Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

donderdag 18 mei 2017 om 18:34
Waarom? Zo koud was het toch niet vandaag?
Vanmorgen wandelde ik in zo'n lauw regentje (en mijn T-shirt

zaterdag 20 mei 2017 om 09:10
Weer volop zonnige dagen in de verwachting... Hoopte nog dat die uit de verwachting zouden raken maar tot nu toe niet. Van hoge temperaturen heb ik minder last.... Zon kan af en toe best lekker zijn maar niet de hele dag (en de dagen zijn lang nu!). Ik las volgens mij ooit dat introverte mensen meer moeite hebben met de zomer omdat het niet past bij hun natuurlijke neiging om rust op te zoeken... Voor mij wel herkenbaar. Voor anderen ook?
zaterdag 20 mei 2017 om 10:53
Ja herkenbaar, ik kan niet tegen de opgedrongen sfeer in de zomer.dagdromer1986 schreef: ↑20-05-2017 09:10Weer volop zonnige dagen in de verwachting... Hoopte nog dat die uit de verwachting zouden raken maar tot nu toe niet. Van hoge temperaturen heb ik minder last.... Zon kan af en toe best lekker zijn maar niet de hele dag (en de dagen zijn lang nu!). Ik las volgens mij ooit dat introverte mensen meer moeite hebben met de zomer omdat het niet past bij hun natuurlijke neiging om rust op te zoeken... Voor mij wel herkenbaar. Voor anderen ook?
Want ik vind het echt wel lekker om buiten te zitten, terrasje te pikken of naar zee te gaan, maar ja dat gaat sowieso niet elke dag, er moet ook gewoon gewerkt worden.
Het voelt alsof je in de zomer ineens heel veel moet plannen, terwijl ik daar ook helemaal het geld nu niet voor heb.
Ik ben iemand die gewoon mijn ding wil doen, heb ook dagen dat ik gewoon heel moe ben en het liefst lekker op de bank series kijk, maar in de zomer voelt dat heel onrustig ofzo.
Als het donker en regenachtig weer is kan ik heerlijk nestelen en gelegitimeerd binnen blijven

Nu vind ik zonnig weer op vakantie wel heerlijk, ik zou ook best in een ander land willen wonen waar het altijd mooi weer is, maar dan in een rustige omgeving, dat lijkt me dan wel weer heerlijk. Maar omdat het hier in Nederland zo wisselvallig is ligt er altijd zo'n druk op, is het overal meteen heel druk en wordt iedereen gelijk heel lyrisch

zaterdag 20 mei 2017 om 12:04
Voor mij is dat érg herkenbaar, dagdromer! Ik ben zelf ook een introvert persoon, en in de zomer is het overal rumoerig. Die overdreven vrolijkheid is me gewoon teveel. Ik slaap ook niet zo lekker nu, omdat het pas rond 10 uur donker begint te worden en het is vanaf half zes alweer licht.. en dan moeten we nog een maand tot de langste dag! 
In Friesland had vrijwel iedereen een jas aan, Lady-Voldemort. Koud is het inderdaad niet (meer).

In Friesland had vrijwel iedereen een jas aan, Lady-Voldemort. Koud is het inderdaad niet (meer).
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
maandag 22 mei 2017 om 10:23
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op t forum, maar lees dit topic al een tijdje. Ik dacht eindelijk eens tijd om te reageren. Om me heen heb ik geen gelijkgestemden, die kijken me aan alsof ik gek ben als ik niet reageer op lekker weertje of 'negatief' reageer.
Ik ben in de zomer geboren, maar heb een bloedhekel aan temperaturen boven de 20 graden. Sinds 2 jaar heb ik dystrofie aan mijn voet en dat is echt verschrikkelijk met warm weer.
Ik word echt serieus depressief van dit weer.
Maar omg, de temperaturen die zijn voorspeld voor deze week. Om te huilen!
Ik ben nieuw hier op t forum, maar lees dit topic al een tijdje. Ik dacht eindelijk eens tijd om te reageren. Om me heen heb ik geen gelijkgestemden, die kijken me aan alsof ik gek ben als ik niet reageer op lekker weertje of 'negatief' reageer.
Ik ben in de zomer geboren, maar heb een bloedhekel aan temperaturen boven de 20 graden. Sinds 2 jaar heb ik dystrofie aan mijn voet en dat is echt verschrikkelijk met warm weer.
Ik word echt serieus depressief van dit weer.
Maar omg, de temperaturen die zijn voorspeld voor deze week. Om te huilen!

maandag 22 mei 2017 om 11:50
Welkom Potterhead! Hoe meer gelijkgestemden hoe gezelliger. Ik word ook heel verdrietig als ik naar de weerberichten kijk. Tropische temperaturen in het weekend. En het is pas mei. Ik stoor me ook aan dat overdreven blije gedoe van iedereen met dit weer. Vreselijk. Ik hoop oprecht dat het een koele en bewolkte zomer word. En ik verlang echt naar de fijne en knusse herfst.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
maandag 22 mei 2017 om 12:41
Dank Catharina1000. Het is pas mei inderdaad. Ik hoop ook op een koele bewolkte zomer, maar ik vrees dat met de opwarming van de aarde het steeds warmer wordt.
Oooohhhww, ik heb ook zin in de herfst. Vorig jaar toen het zo warm nog was in september heb ik gewoon de kaarsjes aangedaan, herfst thee gezet en knusse sokken aangedaan. Hahaha ik dacht ik dwing t gewoon af.
Oooohhhww, ik heb ook zin in de herfst. Vorig jaar toen het zo warm nog was in september heb ik gewoon de kaarsjes aangedaan, herfst thee gezet en knusse sokken aangedaan. Hahaha ik dacht ik dwing t gewoon af.

maandag 22 mei 2017 om 12:51
Ik denk er komt een heel weekend met 30 graden en hoger aan.
Gaat het over een dag 25 graden.. kijk ik ben ook geen fan van warmte maar jezus dat is toch wel te doen voor een dag?
Ik word ziek van warmte maar zelfs ik overleef dat... en vind het ook niet raar voor mei. Er zijn jaren geweest dat er begin april al dagen met echte hitte was. Vind juist een heel prettig jaar tot nu toe.
Ik vrees wel voor echte hitte van de zomer, word daar echt lichamelijk ziek van en ik baal echt dat het niet kouder en natter is geweest ivm wespen en mijn allergie die echt nare vormen aannam de laatste keer dat ik geprikt werd.
Van mij mag de zomer zelf overgeslagen worden maar 22 graden en een dagje net wat warmer vind ik geen reden om zo hysterisch te gaan doen.
Gaat het over een dag 25 graden.. kijk ik ben ook geen fan van warmte maar jezus dat is toch wel te doen voor een dag?
Ik word ziek van warmte maar zelfs ik overleef dat... en vind het ook niet raar voor mei. Er zijn jaren geweest dat er begin april al dagen met echte hitte was. Vind juist een heel prettig jaar tot nu toe.
Ik vrees wel voor echte hitte van de zomer, word daar echt lichamelijk ziek van en ik baal echt dat het niet kouder en natter is geweest ivm wespen en mijn allergie die echt nare vormen aannam de laatste keer dat ik geprikt werd.
Van mij mag de zomer zelf overgeslagen worden maar 22 graden en een dagje net wat warmer vind ik geen reden om zo hysterisch te gaan doen.
maandag 22 mei 2017 om 13:23
Het hangt er misschien van af welk weerbericht je leest, maar ik zie het weekend 30 graden staan. Dat zijn tropische temperaturen in mei. Ik vind dat vervelend en dat bespreek ik op dit forum. Jammer dat ik dan blijkbaar hysterisch op je overkom. Vervelend voor je wespenallergie. Ik hoop dat het meevalt dit jaar. Jammer dat we de zomer niet kunnen overslaan.Fee-de-Goede schreef: ↑22-05-2017 12:51Ik denk er komt een heel weekend met 30 graden en hoger aan.

maandag 22 mei 2017 om 14:45
Ik heb geen zomerdepressie. Maar ik baal wel van de zon en warmte en word chagrijnig van al dat over-enthousiaste gedoe. Het is vooral de brandende zon en de grote hoeveelheid aan licht die ik niet prettig vind. Ik heb wel geleerd om gewoon mijn eigen gang te gaan. Vroeger voelde ik me verplicht om mee te doen, naar feesten, BBQ, terras etc. Maar nu doe ik dat niet meer en blijf ik gewoon binnen als dat prettiger vind. En als het kan. Soms ontkom ik er niet aan (ik sta zaterdag de hele dag bij de verspringbak bij een atletiektoernooi van mijn zoontje). Dat vind ik vreselijk met dit weer.
Een zomerdepressie heb ik niet, maar ik hou gewoon veel meer van de herfst en winter.
Een zomerdepressie heb ik niet, maar ik hou gewoon veel meer van de herfst en winter.
maandag 22 mei 2017 om 15:23
Mensen vinden dat ik me aan stel als ik ze zeg dat ik een zomerdepressie heb, maar het bestaat toch echt. Ze kunnen zich er gewoon niks bij voorstellen vaak. Ik begrijp er ook niks van, maar ik heb het wel, dus ja.leeuwenwelp schreef: ↑22-05-2017 14:23Zomerdepressie, vaak niet begrepen, waarom wel in de winter. Heb hier ook last van.....in de zomer !
Sterkte.

maandag 22 mei 2017 om 15:30
Schaf dan gewoon een mobiele airconditioning aan. En hou je ramen en deuren dicht.jellybelly schreef: ↑22-05-2017 14:43Bah! En ik woon sinds een paar maanden in een ander huis, en het is hier veel warmer binnen. Nu al 24 graden in huis, en het is pas mei...
Ik tel af naar 21 juni, en vanaf daar naar september.![]()
maandag 22 mei 2017 om 16:02
maandag 22 mei 2017 om 16:41
Ik wordt hier ook echt niet happy van. .. en inderdaad, een winterdepressie begrijpen veel mensen, maar een zomer depressie, dan kijken mensen je raar aan.
Ik vind zo rond de 17 graden wel lekker.
Ik heb me in ieder geval voorgenomen om zoveel mogelijk te doen waar ik zelf zin heb deze zomer.
Ik vind zo rond de 17 graden wel lekker.
Ik heb me in ieder geval voorgenomen om zoveel mogelijk te doen waar ik zelf zin heb deze zomer.
yesss wijzigde dit bericht op 22-05-2017 20:05
9.43% gewijzigd
maandag 22 mei 2017 om 16:43
Ik heb vanmiddag voor het eerst sinds jaaaaaaaren een korte broek gekocht. En de komende vrije dagen een vakantie aan het strands geboekt. Ik moet eraan geloven. Mijn gezin is dol op de zon en de zomer. Inmiddels is er wel steeds meer begrip voor mijn afkeer van de zomer en daardoor lijkt het juist alsof ik me er meer in kan berusten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 22 mei 2017 om 16:44
Precies ditcatharina1000 schreef: ↑22-05-2017 14:45Ik heb geen zomerdepressie. Maar ik baal wel van de zon en warmte en word chagrijnig van al dat over-enthousiaste gedoe. Het is vooral de brandende zon en de grote hoeveelheid aan licht die ik niet prettig vind. Ik heb wel geleerd om gewoon mijn eigen gang te gaan. Vroeger voelde ik me verplicht om mee te doen, naar feesten, BBQ, terras etc. Maar nu doe ik dat niet meer en blijf ik gewoon binnen als dat prettiger vind. En als het kan. Soms ontkom ik er niet aan (ik sta zaterdag de hele dag bij de verspringbak bij een atletiektoernooi van mijn zoontje). Dat vind ik vreselijk met dit weer.

maandag 22 mei 2017 om 18:21
Goede tip dit. Ik zou willen dat het bij mij 24 graden was, als ik op dit soort dagen thuiskom is het bij mij 30 graden. Op hele hete dagen kan het oplopen tot 36/37 graden. Dan waardeer ik mijn mobiele airco echt! (ook al verricht het uiteraard geen wonderen)
Die warmte bij mij binnen is ook wel één van de redenen dat ik niet echt dol ben op de zomer. Maar ook dat het 's ochtends zo vroeg licht is en 's avonds pas laat donker, ik merk dat ik daardoor een stuk slechter slaap. En dat men ervan uitgaat dat iedereen blij wordt van het weerbericht als er mooie dagen aankomen en dat iedereen verwacht dat je hele dagen buiten bent. Daarnaast vind ik mijn wintergarderobe veel fijner dan mijn zomergarderobe

Ik heb geen zomerdepressie en zeker tot een graad of 22 is oke, maar doe mij maar de herfst en de winter

maandag 22 mei 2017 om 18:45
Ik vind herfst en winter kleding ook altijd veel leuker
In de zomer heb ik geen moeite met leuke tops vinden enz, maar ik zit altijd met broeken en schoenen.
In de zomer heb ik het idee dat ik wat af moet wijken van mijn stijl en daar baal ik altijd van.
Ik houd echt van enkellaarsjes, mooie spijkerbroeken, leren jasjes of suède jasjes, ik vind mijn outfit met slippers bijvoorbeeld ook nooit zo leuk staan als met een stoer laarsje.

In de zomer heb ik geen moeite met leuke tops vinden enz, maar ik zit altijd met broeken en schoenen.
In de zomer heb ik het idee dat ik wat af moet wijken van mijn stijl en daar baal ik altijd van.
Ik houd echt van enkellaarsjes, mooie spijkerbroeken, leren jasjes of suède jasjes, ik vind mijn outfit met slippers bijvoorbeeld ook nooit zo leuk staan als met een stoer laarsje.
maandag 22 mei 2017 om 19:33
Vandaag was het 's middags ongeveer 22/23 graden. Ik vond het niet warm, maar het stomme is dat het warme weer zo blijft hangen hier. Nu is het nog steeds 23 graden, terwijl ik over 2 uur wil gaan slapen.. en het weekend wordt pas écht warm! 
Ik wil niet teveel iedereen 'bestoken' met de statistieken, maar ik zie net dat dit één van de warmste meimaanden sinds 1901 gaat worden door de erg warme dagen die er nu aan komen! En dan was het op bevrijdingsdag nog 11 graden..

Ik wil niet teveel iedereen 'bestoken' met de statistieken, maar ik zie net dat dit één van de warmste meimaanden sinds 1901 gaat worden door de erg warme dagen die er nu aan komen! En dan was het op bevrijdingsdag nog 11 graden..

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

dinsdag 23 mei 2017 om 07:26
Ik word ook niet blij van de vooruitzichten.....ik bekijk ze ook gewoon niet meer. Ik werk alleen op ons bijkantoor met een goedwerkende airco. En als het in mijn huis boven te warm wordt slaap ik beneden in de kamer, die blijft redelijk koel ...vindt de poes ook heel gezellig want die mag niet boven op bed...ligt er ineens een ( opblaas) bed beneden. Wat mij ook helpt is veel water drinken en gewoon binnen blijven. Ik haal Mn boodschappen heel vroeg en zorg dat ik niet lang in de keuken hoef te staan. En verder maar uitzitten.