Zomervreugd voor de zonliefhebbers!

12-06-2023 10:42 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

https://www.hoelangnog.nl/id/107665/aft ... t-de-lente

Afbeelding
ugli wijzigde dit bericht op 30-11-2023 11:59
10.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks, Frommel, maar het gaat goed, hoor en ik heb het zoooo naar mijn zin deze dagen!
Nu weer op weg B-) B) :proud:

Fijne pinksteren allemaal :sun: :daisy:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het slaat echt goed aan, nu is prednison wel een paardenmiddel, maar de intense hoestbuien zijn wel minder heftig en daardoor slaapt ze ook beter.

Echt rot voor je Suzy, hooikoorts is echt vreselijk, zelf heb ik het niet, maar wel een aantal mensen in mijn omgeving.

Hier was het tot 15:00 lekker, korte broek, shirt, zon volop.
Nu regen en onweer, en het gaat nog erger worden zag ik op de app.
Alles maar weer naar binnen gesleept, kussens van de stoelen.
Zo jammer he, ook al hebben we veel buiten gezeten is dit wel weer een afknapper.

Hoop dat het voor de festivalgangers mee zal vallen.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Suzy65 schreef:
19-05-2024 11:59
Happyapple, zou je dit pinksterweekend dagjes weg gaan of verderop in de week?
Wie weet valt het alsnog mee, die voorspellingen kloppen 1 dag vooruit geeneens, dus zou ook nog eens kunnen meevallen (en die regen/ onweer vaak per regio verschillend, kan ook 10 km verderop vallen en bij jou niks).
Het gaat om komende dinsdag en woensdag en volgens mij worden dan precies de slechtste dagen voorspeld. Ik heb nog een heel klein beetje hoop dat de meeste regen s nachts valt.. Maar zoals vandaag hebben we al 2x midden op de dag een half uur echt flink onweer gehad, daar kun je eigenlijk ook al niks echt goed omheen plannen, maar het is natuurlijk wel beter dan de hele dag regen.
We gaan het zien, maar mijn voorpret is helaas wel zo ongeveer naar het nulpunt gedaald :$
Alle reacties Link kopieren Quote
En buienradar was wederom dit weekend weer erg onvoorspelbaar. Het had vandaag al meerdere keren flink moeten gaan onweren en regenen maar op wat gerommel na is er ook nog geen druppel gevallen. Fijn want een paraplu meenemen naar een evenement was niet handig i.v.m. drukte en kon m'n wegwerp poncho niet vinden.

Echt maar raar weer, dan sta je te puffen omdat het zo warm is en een half uur later toch maar weer die jas aan want als de zon weg is, is het koud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik hebben een heerlijk weekend gehad met heel veel zon! Veel terrasjes gepikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik reed begin van de middag thuis rond 1 uur weg en er hing toen al een onweerslucht met grote donkere wolken en stapelwolken.

Maar festival is richting de kust en daar een stralende, dag gehad met volop :sun: :sun: :sun: en wederom een heldere zonsondergang.

Raar idee dat het halve land onweer en regenbuien heeft gehad en daar alleen maar mooi was!
Het was 's avonds wel iets frisser dan gisteren, maar pas nadat de zon onder was , heb ik shirtje met lange mouwen aangetrokken (op korte broek).

Echt weer mazzel gehad blijkbaar, en dat is vaker zo geweest op die plek :thumbsup:
Morgen wordt 's middags wel regen voorspeld.. :popcorn:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola: ik heb het nooit zo extreem gehad, tot nu toe dan.
Normaal wel plak-/traanogen en snotterig/ niezen, maar helpt die spray best goed..
Denk toch de combi warmvochtig weer + bomen + grassen tegelijk en best harde (oostelijke) wind. Of toch een virusje erbij gekomen is?!

Fijn dat ze opgeknapt is! :thumbsup:

Happyapple, ik weet niet waar je heen gaat, maar hier in het midden wordt dinsdag met 23 graden nog een goede dag met vrijwel geen neerslag ( 1 mm).
En afgelopen dagen was het beter dan voorspeld, dus er is nog hoop!

Graze: dan viel het iig mee, dus!
(meestal andersom)

Sabine: lekker dat jullie zo genoten hebben, die heb je maar weer in the pocket B-) B) :cheers:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Flink wat onweer en regen gehad gisteren.

En inderdaad, zo sta je te puffen en zo sta je weer in de regen.
Graze, Vooral dat wisselvallige is ruk, je kan er gewoon niks mee.
Vaak genoeg gehad dat een planning dan omgegooid werd, bleek er een halve druppel te vallen.
En andersom ook uiteraard, dan viel er een bui waar je niet om heen kon.

De voorspellingen zijn hier, " nat, en af en toe zon" wat we dus al een klein jaar hebben.
The never ending story

Vandaag een rondje rommelmarkt, overdekt dus dat scheelt hoeven we geen rekening met de regen te houden.

Fijn Sabine, die heb je maar mooi in the pocket!

IK duim voor je Happy Apple, niks zo ruk als dat je net een paar dagen weggaat het weer eens regen is.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Puffen heb ik hier nog niet hoeven doen hoor, het maximum dit voorjaar is een graad of...24? geweest geloof ik. Dat is echt nog geen puf weer, heb mijn winterdekbed er nog steeds op. :D

Maar het weekend was wel onverwachts mooi! Beetje schizofreen maar er zaten mooie stukken tussen! Gisteren ook weer lekker in de zon kunnen sporten, dat doet en mens goed. :D Vandaag ga ik wandelen maar het is wel grijs en het zou gaan regenen en bliksemen dus ik reken maar weer op nat worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag ook weer een rare dag. Dan verwachten ze een hoosbui, toch weer niet. Net was ik even naar wat winkels. Er naartoe was het droog, terwijl ik in de winkel was had het even flink geregend blijkbaar aan de stoep en weg te zien, toen weer miezer, toen weer regen en toen weer droog. Ik dacht ik blijf gewoon onder mijn paraplu lopen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ik ben verzopen. En toen ik koud en nat thuis kwam stond mijn huis ook nog eens onder water door de regen. Leuk hoor! Echt heerlijk die ijskoude natte kleding tot aan sokken en ondergoed aan toe en die opbollende verpeste vloer.

Heerlie

De

Peerlie!

:furious:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
20-05-2024 17:54
Nou ik ben verzopen. En toen ik koud en nat thuis kwam stond mijn huis ook nog eens onder water door de regen. Leuk hoor! Echt heerlijk die ijskoude natte kleding tot aan sokken en ondergoed aan toe en die opbollende verpeste vloer.

Heerlie

De

Peerlie!

:furious:
Oh nee toch! Hoe dan, je woont toch in een appartement? Raam opengelaten/gewaaid?
Hoe dan ook...k...!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is echt heel ruk Ugli, kan er ook nog wel bij.
Er is sowieso weer heel veel wateroverlast in het hele land.

Maar hé NL droogt uit na 2 hele dagen met 25 graden

Hier is het wonderwel aardig goed gebleven, de zon schijnt gewoon nog.

Bij mijn vriend, 25 minuten verderop was het noodweer.
Echt bizar hoe plaatselijk het zo anders kan zijn en op relatief korte afstand.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Elizabethie schreef:
20-05-2024 18:57
Oh nee toch! Hoe dan, je woont toch in een appartement? Raam opengelaten/gewaaid?
Hoe dan ook...k...!
Ja maar het kwam gewoon door de muren. Wist niet dat het kon, maar het kan. Ramen waren gewoon dicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli! Wat erg! :O en dan woon je niet eens begane grond?!
En nu? Is het alweer gezakt?
Wat is de schade, je vloer naar de maan?

Dekt de verzekering het misschien?

Het heeft hier (midden) ook wel hard geregend + onweersbui, maar zeker niet zo erg als bij jou. En wonder boven wonder op het festival weer drooggebleven.
Op eoa manier is dat een plek met een gun(stige)factor.

Sterkte! :rose:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
20-05-2024 17:54
Nou ik ben verzopen. En toen ik koud en nat thuis kwam stond mijn huis ook nog eens onder water door de regen. Leuk hoor! Echt heerlijk die ijskoude natte kleding tot aan sokken en ondergoed aan toe en die opbollende verpeste vloer.

Heerlie

De

Peerlie!

:furious:
Wat erg en dat is echt niet lekker thuis komen zeg! O_O
Dat de verschillen in ons kleine kikkerlandje zo groot kunnen zijn zeg, daar verbaas ik me steeds vaker over
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier niks geen regen, warm en zon.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
21-05-2024 12:12
Hier niks geen regen, warm en zon.
Hier ook, loop in een tanktop en korte broek :sun:
Alle reacties Link kopieren Quote
Suzy65 schreef:
21-05-2024 11:11
Ugli! Wat erg! :O en dan woon je niet eens begane grond?!
En nu? Is het alweer gezakt?
Wat is de schade, je vloer naar de maan?

Dekt de verzekering het misschien?

Het heeft hier (midden) ook wel hard geregend + onweersbui, maar zeker niet zo erg als bij jou. En wonder boven wonder op het festival weer drooggebleven.
Op eoa manier is dat een plek met een gun(stige)factor.

Sterkte! :rose:
Mijn vloer staat nog steeds bol. Het is gestopt met binnenstromen nu want het is droog, maar ze geven voor vandaag nog ergere terrorregen af dan gister dus dat wordt weer rond rennen met emmers en handdoeken als ik pech heb. En ik heb maar één emmer, dus ik heb gisteren een kist en wat keukenbakken omgetoverd tot emmers. Dat helpt maar het stroomt er ook gewoon langs dus een echt goede oplossing is het niet. Een aantal van mijn handdoeken zijn nu weer droog dus die kan ik weer gebruiken, die waren gisteren allemaal nat. Mijn ene cactus die in het raamkozijn stond hoeft de komende 3 jaar geen water denk ik, die was aan het watertrappelen. En die heeft geen binnenpot dus dat water krijg ik er ook niet uit.

Of de inboedelverzekering de vloer dekt weet ik niet. De lekkage kan door slijtage op het balkon van de buren komen of door een bouwfout in de gevel. Volgens mij dekken ze dat niet maar dat moet ik nog uitzoeken.

Ik was echt niet blij nee gisteren, een gezellige dag uit letterlijk in het water gevallen en dan koud en nat thuiskomen om erachter te komen dat ook dáár de pleuris is uitgebroken. Ugh! Ik had me mijn pinksterdag anders voorgesteld. Maar goed, geluk bij een ongeluk dat ik van ellende eerder ben thuis gekomen anders had ik mijn badpak aangekund in plaats van mijn pyjama voor de avond. :P

Hier nu zonnig en 23 graden, dus dat is wel fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
21-05-2024 12:42
Mijn vloer staat nog steeds bol. Het is gestopt met binnenstromen nu want het is droog, maar ze geven voor vandaag nog ergere terrorregen af dan gister dus dat wordt weer rond rennen met emmers en handdoeken als ik pech heb. En ik heb maar één emmer, dus ik heb gisteren een kist en wat keukenbakken omgetoverd tot emmers. Dat helpt maar het stroomt er ook gewoon langs dus een echt goede oplossing is het niet. Een aantal van mijn handdoeken zijn nu weer droog dus die kan ik weer gebruiken, die waren gisteren allemaal nat. Mijn ene cactus die in het raamkozijn stond hoeft de komende 3 jaar geen water denk ik, die was aan het watertrappelen. En die heeft geen binnenpot dus dat water krijg ik er ook niet uit.

Of de inboedelverzekering de vloer dekt weet ik niet. De lekkage kan door slijtage op het balkon van de buren komen of door een bouwfout in de gevel. Volgens mij dekken ze dat niet maar dat moet ik nog uitzoeken.

Ik was echt niet blij nee gisteren, een gezellige dag uit letterlijk in het water gevallen en dan koud en nat thuiskomen om erachter te komen dat ook dáár de pleuris is uitgebroken. Ugh! Ik had me mijn pinksterdag anders voorgesteld. Maar goed, geluk bij een ongeluk dat ik van ellende eerder ben thuis gekomen anders had ik mijn badpak aangekund in plaats van mijn pyjama voor de avond. :P

Hier nu zonnig en 23 graden, dus dat is wel fijn!
Daar ben je mooi klaar mee, zou dat echt uit laten zoeken en dan stappen ondernemen om dat opgelost te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een verschrikking, Ugli.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli, die schade op zich is misschien niet gedekt, maar de gevolgschade wel (op je inboedelverzekering?), had ik eerder ook en dat is vergoed (dus de vochtplekken en je vloer herstellen zou daaronder kunnen vallen).

De schade zelf (bij mij toen dakreparatie zelf) dus niet vergoed, wel de schilderkosten (zij stuurden een schilder daarvoor).

Jij huurt toch? Dan lijkt me dat die waterschade iig voor verhuurder (en/of buren) is, maar niet voor jou iig! En dan moet die verhuurder het weer zien te verhalen op zijn verzekering of op de aannemer die het gebouwd heeft (als het constructiefouten zijn) of de buren..
Het was ook nogal extreem wat er her en der binnen no time gevallen is (soms een maandhoeveelheid in korte tijd) :O

Ik duim voor je dat er niks meer bij valt aan regen vandaag! :hug:


Hier is het droog maar zwaarbewolkt, niet zo benauwd als afgelopen dagen..
(maar kan ook aan mij liggen, ben aan het opknappen, nu alleen nog de gebruikelijke halfverstopte neus).

Als ik buienradar zo bekijk, gaat het hier rond 18 u los.
(ik heb nog steeds die daklekkage nog niet kunnen laten repareren, houd ook mijn hart vast met de extreme hoeveelheden regen tijdens die buien)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Joepie, mijn reukvermogen is aan het terugkeren!!
Vond het geen grappige gewaarwording, dus heel erg blij nu! :D
:yes: :cheer:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli wat erg!
Hier gaat het nu te keer. Hopelijk blijft je de ellende van gisteren bespaard.

Gelukkig ook goed nieuws. Suzy der reukvermogen komt terug :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is hier nog warm en droog dus ik heb de bloeiers begoten. Gisteren ook geen spatje regen.
Alles komt goed, de rest niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven