Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Moest het eens tijdens warme dagen s'nachts deftig afkoelen zou ik heel wat minder problemen hebben met warme lente en zomer dagen.
quote:Daisyx schreef op 09 mei 2016 @ 10:19:

Wat een grappig topic! Ik heb me vannacht zo zitten opwinden over de hitte. Verschrikkelijk geslapen. Ook de vogels zoals ik vannacht kon horen. Geef mij maar een lekker koud bed in een koude kamer! Dan slaap ik veel beter! Nou id. De vogels tjilpen heel hard en lang
quote:kimmeke1983 schreef op 09 mei 2016 @ 12:35:

Moest het eens tijdens warme dagen s'nachts deftig afkoelen zou ik heel wat minder problemen hebben met warme lente en zomer dagen.Het was behoorlijk warm vannacht.
Laat de koudere dagen maar weer komen, 17 graden is normaal voor mei dus het is echt te warm geweest.
17 Graden is heerlijk. Vanmiddag 30 graden hier buiten.
30??? Het moet niet gekker worden!
Ja id. Dacht eerst dat het mee zou vallen. Eerst bewolking vanmorgen. Vanmiddag heel warm en zonnig. 30 Graden op de oprit. Daar hangt een thermometer.
En dit:

Tijdens het Pinksterweekend wordt het zeer koud voor de tijd van het jaar. De maxima komen uit rond 12 graden op zaterdag en zondag en rond 15 op maandag.

Zeer koud? Is het heus? En met deze 27 graden wordt nooit gezegd dat het 'zeer warm' is... dan is het opeens heerlijk en genieten.
Ja precies. Raar toch. Trouwens 15 is lekker. Ja id. Genieten van het mooie weer. Dat is wel een standaard zinnetje als de temperatuur boven de 20 komt. Zon staat hier alweer vol te schijnen.
Ik vind 26/27 graden, zoals het de afgelopen week is geweest, warm, maar niet heet (dat is 28 graden of warmer). Vrijdag was al iets kouder dan de dagen ervoor: 24 i.p.v. 27 graden. Het waaide ook wat meer, heb ik het idee. Ik heb het geluk dat er airco op mijn werkplek is, dus heb ik van het vrij warme weer geen last gehad, behalve toen ik naar huis fietste.

Gisterenavond koelde het zeer snel in grote mate af. Ik fietste van een verjaardag naar huis. Mijn zomerjas die ik die middag niet nodig had vanwege het aangename een tikje warme weer, was zelfs net niet te dun. Het kon net!

Nu is het slechts 9 graden...
World of Warcraft: Legion
quote:Daantje1970 schreef op 09 mei 2016 @ 10:14:

Ik vind buiten zitten wel lekker hoor. Als het zo warm is wel in de schaduw. En als het niet te warm is wil ik ook nog wel in het zonnetje zitten.

Voor mij geldt dat ook, maar... daar schuilt het gevaar. Mensen zeggen tegen mij: "Als het 30 graden is, is het bloedheet in de zon. Dan moet je je wel goed met zonnebrandcrème insmeren, hoor!" Met het hete weer verbrand ik me zelden. Rara, hoe kan dat? Ik mijd de zon - als het even kan - als de pest. Zoals een kikker springt van steen naar steen, spring ik van schaduwplek naar schaduwplek.

Tussen 16-20 graden is de kans dat ik mij verbrand groter. De zon is niet te fel, dus ik denk: Niets aan de hand. Zo ging ik met 16 graden naar een autotentoonstelling. Dat was in de zon. Het was niet erg warm, dus ik had een jas aan. Bij thuiskomt keek ik in de spiegel en zag ik een verbrande neusrug en voorhoofd. Het begon zelfs te vervellen. Hoe je je dus op de zon kunt verkijken...
World of Warcraft: Legion
Ik word echt ziek van warmte, ik vind tot 22 graden prima te doen maar daarboven word ik misselijk en kan de hitte niet kwijt. Altijd al gehad. En vanaf 25/26 graden is het helemaal naar.

Ik vond afgelopen week te doen, 2 dagen niet zo lekker maar er was flinke woei bij ons, dat hielp.

Vorig jaar ben ik in de zomer echt ziek geweest. Van mij hoeft het allemaal niet zo die echt warmte maar ik heb niks tegen zon. 21 graden met een zonnetje . Prima!
Het is heerlijk koel nu.
Ja, ik ben al een rondje om geweest.
Heerlijk weer nu. Even bijkomen weer. Wij zijn onderweg naar de camping. Hopelijk is het daar lekker rustig.
Heerlijk om mijn appartement deftig te kunnen verluchten lekkere frisse lucht. Eerlijk gezegd ik vind bij warm weer alle woningen onfris ruiken. Ook fijn is dat het buiten overal heel rustig is
Ik bedacht me net, wat zou het toch heerlijk zijn als je dit soort dagen ook had in de zomer. Dat je na een week hitte een paar dagen 12 graden hebt om jezelf en je huis af te laten koelen, en weer een paar dagen bij te komen en goed te slapen!

Geniet hier erg van voor zolang het duurt!
Ik ook. Het hagelt hier.
Ik geniet er ook nog van want de temperaturen gaan alweer omhoog. Gelukkig niet al te erg. Maar het is nu zo lekker koel in huis dat we weer eens onder de deken konden slapen, dat dit frisse weer nog maar even doorzet, ik heb die slaap hard nodig na al die warme dagen!
Hallo allemaal...ik vind het de laatste dagen ontzettend vies plak en benauwd weer....vanmorgen echt zweten op de fiets en toen was net pas 07.45......hoe is het bij en met jullie?
Hier ook supervochtig, alsof je de lucht kunt aanraken. Toch vind ik dit fijner dan het open zonnige weer; ik heb niet zozeer last van de warmte als wel van stekende zonnestralen en hel/fel zonlicht.
Waarom is warm hier meteen ook onaangenaam? Droge warmte kan ik wel hebben maar dit......gelukkig vanmiddag meer wind maar ik vind het om te slapen alweer te kled die nachten van 13 graden...bleh....
Komt door het zeeklimaat. Omdat Nederland bij de zee ligt is er meer kans op luchtvochtigheid. En als de lucht vochtig is kan het al snel klam aanvoelen. Ik weet, prettig is anders. Ik heb ook niks met plakkerig weer. Dan heb ik liever zon en heldere lucht en wat minder warm dan bewolking en plakkerig weer.
Ja t was ook meer noodkreet zo van waaaaaaarom vandaag op kantoor Werd het alweer 25 graden....
He getver....

Ik begrijp niet waarom mensen zodra het maart is al meteen verwachten dat het zomers weer wordt, dan is de lente pas of nog niet eens begonnen. Het moet dan toch al zomer zijn. Maar is het herfst of winter, dan hoor je ze niet vragen en zo waar de kou blijft. Raar hoor af en toe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven