Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
zaterdag 24 juni 2017 om 17:13
Klagen dat het regent... omg, dan heb je het echt niet begrepen. Het land is verdomme kurkdroog. Laat maar komen die regen, heerlijk! Ik ben net even de stad in geweest, zo genieten om zonder gezweet en geplak rond te kunnen lopen, niet constant naar schaduw te hoeven zoeken om hitte en een kleurtje te vermijden.
Nu thee drinken en ik heb speculaas gekocht
Hebben jullie trouwens ook een soort van druk op je longen? Door die rothitte en als gevolg daarvan airco heb ik een raar gevoel rond mijn luchtwegen.
Nu thee drinken en ik heb speculaas gekocht

Hebben jullie trouwens ook een soort van druk op je longen? Door die rothitte en als gevolg daarvan airco heb ik een raar gevoel rond mijn luchtwegen.
anoniem_349135 wijzigde dit bericht op 24-06-2017 17:18
Reden: foutje
Reden: foutje
0.48% gewijzigd
zaterdag 24 juni 2017 om 18:00
Ik zag onder de reacties bij Weeronline ook een opmerking staat dat het niet meer moet regenen in Nederland, omdat ze dan nat word.. hoe diep kan Nederland zinken. We zijn alleen nog maar gefocust op mooi weer, en zo slecht was de zomer van 2016 helemaal niet. Liever wat teveel regen dan bosbranden! Er is behoorlijk wat regen gevallen afgelopen dagen, maar zeker niet genoeg om het ernstige neerslagtekort wat weg te werken. Hoe dan ook, het is eindelijk weer lekker in huis!Kapitein_Haak schreef: ↑24-06-2017 17:13Klagen dat het regent... omg, dan heb je het echt niet begrepen. Het land is verdomme kurkdroog. Laat maar komen die regen, heerlijk! Ik ben net even de stad in geweest, zo genieten om zonder gezweet en geplak rond te kunnen lopen, niet constant naar schaduw te hoeven zoeken om hitte en een kleurtje te vermijden.
Nu thee drinken en ik heb speculaas gekocht![]()

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
zaterdag 24 juni 2017 om 18:26
sebastiaan1234 schreef: ↑24-06-2017 18:00Ik zag onder de reacties bij Weeronline ook een opmerking staat dat het niet meer moet regenen in Nederland, omdat ze dan nat word.. hoe diep kan Nederland zinken. We zijn alleen nog maar gefocust op mooi weer, en zo slecht was de zomer van 2016 helemaal niet. Liever wat teveel regen dan bosbranden! Er is behoorlijk wat regen gevallen afgelopen dagen, maar zeker niet genoeg om het ernstige neerslagtekort wat weg te werken. Hoe dan ook, het is eindelijk weer lekker in huis!![]()
Sterker nog .. er wordt al jaren gezanikt dat we slechte zomers hebben, maar ik houd dagboekjes bij (ooit op advies van de huisarts mee begonnen om te kijken onder welke omstandigheden ik weer eens last kreeg van migraine) en kan dus terugzien dat we dan weliswaar soms in juli een week (of wat) regen/kou hadden, maar dat daar heel vaak al hete periodes in mei en juni aan vooraf gingen én in augustus/september en soms ook oktober nog warme weken volgden. Oftewel .. 'ons zomerhaters' wordt verweten dat we niet van de zomer houden en zo klagen met hittegolven, maar de zomeraanbidders hebben last (mss wel door al die hitte) geheugenverlies en klagen meermaals dat het zo'n slecht jaar was.
En jaaaa .. eindelijk wat koeler in huis, maar nog steeds bijna 22 graden hoor. Heb de hele dag alles al wagenwijd open, maar het is maar 1 graad afgekoeld helaas. Tóch blij nu

zaterdag 24 juni 2017 om 18:32
Kapitein_Haak schreef: ↑24-06-2017 17:13
Ik heb meestal 1-3x per jaar een luchtpijpontsteking als gevolg van de constante overgang warm->koud. Probeer me er op te kleden, dus altijd borst en rug bedekken en een vestje aan in de supermarkt, maar ik kan het al jaren niet voorkomen. Het begint met het gevoel dat er een 'prop watten' in mijn luchtpijp zit .. dus echt in het midden achter het borstbeen. En als het echt een ontsteking wordt krijg ik het benauwd en raak mijn stem kwijt. Wel eens naar de ha geweest, maar zolang je er geen koorts bij krijgt of het zich ontwikkelt tot een longontsteking is er nx aan te doen en gaat het vanzelf met een week (of 2) weer over. Heb ondertussen een arsenaal aan zelfmedicatie .. molletjes of ibuprofen, hoestdrank en (wél op recept) Ventolinpufjes en codeine om te kunnen slapen. Hoop dat het bij jou niet zover komt, maar houd het in de gaten.
zaterdag 24 juni 2017 om 19:28
@sebastiaan1234 --- "Dat het niet meer moet regenen", zegt men dat serieus, wtf echt. Zonnesteek zeker.
@Weedbee --- Inderdaad, het valt mij juist op dat we erg veel zon hebben gehad de afgelopen zomers. Weliswaar afgewisseld met koelere dagen, maar toch veel dagen met zon/hoge temperaturen. Wat naar, luchtpijpontsteking! Is het ook pijnlijk? Ik heb zelf wel een keer of twee een nare hoest ontwikkeld in de zomer, ook door hitte/airco denk ik. heb daar ook medicijnen voor liggen. Hopelijk zet het nu niet door. Ik kuch af en toe en dus dat rare gevoel, verder wel oké. Ik hou het iig zeker in de gaten.
@Weedbee --- Inderdaad, het valt mij juist op dat we erg veel zon hebben gehad de afgelopen zomers. Weliswaar afgewisseld met koelere dagen, maar toch veel dagen met zon/hoge temperaturen. Wat naar, luchtpijpontsteking! Is het ook pijnlijk? Ik heb zelf wel een keer of twee een nare hoest ontwikkeld in de zomer, ook door hitte/airco denk ik. heb daar ook medicijnen voor liggen. Hopelijk zet het nu niet door. Ik kuch af en toe en dus dat rare gevoel, verder wel oké. Ik hou het iig zeker in de gaten.
zaterdag 24 juni 2017 om 20:09
Kapitein_Haak schreef: ↑24-06-2017 19:28
@Weedbee --- . Wat naar, luchtpijpontsteking! Is het ook pijnlijk? Ik heb zelf wel een keer of twee een nare hoest ontwikkeld in de zomer, ook door hitte/airco denk ik. heb daar ook medicijnen voor liggen. Hopelijk zet het nu niet door. Ik kuch af en toe en dus dat rare gevoel, verder wel oké. Ik hou het iig zeker in de gaten.
Nee, niet pijnlijk, maar gewoon behoorlijk vervelend. Heb het er flink benauwd van (wisselt per keer) en neem in ieder geval om de paar uur wat molletjes en ibuprofen (ook afwisselend) en als ik echt het gevoel krijg door een rietje te ademen neem ik een pufje Ventolin. Met de codeine ben ik erg zuinig. Probeer altijd eerst - als slapen vanwege hoesten niet lukt - om mijn hoofdeinde omhoog te zetten, maar halfzittend slapen is natuurlijk niet optimaal. Mocht het nóg niet lukken dan neem ik een half tabletje. Slapen gaat dan meestal prima, maar na een paar dagen probeer ik weer te stoppen en meestal gaat dat prima. Op zich is een lp-ontsteking onschuldig, maar wél vervelend en je moet voorál - als je daar gevoelig voor bent - oppassen dat het zich niet verspreidt in die lekkere warme holtes van longen en hoofd, want daar zijn die bacterietjes dol op

En beterschap voor jou natuurlijk!

zaterdag 24 juni 2017 om 21:43
Zo, wat vervelend zeg dat je dat zo vaak moet doorstaanWeedbee schreef: ↑24-06-2017 20:09Nee, niet pijnlijk, maar gewoon behoorlijk vervelend. Heb het er flink benauwd van (wisselt per keer) en neem in ieder geval om de paar uur wat molletjes en ibuprofen (ook afwisselend) en als ik echt het gevoel krijg door een rietje te ademen neem ik een pufje Ventolin. Met de codeine ben ik erg zuinig. Probeer altijd eerst - als slapen vanwege hoesten niet lukt - om mijn hoofdeinde omhoog te zetten, maar halfzittend slapen is natuurlijk niet optimaal. Mocht het nóg niet lukken dan neem ik een half tabletje. Slapen gaat dan meestal prima, maar na een paar dagen probeer ik weer te stoppen en meestal gaat dat prima. Op zich is een lp-ontsteking onschuldig, maar wél vervelend en je moet voorál - als je daar gevoelig voor bent - oppassen dat het zich niet verspreidt in die lekkere warme holtes van longen en hoofd, want daar zijn die bacterietjes dol op
En beterschap voor jou natuurlijk!![]()

![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Het miezert, ruikt lekker buiten
zaterdag 24 juni 2017 om 21:43
Zo, wat vervelend zeg dat je dat zo vaak moet doorstaanWeedbee schreef: ↑24-06-2017 20:09Nee, niet pijnlijk, maar gewoon behoorlijk vervelend. Heb het er flink benauwd van (wisselt per keer) en neem in ieder geval om de paar uur wat molletjes en ibuprofen (ook afwisselend) en als ik echt het gevoel krijg door een rietje te ademen neem ik een pufje Ventolin. Met de codeine ben ik erg zuinig. Probeer altijd eerst - als slapen vanwege hoesten niet lukt - om mijn hoofdeinde omhoog te zetten, maar halfzittend slapen is natuurlijk niet optimaal. Mocht het nóg niet lukken dan neem ik een half tabletje. Slapen gaat dan meestal prima, maar na een paar dagen probeer ik weer te stoppen en meestal gaat dat prima. Op zich is een lp-ontsteking onschuldig, maar wél vervelend en je moet voorál - als je daar gevoelig voor bent - oppassen dat het zich niet verspreidt in die lekkere warme holtes van longen en hoofd, want daar zijn die bacterietjes dol op
En beterschap voor jou natuurlijk!![]()

Het miezert, ruikt lekker buiten

zaterdag 24 juni 2017 om 22:52

zaterdag 24 juni 2017 om 22:55
Dan ga je nú toch lekker al?

zaterdag 24 juni 2017 om 22:56
Hier regen, maar nog volledig lichtviavia2013 schreef: ↑24-06-2017 22:54Het is ook al lekker donker.... En het regent hier flink, de hele avond al...

zondag 25 juni 2017 om 09:38
Wat een heerlijk weer de afgelopen dagen! Ben enorm aan het genieten. Leuk om te lezen dat er nog meer zijn die weer gezellig warme chocolade hebben gedronken. Ik had gisteravond wat kaarsjes aan gestoken en de regen tikte gezellig aan het raam. Het leek wel oktober! Ik voel me weer stukken beter.
Maar dat gehuil van sommigen snap ik echt niet. Het is zo lang super heet en zonnig geweest. Mag het dan ook eens bewolkt zijn en regenen?
Gefeliciteerd Elf
Maar dat gehuil van sommigen snap ik echt niet. Het is zo lang super heet en zonnig geweest. Mag het dan ook eens bewolkt zijn en regenen?
Gefeliciteerd Elf

Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
zondag 25 juni 2017 om 10:18
catharina1000 schreef: ↑25-06-2017 09:38Wat een heerlijk weer de afgelopen dagen! Ben enorm aan het genieten. Leuk om te lezen dat er nog meer zijn die weer gezellig warme chocolade hebben gedronken. Ik had gisteravond wat kaarsjes aan gestoken en de regen tikte gezellig aan het raam. Het leek wel oktober! Ik voel me weer stukken beter.
Gefeliciteerd Elf![]()
Spuit11 hier, maar ook van mij nog gefeliciteerd Elf. Nu een stuk prettiger weer voor je kraamweken

Hier nog geen warme chocola, maar wel al trek in erwtensoep

zondag 25 juni 2017 om 10:50
Dank voor de felicitaties!
De 1e dagen met die kleine waren killing met die hitte, gelukkig heeft hij er zelf geen last van gehad. Ik heb alleen maar op de bank gelegen en de arme kraamhulp maar trap op en trap af in huis. Had het echt met haar te doen.
Ik kijk er enorm naar uit om met de kleine man te gaan wandelen, maar ook dan moet het niet te heet voor ons zijn.
Een eventuele volgende keer moet ik toch maar beter plannen.
Binnen is het ook weer aangenaam, gisteren even wat ramen en deuren open gezet. Lekker doorluchten.
Fijne zondag!

De 1e dagen met die kleine waren killing met die hitte, gelukkig heeft hij er zelf geen last van gehad. Ik heb alleen maar op de bank gelegen en de arme kraamhulp maar trap op en trap af in huis. Had het echt met haar te doen.
Ik kijk er enorm naar uit om met de kleine man te gaan wandelen, maar ook dan moet het niet te heet voor ons zijn.
Een eventuele volgende keer moet ik toch maar beter plannen.

Binnen is het ook weer aangenaam, gisteren even wat ramen en deuren open gezet. Lekker doorluchten.
Fijne zondag!
zondag 25 juni 2017 om 11:16
Haha Elf, grappig dat je bij een evtl. volgende 'beter wilt plannen'
Bij een eerste denk je daar meestal niet over na en ben je allang blij dat je zwanger geworden bent. Pas als het eenmaal een feit is ontdek je dat het wel heel zwaar is om bijv. hoogzwanger door de zomer te moeten, omdat je pas in oktober moet bevallen. En dan ga je de donkere winter in en bedenk je dat het toch heel wat prettiger is om je evtl. volgende in het voorjaar te krijgen. Zo ging het bij ons en ik bofte dat het zo lukte, maar grappig dat er dus meer mensen zijn die er zo over denken. Fijn dat je zo geniet!

zondag 25 juni 2017 om 13:26
http://nieuws.weeronline.nl/5-6-2017-ei ... ge-natuur/ Kijk maar eens bij de reacties op Facebook. Ongelofelijk.. ik snap dat mensen niet van regen houden, maar om nou te zeggen dat het niet meer moet regenen.. regen hebben we nodig, dankzij de regen hebben we voedsel in de koelkast liggen en leven we nog. Ik zie het trouwens ook zo voor me dat we Nederland een "koud kikkerlandje" blijven noemen, omdat het één week 20 graden is in de zomer, wat "herfstachtig" genoemd wordt.. we moeten juist blij zijn dat we een draaglijke week hebben!Kapitein_Haak schreef: ↑24-06-2017 19:28@sebastiaan1234 --- "Dat het niet meer moet regenen", zegt men dat serieus, wtf echt. Zonnesteek zeker.
Maar hoe dan ook, volgende week is het lekker weer, en ik hoop dat deze zomer draaglijk gaat verlopen!

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
zondag 25 juni 2017 om 14:55
Oeh Weedbee, dat klinkt naar zo'n luchtpijp ontsteking... Komt dat dan door de warmte buiten en meer bacteriën?
Ik heb wel vaker hyperventilatie in de zomer en vaak angstig doordat ik niet goed door kan ademen. Ik voel me ook vaak depressief in de zomer.
Ben echt zo blij met dit frisse weer
Ik heb vandaag gesport en weer meteen ging het over het weer... Iemand zei helemaal teleurgesteld dat het weer nu een stuk minder is. Ik zei dat ik het heerlijk vind en helemaal niet houd van de zomer. Vaak laat ik het gaan en knik ik een keer maar ik ben het gepraat over de zomer zo beu dat ik het er zo uit flapte
Ik heb wel vaker hyperventilatie in de zomer en vaak angstig doordat ik niet goed door kan ademen. Ik voel me ook vaak depressief in de zomer.
Ben echt zo blij met dit frisse weer

Ik heb vandaag gesport en weer meteen ging het over het weer... Iemand zei helemaal teleurgesteld dat het weer nu een stuk minder is. Ik zei dat ik het heerlijk vind en helemaal niet houd van de zomer. Vaak laat ik het gaan en knik ik een keer maar ik ben het gepraat over de zomer zo beu dat ik het er zo uit flapte