zwanger, vriend wil het niet

03-01-2012 19:36 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Zojuist heb ik ontdekt dat ik zwanger ben. Ik ben 34 jaar en heb sinds 2,5 jaar een vriend die voorlopig nog geen kinderen wil. Daar is hij vrij duidelijk in. Hij ziet dat als het einde van zijn leven, heeft het idee dat hij dan alles moet opgeven en ten onder gaat.

Ondanks deze insteek hebben we een fijne relatie. We hebben het erg leuk met elkaar en genieten volop.

Maar nu deze zwangerschap...

En het is niet de eerste keer. In het begin van onze relatie (toen we elkaar 2 maanden kenden) ben ik ook zwanger van hem geworden. Reden destijds was dat het condoom was geklapt en ik om medische redenen op dat moment geen pil kon slikken. Ik heb toendertijd lang nagedacht of ik het kindje wilde houden, maar ik heb toen besloten dat het voor mij belangrijker is een stabiele relatie te hebben. Met 7 weken heb ik een abortus gehad. In de tijd van het nadenken was mijn vriend duidelijk: het kind of hij maar niet allebei. Het klinkt hier misschien wat cru, maar de toon was niet als zodanig.

Nu, 2,5 jaar verder, weet ik niet wat te doen. Ik heb namelijk wel een kinderwens, heel sterk. Maar ik hou ook ZIELSveel van hem en wil hem absoluut niet kwijt.

We wonen niet samen overigens, want mijn vriend vindt zijn vrijheid belangrijk. Dit voeg ik toe om te benadrukken hoezeer hij op zijn vrijheid is gesteld en door deze zwangerschap echt volledig over de zeik zou zijn. Nou ja, over de zeik, hij zal waarschijnlijk wel zeer duidelijk zijn en dezelfde keuze neerzetten als destijds.

Ik schrijf dit verhaal om het voor mezelf helder te krijgen. ALvast dank als jullie reageren!
Rottige situatie. Of je het had kunnen weten of niet, dat de pil niet zou werken, maakt nu niet zo veel meer uit.

Jij bent 34 ,voor jou dringt de tijd! Je hebt een kinderwens en je bent zwanger. Het spijt me als dit bot overkomt, maar een man die 'later' wel kinderen wil, maar nu niet, terwijl bij zijn vriendin de eieren over de datum aan het raken zijn, die moet zich eens goed achter de oren krabben.

Weet je wel dat met het invriezen van je eitjes, en het hele traject om ze daarna te bevruchten en terug te plaatsen nogal wat risico's en hormonaal gedoe zijn gemoeid? Je gaat dan medische ingrepen doen, terwijl dat eigenlijk niet nodig is!

Het klinkt misschien wat botter dan ik bedoel, maar sorry.

Wat wil JIJ?
Tjezus, het invriezen van eicellen kost tienduizend euro. Je bent dus bereid om dat bedrag uit te geven terwijl je NU voor de tweede keer zwanger van hem bent?

Ik denk dat jij teveel in zijn vrijheidsdrang meegaat. Dit soort mannen kennende vindt hij over vijf jaar nog steeds dat hij er nog niet aan toe is.

Of wel en dan moet je een medische behandeling ondergaan waarvan je maar moet afwachten of het lukt. Dat is geen garantie hoor. Ook niet voor het bedrag dat je ervoor uitgeeft.

Normaal ben ik helemaal niet anti-abortus of anti-eicel-op-sterk-water. Maar in dit geval zou ik eens goed nadenken als ik jou was. Vooral gezien jouw leeftijd. De omstandigheden zijn namelijk nooit ideaal. Over een paar jaar is hij weer zijn baan kwijt of speelt Ajax of welke andere smoes dan ook.
quote:hipslala schreef op 03 januari 2012 @ 19:58:

Eicellen invriezen, terwijl je een vaste relatie hebt, gezond bent en de juiste leeftijd hebt. Ik mag hopen dat je dit geintje helemaal zelf gaat betalen, want ik zou het belachelijk als het vanwege deze onzinnige reden van je vriend vergoed zou worden.

En zwanger bent.....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ten eerste: waarom al die vragen waarom ze zwanger is? Het is nu eenmaal een feit dat bij elke soort anticonceptie komt kijken. Een bepaald percentage wordt toch zwanger.

Wat een lastige situatie moestuintje. Zeker gezien je leeftijd (is ook mijn leeftijd) heb je geen eeuwigheid meer om kinderen te krijgen. Eitjes invriezen klinkt leuk, maar zelfs dan wordt de kans op zwangerschap met het jaar kleiner. Dus bedenk je goed voor je (weer) abortus laat plegen. Dit is misschien wel jouw kans om moeder te worden. Maar evengoed is het een heftig besluit als je weet dat daardoor je vriend de benen neemt. Ik wil je veel sterkte wensen bij jouw besluit.
Ik vind het ook echt absurd als je om die reden eicellen gaat invriezen. Jullie willen beiden kinderen (blijkbaar hij later dan jij), heb jij het ervoor over een tweede keer je eigen kindje te moeten laten 'verwijderen' alleen maar omdat het misschien voor je vriend een beetje te vroeg is. Kom op zeg, misschien loop je volgend jaar wel onder een trein (is niet te hopen),maar je kunt het leven echt niet zo uitstippelen zoals jij of je vriend graag zou willen. Je bent nu verantwoordelijk voor een leven in je buik en kunt niet alleen maar aan de eigen wensen en behoeftes denken.
Ik vind het ook echt absurd als je om die reden eicellen gaat invriezen. Jullie willen beiden kinderen (blijkbaar hij later dan jij), heb jij het ervoor over een tweede keer je eigen kindje te moeten laten 'verwijderen' alleen maar omdat het misschien voor je vriend een beetje te vroeg is. Kom op zeg, misschien loop je volgend jaar wel onder een trein (is niet te hopen),maar je kunt het leven echt niet zo uitstippelen zoals jij of je vriend graag zou willen. Je bent nu verantwoordelijk voor een leven in je buik en kunt niet alleen maar aan de eigen wensen en behoeftes denken.
Ik vind het niet zo raar dat je er over in de war bent ook al heb je een kinderwens. Je houdt van je vriend en je wil hem waarschijnlijk niet kwijt. Toch vind ik dat er altijd twee mensen verantwoordelijk zijn voor een zwangerschap, dus zal je het aan hem moeten vertellen. Jullie zullen samen tot een oplossing moeten komen en ik vind dat je vriend wel een hele makkelijke beslissing neemt als hij gewoon de benen zou nemen nu.
quote:moestuintje schreef op 03 januari 2012 @ 19:57:

Hij is nu 36 en ziet het de eerstkomende jaren (ca 2-3 nog niet zitten). Hiervan uitgaan zou hij dan mogelijk kinderen willen als ik 37 ben.

Dat is inderdaad laat en daarom hebben we het over het invriezen gehad. Mede omdat zijn oudere zus problemen heeft om zwanger te worden en we dat willen voorkomen.Ok, maar stel nu dat je na de tweede abortus niet meer zwanger kunt worden?
Eicellen invriezen vind ik meer bedoeld voor tienermeiden / jonge vrouwen die een hele erge ziekenhuisbehandeling moeten ondergaan.

Niet voor twijfelaars.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat je ook besluit. Koop wel een morningafterpil bij de drogist om te voorkomen dat je nog een keer (met kinderwens) ongewenst zwanger wordt.....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:toffifee schreef op 03 januari 2012 @ 19:58:

Bijna iedereen weet dat een lekkende condoom en diarree i.c.m. sex een zwangerschap kan veroorzaken. Ik neem aan dat haar vriend dat ook weet? Ze zijn toch samen verantwoordelijk!
Of stel dat hij over 2-3 jaar besluit dat hij toch geen kinderen wil? Dan is de kans dat je ze uberhaupt nog krijgt vrij minimaal geworden. Best zuur als je dan bedenkt dat je er twee had kunnen hebben als je ze niet had weggehaald om zijn 'over de zeik gaan' te vermijden.
Nou ik zou het eerst met hem bespreken voordat je ons allemaal om advies vraagt. Ik begrijp het verschil ook niet zo tussen nu en over 2 jaar? Zijn er nog dingen die hij perse moet doen? Over 2 jaar kan je ook wel uit elkaar zijn, en dan zit jij met je ingevroren eicellen en geen kindje.

Ik denk dat je vooral zelf je keuze moet maken en daar bij moet blijven.
quote:snoesje666 schreef op 03 januari 2012 @ 20:02:

Eicellen invriezen vind ik meer bedoeld voor tienermeiden / jonge vrouwen die een hele erge ziekenhuisbehandeling moeten ondergaan.

Niet voor twijfelaars.En dat is nogal niet wat. Kan je dat zomaar even doen dan? Hebben jullie je daar dan ook in verdiept als jullie zo ver gaan in jullie overwegingen? (Wel eicellen laten invriezen, maar niet weten wanneer de pil minder betrouwbaar is of een morningafterpil gebrujiken )
En ik bedoel het niet rot. Want ik snap dat je je nu met je rug tegen de muur gezet voelt.

Toen ik dertig werd, heeft mijn vriend me gevraagd nog twee jaar te wachten met mijn kinderwens. Dat heb ik gedaan omdat ik hem die ruimte wilde geven. Maar ik heb wel meteen gezegd dat ik op die leeftijd en in onze gunstige omstandigheden geen abortus zou plegen.

Ik zit in de luxe situatie dat mijn vriend na die twee jaar er zelf aan toe was. Misschien juist wel omdat hij een tijdslimiet had, hij mocht het van mij niet eeuwig uitstellen. (Anders had ik het uitgemaakt, hard maar waar).

Moeilijke beslissing, maar ik denk dat jij het antwoord zelf al weet.
Als je vriend nu geen kind wil nu hij 36 is, geloof ik ook niet dat hij het over twee jaar wil. Of drie. Of vier.
quote:Yvonne77 schreef op 03 januari 2012 @ 20:04:

[...]

Ik neem aan dat haar vriend dat ook weet? Ze zijn toch samen verantwoordelijk!Nee joh, vrouwen poepen niet, dus kunnen ook geen diarree hebben?
En wil je zijn genen wel in jouw kind?
quote:Ookeentheeleut schreef op 03 januari 2012 @ 20:05:

Als je vriend nu geen kind wil nu hij 36 is, geloof ik ook niet dat hij het over twee jaar wil. Of drie. Of vier.Dat denk ik ook, helaas.
Naast het feit dat jouw kansen heel nihil worden na je 40ste, heeft jouw vriend zo te horen toch wel écht tot het aller - aller - allerlaatste moment willen wachten. Weet jij heel zeker dat hij ooit wel kinderen wil? Zo te lezen wacht hij gewoon op een uitweg (jij namelijk te oud om vruchtbaar te zijn).

Meid, lees het bericht van Snoesje nog eens. Dit is jouw laatste kans, jij wilt een kindje, jij bent zwanger. Je kunt hulp krijgen van je omgeving. Ook jij kunt dit alleen.

Ga hem niet vragen of hij dit wil, zeg hem dat dit is wat je wil en dat hij kan kiezen. Of hij wordt een betrokken vader, of je doet dit alleen. Je bent 34, hierna zijn je kansen op.

Jij hebt je keus al gemaakt, je zoekt alleen nog een ruggengraat om het hem te vertellen.
Dank voor jullie reacties!! En elke reactie, positief of negatief, is welkom. Het helpt alleen maar meer om mijn gedachten op een rijtje te zetten.

Mijn kinderwens is inderdaad groot. Maar ik zie er huizenhoog tegenop om in mijn eentje alles te moeten doen. Ik ben bang dat ik dat niet aan kan, terwijl ik echt graag wil. Bij elk huiltje en elke nacht zal ik alles zelf moeten doen. Dat is wel heel pittig... Maar ik ben ook bang veel spijt te krijgen als ik het weg zou laten halen.

De eerste abortus is weloverwogen geweest. Niet alleen omdat ik mijn vriend niet kwijt wilde, maar bovenal omdat ik er zelf niet klaar voor was en het kindje tekort zou doen. Maar dat laatste voel ik nu niet meer zo. Ik denk dat ik het veel bieden kan. Maar ik hou ook zoveel van mijn vriend...
quote:Ookeentheeleut schreef op 03 januari 2012 @ 20:05:

Als je vriend nu geen kind wil nu hij 36 is, geloof ik ook niet dat hij het over twee jaar wil. Of drie. Of vier.

Denk ik ook.

TO, weet je zeker dat je vriend niet meer van zijn vrijheid houdt dan van jou? Dat is nl de hoofdzaak die ik eruit haal (vanuit eigen ervaring, zelf zo'n vrijbuiter zijnde): vrijheid kwijt, vrijheid kwijt.
Huts!
Ik geloof je vriend niet. Daarmee bedoel ik, dat ik niet geloof dat hij 'ooit' wél toe aan kinderen is. Of dat moet misschien zijn als hij 50 is ofzo, maar niet binnen nu en vijf jaar. Als je écht kinderen wil, en je hebt een fijne relatie, ga je in mijn ogen niet bewust wachten tot je vriendin voorbij de 35 is, voordat je misschien eens gaat proberen kinderen te krijgen.

Aan de andere kant, je weet nog niet hoe hij gaat reageren. Ik vind dus zeker dat je met hem moet praten. Ik denk ook dat je pas écht kunt beslissen wat je wilt, als je zijn reactie weet.

Als je vanwege zijn reactie voor een abortus kiest, kan ik me echter niet voorstellen dat je nog echt heel blij gaat blijven zijn in je relatie, helemaal niet als over twee of drie jaar (als hij er bij Gods gratie wel aan toe is....) blijkt dat je geen kinderen meer kunt krijgen...
Wat zei hij eigenlijk toen jullie er gezellig samen achter kwamen, samen starend naar de zwangerschapstest? Want ik neem aan day je het hem al hebt verteld? Toch?
Ik denk ook niet dat vriend kinderen wil.

Het invriezen van eicellen klinkt voor hem uiteraard aantrekkelijk, dan is hij voorlopig van het 'gezeur' af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven