Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Liv8 schreef:
22-05-2017 18:21
Goede tip dit. Ik zou willen dat het bij mij 24 graden was, als ik op dit soort dagen thuiskom is het bij mij 30 graden. Op hele hete dagen kan het oplopen tot 36/37 graden. Dan waardeer ik mijn mobiele airco echt! (ook al verricht het uiteraard geen wonderen)

Die warmte bij mij binnen is ook wel één van de redenen dat ik niet echt dol ben op de zomer. Maar ook dat het 's ochtends zo vroeg licht is en 's avonds pas laat donker, ik merk dat ik daardoor een stuk slechter slaap. En dat men ervan uitgaat dat iedereen blij wordt van het weerbericht als er mooie dagen aankomen en dat iedereen verwacht dat je hele dagen buiten bent. Daarnaast vind ik mijn wintergarderobe veel fijner dan mijn zomergarderobe :biggrin:

Ik heb geen zomerdepressie en zeker tot een graad of 22 is oke, maar doe mij maar de herfst en de winter :heart:
Wat dacht je van dat het helemaal niet meer donker wordt? Ik woon in het noorden en zomers wordt het niet warmer dan een graad of 15 met uitschieters naar 20 graden, maar donker wordt het hier al weken niet meer. Dat is ook niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat juni een hele hete en zonnige zomermaand gaat worden, maar goed, het weer komt zoals het komt.. :|

Het scheelt dat het tot en met zeker donderdag hier aangenaam blijft, daarna flink warmer. Gisteravond was het ook nog erg warm op mijn slaapkamer..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Hallo lieve mensjes!
Ik ben hier nieuw. Ik heb de afgelopen dagen hier alles gelezen en dacht,hier moet ik lid van worden. Zalig forum! Ik ben dus ook een herft/winter persoon. Ik ben 21 september jarig op een mooie datum en kijk daar zo naar uit!
dagdromer1986 schreef:
20-05-2017 09:10
Weer volop zonnige dagen in de verwachting... Hoopte nog dat die uit de verwachting zouden raken maar tot nu toe niet. Van hoge temperaturen heb ik minder last.... Zon kan af en toe best lekker zijn maar niet de hele dag (en de dagen zijn lang nu!). Ik las volgens mij ooit dat introverte mensen meer moeite hebben met de zomer omdat het niet past bij hun natuurlijke neiging om rust op te zoeken... Voor mij wel herkenbaar. Voor anderen ook?
Ja heel herkenbaar. Ik ben ook introvert en zoek graag de rust op. Gelukkig kan ik tegenwoordig beter tegen de warmte en zitten we nu op de camping waar het vrij rustig is. En koelt vrij snel af daar, 's nachts lig ik gewoon lekker onder mijn dekbed.
Welkom Nina29. Ik ben jarig in februari, ook een heerlijke maand. 1 Keer buiten kunnen zitten met mijn verjaardag, dat was wel apart.
Voor de mensen die niet goed slapen door het lange daglicht:
Ik snap dat nooit zo goed, het is toch heel simpel op te lossen door goede gordijnen o.i.d. voor je slaapkamerraam? Geluiden kun je helaas weinig aan doen, maar je kunt er wel voor zorgen dat het donker is om je heen.

Herstel, geluiden kun je natuurlijk dempen met oordopjes, maar voor mijzelf is dat geen optie omdat ik dan weer niet kan slapen door mijn eigen ademhaling.
Het weekend wordt erg afzien, daarna weer 18/19 graden! :D
SinDudas schreef:
23-05-2017 14:48
Ik snap dat nooit zo goed, het is toch heel simpel op te lossen door goede gordijnen o.i.d. voor je slaapkamerraam? Geluiden kun je helaas weinig aan doen, maar je kunt er wel voor zorgen dat het donker is om je heen.

Herstel, geluiden kun je natuurlijk dempen met oordopjes, maar voor mijzelf is dat geen optie omdat ik dan weer niet kan slapen door mijn eigen ademhaling.
Ik ben daar een lastig geval in. Ik kan niet slapen als het te donker is, maar ook niet als het te licht is :$
Verduisterende gordijnen zijn dus niets voor mij.
Pff... zaterdag kan het zelfs een officiële tropische dag worden! Hebben we de "kou" uit april niet allang gecompenseerd? Het is al twee weken vrij warm weer boven normaal. Ik denk dat juni erg heet gaat worden..
SinDudas schreef:

Ik heb wel redelijk goede gordijnen, maar als ik mijn huis nog een beetje wil laten afkoelen werkt het beter als ik mijn gordijn niet voor mijn open raam heb hangen en ik kan niet alle ramen open zetten in combinatie met rolgordijn naar beneden. En ja, daar zijn uiteraard ook wel oplossingen voor. Maar heb inmiddels een slaapmasker gekocht, dus dat "probleem" is zo eigenlijk heel simpel opgelost voor mij. Vervelend dat oordopjes voor jou geen optie is! Ik heb dan weer geen enkele moeite met geluiden, ik kan met veel lawaai nog wel in slaap vallen :$

Ik vond het overigens de afgelopen dagen heel erg meevallen! Ik vond het eigenlijk wel goed te doen. Staan nog wel en paar echt warme dagen op de planning, maar daarna wordt het volgens mij weer beter :yes:
Wij zijn een lang weekend vrij, maar hebben alle activiteiten afgezegd. Wat een pech dit weer nu wij een keer vrij zijn. Gelukkig wordt het volgende week weer beter.....
SinDudas schreef:

Ik kan geluiden ook niet dempen met oordopjes. Ik vind het geluid van mijn hart en ademhaling irritant, waardoor ik niet kan slapen. En na een uur gaan mijn oren zeer doen, dus dan moeten ze weer uit. Dus helaas geen optie voor mij.
Hier in Amsterdam is het momenteel goed te doen :)

Het waait hier gelukkig en ik zit op het balkon onder een giga parasol, iets dat niet vaak voorkomt. De komende dagen zal ik waarschijnlijk steeds een beetje minder gelukkig worden maar vanaf maandag wordt hier aflopende temperaturen en bewolking verwacht zodat dit een fijn vooruitzicht is! :D

Ik heb het te doen met 'zomermopperaars' in het Oosten en het Zuiden van het land! :'(
It's hip(ster) to be square!
Ik heb voor dit jaar een dik matras geregeld en een klamboe kan ik buiten slapen want binnen is geen doen :twisted:
En ja hoor de krant kopt dat we dit weekend eindelijk verwend gaan worden met het weer.....heb een mail gestuurd dat ze neutraal beticht moeten geven en dat ik zelf wel bepaal wat verwennen is en dat meer dan 30 graden dat absoluut niet is. Ben wel diep dankbaar dat het na maandag weer minderwordt heb er nu al flink tabak van. Gister weer al die vieze barbecues aan kon ik Mn ramen dicht houden bah.
blauwuiltje schreef:
26-05-2017 08:12
En ja hoor de krant kopt dat we dit weekend eindelijk verwend gaan worden met het weer.....heb een mail gestuurd dat ze neutraal beticht moeten geven en dat ik zelf wel bepaal wat verwennen is en dat meer dan 30 graden dat absoluut niet is. Ben wel diep dankbaar dat het na maandag weer minderwordt heb er nu al flink tabak van. Gister weer al die vieze barbecues aan kon ik Mn ramen dicht houden bah.
Goed blauw uiltje dat je ze een mail hebt gestuurd. Ik ben benieuwd of je antwoord krijgt. Ik heb eens zo'n mail naar weeronline gestuurd. Ik kreeg als antwoord dat ze rekening met het merendeel van de mensen houden en niet met een enkeling die het weer anders beleeft. Ik heb ze naar dit forum verwezen.
Sterkte lieve mensen. Ik hoop dat het maandag weer beter voor ons wordt.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
En dan staat dit op de site van de AD:

http://www.ad.nl/binnenland/weersverwac ... ~a896cea7/

Maar een Nederlander voelt zich eigenlijk het lekkerst bij zo'n 23 graden.
Daantje1970 schreef:
26-05-2017 10:07
En dan staat dit op de site van de AD:

http://www.ad.nl/binnenland/weersverwac ... ~a896cea7/

Maar een Nederlander voelt zich eigenlijk het lekkerst bij zo'n 23 graden.
Het is vooral die knallende zon waar ik een hekel aan heb.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Nou ik ook wel. Ook zo irritant dat ik om 6 uur 's morgens al een zonnebril op moet in de auto!
blauwuiltje schreef:
26-05-2017 08:12
Inderdaad. Waarom "moet" het dan direct zo heet? Ik ben helemaal niet vies van een beetje zonnig weer met veel mensen bij terrasjes. Gisteren was het echt een schitterende zonnige dag met een graad of 23. Er was een of ander concert en veel mensen zaten daarnaar te luisteren. Bij terrasjes zie je mensen eten of met een glas bier in de hand naar het concert te luisteren. Het was geen 30 graden, maar niemand baalde zichtbaar dat het zo stervenskoud zou zijn...
World of Warcraft: Legion
Nou inderdaad Blauw uiltje, altijd die blije ondertoon.

Ik was vanmorgen op de sportschool en gelijk al de vraag:'Wat ga je vanmiddag nog doen met dit mooie weer?'
Mensen bedoelen het goed hoor, maar dat is hetgeen wat me stoort.
Dat iedereen​zo hyper is en morgen natuurlijk massaal naar het strand.

Ik ga morgen weer sporten en daarna wilde ik gewoon thuis een serie kijken.
Zucht, ik heb zin in Kerst ;-D
Ik denk dat ik vanmiddag The Holiday ga kijken, even weg zwijmelen en het 'mooie' weer gewoon negeren :proud:
Ja altijd dat moeten genieten!! Gisteren was het bij ons in de tuin 29 graden, heb lekker onder de parasol gezeten. In de caravan is het net zo warm als buiten. Gelukkig koelt het wel snel af zodra de zon onder is. Mijn vriend is vandaag vrij en zou kijken of hij wat aan het bootje kan doen, zodat we morgen lekker het water op kunnen. Dat zou ik wel fijn vinden. Op het water is het sowieso minder warm en even het water in is ook lekker met die hitte.
Pfff, donderdag staat er weer 22 graden hier.. dat betekent dus opnieuw een zomerse dag in de rest van het land! Waarom moet het gelijk zo warm zijn? Waarom geen 20 graden met af en toe zon? Als het in mei al zulk zomers weer is, wat moet het dan wel niet in de zomer zijn? :(

Oké, toegegeven, een paar zomerse dagen kan ik nog waarderen (zo'n 10), om dan lekker bij een meertje vlakbij in de buurt te liggen en dan het water in te gaan. Maar eind mei hebben we al bijna die 10 zomerse dagen erop zitten.. ik ben bang dat juni een hete zomermaand gaat worden, maar ik hoop wel dat de rest van de zomer 'vrij koel' verloopt met temperaturen die niet boven de 22 graden uitkomen.
Ik geniet er ook niet van. Meestal word ik stronziek van de hitte. En dat is vaak al boven 23 graden.
Ik hou best van zon. Maar niet van warmte. Dus 22 graden met zon trek ik nog net.

Maar ik heb een zonnescherm en ik blijf binnen tussen 11 en 4 vandaag. En dat helpt zowaar. Bevroren druiven eten.

Morgen zet ik de wappers neer en als het te heet word doe ik natte doeken in de vriezer en later in mijn nek.
Ik ben het met je eens Fee-de-Goede. Vooral de plaknachten vind ik niet te doen. Hopelijk kan ik een beetje slapen de komende dagen..

Ik vind dit zomerse tot tropische weer ook niet passen bij Nederland. Niet alleen gaat onze naam ''gematigd zeeklimaat'' zo naar de klote met onze zogenaamde ''koele zomers'', maar ook komen er allerlei rare tropische insecten onze kant op. Straks krijgen we nog palmbomen in de toekomst.. daarnaast krijg ik ook ''syberische gevoelens'' van dit weer, wat natuurlijk verre van positief is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven