2-3 dagen Schotland

21-10-2010 15:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga een weekendje naar Schotland. Vrijdagavond kom ik in Edinburgh aan en maandagochtend moet ik ook weer in Edinburgh zijn.

Ik wil een auto huren en dan rondtrekken. Ben erg flexibel qua 's nachts rijden, slaap plaats etc etc. en ik mag best na dat weekend helemaal kapot zijn Wil iemand meedenken voor een reisplan?

Wat zijn de dingen die ik echt móet bekijken in die héle korte tijd?

Ondertussen ga ik proberen om ipv vrijdag (een dag?) eerder aan te komen, maar ik hoor graag jullie tips.

Bedankt!!
Skye vond ik geweldig.
Ik zit ook even op andere topics te kijken.

Dit lijkt me wel een mooi rondje:

- Edinburgh

- Inverness

- Loch Ness

- Skye

- Ben Nevis

- Glasgow

- Edinburgh

Volgens google-maps is dat bijelkaar 12 uur en 35 minuten rijden (en dat zal wel uitlopen) dus dat ga ik vast niet halen.

Wat moet ik wegstrepen? Wat ben ik vergeten? En hoe veel dagen zou ik voor dit rondje moeten uittrekken zou ik dit willen doen?

Skye laat ik dus staan bedankt, elninjoo!!!
Misschien kun je hier ideeen opdoen voor je route:

http://www.wild-in-scotla ... ighlands-Tour-01-0002.php

Zelf had ik via die organisatie 'n backpackers tripje van (toen nog) 4 dagen Skye & Highlands gedaan. Vond 't erg geslaagd.
Ow Primabella, heerlijk! Rijtje ziet er goed uit, ik zou alleen Inverness als ik jou was weglaten, daar is he-lemaal niets te zien. Loch Ness is heel mooi, maar er zijn mooiere meren in Schotland. Aan de andere kant, Loch Ness is natuurlijk weer wel leuk als je op Nessie-jacht wil gaan
Haha ja, al geloof ik er geen bal van, toch leuk om op Nessie-jacht te gaan.Welk meer vind jij erg mooi Chocobo?

Bedankt voor de link elninjoo. Die 3 dagen die ze noemen is precies de hoeveelheid tijd dat ik er ook ben (als het lukt de vrijdag ook nog mee te pikken) dus blijkbaar kan zo'n soort route toch wel. Ik ga gelijk even lezen wat zij precies bezoeken en hoe lang.
Ik hoop dat je wat langer kunt blijven! Ken je Edinburgh zelf al? Voor een weekendje zou ik gewoon daar blijven met eventueel een dagje Glasgow (grauwe stad, maar je kunt er wel fijn shoppen). Blijf je iets langer dan vind ik Loch Lomond een aanrader, echt een mooie omgeving. En dan bijvoorbeeld via Stirling weer terug naar Edinburgh. Dat is in totaal maar 3,5 uur rijden. Overigens vond ik Inverness heel erg leuk, maar erg ver. Hou je van Whisky? Dan is een bezoekje aan een distillery ook erg leuk!
Een bezoekje aan een distillery is niet aan mij besteed. Tenminste, het lijkt me hartstikke leuk, maar voor die korte tijd geen prioriteit voor mij.

Ja..alleen Edinburgh/Glasgow/nog 1 ding zou op zich wel kunnen. Als het niet lukt met die extra dag(en) kan ik dat misschien overwegen. Een roadtripje lijkt me wel leuker, maar ja het moet maar net passen natuurlijk :-)
Glasgow zou ik overslaan. Grauwe steden heb je hier ook. Schotland is juist gaaf om de natuur, de highlands, de kastelen. Edinburgh vind ik ook super.
Aberdeen! En Fife, het schiereiland net boven Edinburgh, bv St. Andrews.
Skye vond ik weer veel te massaal, behalve dan het uiterste noorden. Ik was veel meer gecharmeerd van Arran en Mull, en vond daarom de verkeerslichten op Skye 'weer wennen'

Maar als je nog niet eerder in Edinburgh bent geweest, blijf daar dan lekker 2-3 dagen. Meer dan genoeg te doen! Je kunt een Edinburgh pass kopen waarmee je toegang krijgt tot heel veel bezienswaardigheden, musea en leuke plekjes.

En ga een tour doen naar ondergronds Edinburgh. Desgewenst 's avonds nog een ghost tour
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Glasgow had ik na een halve dag ook wel gezien. Maarja, ben dan ook geen shopper, en dat is zo'n beetje het enige leuke daar.
Oh leuk! Nog meer reacties.

Glasgow haal ik maar van mn lijstje; ik kom niet om te shoppen of grauwheid inderdaad.

Aberdeen klonk niet zo leuk van wat ik had gelezen; wat vond jij er leuk aan wiejoes?

Als ik weer op de computer ben ga ik even Fife, Mull en Aran googlen.

Himalaya, wat is dat ondergrondse precies?

Het is me touwens gelukt die ene dag erbij te krijgen (meer helaas niet); ik vlieg nu op donderdagavond heen en heb dan tot maandagochtendvroeg. Heb er al helemaal zin in!
De ghosttour had leuk kunnen zijn, ware 't niet dat boven die ondergrondse gangen allemaal van die kut clubs zitten die keihard muziek draaien. Dat haalt de charme er wel wat vanaf.
http://www.edinburgh.org/pass/attractions/

Hier staan de dingen waar je met je Edinburgh pass heen kunt, o.a. die ondergrondse tours.

En ik heb helemaal geen last gehad van de herrie tijdens die tour, maar er zijn er verschillende en ze gaan door verschillende delen van de stad.

Ik vond de camera Obscura and World of Illusions ook érg leuk, daar zou ik zo maar een hele middag door kunnen brengen!
Ik snap niet dat iedereen zo negatief over Glasgow is....Vond het juist een leuke stad. Je hebt daar 'The Willow Tearoom' en 'The School of Arts' van Charles Rennie MacKintosch vond ik wel indrukwekkend om te zien.....

Er is een organisatie die zowel vanuit Edinburgh als vanuit Glasgow meerdaagse trips organiseert.

De omgeving van Aviemore vond ik ook prachtig!

Veel plezier in ieder geval!
quote:koekkie schreef op 23 oktober 2010 @ 22:25:

Ik snap niet dat iedereen zo negatief over Glasgow is....Vond het juist een leuke stad. Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening, anders hadden we allemaal dezelfde vakantiebestemming gehad en was het daar errug druk
Rijdt inderdaad niet meteen Edinburgh uit, is een hele leuke stad!!
Ik móet even opkomen voor Glasgow! Ik heb er een half jaar gewoond en het is een superstad. Veel mooie gebouwen, kunst, shoppen en stappen, allemaal erg leuk!

Maar ook ik ben gekker op de natuur in schotland dan de steden....Ik vind skye mooi, maar wel redelijk massaal voor schotse begrippen. Aberdeen is leuk, Inverness is niks.

Hoe noordelijker je gaat hoe leuker/aparter de mensen zijn.

En je kunt ook fantastisch wandelen bij loch lomond, maar daarvoor is 3 dagen tekort...

succes met kiezen en veel plezier! Ik vind schotland het mooiste land van Europa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven