Zomervreugd voor de zonliefhebbers!

12-06-2023 10:42 2893 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

https://www.hoelangnog.nl/id/107665/aft ... t-de-lente

Afbeelding
ugli wijzigde dit bericht op 30-11-2023 11:59
10.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het zalig gisteren, ik was vrij.
Vandaag werk ik thuis, ga zo vaak mogelijk naar beneden en naar buiten.

Weer zo'n fijne dag :sun:
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
24 Graden en dan volop een uur gaan wandelen 🙈
Krijg spontaan sportieve ideeën van dit weer, was ook al naar e-gym geweest vanmorgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht vandaag ook even lekker te gaan wandelen voor het weer omslaat maar was blij dat ik thuis was en kon zitten. Toen een berichtje van de apotheek dat m'n medicatie klaar lag dus mezelf ook maar even daarheen gesleept. En ik ben volgens mij een beetje verbrand ondanks dat ik goed gesmeerd heb, fijn :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Klaar met thuiswerken. Nu een koud biertje!

Wat is zomer toch fijn! 😊
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat was het weer een heerlijke dag, ik knap er zo van op.

Om de week komen de dames van de administratie naar kantoor, zij zitten in onze ruimte.
Naast dat zij kleppen als een stel kippen, ging ook de airco meteen aan.
Echt hoor hou op met mij, niks airco aan, lekker een raam open en genieten dat het een keer op kantoor met een jurk aan kan ipv alles dik in de kleren.

Het was ook " airco aan, airco uit, airco aan, airco uit" Gelukkig zijn ze er om de week een dag anders zou het echt een strijd zijn.

En de mannen waarmee ik werk vonden het ook geen strak plan die airco ( ze zijn goed geconditioneerd :lol: :high5:
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik word er echt zo happy van! ‘s Ochtends meteen volop zon, geen jas of trui aan hoeven, lekker veel buiten zijn en ‘s avonds nog bergen energie omdat het zo lang licht is. In de winter zag ik om deze tijd al doodmoe de avond uit te zitten.

Het heeft net wel even keihard geregend en het is nu helaas wel afgelopen met de zon voor de komende tijd. Morgen naar het zuiden van het land en het wordt 20 graden en bewolkt. Ik hoop maar dat het droog blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat precies. In die enge donkere grauwe koude winter ben ik met bijna geen stok van de bank af te krijgen.

Op dagen als deze bruis ik van energie. Licht, zon, warmte en leven overal.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ondanks de regen was het zonnig en niet koud, dus kon erger! Wel natgeregend maar och dat was toch mooi een nieuw record na (bijna?) een hele week geen regen! Nu weer droog gelukkig. Hier zat ik helaas ook in de airco, maar ja het is normaal om te verkleumen op kantoor of het nu winter is of zomer dus ik ben niet anders gewend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit in mijn 3e week onafgebroken thuiswerken. Ik haat die airco op kantoor.
Zal me volgende week toch wel weer moeten laten zien, helaas. Dan minder lekker weer dus wellicht valt het mee.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh hier wordt het weer mooi vanaf het weekend, een graad of 21-23. Niet de 25 graden van vandaag maar ach die 2 hadden minder overleef ik wel. Hopelijk ook droog want zo zeker is dat nog niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zie ik alleen maar regen staan de komende 1,5 week ;). Ik hoop dat het mee gaat vallen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier wordt het vandaag 26 gr met zon, geen regen. Kan ik mee leven.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
15-05-2024 06:51
Hier wordt het vandaag 26 gr met zon, geen regen. Kan ik mee leven.
Ik ben stik jaloers!
Hier 20 graden, bewolking en regen. Ik woon in brabant en normaal hebben wij beter weer dan de meeste delen van nederland. Maar ik gun het je hoor. Geniet er van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabine schreef:
15-05-2024 06:54
Ik ben stik jaloers!
Hier 20 graden, bewolking en regen. Ik woon in brabant en normaal hebben wij beter weer dan de meeste delen van nederland. Maar ik gun het je hoor. Geniet er van.
Hier ongeveer dezelfde voorspelling maar ik geloof dat de regen vooral vanaf eind van de middag verwacht wordt. We gaan het zien...
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
15-05-2024 06:51
Hier wordt het vandaag 26 gr met zon, geen regen. Kan ik mee leven.

Hier ook (ik zit noordelijker dan jij).

Las net in de Telegraaf ( :$ ) dat het landelijk vandaag erg verschillend kan zijn.
"In het noordoosten is het zonnig, droog en wordt het 25 of 26 graden. In het zuiden en zuidwesten ziet het weerbeeld er totaal anders uit en is het bewolkt met soms regen en wordt het niet warmer dan 17 tot 19 graden."

Gister las ik hier van iemand die schreef dat er weer weken regen aankomt. Als ik in mijn weerapp kijk is het hier vanaf morgen t/m zondag vooral regenachtig en qua temperatuur "normaal voor de tijd van het jaar". Daarna wordt het langzaam weer warmer en zonniger.
Ik kan het alleen maar hopen.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.weerplaza.nl/
Hier staan wel plaatjes hoe verschillend het overal was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou volgens de weerapp zou het nu de grauw moeten zijn en de hele dag zo blijven maar ik zit toch echt lekker in het zonnetje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier wordt het 19 graden en het is grijs. Hopelijk van het weekend weer mooi!
Het is hier nog steeds heerlijk weer!


:sun:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier was het de hele dag bewolkt, en is het in de middag gaan regenen vanaf een uur of 3.
Tegen 5 uur was het weer droog, wel een goede temperatuur, maar geen zon gezien.
Dat maakt het wel benauwd.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje wisselend dagje gehad in Brabant. Eerst warm en een beetje benauwd, maar geen zon. ‘s Middags helaas regen :cry: We waren de hele dag buiten, dus op een gegeven moment maar naar huis gegaan. Het moet natuurlijk toch regenen in Nederland na een hele week mooi weer.

De komende tijd moet ik veel binnen doen/werken, maar toch baal ik dat het weer een tijd slecht wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier twee keer natgeregend en heb mijn avond wandeling maar geskipt want wilde geen derde keer natregenen. Ik ben nu wel weer klaar met die regen. O_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie had dit kunnen bedenken (6) :

Als buitenmens en lente- en zomerliefhebber ben ik geen enkel jaar zo weinig bij mijn (simpele) hutje geweest als vorig jaar. Vanwege de slechte zomer (en maar 2x 1 week vakantie met alleen maar regen) + dito najaar + dito voorjaar.

Dus na weer een winter en lente van overdosis binnenleven werd voor vorige week dan éin-de-lijk mooi weer voorspeld! :cheer:

En ik kón ook nog eens (between jobs), dus hemelvaart blij erheen :proud:
Vrijdag en zaterdag niet echt volle zon en ideaal om de tuin aan te pakken, wat hoognodig was, dus het gras gemaaid en onkruid weggebrand van het terras enzo.

Zondag prachtig :sun: en warm weer, volop genieten: relaxt aan een nieuw boek begonnen en uitgelezen onder de parasol, gezwommen en geborreld B-) B)

Maandag stak een fikse "verkoudheid" op: hooikoorts! :facepalm:
Heb ik altijd april-mei (berkenboom oa), dit jaar door de regen viel het tot dan toe juist mee, dus op voorbereid en spray (of anders een pilletje erbij) is altijd wel afdoende geweest.

Maar nu werd het alleen maar erger: blijkbaar (door de "warme"en vochtige lente) ook de grassen al vroeg volop in bloei. En niet alleen ik, maar ook anderen + het park zelf volop aan het grasmaaien.

Ben in geen jaren zó beroerd geweest als afgelopen mooie dagen :O
(Ook corona beide keren maar een halve dag last gehad).
Nog opgezocht of er iets heerste van griep of zo, echt álle klachten van toch minstens een zware verkoudheid/ griepje?

Dinsdagavond naar huis gegaan en weer een slapeloze nacht volcontinu niezen en hoesten (droge hoest), hoofd- en keelpijn, benauwd.. en nu weet ik het nog steeds niet, was het nou alleen hooikoorts of misschien dubbelop, combi met verkoudheid?

Gistermiddag hoestdrank met codeine gehaald en paracetamol, en toen een paar uur achtereen kunnen slapen. Ik dacht eerst nog dat die hoestdrank zo goed hielp, maar het regende ook inmiddels :idee:

Voelde me gistermiddag nog echt ellendig, :sick: en kon niet uit mijn ogen kijken, maar sinds de regen daarna wel "opeens" opgeknapt, 's nachts ook goed geslapen..

Moet er toch niet aan denken dat het een heftige hooikoortsreactie was?!

Al die adviezen sla ik al jaren in de wind, want die staan haaks op het buitenleven, wat ik zo geweldig vind en van geniet, hele jaar reikhalzend naar uitkijk: "vermijd het platteland, blijf binnen, houd ramen en deuren in huis/ slaapkamer/ auto hermetisch gesloten, zonnebril op, vooral niet buiten fietsen/ wandelen/ inspannen, douchen en haren wassen voor het slapengaan", enz enz.

Wat een straf zou dat zijn, als ik er niet meer tegen zou kunnen :'(
En de zomer moet nog beginnen!

Komend weekend staan 3 dagen werken op een festival gepland, bloeiende grassen, bomen, stoffige grond.. B-)
(maar ook regen erbij, moet ik daar voortaan blij om zijn?? @( )

Nu hoop ik toch echt dat het maar een virusje was...













En nu weet ik het nog niet
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Suzy, wat onwijs klote zeg dat je je zo beroerd voelt. Echt waardeloos.

Voor vandaag ziet het er ook niet best uit, eigenlijk voor de komende periode niet.
Gewoon weer alle dagen bewolking en regen, vooral veel regen.
Die eeuwige klote regen, als dat toch eens minder kon.

We gaan weer zo een lente/zomer krijgen dat je geen kant op kan omdat je ieder moment een bui op je kop kan verwachten.

Kan alleen maar hopen dat mijn aankomende vakanties wel droog zijn want in eigen land is dat een utopie.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola2022 schreef:
17-05-2024 05:25
We gaan weer zo een lente/zomer krijgen dat je geen kant op kan omdat je ieder moment een bui op je kop kan verwachten.

Kan alleen maar hopen dat mijn aankomende vakanties wel droog zijn want in eigen land is dat een utopie.
Oh ik word hier nu ook echt zo verdrietig van het weerbericht van komende week. Wij hebben een paar uitstapjes gepland staan (die niet verzet kunnen worden) en het weerbericht wordt net voor die dagen steeds slechter en voor de dagen ervoor en erna steeds beter. :@@:

En beterschap @suzy. Hopelijk valt het verder mee qua hooikoortsklachten en was het een eenmalige opvlamming of toch een virusje

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven