Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Ook ik ben er weer. Heerlijk, wat een leuk plaatje. De temperatuur is iets gezakt. 28 graden nog maar...
In huis bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Welkom elf12! Leuke avatar! Ben meteen de Xenos folder gaan bekijken en zag een herfstguirlande. Lijkt me een mooie aanwinst voor op mijn Halloween-decoratie-schaal! Voor Halloween hebben ze daar ook altijd leuke spullen, hoop dit jaar weer! Kan ook nog wel wat nieuwe zwarte rozen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Heb nog een mooie hoge smalle transparante cilindervaas gevonden. Daar kan ik de herfstguirlandes natuurlijk ook indoen Dat zal leuk staan!
Wat een leuk idee blue! Misschien ga ik dit jaar ook creatieve decoraties maken. Meestal kom ik niet verder dan een schaal met kaarsen.
Ik ga morgen maar eens warme truien wassen, het koelt snel af!
Joepie, de herfst-Xenos! Ik heb nog wat verjaardagsgeld over, die zal ik daar eens stuk gaan slaan .
Alle reacties Link kopieren
Haha nou, zo snel zal het toch niet afkoelen Bromelia ? Zou wel lekker zijn! Ik zat net toevallig nog weg te dromen bij het idee van winterkleren, ik heb namelijk al máánden zulke leuke laarzen op het oog. Ik word er telkens al blij van als ik er naar kijk



Hier is het heel de dag droog maar overwegend bewolkt geweest, zo fijn! Eindelijk de gordijnen weer open en gezellig naar buiten kijken. Ook buiten vind ik het goed te doen, zeker in vergelijking met wat we inmiddels gewend zijn.

Het is nog steeds best warm, maar tenminste met een frisse wind, zonder pijnlijk brandende zon en zonder tropische-kasgevoel. Boven staat alles tegen elkaar open, dus daar is het zéker geen 30 graden meer straks



Morgen nog 1 zo'n dagje en dan moeten we er weer flink aan geloven, maar de herfst komt steeds dichterbij!!!
Nah, 25 graden vind ik prima te doen hoor. Een paar weken geleden was het hier 38 graden, dat is pas echt ranzig.



Ik hoop wel dat de warmte binnenkort een beetje uit mijn wasserij is. Zeker achter de mangel is het er echt niet om uit te houden, ik denk serieus dat het er nu wel 50 graden is. Het zweet loopt in straaltjes van mijn rug, mijn gezicht, mijn tieten en mijn bilnaad. Echt onsmakelijk, vooral bij het strijken zie ik de druppels gewoon op de overhemden spetteren. 't Is maar goed dat de klanten niet weten dat ik hun hemmetjes om bepaalde redenen nog even extra droog strijk .
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn warme truien in de kast laten liggen tot het echt fris/koud word

Oké vanaf woensdag tot zondag alvast word het terug zomers maar temperaturen tussen 25 en 28 graden gelukkig gaat er een noord/oosten wind komen en geen zuiden wind anders was het nog warmer dus ieder geval geen tropische 33/35 graden. Ook ziet het er naar uit dat het geen plak nachten gaan worden dat is ook al posetief
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook voor je Lady-Voldemort! (vind je motto echt ZO cool trouwens)

En leuk, naar de Xenos! Kom je daarna verslag uitbrengen van je aankopen? Want ben erg benieuwd natuurlijk
Ja leuk he dat motto. Ik heb hem van mijn dochter. Zij vond het stom dat ik hoeren hoeren noemde, want dat was denigrerend volgens haar en eigenlijk zou ik dus prostituées moeten zeggen. Waarop ze als uitsmijtend argument sprak: "ik noem jou toch ook geen waswijf?" En daar was mijn motto dus
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, je dochter is cool!
Het is nu 21 graden binnen, tegen 28 vorige week.
Alle reacties Link kopieren
Ben het helemaal eens met jou jen! Wat bijzonder dat het bij jou droog was, hier de hele dag regen! Ik hoop ook dat we een minder warme periode tegemoet gaan na volgende week met 15/20 graden, maar in september kan het ook nog tropisch warm worden. Gek idee, maar niet aan denken. Hier heeft het in iedergeval de hele dag geregend, ik hoop dat het jouw richting opgaat.



Nu nog maandag, 19 graden, VEEL regen (ja, vind het je gek na al die warmte) en alleen maar bewolking, daarna droog, zonnig en hier 22/23 graden, de rest van het land 25. En dat noemen ze aangenaam zomerweer. Ik moet even mededelen dat ik heb gelezen op Weeronline bij het nieuws van dat de zomer terugkeert dat iemand het de afgelopen tijd (ja, lees je goed) ''regenachtig kwakkelweer'' vind. Zucht, wij maar door die langdurige zure appel (waar wij alle recht op hebben om over te spreken, is wat langer dan één dag koelte, regen en bewolking) en de zomer is weg. De zomer keert voor de zoveelste keer terug dus. Sorry, ik moest dit even kwijt, in de herfst t/m de lente hoor je me niet meer zeuren hoor. Sorry.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag 27 graden.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik voor de herfstguirlandes eerst bij de Action ga kijken. Die zit hier aan de overkant en zal vast wel goedkoper zijn ook (ook niet geheel onbelangrijk )
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 16 augustus 2015 @ 20:32:

Vrijdag 27 graden. Gelukkig geen volledige zuider wind anders had je gemakkelijk 33/35 graden en vanaf dinsdag gaat de zon voor 21u onder. Je hoort het ik kan terug posetief denken
Goed zo Kimmeke. Hou dat vast!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met de zomer? Ik ben dol op een echte ouderwetse winter die je tegenwoordig alleen nog maar in de Alpenlanden of in Scandinavië vindt maar het mag van mij nog even doorzomeren en van de herfst snel overgaan in de winter.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 augustus 2015 @ 20:56:

Goed zo Kimmeke. Hou dat vast!Ik denk dat het komt omdat het bijna September is en het feit dat die zomer temperaturen zeker niet blijven duren
Ik ben ziek en heb me vandaag 'getroost' door te checken hoe veel eerder de zon ondergaat de komende weken, om daarna alvast te bedenken hoe gezellig het straks is in huis met allemaal kaarsjes etc. Ik geniet zowel van koud(er) weer als van de donkeren dagen! Maar dan wel donkere dagen met kaarsjes en lichtjes
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt gezellig zeg Blue, en de Action is altijd goed voor dat soort dingen. Mijn herfstdecoratie staat ook weer te trappelen in de kast!



Sebastiaan, hier geen spatje vandaag nee. Maar ik vind het eigenlijk niet erg, want de zon heeft zich maar heel even laten zien en dan ben ik allang blij! En boven heeft het heel de dag open kunnen staan, dus dat is natuurlijk ook een voordeel straks met slapen. Hier worden de nachten komende week wel weer 'zwoel' dus effe luchten komt mooi uit zo



Lea, heel veel beterschap, goed dat je positief kan blijven en zo is het ook maar net natuurlijk! Ik vind het ook gezellig om naar dat soort dingen uit te kijken en het eerder donker worden valt meestal in september ineens goed op ook.

Voor Kimmeke geldt hetzelfde, en ik merk met de wat minder tropische dagen ook vaak dat ik ineens weer wat positiever ben Ik kreeg vandaag ook echt weer zin ineens om hobbies e.d. op te pakken -waar ik de afgelopen maanden niet aan moest denken. Dat is een goed teken! Ik ben erg blij dat we een piepklein voorproefje op de herfst hebben vandaag en morgen (al mag er dan nog wel 10 graden vanaf, haha). Klinkt goed!



Waswijf, haha, zeker een leuk motto (met een leuke oorsprong). Het werk in de wasserette zal inderdaad niet te doen zijn nu. Dan is het echt een verademing als je met 30 graden naar buiten stapt! En die druppels inderdaad gauw wegstrijken



Lammy, is het bij jou in huis al ietsje koeler geworden? Hier gaat het ook langzaam, maar geen 28 meer gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Jen
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch die frissere en zuivere lucht binnen zowel woon als slaapkamer momenteel 23 graden en tegen morgen vroeg zal er nog iets van af zijn. Ik kijk er zelfs naar uit om te gaan slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven