2 weken weg Jan/Feb

21-11-2012 23:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een bestemming voor eind Jan/Feb, en wil graag jullie tips vragen! Ik heb als eisen: buiten Europa (liefst >20 graden in die periode) en geschikt om alleen rond te reizen als vrouw (zonder groep en ongeorganiseerd!). Ik kan max 2 weken weg (Australie of NZ valt dus af) en ben buiten Europa al in Laos, Thailand, Cuba en Marrokko geweest, dus ook dat rijtje valt af. Ik houd van cultuur, lekker eten, grote steden, evt een paar dagen strand. Wie o wie helpt me?
India!!!
Google helpt..?

Daarnaast.. US, Indonesië, de ABC eilanden, China, Japan, India, Vietnam, Brazilië, Mexico, Equador enz enz.
denk met jou reis ervaringen dat je het prima zelf kan.

en anders het internet daar vind je veel ervaringen van mensen per streek wat jou leuk lijkt.
Natuurlijk kan ik googelen of zelf lukraak wat landen noemen maar ik ben juist op zoek naar persoonlijke tips van vrouwen die ervaring hebben met een soortgelijke reis (in die periode). Indonesie is zeker niet het juiste seizoen, ABC-landen lijken me niet echt geschikt om rond te trekken (of is jouw ervaring anders?) en over Brazilië vind ik op google veel negatieve verhalen. Maar misschien zijn dit allemaal slechts mythes, vandaar dat ik hier om ervaringen vraag ;)
Zoveel mensen zoveel meningen.
Californië.
Ga in therapie!
Mexico (Yucatan) is prima in dat seizoen. Ook makkelijk te bereizen.
Marokko!
Oh lees net dat je er al geweest ben.
Zelf geen ervaring met Brazilië maar vriendin wel en die vond het geweldig!

Goede sfeer, prachtige natuur en aardige mensen.

Wel zijn sommige gebieden minder veilig. Zij zorgde iig dat ze altijd bij daglicht een plek had om te overnachten en überhaupt niet s avonds reisde.

Borneo is ook geweldig!
Bali?
Dominicaanse Republiek/Haïti?
quote:carretjerockt schreef op 22 november 2012 @ 08:17:

Dominicaanse Republiek/Haïti?

Zou ik niet doen als vrouw alleen en rondtrekken.

Ik stem ook Westkust USA of Zuid-Amerika (Argentinie).
Ik ben vorig jaar precies in die tijd naar Mexico gegaan. Grote steden, prachtige natuur en bezienswaardigheden en de laatste paar dagen Playa del Carmen. Heerlijk!
Oh en het weer was toen fantástisch!
Misschien niet een bestemming waar je zo 1,2,3 aan denkt maar Hawaii is prima te doen in 2 weken, heb ik ook een paar keer gedaan. Als je het juiste ticket hebt met de goede vluchttijden dan heb je met de 12 uur tijdsverschil van Hawaii miniem verlies van vakantiedagen. Alleen als je in jan/feb gaat neem geen ticket met overstap in een "koude" stad in de US bv Minneapolis, NY of Chicago etc. want dan kom je misschien in de problemen met je doorreis naar Hawaii en dat zou zonde zijn.
Jordanie, Israel.
Hoi je wilt een combinatie van grote steden en strand.

Californie is in die tijd te koud voor strand.

Maar Texas daar in tegen is het heerlijk.

Prachtige grote steden zoals Dallas Austin en San Antonio.

Afgewisseld met strand in Galveston of san padre island.

Deze stranden zijn in de buurt van Houston te vinden.

Cultuur genoeg jfk museum forth worth en San antonio is een en al cultuur.

Wissel het af met de Big bend voor een schitterend natuurpark en je hebt een fantastische vakantie.

Land in Dallas en vlieg terug via Houston want Texas is enorm groot.

Houston zelf is geen leuke stad maar in Webster heb je Nasa dit is de moeite waard.

En Galveston ligt een half uur rijden vanaf Houston.

Kan je nog lekker een paar dgen strand pakken voor je terugvliegt.

Bovin in Texas kan het wel kouder zijn.

In Amarillo.maar zo groot rondje zou ik ook niet maken al is paolo duro Canyon prachtig en maar net iets kleiner dan Grand canyon.

Alleen reizen is hier ook geen enkel probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven