Zwanger??

04-09-2011 18:39 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger en ik kan het echt niet houden.

Nu heb ik al heel veel topics gegoogeld en gelezen maar ik lees ook heel veel mensen die spijt hebben gekregen.

Wie kan zijn ervaring delen,

groetjes
waarom kun je het niet houden?
Zelfde vraag als vivajuf, waarom kan je het niet houden?
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Omdat ik niks heb en niks doe ik ben 23 en heb niks.
quote:lala88 schreef op 04 september 2011 @ 18:50:

Omdat ik niks heb en niks doe ik ben 23 en heb niks.Word het tijd dat je eens wat gaat doen!
Woon je op jezelf of thuis?

Heb je een uitkering?
oneerlijk is het wel.... jij wil het niet, ik wil het graag maar heb wat minder geluk....

Ik hoop voor je dat als je besluit het weg te laten halen, je later als je er wel klaar voor bent nog zoveel geluk hebt. Ik zou het niet kunnen in ieder geval
Ik heb geen werk, geen opleiding, geen eigen huis, en de vader woont in een eenkamer wonig.

Hij zegt je mag komen wonen bij mij en we gaan er voor zorgen. Hij verdient ook weinig. Ongeschoold werk.,

Maar is dat realistisch. Samen in een klein flatje. Dus geen enkele losse slaapkamer alles zit bij elkaar een kindje en dan ook ik erbij. Met weinig inkomen?
quote:vivajuf schreef op 04 september 2011 @ 18:52:

oneerlijk is het wel.... jij wil het niet, ik wil het graag maar heb wat minder geluk....

Ik hoop voor je dat als je besluit het weg te laten halen, je later als je er wel klaar voor bent nog zoveel geluk hebt. Ik zou het niet kunnen in ieder gevalSorry wat vervelend voor je.
quote:lala88 schreef op 04 september 2011 @ 18:52:

Ik heb geen werk, geen opleiding, geen eigen huis, en de vader woont in een eenkamer wonig.

Hij zegt je mag komen wonen bij mij en we gaan er voor zorgen. Hij verdient ook weinig. Ongeschoold werk.,

Maar is dat realistisch. Samen in een klein flatje. Dus geen enkele losse slaapkamer alles zit bij elkaar een kindje en dan ook ik erbij. Met weinig inkomen?

Werk kan je zo krijgen misschien ook een simpel baantje, maar je verdient tenminste je geld.

Wat vind je vriend van andere opties?

Op zo'n klein kippenhok zou misschien een tijdelijke oplossing zijn, maar je moet zowiezo groter gaan wonen.

Hoe ver ben je ?
Lala, wat houd je tegen om iets van je leven te maken? Een opleiding te doen? Werk te zoeken? Ook als je niet zwanger zou zijn, zijn dat zaken waar je over na zou moeten denken.
Waarom hebben jullie geen voorbehoedsmiddelen gebruikt als jullie er niet klaar voor zijn om een kind te verzorgen?
quote:MonaTwist schreef op 04 september 2011 @ 18:55:

[...]

Werk kan je zo krijgen misschien ook een simpel baantje, maar je verdient tenminste je geld.

Wat vind je vriend van andere opties?

Op zo'n klein kippenhok zou misschien een tijdelijke oplossing zijn, maar je moet zowiezo groter gaan wonen.

Hoe ver ben je ?

Hij wil het heel grag, we zijn al vanaf mijn 15e samen met ups en downs. Laatste jaren elkaar weinig gezien uit en aan. Hij wil geen abortus.

Een andere woning word moeilijk hij heeft net die woning gekregen en er is een lange wachttijd. Ik woon nog thuis bij mijn moeder maar als die er achter komt dat ik zwanger ben moet ik weg.
Ik heb gisteren getest dus nog heel pril
Ondervinding, dat dacht ik dus ook...
Hij kan wel niet willen Lala, maar ik denk dat je uit moet gaan van wat verstandig is. Kunnen julllie het kindje een stabiel leven bieden? Hebben jullie de financiele middelen? Etc etc.

*hiermee zeg ik niet dat je wel of niet voor abortus moet gaan*
quote:lala88 schreef op 04 september 2011 @ 18:58:

[...]

Hij wil het heel grag, we zijn al vanaf mijn 15e samen met ups en downs. Laatste jaren elkaar weinig gezien uit en aan. Hij wil geen abortus.

Een andere woning word moeilijk hij heeft net die woning gekregen en er is een lange wachttijd. Ik woon nog thuis bij mijn moeder maar als die er achter komt dat ik zwanger ben moet ik weg.Waarom zou je weg moeten? Heb je een slechte relatie met haar?
Ik heb mijn kinderen als alleenstaande moeder opgevoed in een klein huisje, met weinig geld, maar met heel veel liefde en geduld.
Waarom maak je niets van je leven? Opleiding volgen en daarbij werken? Zo kan je je eigen geld verdienen, een huisje huren, etc.

Ik snap niet dat je 23 bent, nog thuis woont en totaal niets doet. Op deze manier gaat het ook niets worden

. Het komt bij anderen ook niet aanwaaien hoor.
Wat een onzin dat je het kind niet kan houden ivm geen werk,geen huis enzo.

Je hebt nog 8 maanden om dat te regelen toch?

En een kind is ook gelukkig op een klein flatje hoor?Ook al heb je alleen maar gekregen spulletjes.

Als het maar liefde en eten krijgt.

Waarom doe je niets met je 23 vraag ik me eigenlijk af?
Tja je omstandigheden zijn niet ideaal, dus moet je vooral kijken naar A wat je gevoel zegt en B of het haalbaar is.

Wat je vraag betreft: niet iedereen krijgt spijtgevoelens na een abortus. Ik ken verschillende mensen die een abortus achter de rug hebben en 1 dames zelfs 2 (de laatste was een buitenbaarmoedelijke zwangerschap) en geen van allen had hierna last van een trauma ofzo.

Zelf ben ik bewust kinderloos dus ik let goed op, maar mocht er een ongelukje zijn gebeurd (bijv. gescheurd condoom) dan zou ik een abortus ondergaan.
quote:lala88 schreef op 04 september 2011 @ 18:58:

[...]

Een andere woning word moeilijk hij heeft net die woning gekregen en er is een lange wachttijd. Ik woon nog thuis bij mijn moeder maar als die er achter komt dat ik zwanger ben moet ik weg.

Uit en aan relatie, niet stabiel dus.

En jij staat niet ingeschreven bij een woningbouwvereninging?

Waarom zou je moeder jou het huis uit zetten als zij erachter komt dat je zwanger bent? Of is dat waar je bang voor bent?

Voor de rest is het jou lijf, jou keuze. Hoe hard ook.
Eigenlijk de belangrijkste vraag waar je geen antwoord op geeft:

wat houdt je tegen om te gaan werken zoals iedereen dat moet om rond te komen?

Niet dat ik tegen abortus ben, volstrekt niet, maar ik denk wel dat je er beter over moet nadenken, mogelijk een opleiding zou moeten gaan doen en wat van je leven zou moeten maken: kind of geen kind.

Het is een beetje makkelijk om te zeggen: ik heb niks en ik doe niks, dat kun je toch aan jezelf niet verantwoorden? Wat zeg je dan tegen jezelf over 50 jaar? Nee, nooit wat gedaan en nooit iets gekund? Ik vind het een beetje raar.
Heb je niemand in je omgeving die je kan helpen om je leven wat op de rails te krijgen?
Een kind wordt niet groot van liefde en de lucht alleen, dus als je besluit dit kind te houden zal je in beweging moeten komen en hem/haar en toekomst moeten gaan bieden.

Kun je dat niet dan is dit niet de omgeving waarin ik een kind zou willen geboren laten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven