast niet lang meer duren. De koektrommel is in ieder geval al gevuld met pepernoten en ik heb gister mijn eerste warme chocomel weer op, yummie.

Dus: hoera hoera hoera, onze tijd van het jaar is weer aangebroken! Geniet er van meiden

Liefs, 10e
10e! Gezellig dat je even komt buurten Net als Lammy; fijn dat het topic weer teruggevonden is.

Ik merk dat het nu al beter met me gaat. Nog steeds wel te warm (vooral in huis) en ik kijk uit naar de tijd dat ik weer met een vest/jas naar buiten kan, maar wát ben ik blij dat het achterlijke tropische weer eindelijk op z'n einde lijkt te zijn. Heerlijk!!

Gisteravond heb ik zelfs lekker sokken aangetrokken toen ik op de bank zat Ook mijn (zomer)dekbed heb ik weer in de hoes gedaan en de laatste muggenbulten zijn aan het vervagen.

Toen ik gisteravond met vriend zat te eten (rond 19:15), hadden we gewoon al lekker de lampen aan en met een brede grijns verzuchtte ik hoe fijn het was dat we weer normaal konden eten. Zonder een glas ijswater erbij om je hoofd niet te laten exploderen, zonder het zweet van je rug te voelen gutsen bij iedere hap, en gewoon met lekkere trek in warm avondeten!!

Jammer dat je halverwege een topic geen poll kan plaatsen.. Maar ik wil dus héél graag alvast mijn herfstkleuren op de bank en herfstaccessoires gebruiken in huis. Terwijl ik natuurlijk gewoon netjes moet wachten tot 21 september..

Toch?

Of?

Hoi Amarna en Lammy!

10e1983, wat leuk dat je er weer bent! Ik miste je al op het topic.

Jen, wat fijn he. Ik heb echt genoten de afgelopen twee avonden. Wat was het heerlijk! En het herfstweer is begonnen hoor en het is september, ik zie niet in waarom je je prachtige herfstdecoratie niet alvast van stal kunt halen
quote:mayhem schreef op 11 september 2013 @ 13:23:

Hoi Amarna en Lammy!

10e1983, wat leuk dat je er weer bent! Ik miste je al op het topic.

Jen, wat fijn he. Ik heb echt genoten de afgelopen twee avonden. Wat was het heerlijk! En het herfstweer is begonnen hoor en het is september, ik zie niet in waarom je je prachtige herfstdecoratie niet alvast van stal kunt halen

Hi !!!

Ik vind het gezellig om over herfst en winter te praten, maar kan mezelf niet echt een zomer"hater" noemen. Kan écht wel van zon en warmte genieten en ben net terug van 2 weken zonvakantie.

Ik ben denk ik meer iemand die met alle weersoorten meewaait een "weerrelativeerster".
Oh wat is het fijn zeg. Ik heb het thuis lekker gezellig gemaakt met lichtjes en kaarsen. Heb van een kennis een hele mooie dieprode (knalrode) zelfgebreide colsjaal gekregen en ben er helemaal blij mee

Niet te geloven, vijf dagen geleden zat ik hier nog te puffen en te zweten van de hitte en mijn huis te ontvluchten voor wat koelte, en nu zit ik hier lekker in herfstpak en met sjaal!
Hoi allemaal, wilde even laten weten dat ik graag meelees met jullie topic. Ik vind korte, donkere winterdagen helemaal niet leuk, en daarom vind ik het heel interessant om jullie zienswijze te lezen. Een fijn winterseizoen gewenst!
Ik heb opeens zo'n heerlijk 'Wat is het gezellig donker en knus'-gevoel. Ik heb het grote licht uit gedaan en in plaats daarvan wat kleine lampjes en kaarsjes aangestoken. En nu voelt het alsof het bijna Sinterklaas is! (En ik hoef lekker toch niet naar buiten, dus van de kou merk ik lekker niks. )

En bijna (!) mag ik mijn nieuwe pyjama aan die nog zo lekker nieuw ruikt. Ik wil daarmee wachten tot de temperatuur in huis daar ook naar is. Ik verheug me er gewoon echt al op, haha.

En ook hier even mijn goede nieuws vertellen: Vriend en ik gaan samenwonen.
Mayhem: Wat leuk! Een sjaal! En ook nog zelfgemaakt, dan is het eigenlijk nog leuker. O ja, en zaterdag gooi ik mijn herfst-makeover erdoor Snel overgehaald..

Amarna: Lijkt me super fijn als je zo van alle seizoenen houdt, of er in ieder geval in mee kan waaien

Koolmeesje: Lief van je zeg, bedankt! En hopelijk heb je er ook af en toe wat aan om de donkerste dagen door te komen dalijk.

Krullevaer: Gefeliciteeeerd Harstikke leuk dat je gaat samenwonen, wat gezellig! Ook precies het goede seizoen uitgekozen, haha. Ik hoop echt dat je snel je pyjama aan kan. Heerlijk is dat he?
Hoi koolmeesje, leuk om je hier te zien! Jen, wat leuk dat je zaterdag je huis herfstklaar gaat maken! Ik ben ook heel erg blij met de sjaal. Krullevaer, had het goede nieuws al gelezen op je topic, ik vind het zo leuk voor je! Gefeliciteerd! Samenwonen is zo gezellig
Hoi meiden,

De jassen kunnen uit de kast hoor, want na het weekend zie ik temperaturen van 14 / 15 graden!!

Afgelopen week er toevallig veel met mensen over gesproken. Ondertussen is redelijk algemeen bekend bij vrienden en collega's dat ik een herfst/winter liefhebber ben en door de vrij extreme weersomslag van de afgelopen week komen er nu regelmatig mensen bij me die zich afvragen of ik nu blij ben (terwijl zij allemaal in een winterdip glijden, hihi) Mijn collega vroeg gister: wanneer ga je je kerstboom weer zetten?

En ja, ik ben BLIJ! Blij met de regen, blij met de donkere luchten..heerlijk gewoon. Ik merk dat ik meteen meer energie krijg en zin krijg om dingen te gaan doen.

Ik bedacht gister nog een theorie die voor mij in ieder geval wel op gaat en waarvan ik benieuwd ben of dat voor meer mensen hier geldt: ik heb 's-ochtends altijd moeite om wakker te worden en 's-avonds altijd moeite om in slaap te vallen. Een van de redenen dat ik het zo heerlijk vind als het in de ochtend nog lekker donker is, is dat ik dan voor mijn gevoel nog half door kan slapen terwijl ik op weg ga naar mijn werk en zo gewoon heel ontspannen wakker kan worden. Ik heb er zo'n hekel aan als ik met moeite mijn bed uit strompel en dan meteen BENG die zon je gezicht in knalt. Dat voelt als een driedubbel harde wekker

Ook in de avond ben ik meer ontspannen als het al lekker vroeg donker is. Ik val veel moeilijker in slaap als het nog knal licht is terwijl ik naar bed ga.

Herkennen jullie dit?

Nou, ik ben vandaag lekker een dagje vrij en ga zo even de stad in om wat leuke nieuwe winterkleren (vest!) te shoppen, joepie

Fijne dag vandaag allemaal!
Ik had dit topic nog niet gezien! Het is van vorige winter geleden dat ik meegeschreven heb, maar nu heb ik er terug zin in! Eerst herft, met het lekkere eten en de heerlijke geuren. Dan winter... In januari hebben we een wandeling gemaakt in een sneeuwstorm, midden in de nacht en dat was zalig! Hopelijk kan ik dit deze winter opnieuw doen...

Ik ben ook aan het aftellen naar mijn bezoek aan Disneyland in de kerstperiode, zo gezellig!

Van mijn kant nog een happy new topic, en niet vergeten; nog 8 keer slapen en het is officieel herfst dan kunnen we opnieuw klinken met thee en warmte choco...
10e1983, lekker een dagje vrij! Veel plezier met shoppen, hoop dat je mooie warme kleding kunt vinden! Ik heb dat zelf ook met slapen, ik heb dan altijd zo'n slaapmaskertje. En ik had het gelezen, dinsdag 14 graden!

tisje

Leuk dat je er weer bij bent! Geweldig zeg, een nachtelijke wandeling in een sneeuwstorm. Dat klinkt als een droom! Veel plezier met de voorpret voor Disneyland!

Jullie ook allemaal een fijne dag! Ik mis Daantje nog op het topic. Daantje, ik zwaai even naar je en hoop dat alles goed met je gaat. Als ik het me goed herinner heb je nu vakantie, ik hoop dat je het naar je zin hebt!
Leuk om te lezen hoe jullie je allemaal verheugen op jullie leuke herfstkleding.

En lekker eten inderdaad, en knusse avonden.

Nou moet ik zeggen dat ik deze maand ook nog prima vind. Ik loop niet te bibberen en het is nog tot na etenstijd licht.

Ik ga me dat lekkere eten even voorhouden, dat vind ik (als winterhater of, beter gezegd, korte donkere dagen hater) wel echt een voordeel. In november weer lekkere wildgerechten!

Die herfstkleding, daar kan ik me minder in verplaatsen. Ik voel mij minstens net zo prettig met een zomerrokje aan... ik vind herfstkleding ook niet mooier ofzo, ik vind het allemaal even leuk.

Ik blijf met jullie meelezen als dat mag! Ben benieuwd naar al jullie positieve dingen.

Veel plezier met shoppen, wandelen en het decoreren van jullie huizen!
Interessante theorie trouwens, 10e!
Ik zit hier echt te genieten. Vanmiddag even naar de markt geweest in de regen maar dat deerde me niets! Heerlijk vond ik het. Jammer dat het is gestopt. Maar heb het net zo goed gezellig! Net een lekkere beker sinaasappelthee gemaakt, dat vind ik echt goed passen bij de herfst en winter. Heb mijn fijne nieuwe sjaal om en geniet me een slag in de rondte.

Blijf lekker meelezen en meeschrijven koolmeesje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven