Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025
vrijdag 13 september 2024 om 16:18
maandag 8 september 2025 om 07:31
maandag 8 september 2025 om 20:29
Inderdaad in mijn regio is het ook echt top geweest en super genoten! Nee ik ben ook geen mega fan van de herst met name het vele donkere weer en regen bah...Grasgevoerd schreef: ↑07-09-2025 20:02Wij zijn vandaag een dagje gaan zwemmen. Althans, kind heeft gezwommen, ik heb gepoedeld. Maar het was heerijk. Tot vandaag had ik het best wel moeilijk met de zomer die was geëindigd, maar na vandaag - ik heb echt genoten - heb ik er wel vrede mee.
Tuurlijk hoop ik nog op heerlijke dagen met fijne temperaturen en zon, maar in mijn regio heb ik echt geboft met het voorjaar en de zomer. Ik ben nog steeds geen fan van de herfst met z'n buien, maar ik heb er vrede mee dat het komt. En als het dan toch nog 21 graden met een zon en een buitje wordt deze week, dan neem ik dat met liefde aan.
maandag 8 september 2025 om 21:24
Ik vind winter kleding niet lelijk, als in ik hou wel echt van truien. Maar dan in de cozy in een snuggie met slofjes onder een dekentje zin, niet in de charmante buiten flaneren zin. Ik ben echt een tokkie in de winter maar ja een joggingbroek is nou eenmaal het warmste dus dat is te go to voor thuis werken. Ik heb inmiddels een kleine collectie in lekker modellen en kleuren maar charmant? Nope. Maar goed, ik ben al aan de man.Ladylola2022 schreef: ↑08-09-2025 05:06Hahaha ja de dekbed winterjas, vreselijk lelijk, net als sws alle winterkleding.
Ik probeer dit jaar toch meer elegantie in mijn garderobe te brengen, maar vrees dat ik toch weer snel schiet in een jeans met trui of vest.
Ik zou graag eens mooie jurken met panty's willen voor het leuke maar ik ben zo een koukleum dat dat 'm niet zal worden.
Ik moet ook met slapen iets over me heen hebben, als baby al zoals mijn moeder ooit zei "loei warme zomer en ik maar huilen, tot ze een laken over me heen legden"
Heerlijk heb ook bij voorkeur mijn dikke donsdeken over me heen, 10 maanden per jaar.
Gisteren ook mijn leukste nieuwste zomerjurk aan gedaan en met man de stad in geweest.
Borrelen op het terras en daarna lekker uit eten, ook op een terras.
"schat het is de laatste echt mooie dag van dit jaar, we nemen het er van"
Ik heb een wollen trenchcoat besteld, ik hoop hem dinsdag te hebben, naast mij al eerder aangeschafte dikkere jassen collectie, de zomer/tussen jasje kunnen deze maand ook weer tussen de mottenballen, bij de zomerkleding. Helaas.
Voor mij is 23/25 graden binnen ook prima daarna gaat het gewoon kouder worden, en vind ik het onaangenaam.
Onze zolder ( slaapkamer) wordt verbouwd, flink geïsoleerd, nieuwe dakkapel met trippelglas, shutters en dikke velourse gordijnen.
Lola gaat geen kou hebben in haar nieuwe huis.
De terrasverwarmer staat ook al paraat.
Winter is coming![]()

Zon trenchcoat lijkt me ook best tof voor de herfst, maar ik heb al 2 tussen jassen dus toch maar niet. Heb maar 1 winterjas en die is kort dus je onderkantje vriest er af, dus hey ho tokkiedekbedjas we go.
dinsdag 9 september 2025 om 05:03
Hahahaha, nou in huis ben ik ook Tokkie to the max hoorUgli schreef: ↑08-09-2025 21:24Ik vind winter kleding niet lelijk, als in ik hou wel echt van truien. Maar dan in de cozy in een snuggie met slofjes onder een dekentje zin, niet in de charmante buiten flaneren zin. Ik ben echt een tokkie in de winter maar ja een joggingbroek is nou eenmaal het warmste dus dat is te go to voor thuis werken. Ik heb inmiddels een kleine collectie in lekker modellen en kleuren maar charmant? Nope. Maar goed, ik ben al aan de man.![]()
Zon trenchcoat lijkt me ook best tof voor de herfst, maar ik heb al 2 tussen jassen dus toch maar niet. Heb maar 1 winterjas en die is kort dus je onderkantje vriest er af, dus hey ho tokkiedekbedjas we go.

En 9 van de 10 keer loop ik in een dikke hoodie van mijn man ( hij xl ik xs) lekker met een joggingbroek, dikke sokken en mijn Ugg pantoffels.
Maar ik wil voor buiten een beetje af van mijn in de herfst/winter fris voorjaar, jeans shirt vest, of coltrui colbert, of een blouse maar altijd een longsleeve eronder want anders te koud met enkellaarzen.
Ik draag zo graag jurken met leuke sandalen, wel altijd met een hak, zolang ik op hakken kan lopen zal ik dat ook blijven doen. (iets met ooit komt er een tijd dat het niet meer kan om wat voor reden dan ook)
Maar ja ik heb dus wat jurken besteld met lange mouwen leuk met mijn hoge laarzen, echter, ik vind een panty vaak veel te koud, en een maillot te lomp. Misschien moet ik me in dikke pantys/maillots eens meer verdiepen, maar het komt zo lomp over, ik ben 158, vrij tenger ook.
Kan ook een aantal van mijn zomerjurken met een vest of mooie sjaal en dan dus iets van een panty/maillot combineren.
Maar ja heel vaak vind ik het dan toch weer te koud en doe ik dus die jeans of pantalon met col en colbert weer aan.
Maar jurken met een enkellaars vind ik niet zo leuk.
Altijd mijn hoge laarzen erbij vind ik ook niet leuk, maar ik ben ook weer niet zo van de winter pump.
Heb wel een enorme collectie voor de zomer, met bandjes, zonder bandjes, sleehakken voor iets meer comfort.
Evenals enkellaarsjes ook in alle kleuren, leer/suède met een werkje.
Wat een heerlijke zeur post kasten vol met kleding/schoenen en vervallen in dezelfde outfit

Trouwens ik bedenk me net dat ik ooit een aantal jaar geleden in een ijskoud Berlijn, wel dacht " had ik maar zo een dekbed jas" Wat heb ik het daar toen koud gehad niet normaal gewoon. ( kerstmarkt Berlijn, heel leuk, maar heel koud)
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
woensdag 10 september 2025 om 09:02
Gister nagenoeg de hele dag geregend (behalve in de avond) en ik moest de weg op tijdens het hoogtepunt (dus dat was geen pretje).
Vandaag is de dag zonnig begonnen, maar wel volledig herfst. Temperatuur onder de 10, herfstlucht/geur (wat ik wel altijd lekker vind), wolkjes blazen.
Na mijn beleving van zondag wel vrede mee.
Vandaag is de dag zonnig begonnen, maar wel volledig herfst. Temperatuur onder de 10, herfstlucht/geur (wat ik wel altijd lekker vind), wolkjes blazen.
Na mijn beleving van zondag wel vrede mee.
woensdag 10 september 2025 om 09:12
woensdag 10 september 2025 om 17:36
In mijn vrije tijd loop ik het liefst in jurkjes/rokjes en slippers, maar op mijn huidige werk vind ik het wel lekker als het winter is. Er zijn ook mooie wollen (en wat daarop lijkt) truien tegenwoordig en die wijde spijkerbroeken zijn nog steeds in en zitten heerlijk. En het is daar ook nooit koud, in tegenstelling tot mijn eerdere werkplekken. Dus daar kijk ik ook wel weer naar uit. Maar elke keer dikke jassen en handschoenen aan en sjaals om vind ik verschrikkelijk. In een shirtje op de fiets naar mijn werk ga ik echt heel erg missen.
donderdag 11 september 2025 om 09:31
Ik zou ook wel jurken willen dragen in de winter, maar dat is echt ijs en ijskoud. Ik heb enkele jurken die als "winterjurk" verkocht zijn, dus met lange mouwen, dikker stofje. Nou ijskoud is dat alsnog met zo'n dun sneu pantietje eronder. En de hoge laarzen gaan niet helemaal tot aan mijn liezen dus dat is gewoon kou lijden de hele dag. Soms ben ik in de manie dat ik het een dagje doe (bij kerstdiner of zo), maar binnen 2 uur heb ik ijspootjes en spijt van mijn briljante idee.
Voor de winter heb ik echt alleen maar dikke acryl truien. En dan met de nadruk op dik. De blousjes, lange shirts, dunne truien, liflafjes zijn voor de late lente of vroege herfst (nu dus). Daar ga ik toch écht niet in zitten bibberen in de winter.
In de zomer loop ik alleen maar in jurkjes of rokjes als het weer het toe laat (dus bij 24-25+, dat is een week of 3 per jaar
), zo leuk!
Mijn werkplek is meestal koud, ik had van de week alweer spijt dat ik alleen een blouse aan had.
Voor de winter heb ik echt alleen maar dikke acryl truien. En dan met de nadruk op dik. De blousjes, lange shirts, dunne truien, liflafjes zijn voor de late lente of vroege herfst (nu dus). Daar ga ik toch écht niet in zitten bibberen in de winter.
In de zomer loop ik alleen maar in jurkjes of rokjes als het weer het toe laat (dus bij 24-25+, dat is een week of 3 per jaar

Mijn werkplek is meestal koud, ik had van de week alweer spijt dat ik alleen een blouse aan had.
zaterdag 13 september 2025 om 04:28
Herkenbaar hoor Uglu, dat spijt hebben van dat "briljante idee" En thuis loop ik het liefst in zoveel mogelijk gemakkelijke kleding.
Maar ergens wil ik er ook gewoon eens wat leuker en vrouwelijker uitzien, ik ga een poging wagen, al vrees ik dat ik toch weer kies voor warmte.
Vind het nu ook al weer fris, van blote armen is al geeneens meer sprake, terwijl ik genoeg mensen nu nog steeds zonder mouwen zie lopen in de stad.
Vroege herfst, want zo is het.
23/25 graden dan is het voor mij echt lekker.
En dat is helaas maar een te korte periode.
En dan te bedenken dat ik echt heel veel leuke zomerjurken en dito schoenen heb.
Ik kan soms niet eens alles in die paar weken dragen.
Op mijn werk zijn jurken helemaal geen optie, helaas.
Te koud, en niet handig. Heeft met het cultuurtje te maken dus ook dan jeans colbert en een longsleeve of coltrui.
Maar ergens wil ik er ook gewoon eens wat leuker en vrouwelijker uitzien, ik ga een poging wagen, al vrees ik dat ik toch weer kies voor warmte.
Vind het nu ook al weer fris, van blote armen is al geeneens meer sprake, terwijl ik genoeg mensen nu nog steeds zonder mouwen zie lopen in de stad.
Vroege herfst, want zo is het.
23/25 graden dan is het voor mij echt lekker.
En dat is helaas maar een te korte periode.
En dan te bedenken dat ik echt heel veel leuke zomerjurken en dito schoenen heb.
Ik kan soms niet eens alles in die paar weken dragen.
Op mijn werk zijn jurken helemaal geen optie, helaas.
Te koud, en niet handig. Heeft met het cultuurtje te maken dus ook dan jeans colbert en een longsleeve of coltrui.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
zaterdag 13 september 2025 om 05:06
zaterdag 13 september 2025 om 05:18
Misschien is dat inderdaad een idee, in ieder geval om een kans te geven.Grasgevoerd schreef: ↑13-09-2025 05:06Ladylola, zou wol voor jou geen idee zijn. En dan bedoel ik dus echt merinowol en niet een trui van acryl.
Wol isoleert en is heel warm. Dan kun je mischien het nuttige (echt warm willen hebben) verenigen met mooi.
Mooie wollen maillot, wollen ondergoed, wollen jurk. Dan kom je een heel eind.
Ik zal eens kijken of Vinted wat leuke items heeft om te proberen
zaterdag 13 september 2025 om 05:57
zaterdag 13 september 2025 om 13:17
Die kun je wel op je buik schrijven, ik reken er niet meer op.
Pieremachochel
zaterdag 13 september 2025 om 15:28
Het valt mij ook niet tegen, hondjes liggen buiten in het zonnetje.Grasgevoerd schreef: ↑13-09-2025 15:06Oh jongens, hier was het heerlijk. Zonnig en nog slippertemperatuur.
Wel harde wind.
Edit: en de was weer droog gekregen buiten!
Pieremachochel
zaterdag 13 september 2025 om 17:23
Hier vooral regen code geel zelfs. Maar die valt wel mee. Vanmorgen nog wel wat zon maar ik heb toch echt een dunne trui aan gedaan vandaag.
Ik heb laatst een t shirt van echt wol gekocht en die is best lekker warm. Ik ga eens kijken voor wollen hemdjes voor onder kleding. Ik ben nl ook echt een koukleum.
Ik heb laatst een t shirt van echt wol gekocht en die is best lekker warm. Ik ga eens kijken voor wollen hemdjes voor onder kleding. Ik ben nl ook echt een koukleum.
Terug van weggeweest
zaterdag 13 september 2025 om 17:32
Waar is hier?Grasgevoerd schreef: ↑13-09-2025 15:06Oh jongens, hier was het heerlijk. Zonnig en nog slippertemperatuur.
In het midden van het land is het fris, vanochtend droog, daarna af en aan buien en nu zijn de sluizen geopend.
Ik hoop nog op een paar mooie, lees droge, vooral droge dagen tijdens mijn vakantie.
Dat het niet de hele tijd omstuinig is met (stort)buien, onweet en windkracht storm.
Dan kan ik er tenminste op uit ipv de hele/halve dag binnen hangen omdat ik niet tot op mijn naad nat geregend wil worden.
De ventilator is opgeborgen, warmte kacheltje staat vast klaar, dekentje ligt al op de bank. Binnenkort zal vast het winterdekbed weer compleet zijn. Helaas.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

zaterdag 13 september 2025 om 17:42
zaterdag 13 september 2025 om 18:00
Jaloers!!!Redhead70 schreef: ↑13-09-2025 17:42Wij dachten hier in Spanje vorige week dat de herfst begon. Zwaar bewolkt en stuk kouder dus, Schoorsteen geveegd, geiser schoongemaakt. 2 flessen gas gehaald komt heerlijk de zomer weer terug. Aankomende weken rond de 30 overdag. Prima temperatuur. Ik gun jullie een indian summier.
Pieremachochel
zaterdag 13 september 2025 om 19:09

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in