accomodatie Santorini
vrijdag 1 maart 2013 om 21:52
Santorini is geweldig! Maar echt voor stellen, jong en oud.
Wij zijn er geweest voor de kinderen en zouden graag terug willen, maar onze kids zijn nu nog te klein. De mooie kant van het eiland is echt kind onvriendelijk: heel veel trappetjes.En mooie, luxe restaurants met uitzicht op de onvergetelijke zonsondergang daar, maar dat is ook niks voor kleine kinderen. Voor kleine kinderen die goed kunnen lopen is het hard werken. Voor kleine kinderen in een buggy is het echt niet te doen.
De 'mindere' kant (de kant zonder de kloof) van het eiland is ook leuk hoor. Kamari is echt een leuk plaatsje waar je heerlijk kan eten (met de buggy prima te doen) maar dit is niet het Santorini van de foto's. Het Santorini waarom je de reis boekt.
Wij zijn er geweest voor de kinderen en zouden graag terug willen, maar onze kids zijn nu nog te klein. De mooie kant van het eiland is echt kind onvriendelijk: heel veel trappetjes.En mooie, luxe restaurants met uitzicht op de onvergetelijke zonsondergang daar, maar dat is ook niks voor kleine kinderen. Voor kleine kinderen die goed kunnen lopen is het hard werken. Voor kleine kinderen in een buggy is het echt niet te doen.
De 'mindere' kant (de kant zonder de kloof) van het eiland is ook leuk hoor. Kamari is echt een leuk plaatsje waar je heerlijk kan eten (met de buggy prima te doen) maar dit is niet het Santorini van de foto's. Het Santorini waarom je de reis boekt.
vrijdag 1 maart 2013 om 22:16
Onze tweeling is 3 jaar, loopt prima en gaat graag een uitdaging aan Buggy gebruiken wel al meer dan een jaar niet meer. Is uiteraard niet genoeg voor de ´echte´ dingen maar ik denk dat we evengoed een leuke tijd zullen hebben. De reden dat we naar Santorini willen gaan (behalve dat wij Griekenland fantastisch vinden) is dat we het willen combineren met bezoek aan vrienden op een nabijgelegen eiland.
vrijdag 1 maart 2013 om 22:30
Ik ben ook een Griekenland liefhebber en heb Santorini destijds in mijn hart gesloten. Prima als je gaat en alvast heel veel plezier gewenst, maar realiseer je echt dat het niet blijft bij één trappetje. De kant van de kloof is echt fenomenaal, maar stijl en dat betekent alleen maar trappetjes lopen. Het sfeertje is daar echt fantastisch, maar mijn kinderen zouden dat anders zien. En die zijn inmiddels 7 en 3.
Accomodatietips heb ik niet, het hotel waar wij destijds zaten was toendertijd OK maar zou ik nu echt niet aanraden. Onze enige eis was een ruim zwembad omdat de stranden daar niet geweldig zijn, maar het hotel bood niet meer dan dat. Kamers waren erg basic en ontbijt was Griekenland-stijl.
Ik hoop er over een paar jaar terug te keren maar dan weer met z'n tweetjes...
Accomodatietips heb ik niet, het hotel waar wij destijds zaten was toendertijd OK maar zou ik nu echt niet aanraden. Onze enige eis was een ruim zwembad omdat de stranden daar niet geweldig zijn, maar het hotel bood niet meer dan dat. Kamers waren erg basic en ontbijt was Griekenland-stijl.
Ik hoop er over een paar jaar terug te keren maar dan weer met z'n tweetjes...