Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
*komt druppelend van het zweet het topic binnenlopen*

Hier in Limburg officieel een hittegolf. Ik heb net online een airconditioner gekocht. Het is zo'n verrijdbaar geval. Als het goed is wordt ie morgen bezorgd. Ben benieuwd, want de reacties op verrijdbare ac's is nogal gemengd, sommige zeggen dat ze niet super koelen en dat het zo'n gedoe is met die slang, anderen hebben spijt dat ze het niet eerder hebben gedaan.

Fijn dat het bij sommigen van jullie regent.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Er was echt stortregen bij ons, maar 10 kilometer verderop is er amper regen gevallen.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Dat bedoel ik hier nog steeds puffen en geen spet. Nou ja, man is net terug van werk zonder airco dus ik mag niet klagen.....
Bij mij is de zon terug, maar niet de warmte. I.p.v. 28 graden, is het ongeveer 22 graden. Wel een verademing na de snikhete ochtend en middag.
World of Warcraft: Legion
Ik woon echt op de verkeerde plaats geen regen en zeker geen afkoeling van de temperatuur
quote:kopjekoffie70 schreef op 21 juli 2016 @ 17:04:

Hier in Limburg officieel een hittegolf. Ik heb net online een airconditioner gekocht. Het is zo'n verrijdbaar geval. Als het goed is wordt ie morgen bezorgd. Ben benieuwd, want de reacties op verrijdbare ac's is nogal gemengd, sommige zeggen dat ze niet super koelen en dat het zo'n gedoe is met die slang, anderen hebben spijt dat ze het niet eerder hebben gedaan.

Fijn dat het bij sommigen van jullie regent.Ik ben er één die spijt heeft dat ze het niet eerder heeft gedaan. Heb er een tijdje geleden één gekocht en ben er heel blij mee. Natuurlijk kan dat ding niet op tegen 32 graden buiten, maar bij mij in huis wordt het zonder airco dan ook wel extreem warm. Grootste voordeel, als ik nu thuiskom van werken en het is 36 graden bij mij thuis en ik zet dat ding aan, dan is er binnen een uur zeker een graad of 6/7 vanaf. Belangrijk is wel dat zo'n apparaat voldoende capaciteit heeft ten opzichte van m3 van de ruimte, anders heeft het weinig zin.
Mooi dat je er blij mee bent. En 6/7 graden kan echt wel een verschil maken. De airco die ik gekocht heb is 9000 btu en vooral voor de slaapkamer bedoeld. Het zal trouwens nog een geklus worden om bij het plaatsen van de slurf de rest van het raam af te sluiten.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:elf12 schreef op 21 juli 2016 @ 14:43:

Ik trek dit ook niet meer. Maar laten we ook positieve dingen zeggen!

Ik heb zojuist heerlijke bevroren aardbeien en bramen gegeten. Veel gezonder dan ijs en heel erg lekker. Nammie! Goed idee, trouwens, ik heb volgens mij ook nog wel fruit in de vriezer liggen. Lekker als het morgen weer zo warm is!
quote:sebastiaan1234 schreef op 21 juli 2016 @ 16:26:

Het begint telkens harder te regenen, ik fleur helemaal op!

Ik wil ook regen!
quote:kopjekoffie70 schreef op 21 juli 2016 @ 17:04:

Fijn dat het bij sommigen van jullie regent. Arm kopje koffie! Limburg is vaak nog warmer dan de rest van het land, dus ik wens je veel sterkte. Laat je ons weten hoe je nieuwe airco bevalt?
Liv, wat fijn dat je airco zo goed bevalt. Mag ik vragen welk merk het is en waar je hem gekocht hebt? Ik denk dat ik voor een goede nachtrust toch ook maar zo'n ding moet aanschaffen, het koelt hier maar niet af...
Een mooie gelegenheid om mijn huis door te luchten. Het was 27 graden in huis, nu nog 26. Dat zal nog verder zakken.

Ik heb ook een airco, mobiel, maar die koelt niet erg af. Ik zit na te denken over een vaste airco, maar dat gaat mij wel wat geld kosten.
Hier regent en onweert het, ik ben met opzet zo vroeg wakker geworden. Ik wilde namelijk nog gaan hardlopen :(
Hier in het midden van het land zijn enkele druppels gevallen. De afgelopen dagen helemaal niets helaas. De regen en onweer slaan bijna altijd mijn stad over. Net als bij kimmeke 1983. Misschien wonen we vlak bij elkaar!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Een airco in je slaapkamer is zo fijn! Ik ben dol op warm weer, maar 's nachts heb ik ook last van de hitte. Met die airco is het zo lekker koel! Op een gewone warme dag zetten we hem vaak alleen voor het slapengaan aan, maar met die hitte van de afgelopen dagen de hele nacht. Hij is het geld dubbel en dwars waard. Ik weet even niet meer hoe duur hij was en wat het merk is, maar mocht iemand het willen weten, dan wil ik het wel opzoeken.
Hier net een paar dikke druppels

Nu is het een beetje aan het rommelen, het kijkt erg donker dus ik verwacht nog wel wat druppels.

Temperatuur in huis nog steeds 26 graden.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik verwacht weinig regen, als ik naar de Buienradar kijk. Het is bewolkt, ongeveer 19 graden.
Geen airco, maar ARKO, Alle Ramen Kunnen Open. Vandaag succesvol. Toen ik uit bed kwam was het 27 graden. Nu nog maar 25. Bij 24 graden of kouder wordt het een stuk aangenamer in huis.
Wat een verademing is het buiten, het is ook bewolkt!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Het is hier ook heerlijk buiten!
Ja, komt er toch wel van. Bliksemschichten, gerommel, regenbuien en donkere lucht!
Nog steeds geen regen gezien + de zon begint er nu zelfs door te komen
Jaaaaa vanmorgen eindelijk storthuien en daarna een tijd bewolkt geweest.......ben thuis gaan werken om alles te kunnen luchten. Het ergste benauwde is nu gelukkig weg maar de beloofde afkoeling duurt nog dagen.......sterkte voor alle mensen waar t nog niet geregend heeft......
quote:LunaLoona schreef op 22 juli 2016 @ 03:45:

Liv, wat fijn dat je airco zo goed bevalt. Mag ik vragen welk merk het is en waar je hem gekocht hebt? Ik denk dat ik voor een goede nachtrust toch ook maar zo'n ding moet aanschaffen, het koelt hier maar niet af...Ik heb een Sencor van de Mediamarkt (was op het moment dat ik 'm kocht overigens wel iets minder duur dan nu, zie ik op de website).
quote:pamelacourson schreef op 22 juli 2016 @ 08:07:

Een airco in je slaapkamer is zo fijn! Ik ben dol op warm weer, maar 's nachts heb ik ook last van de hitte. Met die airco is het zo lekker koel! Op een gewone warme dag zetten we hem vaak alleen voor het slapengaan aan, maar met die hitte van de afgelopen dagen de hele nacht. Hij is het geld dubbel en dwars waard. Ik weet even niet meer hoe duur hij was en wat het merk is, maar mocht iemand het willen weten, dan wil ik het wel opzoeken.Graag! Vooral voor onze logeerkamer zal het een uitkomst zijn, die zit op zolder en daar is het pas echt warm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven