Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Schijtweer, ja. Baaahhh. Krijgen jullie ook last van een korter lontje met dit weer? Ik ben veel sneller boos, en ik ben normaal geen bozig mens.

Ik dacht net, ventilator bestellen, heb ik nog niet, het is tijd... ik op de site kijken, zijn ze gewoon een paar euro duurder gemaakt! Een paar euro maakt me niet veel uit, maar dat ze het zomaar duurder maken als het heet is. Pfffffsh. En ik moet deze maand al zuinig doen.
quote:hipstercat schreef op 18 juli 2014 @ 19:17:

Ja! Dat is het: vies, ranzig schijtweer!!!!

Ben het helemaal met je eens!

Het is hier nu 27, 5 graden in de huiskamer (bleh) en in de slaapkamer nog erger dus denk dat ik vannacht maar met de balkondeuren tegenover elkaar open in de woonkamer ga liggen.

Zit al sinds gisteren met een nat gemaakt sjaal om mijn hoofd en een natte zakdoek op mijn borst, in de ventilator. En zo moet ik nog 1,5 week doorbrengen

Getver, getver, getver, getver.................Joh, serieus, gun jezelf toch een mobiele airco. Ik heb er 1 en die is al 16 jaar oud maar doet het als een tierelier. Ooit gekocht voor een snikheet vakantiehuisje. Dochter zit hier zelfs met een deken op de bank. Die ik heb was toen best duur voor die tijd, 1400 gulden. Toevallig zag ik vandaag precies dezelfde die ik heb op marktplaats te koop. Die mensen hebben er 2.

http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo'n topic vol medestanders is zo lekker. Je wil niet weten hoeveel dagen ik alleen thuis heb doorgebracht met de gordijnen dicht terwijl ik dacht dat ik de enige in het land was die er zo bij zat.

Moet zeggen dat in dit geval 'gedeelde smart is halve smart' toch wel opgaat en ik mij een beetje minder eenzaam voel.

Thanks Ladies!
It's hip(ster) to be square!
Ik heb (al jaren) een mobiele airco netniet, en die staat in de slaapkamer maar..........ik zit op 3 hoog onder het platte dak en er is echt niet tegenop te draaien.

Daar komt ook nog bij dat ik o.a. een auto-immune schildklierziekte heb (schildklier ligt stil) waardoor ik mijzelf ook niet goed kan koelen en temperatuurswisseling is een enorme zweet-explosie (anders kan ik het echt niet omschrijven) en belasting voor mijn hart. Mijzelf koelen op het hoofd en in mijn nek + rustig blijven zitten met een ventilator werkt op dit moment het beste.

Tropenrooster aanhouden en gewoon rustig afwachten totdat het wat gaat afkoelen; iets anders is niet mogelijk! (helaas )
quote:Tricella schreef op 18 juli 2014 @ 19:26:

Schijtweer, ja. Baaahhh. Krijgen jullie ook last van een korter lontje met dit weer? Ik ben veel sneller boos, en ik ben normaal geen bozig mens.

Ik dacht net, ventilator bestellen, heb ik nog niet, het is tijd... ik op de site kijken, zijn ze gewoon een paar euro duurder gemaakt! Een paar euro maakt me niet veel uit, maar dat ze het zomaar duurder maken als het heet is. Pfffffsh. En ik moet deze maand al zuinig doen.Ik weet niet waar je woont, ik heb nog een plafondventilator in de kast liggen. Van mijn vorige huis, nooit opgehangen hier. Het is een neutraal wit ding, maar een jaar gebruikt in het vorige huis. Mag je gratis ophalen in de buurt van Arnhem omdat je deze maand zuinig moet doen. Je moet het wel door een vakkundig iemand op laten hangen omdat het anders echt gevaarlijk kan zijn.
Blij dat ik dit topic gevonden heb! Dacht altijd dat ik de enige was! Mensen verklaren je voor gek als je zegt dat je van de winter houdt ;)

Wat een drama vandaag: te heet om te sporten, benauwd, zweterig en dan buiten al die vieze half ontblote lijven om me heen hi hi

Zit hele dag al binnen met gordijnen dicht (ben normaal gesproken wel sociaal hoor ;) maar krijg er echt een slecht humeur van . Maar iedereen om me heen is blij....zucht....
quote:hipstercat schreef op 18 juli 2014 @ 19:33:

Ik heb (al jaren) een mobiele airco netniet, en die staat in de slaapkamer maar..........ik zit op 3 hoog onder het platte dak en er is echt niet tegenop te draaien.

Daar komt ook nog bij dat ik o.a. een auto-immune schildklierziekte heb (schildklier ligt stil) waardoor ik mijzelf ook niet goed kan koelen en temperatuurswisseling is een enorme zweet-explosie (anders kan ik het echt niet omschrijven) en belasting voor mijn hart. Mijzelf koelen op het hoofd en in mijn nek + rustig blijven zitten met een ventilator werkt op dit moment het beste.

Tropenrooster aanhouden en gewoon rustig afwachten totdat het wat gaat afkoelen; iets anders is niet mogelijk! (helaas )Wat naar voor je hipster, mijn vorige huis was ook een broeikas, dus ik weet wat je doormaakt. Is er geen mogelijkheid dat je kan verhuizen? Dit lijkt me toch ieder jaar weer een weerkerend probleem wat je gezondheid toch niet bepaald ten goede komt.
Hi mette!

Ja, er zijn, gelukkig, nog meer mensen die de winter lekkerder vinden dan deze walgelijke hitte, en nee, je bent niet alleen!
Ja, dat verhuizen zal er toch wel aan gaan komen want gezondheid verslechtert en ik moet 5 trappen op (en 5 trappen af), geen lift want 3e verdieping is de bovenste.

Ik hoop het nog een paar jaartjes uit te houden totdat er een en ander veranderd; op dit moment is de woningmarkt uitermate slecht en onbetaalbaar voor een chronisch zieke die haar vaste baan is kwijt geraakt!

Ik probeer daarom een 'zen-houding' aan te houden en het allemaal per dag te bekijken.

Heb gisteren al mijn plaids en kussenhoesen gewassen en ga vanaf morgen maar eens aan mijn bankhoes en kussens beginnen. Deze mogen niet in de droger dus uitermate geschikt weer om ze zo te laten drogen

(ik probeer overal maar de 'zonnige' kant van in te zien )
quote:hipstercat schreef op 18 juli 2014 @ 19:22:

Blue, hoe vind jouw poezekind het warme weer? Kan hij zich een beetje koelen?

Poezenmans ligt fulltime uitgestrekt voor de ventilator en dat schijnt hem te bevallen. Heb wel medelijden hoor met hem met zijn dikke vacht. Maar hij heeft het nog altijd relaxter dan wij
Vanochtend om zeven uur lag ik al in het buitenzwembad, heerlijk!

Daarna werken in de airco, ook te doen.

Maar toen moest ik naar buiten..... De hel! Binnen tien minuten hoofdpijn. En het lijkt wel of ik mijn warmte slechter kwijt kan nu ik zwanger ben.

Manlief is nu het buitenzwembad aan het opblazen voor morgen, ik hou van die man!

In huis is het pas 24 graden, buiten 29. Ik heb besloten het weerbericht niet meer te kijken, ik wordt er alleen maar depri van.
quote:hipstercat schreef op 18 juli 2014 @ 19:45:

Ja, dat verhuizen zal er toch wel aan gaan komen want gezondheid verslechtert en ik moet 5 trappen op (en 5 trappen af), geen lift want 3e verdieping is de bovenste.

Ik hoop het nog een paar jaartjes uit te houden totdat er een en ander veranderd; op dit moment is de woningmarkt uitermate slecht en onbetaalbaar voor een chronisch zieke die haar vaste baan is kwijt geraakt!

Ik probeer daarom een 'zen-houding' aan te houden en het allemaal per dag te bekijken.

Heb gisteren al mijn plaids en kussenhoesen gewassen en ga vanaf morgen maar eens aan mijn bankhoes en kussens beginnen. Deze mogen niet in de droger dus uitermate geschikt weer om ze zo te laten drogen

(ik probeer overal maar de 'zonnige' kant van in te zien )Zou je geen aanspraak kunnen maken op een andere woning vanwege medische gronden dan? Ook al zit je nu in een koopwoning, ik zou toch liever prettig in een huurwoning zitten in jouw situatie denk ik.
quote:blue_lagoon schreef op 18 juli 2014 @ 19:45:

[...]

Poezenmans ligt fulltime uitgestrekt voor de ventilator en dat schijnt hem te bevallen. Heb wel medelijden hoor met hem met zijn dikke vacht. Maar hij heeft het nog altijd relaxter dan wij Ja, dat klopt wel. Op de een of andere manier lukt het zo ook nog om zichzelf te koelen met die bontjas aan. Hoe doen ze dat toch?
Ik ben zo weg, mocht iemand tricella tegenkomen, ze mag dus gratis een plafondventilator bij me op komen halen. Vind het rottig dat iemand geen geld heeft om een ventilator te kopen en nu zonder verkoeling in een snikheet huis zit.
Godzijdank zit ik niet in een koopwoning netniet, want als dat zo was geweest dan had ik nu al op straat gestaan.

Omdat ik 30 jaar heb gewerkt met 3 chronische ziekten (en alleenstaand en wat ouder ben) kon ik alleen een enorme dure hypotheek krijgen (wat denk je dat de levensverzekering dan kost? ) dus heb ik toen besloten te blijven huren en niet te kopen!

Achteraf gezien een hele goede beslissing geweest want na de reorganisatie (samen met 450 andere collega's) heb ik nog tijdelijk contracten gehad maar niemand zit nu nog op een (goed opgeleide) chronisch zieke te wachten.

Ik zie bij ex-collega's met top-hypotheek toch heel wat problemen nu zij ook in de ww/tijdelijke contracten zitten.

Ik heb financiën op orde, kom netjes rond, kan mijn medicijnen (nog) betalen en heb nog een dak boven mijn hoofd plús internet om lekker hier te forummen

Ik bekijk het per dag en wat er op mijn pad komt en wat er voor mogelijkheden zijn; zen dus!
Lief van je, netniet!
Zondag regen en onweersbuien! :-D Helaas wel zomers warm.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Jaah, joepie dan hebben we zondag lekker het sauna-effect sebastiaan

Daar worden we ook weer niet blij van hé?! Gewoon lekker 22 graden met een zonnetje en een beetje wind, dat is toch niet teveel gevraagd.
Oh, dat plaatje in de OP! Geef mij sneeuw, regen of een lekkere herfststorm..... dit weer is echt verschrikkelijk.
Ik zat gisteren op een Kerstblog plaatjes te kijken liara, om maar ff blij te worden en de hitte te vergeten

Te idioot voor woorden gewoon
Wat een goed idee hipstercat!

Ik zat al plannen te maken om een zwembad te laten aanleggen in mijn mini-achtertuin. Alles om maar te kunnen afkoelen.

Ik ben ooit, na een week van dit soort weer, naar buiten gerend toen het eindelijk ging regenen. Dat was nog in mijn studententijd. Alle mede-kamerbewoners van mijn flat keken me aan of ik knettergek was
Misschien ben ik dat ook wel
Eindelijk mensen die begrijpen dat deze hete dagen echt afzien zijn voor mij.

En dan ook nog overal die blije gezichten!

mooi weer noemen ze dit en gaan massaal in de volle zon liggen:(
Ja, dat bedoel ik, knettergek wordt je van dit weer

Reken maar dat ik zondag ook op mijn balkon in de regen ga staan
Yeeh, fijn dat ik niet alleen ben die graag in de regen gaat staan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven