Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 1098 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Mutsje78 schreef:
13-05-2025 23:37
Vervelend maar het is niet onze schuld dat het niet regent. Dus laat ons nog even genieten voor het weer maanden losbarst.
Jij mag van mij genieten tot je erbij neervalt hoor. Ik snap werkelijk waar de assumptie niet dat ik zou vinden dat dat niet zou mogen. Maar je zult toch wel met me eens zijn dat al die droogte niet goed is voor de plantjes en zo. Oh nee, die plantjes interesseren je geen hol, als jij maar lekker kan genieten. Nou dat kon je nog wel eens duur te staan komen als de plantjes die jij zo graag eet ook niet meer willen groeien.

Maar geniet jij maar lekker hoor.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Mutsje78 schreef:
13-05-2025 23:37
Vervelend maar het is niet onze schuld dat het niet regent. Dus laat ons nog even genieten voor het weer maanden losbarst.
Jemig, wat een aanname dat ik zou vinden dat jullie niet mogen genieten. Ga vooral je gang.
Neemt niet weg dat al die droogte niet oké is.
Pff werd vanmorgen met hoofdpijn wakker, was het ruim 25 graden in de slaapkamer terwijl ik het raam open had gelaten vannacht.

Van mij mag het ook gaan regenen. Mijn haar is statisch, droge mond en krijg de luchtvochtigheid in huis niet hoger dan 33% ondanks dat ik iedere dag minimaal een uur of 2 de humidifier aan heb staan.
dat snappen de meeste van ons ook wel, dat die droogte niet goed is. Het is niet zo dat nu ineens ons een wijze les geleerd wordt waar wij stijl van achterover slaan.
Daar zijn andere topics voor, hier kom ik vooral voor de zomervreugd.
Ja, lijkt mij ook off-topic.

Was gister nog best fris eigenlijk met die 18 graden en harde wind.

25 graden in de slaapkamer? Wow, zit die dan pal op de zon? Mijn slaapkamer is 17 graden dus ik slaap nog onder een winterdekbed. Vind ik niet erg, want een lekker dik winterdekbed vind ik fijner slapen dan een dun zomerdekbed. En dan gewoon snel bibberend aankleden. :lol:
VGM1980 schreef:
15-05-2025 09:02
dat snappen de meeste van ons ook wel, dat die droogte niet goed is. Het is niet zo dat nu ineens ons een wijze les geleerd wordt waar wij stijl van achterover slaan.
Daar zijn andere topics voor, hier kom ik vooral voor de zomervreugd.
Dat precies.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Ugli schreef:
15-05-2025 09:52
Ja, lijkt mij ook off-topic.

Was gister nog best fris eigenlijk met die 18 graden en harde wind.

25 graden in de slaapkamer? Wow, zit die dan pal op de zon? Mijn slaapkamer is 17 graden dus ik slaap nog onder een winterdekbed. Vind ik niet erg, want een lekker dik winterdekbed vind ik fijner slapen dan een dun zomerdekbed. En dan gewoon snel bibberend aankleden. :lol:
Het soort huis waarin je woont kan zoveel schelen. Mijn slaapkamer ligt aan de goede kant gelukkig. Maar daar ook alweer 22 graden. Dat gaat zeker nog hele.zomer duren en zal verder opwarmen. Woonkamer is 25 graden. Verwacht dat het voor oktober daar niet kouder zal worden dan 22.
Wij nu onder een zomerdekbed.

Op de fiets naar het dorp was het frisjes gisteren, maar thuis in de tuin en uit de wind was het héérlijk!
Lady*Voldemort schreef:
14-05-2025 19:01
Jij mag van mij genieten tot je erbij neervalt hoor. Ik snap werkelijk waar de assumptie niet dat ik zou vinden dat dat niet zou mogen. Maar je zult toch wel met me eens zijn dat al die droogte niet goed is voor de plantjes en zo. Oh nee, die plantjes interesseren je geen hol, als jij maar lekker kan genieten. Nou dat kon je nog wel eens duur te staan komen als de plantjes die jij zo graag eet ook niet meer willen groeien.

Maar geniet jij maar lekker hoor.
Wat een aannames weer zeg, je kent mij niet, dus denk niet voor mij.

En nu ga ik weer on topic.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
In de schaduw was het best wel fris door die harde koude wind. En in de zon weer warm. Jas aan jas uit vandaag.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Een stralende dag, idd wel koud in de schaduw en het waaide hard.

Heb nog wel een uurtje in de zon kunnen liggen bakken, achter de haag en uit de wind.
muts87 schreef:
15-05-2025 10:05
Het soort huis waarin je woont kan zoveel schelen. Mijn slaapkamer ligt aan de goede kant gelukkig. Maar daar ook alweer 22 graden. Dat gaat zeker nog hele.zomer duren en zal verder opwarmen. Woonkamer is 25 graden. Verwacht dat het voor oktober daar niet kouder zal worden dan 22.
Ja, mijn vorige huis was ook warmer. Daar hoefde ik in de winter niet te stoken als de zon scheen want ik zat op het zuiden. Ik zit nu op het noordwesten en op de 1e verdieping met gebouwen om mij heen, dus de zon krijg ik pas vanaf een uur of 17.00 binnen en is rond 20.00 alweer achter de gebouwen verdwenen. In de winter schijnt hij helemaal niet naar binnen. En mijn slaapkamer en werk kamer hebben een balkon direct boven zich dus een afdak, daar komt nog minder zon in. Vind ik niet erg, want als ik in de zon wil zitten ga ik wel naar buiten. Maar dat betekent wel dat als het buiten 25 graden is deze periode het binnen te koud is voor een zomerjurk en ik nog gewoon in joggingbroek met sloffen zit. 😂
Ja dat is hier ook. Dat het binnen kouder is dan buiten.
muts87 schreef:
15-05-2025 10:05
Klopt! Als ik in een huis zou wonen dat in de zomer redelijk koel zou blijven, zou ik waarschijnlijk iets minder moeite met warmte hebben.
Mijn huis is in de winter ijskoud en in de zomer kan de temperatuur op de slaapkamers oplopen naar 30 graden. Mijn lijf en hoofd worden daar erg ongelukkig van.

Maar ik ben blij voor degenen die er geen last van hebben en ervan genieten.

Zoals nu met ca 20 graden, koele nachten en zon lukt mij dat ook nog redelijk. Al zou het van mij om 21 uur donker mogen zijn... ;-D
Sterrenstof74 schreef:
16-05-2025 09:15
Klopt! Als ik in een huis zou wonen dat in de zomer redelijk koel zou blijven, zou ik waarschijnlijk iets minder moeite met warmte hebben.
Mijn huis is in de winter ijskoud en in de zomer kan de temperatuur op de slaapkamers oplopen naar 30 graden. Mijn lijf en hoofd worden daar erg ongelukkig van.

Maar ik ben blij voor degenen die er geen last van hebben en ervan genieten.

Zoals nu met ca 20 graden, koele nachten en zon lukt mij dat ook nog redelijk. Al zou het van mij om 21 uur donker mogen zijn... ;-D
Ik schrijf normaal mee in winter topic
Maar loop toch even af en toe over naar hier in de hoop positiviteit te vinden in de zomer. Moet zeggen dat het aardig lukt. Afgelopen weekend lekker met de SUP weg geweest. Nu staan vriend en ik paar weken op camping met Caravan. Dan geniet ik meer van het weer dan thuis. Komt denk ik toch door de hitte thuis in huis. Caravan koelt sneller af ook.
Zoals het nu is vind ik het ook prima koude nachten en overdag 21 graden. Meer hoeft van mij ook niet. Geniet dus oprecht. En wen zelfs aan de lange avonden.
Neemt niet weg dat ik ook wel weer zin heb in de herfst.
Jullie zijn welkom hoor! Ik doe hetzelfde soms in het wintertopic als ik er echt even tegenop zie. Slaapkamers van 30+ graden zijn ook niet fijn, dat had ik in mijn vorige huis ook. Hoe dikker mijn dekbed hoe beter dus ik heb liever een koele kamer om te slapen. De woonkamer boeit me dan weer minder en heb ik juist liever warm. In de winter moet ik die echt stoken elke dag anders is het ijskoud. Maar vanaf 30 graden ben ik daar ook klaar mee. Ik heb toen voor mijn vorige huis een mobiele airco gekocht, toen het buiten eens richting de 40 ging en mijn dier binnen een hitte beroerte kreeg (zonder dollen, ik dacht echt dat hij dood ging) maar die heb ik sinds ik verhuisd ben niet meer aan gehad. Heb hem in bruikleen aan iemand gegeven want bij mij stond hij toch te niksen.

Ik heb trouwens 6 huisdieren waarvan er 1 een zonnehatertje is. Die kruipt nog net niet hissend als een vampiertje d'r huisje in als de zon schijnt en komt er pas weer uit als de zon weg is. Maar die is ook albino, dus die zijn gevoeliger voor de zon. Vind ik altijd wel grappig om te zien dat ook bij dieren er voorkeur is. :P

Suppen wil ik ook weer eens doen als het warmer wordt, typisch iets wat echt alleen leuk is als het warm is. Ik ben ook tevreden het het weer. Een hittegolf kan ik prima hebben maar dit weer is lekker om te doen wat je wil doen zonder te denken "oh nee, dat is te warm".
“ Hoewel de ijsheiligen inmiddels achter ons liggen, betekent dat helaas niet dat het niet meer kan vriezen in deze tijd van het jaar. Afgelopen nacht daalde de temperatuur op verschillende plaatsen licht tot onder het vriespunt. Zo werd het op Rotterdam Airport -0,5 graden. In Woensdrecht en Eelde zakte het kwik op klomphoogte – zo’n 10 centimeter boven de grond – zelfs tot -3,5 graden.”
Ja het is verdomd koud ineens! Wordt maar 14 graden vandaag.
Ugli schreef:
16-05-2025 12:31
Ja het is verdomd koud ineens! Wordt maar 14 graden vandaag.
Hier is het 19 en volop zon... grappig dat dat zoveel kan schelen.
Hier 20 en ☀️
Heerlijk.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Hier ook 20 graden met zon!
En de wind is veel lekkerder nu hij niet meer uit het oosten komt. Prima dagje.
Hier zo’n 15 graden, veel wind en geen zon helaas.
De afgelopen 2-3 weken waren heerlijk met veel zon, niet koud (en niet heet). Voor mij persoonlijk is vooral het licht heel erg fijn. Eindelijk weer het gevoel dat ik leef!

Ik woon sinds een jaar in een appartement en ik vind het hier ideaal. De slaapkamers hebben na 10.30 geen zon meer en werden vorige zomer zelfs op het heetst van de dag niet warmer dan rond de 20 graden. De woonkamer wel wat (max 25 vorig jaar) maar daar staat dan ook de hele middag de zon vol op. Toch was dat met een zonnescherm prima te reguleren. Ons oude huis werd wel altijd veel te heet (30+ was geen uitzondering) en in de slaapkamers boven koelde het slecht af. Daar had ik meer moeite met warmte. Niet met de zomer, want het licht heb ik echt nodig om me een beetje mens te voelen, maar daar waren hete dagen geen pretje.
Forever is a hell of a long time
Hier (NO) koud, helemaal bewolkt en hele harde wind. Absoluut geen lekkere dag vandaag!
Eindelijk de zon is sinds vandaag terug, de stuwmeren zijn meer dan vol en ik zit nog buiten, lekker in de schaduw. 25 graden nu. Voor jullie zomer jurken. Voor mij een licht huispak. Warm is het nog niet.
Hier is de zomer er ook wel even af, zelfs de poes (die vanmiddag nog lekker lag te braden in de zon) is naar binnen gevlucht. Prima weertje voor een lekkere regenbui, maar helaas.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven