Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 1615 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Mutsje78 schreef:
13-09-2025 17:32
Waar is hier?

Noordoost Nederland.
.
blackstarr wijzigde dit bericht op 14-09-2025 11:02
99.48% gewijzigd
In mijn slaapkamer was het officieel onder de 20 graden geraakt. o_o Ik heb nog t shirts hangen, maar ook die ga ik nu maar op bergen, dan kunnen de wintertruien de kast in. De zomerjurkjes liggen allang weer opgeborgen. Koop ook alweer een paar weken op mijn wintersloffen (met een hardere zool zodat de kou van de vloer niet in mijn pootjes trekt), de zomerslofjes zonder zool zijn alweer te koud.

Op de momenten dat het droog is, is het nog wel lekker met jas aan. Ik vrees voor de dagen dat de kou dwars door je broek heen waait. Maar goed, zo ver is het nog niet dus beter nog niet te veel zwelgen in zelfmedelijden. Vooralsnog kleuren de bomen momenteel echt prachtig! Olijfjes groen, geel, bruin, oranje en rood, zo mooi!
Grasgevoerd schreef:
13-09-2025 15:06
Oh jongens, hier was het heerlijk. Zonnig en nog slippertemperatuur.
Wij hadden de hele avond plensregen en onweer
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat een buien kwamen er hier over vannacht.
Nu is het zonnig maar vanmiddag weer wind en regen en onweer.

De voorspelling laat hier volgende week zaterdag en zondag 24 graden zien. Dat zou toch wel een hele aangename verrassing zijn als dat gebeurd.
Ik zit in een jurkje thuis op terras ☀️
Pieremachochel
Maleficent schreef:
14-09-2025 12:48
Wij hadden de hele avond plensregen en onweer

Wij in de avond ook. Maar overdag dus niet.
noglangnietjarig schreef:
14-09-2025 15:10
Ik zit in een jurkje thuis op terras ☀️
Brrr, daarvoor moet het voor mij toch echt 20+ zijn. En droog, hier regende het gisteren. Vandaag ook weer gelukkig was ik nu slim om een vest mee te nemen naar kantoor.
Ik weet niet hoe het bij jullie wordt, maar hier wordt het komende vrijdag en zaterdag 24/26 graden. Met zon.
Hier ook!

💃
Geen bijzonderheden
Grasgevoerd schreef:
15-09-2025 11:28
Ik weet niet hoe het bij jullie wordt, maar hier wordt het komende vrijdag en zaterdag 24/26 graden. Met zon.
yes! Vrijdag moet ik werken maar ik kan daarna wel lekker even naar het bos gaan.
Hertenbronst! :cheer:
Stressed is just desserts spelled backwards
Grasgevoerd schreef:
Ik ben snel gaan kijken maar hier ook inderdaad! Ik ga zorgen dat ik vrijdagmiddag optijd klaar ben.
Grasgevoerd schreef:
Ik ben dan in Oostenrijk en de verwachtingen zijn echt top 🤩

Tot noch toe altijd mooi weer gehad met de Almabtrieb.
Pieremachochel
Morgen nog even genieten! Blegh, ben het nu al zat dat we nog een hele herfst en winter moeten.

(Ik kan nog steeds niet geloven dat ik hier ben, ik was altijd een erg fanatieke zomerhater :mrgreen: )
Mijniebelle schreef:
18-09-2025 14:19
Morgen nog even genieten! Blegh, ben het nu al zat dat we nog een hele herfst en winter moeten.

(Ik kan nog steeds niet geloven dat ik hier ben, ik was altijd een erg fanatieke zomerhater :mrgreen: )
Gezellig dat je hier bent.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het komt dat je nu geen zomerhater meer bent.
Sabine schreef:
18-09-2025 14:37

Ik ben haar niet, maar hier hetzelfde. Schreef vroeger aan de overkant mee. Noemde de zon een helbal. Zat hele dagen binnen in de zomer. En voelde me zo depressief als een deur (vind je het gek als je hele dagen binnen zit).

Veel mensen zien de zon alleen maar als bron van kanker. Vroeger zag men de zon als medicijn. Ik kies er niet langer voor om de zon te demoniseren en zoek hem op een verantwoorde manier op.

Van heel erg heet word ik nog steeds niet bijster vrolijk. Maar ik ben een fan van de zon. Ook van de zomerzon. Liefst met een graad of 27. Maar de rest van het jaar geniet ik er ook van.
Sabine schreef:
18-09-2025 14:37

Ik ben afgelopen anderhalf jaar 14 kilo afgevallen, waardoor ik wat beter tegen de warmte kan (ben nog steeds echt geen fan van 30+ graden hoor!) en ik me fijner voel in leuke zomerkleding en naar buiten gaan.

Los daarvan weet ik het niet precies. Er is een soort knop omgegaan dat ik de zomersfeer en langer licht nu fijner vind dan 's avonds vroeg donker, maar goed, het heeft nog steeds beide zijn plus- en minpunten natuurlijk. Ben alleen wat minder super-anti en super-voor.
Grasgevoerd en Mijniebelle, wat "grappig" en interessant om te lezen dat het zo veranderd is.
Morgen een dagje heerlijk genieten! Even opladen voor de herfst eraan komt. Het beste van de herfst is de klok een uur terug. Ik zit dan veel beter in mijn ritme die blijft van maart tot oktober in de war.

Hebben jullie een daglichtlamp? Ik heb er wel 1 maar gebruik die vooral in de winter. Zou het nut hebben om nu al te beginnen.
Terug van weggeweest
Ik zit nog steeds met mijn trui aan te wachten op de 26 graden
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
19-09-2025 10:49
Ik zit nog steeds met mijn trui aan te wachten op de 26 graden
Dat dacht ik om die tijd ook. Gaat het nog wat worden. Maar inmiddels mijn zomerjurk aangetrokken
Terug van weggeweest
De vooruitzichten voor komende week zijn hier best goed. Helaas niet heel warm (maar wat op zich te verwachten is tegen eind september), maar wel veel zon en toch nog een graad of 18. Heerlijk. Laat maar schijnen.
Truienweer mag nog wel een maandje wachten.
Helaas is het hier nu weer losgegaan met stortregen en onweersbuien, een herhaling van vorige week zaterdag.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Hier heeft het zo'n beetje de hele ochtend en middag geregend met tussendoor wat onweer erbij.

Heb toen meteen maar mijn flodderbroek verwisseld voor een spijkerbroek en ook maar met jas en paraplu naar buiten.
Jammer, we hadden hier een feestje gisteren, maar de hele dag flinke buien gehad. Dus helaas toch binnen gezeten, meteen een heel andere sfeer dan lekker buiten met warm weer.

Vrijdag was het heerlijk, maar toen zat ik de hele dag op mijn werk. Hopelijk komen er nog meer van die dagen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven