Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook veel vermoeider in de zomer. Dat komt omdat ik slecht slaap door de warmte, het lawaai buiten en het lange licht. Als het zo warm is heb ik ook geen zin om te sporten. Als het koud is vind ik het heerlijk om buiten te lopen of te sporten.
Het weer van vandaag vind ik prima. Van mij mag het de hele zomer zo blijven.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Je slapste slechter omdat het veel te lang licht is. Vandaag is inderdaad prima, warm zat. Windje is wel lekker
Ja dat heb ik ook Catharina, ik slaap onrustiger. Ook doordat het langer licht is lig ik langer wakker.
Ik sport wel gewoon in de zomer maar vind het ook veel lekkerder om daarna de frisse lucht in te stappen.

Daarnaast heb ik een lichte huid en aangezien veel mensen bruiner worden in de zomer steek ik dan altijd zo wit af :P ,

Ik krijg er ook elke zomer wel een opmerking over... Dat ik nog wel wat zon kan gebruiken of mensen die hun arm naast de mijne gaan houden om te laten zien hoe bruin ze zijn :roll:
Terwijl ja, dat is gewoon mijn huidtype.

Nog even en dan is het Herfst :biggrin:
yesss wijzigde dit bericht op 12-06-2017 23:31
45.29% gewijzigd
Ik ben ook zo wit. Logisch want ik mijd de zon, maar je ziet er een stuk gezonder uit als je een kleurtje hebt.

Herfst/winterkleren vind ik ook veel leuker. Mooiere kleuren en fijnere stoffen.

Ooohhh, ik verlang zo naar de herfst...
Hè getver wordt het maandag weer tropisch, morgen ook 27 graden veel te heet voor juni mensen........
Inderdaad, ik verheug me echt op temperaturen van max. 20 graden, liefst wat lager... wolken, regen...
Maar het is voorlopig volop zomer helaas, hopelijk krijgen we straks ook een echte herfst en winter dan.

Ik zat vandaag veel in de trein en daar was het echt warm... En die zon maar 'shinen'. Ik ben ook maar weinig productief met zoveel zon en warmte.
Ik ben blij dat ik vandaag op kantoor zit. Hier is het bijna koud. En ik reis niet meer met de trein, dus straks lekker in mijn autootje met airco, die heel de dag in de garage heeft gestaan.
En dan zit je op kantoor, met zicht op een digitale display buiten een gebouw waar naast de tijd ook de temperatuur staat aangegeven.
Heel de dag wordt er op ding gekeken en als de temperatuur 1 graad gestegen is moet dat natuurlijk even gemeld worden.

Terugkomen van de lunchpauze en vragen waar de zon is gebleven. Constant kijken op buienradar hoe laat de regen komt.

Ik haat de hitte en kan hier lekker mijn ei kwijt en vind het ook heerlijk om hier over het weer te klagen. Maar verder ben ik niet constant met het weer bezig. Zeker niet als ik op kantoor ben, Ik word er zo moe van.
Vreselijk hé Daantje. Alsof er niets belangrijker is dan zon en hitte. Ik zit ook op mijn werk nu. Als het lekker fris is buiten, ga ik vaak een rondje lopen tijdens de lunch. Vandaag niet. Het is mij te zonnig en te heet, dus ik prefereer de airco hier. Maar iedereen komt me lastig vallen met de vraag waarom ik niet even "lekker" naar buiten ga. Laat me toch met rust! Als het regent of koud is sleur ik toch ook niet iedereen mee naar buiten?
Hier ( Salland) ongelofelijk klef en benauwd. Was onweer voorspeld maar zie niks op de radar grrrrrr. Ik ben om 07.00 al begonnen met werk kan ik mooi op tijd naar huis
Wat een kl&@! weer zeg. En zondag, maandag en dinsdag, gadver de gadver. Mijn humeur is in ieder geval wel tot het nulpunt gedaald. Helaas is dat het enige wat daalt :-(
O dit is echt een topic voor mij! Ik ben helemaal niks met dit weer. Wil het liefst binnen op de bank hangen met de ventilator op m'n kop en een serie voor de afleiding.
Ik vind het ook altijd zo raar waarom dit weer als het perfecte weer wordt bestempeld. En dat je dan per se naar buiten moet.
Warm, heet, broeierig.
Ik wil regen. De natuur snakt ernaar, de hond snakt ernaar en ik snak ernaar.
Leekje schreef:
15-06-2017 16:03
Warm, heet, broeierig.
Ik wil regen. De natuur snakt ernaar, de hond snakt ernaar en ik snak ernaar.
Ik ook. Maar hier in het midden van het land is er nog geen wolkje te bekennen @(
catharina1000 schreef:
15-06-2017 17:14
Ik ook. Maar hier in het midden van het land is er nog geen wolkje te bekennen @(

Hier in het noorden ook niet.
Waait wel, maar dat zegt niets.
Ohja heel herkenbaar dat het ook zo vaak over het weer gaat... Altijd weer die vraag;'Wat ga je allemaal nog doen met dit mooie weer?'

Voelen jullie je ook weleens eenzamer in de zomer?
Ik heb dat in de Winter dus helemaal niet, maar in de zomer krijg ik altijd zo'n gevoel dat je continu moet genieten.
yesss wijzigde dit bericht op 15-06-2017 19:52
30.37% gewijzigd
Leekje schreef:
15-06-2017 17:44
Hier in het noorden ook niet.
Waait wel, maar dat zegt niets.
Nah, dat windje is wel lekker tegen je bezwete hoofd. Het koelt zo lekker af.
Ik word niet eenzamer in de zomer. Het is niet dat ik opeens minder te doen heb of minder op visite ga dan in de herfst/winter. Dus die snap ik ook niet zo.
Ik hou gewoon niet van de hitte.
Een eenzaam gevoel heeft niks te maken met wil of niet iets ondernemen Elf....
Ik doe ook niet minder in de zomer, maar misschien omdat de meeste mensen zomer wel fijn vinden dat ik me daarin wat alleen voel.
yesss schreef:
15-06-2017 19:57
Ik doe ook niet minder in de zomer, maar misschien omdat de meeste mensen zomer wel fijn vinden dat ik me daarin wat alleen voel.
Ik heb in de zomer vooral last van FOMO.
yesss schreef:

Ook hier kan ik mij (gelukkig) niet in vinden. Ik ben echt de enige 'zomerhater' in mijn omgeving, allemaal zonaanbidders die ik jaarlijks moet uitleggen dat ik er letterlijk ziek van kan worden.
Maar ieder zijn voorkeur, toch?
Vind jij het dan moeilijk om een andere voorkeur te hebben of moeilijk om de vreugde van een hittegolf niet te kunnen delen? Oprechte vraag hoor, ik snap je eenzaamheid hierin gewoon niet.
bubje schreef:
15-06-2017 20:02
Ik heb in de zomer vooral last van FOMO.

Die moest ik Googlen :proud:
Rot om te voelen lijkt me! Ik heb bij hitte 'gewoon' last van dalende bloeddruk (die al laag is), misselijkheid, hoofdpijn, vermoeidheid, slecht slapen etc.
yesss schreef:

Iedereen weet inmiddels dat ik van de herfst hou en van regen en winter. Toen het vorige week zo regende zei een moeder op t plein tegen mij "lekker weertje he Slankie". Omdat je er zo van houdt. Dat vond ik zo lief!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Lady_Voldemort schreef:
15-06-2017 19:12
Nah, dat windje is wel lekker tegen je bezwete hoofd. Het koelt zo lekker af.
Ik zat binnen met de blower op mn bezwete hoofd ;-D
catharina1000 schreef:
15-06-2017 13:40
Vreselijk hé Daantje. Alsof er niets belangrijker is dan zon en hitte. Ik zit ook op mijn werk nu. Als het lekker fris is buiten, ga ik vaak een rondje lopen tijdens de lunch. Vandaag niet. Het is mij te zonnig en te heet, dus ik prefereer de airco hier. Maar iedereen komt me lastig vallen met de vraag waarom ik niet even "lekker" naar buiten ga. Laat me toch met rust! Als het regent of koud is sleur ik toch ook niet iedereen mee naar buiten?
Nou inderdaad. Moeten we voor de gein eens doen. Voor de lunchpauze voorstellen om een wandeling te gaan maken terwijl het stortregent. Denk dat ze me meteen voor gek verklaren. Oh nee...dat doen ze al, omdat ik de hitte niet fijn vind. Ook al kan ik er nu beter tegen, ik vind het nog steeds niet leuk als het zo heet is. En ja..dan ben je nog steeds raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven