Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 1369 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Mijn bericht was ter relativering. De mindere dagen zijn echt maar een klein dipje als je kijkt naar de weersverwachting. Regen is broodnodig voor de natuur. Maar dat lijkt ook mee te vallen
muts87 schreef:
22-05-2025 17:09
Mijn bericht was ter relativering. De mindere dagen zijn echt maar een klein dipje als je kijkt naar de weersverwachting. Regen is broodnodig voor de natuur. Maar dat lijkt ook mee te vallen
Ik denk dat je het beter bij de Herfstliefhebbers kunt houden. Mensen in deze topics hebben vaak geen behoefte aan relativering. Ik in ieder geval niet.
Pluviofiel
Ik deel - misschien iets genuanceerder - de mening van de laatste reacties hier. Ik snap en deel de noodzaakt tot wat substantiele regen, maar deze bijdragen op deze manier vind ik op z'n zachtst gezegd ietwat bijzonder.
Hier zijn de stuwmeren vol dus reden om te juichen. Vanavond gaat het regenen, ergo hier regent het al, veel Spanjaarden blij. Dat wil niet zeggen dat ze graag een zonnige zomer hebben.
Sabine schreef:
22-05-2025 16:12
En dan denk ik: Dit topic is om te klagen over mindere dagen. Ook als het al weken mooi weer is. Dat het fijn voor de natuur is die regen staat daar helemaal los van.
Dat ontkracht Mutsje ook hè.
Pieremachochel
muts87 schreef:
22-05-2025 16:35
Vind het heel gek verschil met in of uit de zon. In de zon uit de wind lekker warm. Zon weg is meteen fris.
Hier was het totaal niet warm, maar 11 graden. Loop sinds gisteren alweer in een winterjas.

Hopelijk trekt het snel weer bij! Ik heb wel zin in eens 20+!
In dit topic mag je klagen over koud, nat herfstachtig weer en blij zijn met de zonnige dagen.

Zorgen over het klimaat en droogte, kan men beter bespreken in een topic op actueel.

Wij lente en zomerliefhebbers kunnen er niet veel aan doen dat het weer nu eenmaal zo is nu. Een deel word ook veroorzaakt door La Nina, die hier voor een droge(ere) lente zorgt, maar in het middelandse zeegebied voor veel regen en noodweer.

Vorig jaar was er een lange El Ninjo, die bij ons weer voor veel regen zorgde.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
En nu ga ik klagen: ik vind het koud, het is 23 mei en net zo koud als in oktober.

Ik ben mss niet goed, maar ik hoop stiekem dat we in de zomer een paar dagen iets van rond de 28-30 graden krijgen, en dat het dan droge dagen zijn. Ik hou gewoon van warmte. Als gas niet zo duur was, dan zou ik de hele winter in een warm huis zitten.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik vind het ook te koud nu.vanmiddag brak hier even een wolk open waar n plens regen uitviel het leek wel of er n grote badkuip leeg liep.en even zo plotseling hield het ook weer op.heel vreemd.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
muts87 schreef:
22-05-2025 17:09
Als je in jullie topic even lekker komt "relativeren", krijg je het hele topic over je heen. Blijf gewoon daar.
Wat een verschil, 2 weken geleden zat ik nog in bikini op het strand en nu met een trui aan. Zo balen, hopelijk is het een klein dippie en snel weer warm. Regen is prima, maar dan graag in de nacht
Hier heeft het ook tot 17:00 non stop geregend. Het is grijs en grauw en heb de gordijnen maar weer dicht gedaan terwijl ik die gisteren veel later dicht deed. Fijn voor de natuur maar ik vond het wat teveel van het goede.
Gisteren een volle dag flinke regen en koud en vandaag weer stralend weer. Toch blijft het apart hoe snel dat kan wisselen. Vooruitzichten hier zijn goed. Komende week 27 overdag in de schaduw.
Goh, wat is het weer koud, ik heb al twee dagen de verwarming weer aan. En het was net zo fijn om weer buiten te zitten. Maar ja sorry, ik relativeer ook: ik heb een volkstuin, en ben toch wel blij met de regen, die is zo hard nodig! Maar nog blijer ben ik dat we volgende week weer teruggaan naar warmer en zonnig! <3
Hier pas tegen 16 uur een beetje regen en dat is ook alweer een tijdje gestopt.

Ik ben vandaag naar een openluchtevenement geweest en nu onder een dekentje met een vest aan aan.

Het mooie weer is toch weer onderweg naar ons?
Eind vd week ofzo.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
24-05-2025 21:08
Hier pas tegen 16 uur een beetje regen en dat is ook alweer een tijdje gestopt.

Ik ben vandaag naar een openluchtevenement geweest en nu onder een dekentje met een vest aan aan.

Het mooie weer is toch weer onderweg naar ons?
Eind vd week ofzo.
Laat het wat mij betreft nog maar even doorregenen. Goed voor de plantjes.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Als ik buienradar moet geloven is er tot 10:00 af en toe een bui en daarna zou de zon zich weer wat laten zien en zo'n 19 graden. Nu is het ook aan het regenen maar alles wat nu valt, valt morgen overdag niet hopelijk.
Okee, nu ben ik gisteren 3x natgeregend en ik had het koud. Kan het mooie weer terugkomen? Ik vind de voorspellingen niet echt denderend..
Eind juni ga ik trouwen dus dan graag 23-25 graden en een zonnetje, dank u.
Ik hoor eigenlijk half hier thuis en half in tegenhanger. Ik hou niet van lange lichte avonden. 20.30 donker zou perfect zijn. Ik hou ook niet van temperaturen van boven 23 graden (mijn lijf doet het daar heeeel slecht op en huis warmt erg snel op)

Maar ja, ik hou ook niet van regen (al ben ik voor tuin en natuur heel blij) en eindeloze grijze dagen.

Kan van de zon genieten op een winterdag of in de lente en zomer vanuit de schaduw.

In de winter heb ik het liefst zonnige dagen met temperatuur rond vriespunt en paar dagen sneeuw.

Dus ik lees hier mee, maar ook in andere topic, afhankelijk van het weer ;-D
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 21:23
Laat het wat mij betreft nog maar even doorregenen. Goed voor de plantjes.
Ja eens. Beter nu even doorgaan met een bak water erop en dan weer lekker weer. :sun: Het is wel heul droog overal nu. En ik hou van de zomer maar ik hou ook van de natuur. Het is gewoon even nodig en het mooie weer komt vanzelf weer. Ik heb er vertrouwen in. We zijn al enorm verwend met deze mooie lente :heart:
Stressed is just desserts spelled backwards
komende 2 weken blijft het regenen dus dat zit wel snor
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Voor de natuur vind ik de regen ook heel fijn. Dat is een mooie troost want ik ben er persoonlijk alweer klaar mee. Wat went het lekkere weer toch snel. En wat verveelt die regen toch snel.
VGM1980 schreef:
25-05-2025 12:55
komende 2 weken blijft het regenen dus dat zit wel snor
Mwah. Dat er twee weken lang een druppeltje op je app staat houdt nog niet in dat het twee weken achtermekaar gaat regenen he. Hier hadden ze voor vandaag de hele dag schijtregen voorspeld en uiteindelijk heeft het alleen vanmorgen twee uurtjes een beetje gedruppeld. Dus ik reken me nog niet rijk.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Nou. Mag van mij wel weer bijtrekken. Ik zie alweer horizontale regen en gister was het ook koud, net zoals de rest van de afgelopen dagen.

Toen het zulk mooi weer werd heb ik enthousiast wat nieuwe zomerjurken gekocht. Daar heb ik er welgeteld 3x eentje van aangekund tot dusver. :biggrin: Hopelijk krijgen we nog wat weekjes zomerjurkenweer.
Ugli schreef:
27-05-2025 09:59
Nou. Mag van mij wel weer bijtrekken. Ik zie alweer horizontale regen en gister was het ook koud, net zoals de rest van de afgelopen dagen.

Toen het zulk mooi weer werd heb ik enthousiast wat nieuwe zomerjurken gekocht. Daar heb ik er welgeteld 3x eentje van aangekund tot dusver. :biggrin: Hopelijk krijgen we nog wat weekjes zomerjurkenweer.
De zomer komt er nog aan hè? Dus die jurkjes kunnen vast nog aan.
En het lijkt volgende week alweer bij te trekken.

Ik vind het trouwens benauwd. Vorige week met warme zonnige dagen koelde het in de avond goed af. Nu vies benauwd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven