Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
sebastiaan1234 schreef:
28-06-2017 07:51
woensdag 05 juli tot en met woensdag 12 juli
Grootste kans (50-60%) op een licht wisselvallig weertype met maximumtemperaturen onder de langjarig gemiddelde waarden.

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: En op dit moment is de gevoelstemperatuur 10 graden!!! :love:

Hahahaaa .. weet niet waar jij woont, maar als de gevoelstemperatuur bij jou 10 graden is gok ik op Noorwegen of IJsland ;) Waar IK woon is het vlg mijn appje 18 graden, maar voelt als 17. Maar al die gekken die ik hier in korte broek/blote jurkjes door mijn straatje zag rijden voelen dat óf anders óf zijn de rasoptimisten waarover ik (en jij vlg mij ook) het van de week hadden. Er staat 'zomer' op de kalender en dús moeten we een korte broek enz. Ze doen maar .. voorlopig blijft het hééééérlijk zomerweer voor ONS :yes: :yes: :yes:
Weedbee schreef:
28-06-2017 08:44
Hahahaaa .. weet niet waar jij woont, maar als de gevoelstemperatuur bij jou 10 graden is gok ik op Noorwegen of IJsland ;) Waar IK woon is het vlg mijn appje 18 graden, maar voelt als 17. Maar al die gekken die ik hier in korte broek/blote jurkjes door mijn straatje zag rijden voelen dat óf anders óf zijn de rasoptimisten waarover ik (en jij vlg mij ook) het van de week hadden. Er staat 'zomer' op de kalender en dús moeten we een korte broek enz. Ze doen maar .. voorlopig blijft het hééééérlijk zomerweer voor ONS :yes: :yes: :yes:
Ik woon in Friesland, maar het was wel 15 graden 's ochtends. Nu regent het lekker! :) En koud is het zeker niet met 22 graden, ik heb gewoon mijn korte broek aan!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
sebastiaan1234 schreef:
28-06-2017 16:03
Ik woon in Friesland, maar het was wel 15 graden 's ochtends. Nu regent het lekker! :) En koud is het zeker niet met 22 graden, ik heb gewoon mijn korte broek aan!

Nou, geniet er lekker van! Ik kom net van de sportschool en je kunt me uitwringen. De airco staat op hoog en af en toe zit je dan op een apparaat en waait uit je sportshirt, maar eenmaal aan het cardio-en gutste het van hoofd en rug en nu dik een uur later ben ik nog steeds niet uitgezweet. Dus ondanks lagere temperatuur (hier 20.5 nu) vindt mijn lijf dat het hoogzomer is :@@:
REGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :blob: :blob: :blob: :blob: :blob:
sebastiaan1234 schreef:
28-06-2017 16:43
REGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :blob: :blob: :blob: :blob: :blob:

:HA:

En nu zingen hè?!! Dat de pannetjes nat worden en zo en met je kaplaarsjes in de plassen stampen :yes:
Hier vandaag in de ochtend en de hele voormiddag regen maar ondanks die regen voelde het buiten benauwd aan. Sinds een uur of 14U zon zon zon rond 23 graden
Het regent hier, de zon is er niet, en de temperatuur is prima! Gok een graad of 19. Ik ben in mijn nopjes :worship: Wat een geweldig weer is het deze week! :heart:
Nou heerlijk hè! :cheer:
Ennuhh er hangt al herfst kleding in de winkels! Ik was vanmorgen gaan shoppen en ik zag al wat herfst collecties, mooie laarsjes, donkere tinten, ook van die mooie leger groene tinten, Love it :heart:
Hier deze ochtend regen nu weer al een hele tijd zon en is het toch alweer 22/23 graden dus niets van frisse lucht onder de 20 graden die ze de maandag voor donderdag voorspelde (ik ben teleurgesteld) dus heel hard benieuwd of die 16/18 graden hier zaterdag gaan uitkomen ....
Ik was vandaag op zoek naar een kaftan-achtig geval voor in huis als het weer van dat achterlijke hete weer zou worden. Dan sta je in zo'n pashokje met de kippenvellen op je lijf, maar aan/uitsjorren van iets is weer een worsteling omdat de luchtvochtigheid zó hoog is dat alles alsnog plakt :swear: Ik woon in het westen en we hebben gisteren wel af en toe wat buien gehad, maar niet noemenswaardig. Maar ik hoop dat Sebastiaan niet is weggespoeld. Heb beelden gezien van de noordelijke provincies .. poeeeee. Zag een man op een luchtbed in het water dobberen .. in de straat dus. De temperatuur vond ik vandaag wel te doen .. 20 graden. Verder dan maar weer afwachten of de weerM/V-en goed hebben opgelet op school en eindelijk eens een beetje in de buurt zitten met hun voorspellingen :fortune:
weedbee wijzigde dit bericht op 29-06-2017 16:58
Reden: Die verdraaide smilies doen het weer eens niet!
0.81% gewijzigd
Weedbee schreef:
29-06-2017 16:59
Ik was vandaag op zoek naar een kaftan-achtig geval voor in huis als het weer van dat achterlijke hete weer zou worden. Dan sta je in zo'n pashokje met de kippenvellen op je lijf, maar aan/uitsjorren van iets is weer een worsteling omdat de luchtvochtigheid zó hoog is dat alles alsnog plakt :swear: Ik woon in het westen en we hebben gisteren wel af en toe wat buien gehad, maar niet noemenswaardig. Maar ik hoop dat Sebastiaan niet is weggespoeld. Heb beelden gezien van de noordelijke provincies .. poeeeee. Zag een man op een luchtbed in het water dobberen .. in de straat dus. De temperatuur vond ik vandaag wel te doen .. 20 graden. Verder dan maar weer afwachten of de weerM/V-en goed hebben opgelet op school en eindelijk eens een beetje in de buurt zitten met hun voorspellingen :fortune:
Haha, nee hoor, maar er is hier wel ongelooflijk veel regen gevallen (50 mm in een paar uur tijd). Het was haast een heuse wolkbreuk hier! Nu is het opnieuw benauwd, terwijl het helemaal niet zo warm buiten is..
Ondanks dat ik dit weer helemaal niet erg vind, baal ik wel een beetje, Ik ga zaterdag en zondag naar de Efteling. Zou het toch prettig vinden als het in ieder geval een beetje droog is. Alleen regen als wij binnen zijn ofzo.
Daantje1970 schreef:
30-06-2017 08:58
Ondanks dat ik dit weer helemaal niet erg vind, baal ik wel een beetje, Ik ga zaterdag en zondag naar de Efteling. Zou het toch prettig vinden als het in ieder geval een beetje droog is. Alleen regen als wij binnen zijn ofzo.

Aaahh .. das idd jammer. Zie net de voorspellingen en je hebt mss pech. Meestal komt de wind/regen vanuit het zuidwesten/westen en trekt het naar het noorden/oosten weg, maar ik zie op buienradar dat het uitgerekend morgen omgekeerd is en vanuit het noordwesten wegtrekt, dus langer duurt voor het in het zuiden droog is. Maar mss heb je geluk. Voordeel van regen is dat het mss ook minder druk is? Hoe dan ook een fijn weekend en probeer ervan te genieten!
Juni is recordwarm verlopen met 18,1 graden t.o.v. 15,6 graden normaal! O_O Nu hopen op een recordKOUDE, kletsnatte en zéér sombere julimaand!
Potterhead schreef:
19-06-2017 19:44
Dat hoop ik ook! 5 juli ben ik jarig en dan is het meestal regenachtig en/of koel. In mijn 35 jarig bestaan, slechts een enkele keer warm weer gehad, dus hopelijk nu ook.

Sebastiaan .. recordkoud en kletsnat hoeft van mij nu ook weer niet, maar mss dat Potterhead gelijk gaat krijgen en op 5 juli het voorspelde weer krijgt uit de posting :)
Djiez, Sebastiaan, je blijft maar mieren om compensatie he. Het weer is geen recht, het is er nou eenmaal. Prima hoor, dat je flink moppert als het zweetheet is. Doe ik zelf ook, ik haat zweetheet. Maar dat verongelijkte gedoe alsof je een enorm onrecht wordt aangedaan snap ik nog steeds niet.
Ik herken dat wel. Ja, het weer *is* er gewoon, maar het lekkere weer dat we nu hebben voelt voor mij ook als soort van compensatie voor het bloedhete weer van laatst. Of we kunnen het cadeautje noemen :-D

Hier regent het momenteel en de temperatuur is meer dan prima. Ik geniet! :heart:

yesss: ja, legergroen is mooooiii! Heb je nog iets gekocht?

Daantje1970: veel plezier in de Efteling. Mooiste park van NL.
Wat een verademing vandaag. De deuren staan open en heerlijke koele frisse lucht vult het huis :jump:

Het bleef hier lang 22 graden, en nu is het 21 graden. Hopelijk vandaag onder de 20 graden binnen.
Kapitein_Haak schreef:
01-07-2017 09:27
Ik herken dat wel. Ja, het weer *is* er gewoon, maar het lekkere weer dat we nu hebben voelt voor mij ook als soort van compensatie voor het bloedhete weer van laatst. Of we kunnen het cadeautje noemen :-D

Hier regent het momenteel en de temperatuur is meer dan prima. Ik geniet! :heart:

yesss: ja, legergroen is mooooiii! Heb je nog iets gekocht?

Daantje1970: veel plezier in de Efteling. Mooiste park van NL.

Deze niet-bloedhete regenachtige dagen een cadeautje noemen vind ik wel leuk! Zo voelt het namelijk ook :D
Heerlijk weer vandaag!
Vandaag is voor het eerst deze week in mijn provincie de juiste temperatuur voorspeld namelijk 17 graden ook al de heel de dag regen heerlijk. Even genieten voor dat het weer warmer gaat worden
Als ik Nu.nl mag geloven hebben we de komende 2 weken redelijk normaal zomerweer. De temperatuur schommelt - afhankelijk van de provincie - tussen de 20 en 24 graden en elke dag kans op een buitje. Heerlijk weer voor 'ons mopperaars' dus :blob: :blob:
Ik heb al andere weerberichten gezien tegen donderdag in mijn provincie 27/29 graden. Agh ja het is nog even en Ik blijf positief ingesteld! Ik blijf hopen op max 24 graden
Ik doe vandaag op deze knusse grijze dag alsof het herfst is en heb kaarsen en warme appeltaart-waxmelt aangestoken in nieuwe zwarte geurbrander. Heb ook waxmelts besteld in de geuren sinaasappel, kaneel en Winter Wonderland. Ben benieuwd!! Denk dat ik de sinaasappel en kaneel ga mengen als ze binnen zijn.
Ha Blue, dat klinkt goed!

Hier schijnt de zon en is het bijna warm. De wind waait stevig dus dat zorgt voor verkoeling.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Donderdag wordt inderdaad niet zo best zo te zien, op weeronline staat voor die dag nu 27 graden. Verder ziet het er komende week redelijk uit. De week erna ook prima, maar daar durf ik nog niet op te vertrouwen, vaak verandert het nog en meestal niet ten goede helaas. Vandaag is het weer in ieder geval top (net als deze hele week eigenlijk) :thumbsup:

Klinkt lekker, blue_lagoon! Waxmelts zijn zo fijn. Ik heb van de week Christmas Garland van Yankee Candle gebrand :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven