Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
dinsdag 30 mei 2017 om 08:23
sebastiaan1234 schreef: ↑29-05-2017 21:03Hier in Friesland is het negen graden kouder dan in het zuiden!In het zuiden werd het vandaag 32 graden, hier 23 graden.. morgen wordt het als het goed is weer een stuk koeler, met 18 graden!
![]()
Wow 18 graden ben jaloers! Hier word het vandaag nog 24 graden morgen word de 'minst warme dag' van de week met 21graden donderdag 26 gr, vrijdag 28 gr en zaterdag 27 gr zondag misschien terug frisser maar dat is nog even weg
dinsdag 30 mei 2017 om 09:02
Kimmeke,
In welke streek woon je (je hoeft niet te zeggen welke plaats, vanwege de herkenbaarheid)?
Eens kijken hoe het weer voor mij wordt (gebaseerd op Accuweather.com):
Vandaag 23 graden, regenbuien.
Woensdag 22 graden, plaatselijk bewolkt. Wel 's nachts opvallend koud: slechts 7 graden.
Donderdag 1 juni, 23 graden, zonnig.
Vrijdag 27 graden, zonnig.
Zaterdag 27 graden, onweer.
Daarna ongeveer 24 graden.
Donderdag 8 juni, 26 graden, regenbuien.
Aangename temperaturen en weinig regen. Hier en daar een onweersklap.
In welke streek woon je (je hoeft niet te zeggen welke plaats, vanwege de herkenbaarheid)?
Woensdag 22 graden, plaatselijk bewolkt. Wel 's nachts opvallend koud: slechts 7 graden.
World of Warcraft: Legion

dinsdag 30 mei 2017 om 09:19
dinsdag 30 mei 2017 om 10:15
hans66 schreef: ↑30-05-2017 09:02Kimmeke,
Ik woon in Belgisch Limburg en ik woon niet zo heel ver van Maastricht en Eindhoven is ook niet zo erg lang rijden
woensdag 31 mei 2017 om 17:18
Sterkte Hans, dat klinkt verre van aangenaam.. die 26/27 graden vooral dan. 22 graden gaat nog wel naar mijn mening, daarboven absoluut niet.
Ik zag net dat dit een extreem warme, zonnige en droge lente was. De top 5 warmste lentes zijn: 2007 2009 2011 2014 2017.. klimaatverandering?
Ik zag net dat dit een extreem warme, zonnige en droge lente was. De top 5 warmste lentes zijn: 2007 2009 2011 2014 2017.. klimaatverandering?

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
donderdag 1 juni 2017 om 06:46
donderdag 1 juni 2017 om 13:48
Zo, hier zijn we weer! Ik had ik 2015 al eens meegeschreven en lees regelmatig dit topic maar voelde nu weer de behoefte mee te schrijven ivm onbegrip van omgeving.
Laatst verhuisd naar een woning waar altijd de bloedhete zon opstaat. Nu heb ik alle ramen met zon-werend folie beplakt en dat helpt al redelijk maar ik ga me toch wagen aan een mobiele airco.
Heeft iemand een tip voor een goede niet gigantisch dure?
Laatst verhuisd naar een woning waar altijd de bloedhete zon opstaat. Nu heb ik alle ramen met zon-werend folie beplakt en dat helpt al redelijk maar ik ga me toch wagen aan een mobiele airco.
anoniem_204497 wijzigde dit bericht op 01-06-2017 14:06
0.60% gewijzigd
donderdag 1 juni 2017 om 13:59
Jaaaaa, volgend week lekker koel en regen!!!
Nog vijf weken tot de zomervakanite, dan op vakantie, zijn we midden augustus terug en dan nog maar een maand tot half september en dan begint de herfst al weer......
Nog vijf weken tot de zomervakanite, dan op vakantie, zijn we midden augustus terug en dan nog maar een maand tot half september en dan begint de herfst al weer......
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
donderdag 1 juni 2017 om 18:54
donderdag 1 juni 2017 om 19:36
Als het een troost mag zijn rond 22 Juni is de langste dag van het jaar dan kunnen de dagen weer stilletjes aan korter wordenyesss schreef: ↑01-06-2017 18:54Jeeeeej TanteSlankie, fijn vooruitzicht, ik heb zo'n zin in de Herfst!
Wat missen jullie het meest in de Zomer van de Herfst/Winter?
Ik vind de lange avonden het ergst,dat het lang licht is. Ik mis het om heerlijk met een deken op de bank films te kijken, met kaarsjes aan.

donderdag 1 juni 2017 om 20:16

donderdag 1 juni 2017 om 20:41
yesss schreef: ↑01-06-2017 18:54Jeeeeej TanteSlankie, fijn vooruitzicht, ik heb zo'n zin in de Herfst!
Wat missen jullie het meest in de Zomer van de Herfst/Winter?
Ik vind de lange avonden het ergst,dat het lang licht is. Ik mis het om heerlijk met een deken op de bank films te kijken, met kaarsjes aan.
Chocolade kruidnootjes

donderdag 1 juni 2017 om 20:45
De lange dagen vind ik juist heel fijn. Maar de plaknachten zijn vreselijk! Nu zo hoogzwanger weet ik al niet meer hoe ik comfortabel moet liggen, en als het dan ook nog bloedheet is is het helemaal niet meer te doen.
Gelukkig valt het nu mee! Heb vanmiddag heerlijk buiten gezeten met een tijdschrift.
Gelukkig valt het nu mee! Heb vanmiddag heerlijk buiten gezeten met een tijdschrift.
donderdag 1 juni 2017 om 21:35
@pixi,
Ik heb een mobiele airco bij Blokker gekocht, het is een tristar. Doet zijn naam wel eer aan, want hij krijgt drie van de vijf sterren.
Vooral door het geluid dat ie produceert. Je kan er niet bij tv kijken - of het moet ondertiteld zijn - en erbij slapen gaat ook niet.
Hij koelt wel redelijk.
Ik heb een mobiele airco bij Blokker gekocht, het is een tristar. Doet zijn naam wel eer aan, want hij krijgt drie van de vijf sterren.
Vooral door het geluid dat ie produceert. Je kan er niet bij tv kijken - of het moet ondertiteld zijn - en erbij slapen gaat ook niet.
Hij koelt wel redelijk.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
donderdag 1 juni 2017 om 21:57
Woon in n oud huis waar het zomers snikheet is.niet uit te houden op de bovenverdieping, waar wij toevallig wel wonen.pixi schreef: ↑01-06-2017 13:48Zo, hier zijn we weer! Ik had ik 2015 al eens meegeschreven en lees regelmatig dit topic maar voelde nu weer de behoefte mee te schrijven ivm onbegrip van omgeving.
Eerst n mob .airco gehad. .maar was niks .niet voor ons tenminste. Wij hebben n vrij grote woonkamer.
Nu hebben we n split level airco..en het wordt heerlijk koel in de kamer.
Kost wel iets meer .kies dan voor n split level met klik systeem.is makkelijker te plaatsen.
Lees nu nog n keer je berichtje.en je wil niet zo veel geld uit geven..
Ik kan niet over jou financiele toestand oordelen. dus succes.ik lees het misschien nog wel wat je beslist hebt.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

donderdag 1 juni 2017 om 22:00
Lady_Voldemort schreef: ↑01-06-2017 20:19Koude nachten mis ik ook wel. Op kou kun je je toedekken, op hitte niet.
Maar tot nu toe gaat het nog wel, alleen de nacht van maandag op dinsdag was een ramp. Ik heb geen oog dicht gedaan, ondanks mijn natte handdoek.
Gekke vraag; maar wat doe je met die handdoek? Lig je erop? Leg je hem over je heen? Gaat dat niet kriebelen/irriteren?
vrijdag 2 juni 2017 om 17:31

vrijdag 2 juni 2017 om 19:01
Over me heen. Een beetje irritant is het wel, maar dat ongemak wordt ruimschoots vergoed door de verkoeling. Erop gaan liggen heb ik ook geprobeerd maar dat was niks. De boel warmde dan veel te snel op en dan lag ik alsnog weg te drijven.
vrijdag 2 juni 2017 om 21:21
Is het dan niet fijner om van die rubberen kruiken te vullen met ijskoud water en evt ijs? Dan heb je geen last van nattigheid en het blijft best lang koud. Ik gebruik ze van september t/m april met warm water, maar met deze temperaturen vindt mijn dochter het lekker om een koude kruik mee naar bed te nemen.Lady_Voldemort schreef: ↑02-06-2017 19:01Over me heen. Een beetje irritant is het wel, maar dat ongemak wordt ruimschoots vergoed door de verkoeling. Erop gaan liggen heb ik ook geprobeerd maar dat was niks. De boel warmde dan veel te snel op en dan lag ik alsnog weg te drijven.