07:00 AM vliegen

10-10-2018 20:29 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de herfstvakantie ga ik met een vriendin op vakantie naar het buitenland. Het vliegtuig vertrekt s'ochtends rond 6:00 op een doordeweekse dag. Iedereen in onze omgeving werkt dus we zijn van plan om het openbaar vervoer te pakken. Als we de laatste trein pakken dan zijn we circa 6 á 7 uur te vroeg op het vliegtuigveld.

Wat zouden jullie doen? Hotel boeken, hostel boeken, op het vliegveld rond lopen etc? Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
stippensokken, ik snap je punt. Het is natuurlijk afhankelijk van hoe jezelf bent.

Ik krijg sowieso wat hoofdpijn van vliegen (droge ogen, zit niet altijd lekker enz), dus die kater van een korte nacht maakt dan in mijn geval ook niet uit.
Gewoon boekje mee, wifi is overal en eventueel een kussentje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Tante_Ans schreef:
10-10-2018 22:22
schipholtaxi. Vaak voor een euro of 70 te boeken.

Waar haal je dat bedrag vandaan? Wat het kost ligt maar net aan de afstand.
Schipholtaxi is hiervandaan (enkele reisafstand 2.30 uur) onbetaalbaar en ik ken veel mensen met negatieve ervaringen.
Toen we nog geen auto hadden, hebben we eens de hele nacht op het vliegveld gezeten. Meh, maar we waren nog jong. Nu parkeren we op P3.
vrouwjagersma schreef:
11-10-2018 15:35
Schipholtaxi is hiervandaan (enkele reisafstand 2.30 uur) onbetaalbaar en ik ken veel mensen met negatieve ervaringen.
Toen we nog geen auto hadden, hebben we eens de hele nacht op het vliegveld gezeten. Meh, maar we waren nog jong. Nu parkeren we op P3.
Precies.
Ik heb ook even gekeken en voor mij zou enkele reis met Schipholtaxi €178 kosten.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook even vanaf welke pier je gaat. M pier bv kun je niet s nachts alvast hangen. Hotel boeken is wel hoe eerder hoe goedkoper. Je bent al vrij laat voor de herfst vakantie
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij vliegen veel en als ze vroeg van Schiphol vertrekken, boeken ze altijd een kamer bij Van der Valk daar vlak bij. Blijkbaar is er een shuttlebusje naar Schiphol en je mag gratis bij het hotel parkeren gedurende de tijd dat je weg bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
11-10-2018 14:49
Waar haal je dat bedrag vandaan? Wat het kost ligt maar net aan de afstand.
Eigen ervaring. verschillende keren. Soms uit noord brabant, soms uit friesland. en een enkele keer uit drenthe
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
11-10-2018 15:35
Schipholtaxi is hiervandaan (enkele reisafstand 2.30 uur) onbetaalbaar en ik ken veel mensen met negatieve ervaringen.
Toen we nog geen auto hadden, hebben we eens de hele nacht op het vliegveld gezeten. Meh, maar we waren nog jong. Nu parkeren we op P3.
Dan kom jo ook wel echt uit een uithoek, waar vandaan misschien duitsland of brussel logischere keuzes zijn om te vliegen.

Net google maps gecheckt

schiphol - groningen stad = 2 uur en 5 minuten
schiphol - maastricht = 2 uur en 17 minuten
Tante_Ans schreef:
11-10-2018 17:10
Eigen ervaring. verschillende keren. Soms uit noord brabant, soms uit friesland. en een enkele keer uit drenthe

Tuurlijk joh. Allemaal €70

Nou ik woon in Overijssel en daar is een enkele rit dus al ruim €100 meer.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
11-10-2018 16:51
Vrienden van mij vliegen veel en als ze vroeg van Schiphol vertrekken, boeken ze altijd een kamer bij Van der Valk daar vlak bij. Blijkbaar is er een shuttlebusje naar Schiphol en je mag gratis bij het hotel parkeren gedurende de tijd dat je weg bent.

Er zijn meerdere hotels daar in de buurt die die service hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet vanuit welk vliegveld je vliegt, maar houd er rekening mee dat bij lange na niet alle vliegvelden de gehele nacht open zijn. Dus niet dat je daar straks aankomt met de laatste trein en dan buiten staat.

Ik zou een iets latere vlucht pakken of iemand vragen te rijden. Misschien is een hostel of backpackershotel een optie. Een gewoon hotel zou ik niet doen, dan ben je al gauw 80 euro kwijt, dat is ontzettend veel geld en dan kun je beter een iets latere vlucht nemen.

Aan de andere kant, als je het zelf niet erg vindt om het geld uit te geven aan een hotel is er geen enkele reden om het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
11-10-2018 17:10
Eigen ervaring. verschillende keren. Soms uit noord brabant, soms uit friesland. en een enkele keer uit drenthe

Doe eens een linkje?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tante_Ans schreef:
10-10-2018 22:22
schipholtaxi. Vaak voor een euro of 70 te boeken.
Ik zou die voor een euro nemen. Lekker goedkoop :thumbsup:

Het handigste is denk ik Vd valk. Je gaat met de trein naar Schiphol en kan dan een gratis shittle pakken. Moet je wel je reservering bij vd Valk laten zien. En ze vervoeren je dan ‘s nachts terug naar Schiphol. Kan je nog even slapen, en nog belangrijker: geen stress om op tijd op Schiphol aan te komen! Alleen Al daarom zou ik een hotel in de buurt pakken ;)
Alle reacties Link kopieren
Op Schiphol zou ik CitizenM aanraden om te overnachten. Dat is praktisch naast het stationsgebouw. Verder kun je een (deel) taxi overwegen. Het ligt er ook aan wat de afstand tussen je woning en het vliegveld is.
Ook kun je met de auto gaan en deze op langparkeren zetten. De prijs valt vaak wel mee.
Afhankelijk van je bestemming kun je ook overwegen, voor een volgende keer, om de nachttrein te nemen. Met een slaapcoupe (tussen de 200-300 euro voor een tweepersoonscoupe met eigen douche en toilet) stap je ‘s avonds in en kom je ‘s ochtends aan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van waar je woont zijn er misschien ook andere taxiservices die schiphol tarieven hebben. Vanuit Utrecht is het zo'n 40 euro midden in de nacht (officiële schipholtaxi is stuk duurder)

En vlieg je binnen Europa? Moet je bagage inchecken?
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
We vliegen vanaf Schiphol. Ons budget is low budget. Schipholtaxi is daarom ook te duur.

Hostel is low budget maar we twijfelen of dit niet heel ongemakkelijk om midden in de nacht in een volle zaal het alarm af te laten gaan en te vertrekken.

We hebben alleen handbagage en vliegen binnen europa.
Alle reacties Link kopieren
Citizen M maar die kun je beter maar ruim van tevoren boeken.Anders ben je zo 200 euro kwijt voor een paar uurtjes.
Dan zou je nu nog denk ik het voordeligs het Ibis kunnen boeken . Zij beginnen ook vroeg met hun shuttle. Bij van der valk komt er dan nog eens 25 euro bij als ze je s nachts weg moeten brengen. Maar dat ligt er maar net aan of je om 6 uur vliegt of om 7 uur.
Met die schipholtaxi cross je heel de provincie door als je pech hebt.
En auto parkeren ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Aantal auto inbraken.
En nooit je huissleutel erin laten liggen he. Zoals laatst met het stelletje uit Gorredijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
10-10-2018 22:22
schipholtaxi. Vaak voor een euro of 70 te boeken.
Psst: verklap mij even waar ik zo goedkoop een Schipholtaxi kan boeken. Ik ben namelijk zo dom geweest om in augustus er €170 voor te betalen.
ririanneke schreef:
11-10-2018 21:29
Psst: verklap mij even waar ik zo goedkoop een Schipholtaxi kan boeken. Ik ben namelijk zo dom geweest om in augustus er €170 voor te betalen.
Wij waren voor een nachtrit Schiphol- A’dam Zuid al €30 kwijt....
dubbol
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 22:48
98.17% gewijzigd
ririanneke schreef:
11-10-2018 21:29
Psst: verklap mij even waar ik zo goedkoop een Schipholtaxi kan boeken. Ik ben namelijk zo dom geweest om in augustus er €170 voor te betalen.
Ligt er natuurlijk aan vanaf waar je komt. Google op Schiphol taxi, hier zijn er meerdere aanbieders.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 22:20
10.05% gewijzigd
*Labalade* schreef:
11-10-2018 20:00
Ik zou die voor een euro nemen. Lekker goedkoop :thumbsup:

:HA:
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk raar dat anno 2018 vliegtuigen nog steeds op zulke idiote tijdstippen vertrekken......
quattro35 schreef:
11-10-2018 22:21
Eigenlijk raar dat anno 2018 vliegtuigen nog steeds op zulke idiote tijdstippen vertrekken......
Wel logisch aangezien het luchtruim overvol is.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
11-10-2018 22:19
Ligt er natuurlijk aan vanaf waar je komt. Google op Schiphol taxi, hier zijn er meerdere aanbieders.
Meerdere keren Schipholtaxi gehad maar ik kan me suf googelen voor €70 kom ik vanuit provincie Groningen of Drenthe echt niet naar Amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven