Afrika, safari, duiken en geen malaria, waar?

28-12-2008 19:44 70 berichten
De titel zegt het al, ik zoek een afrikaanse bestemming waar je op safari kunt en kunt duiken en waar het liefst geen malaria is (dit laatste ivm zwangerschapswens).

Als het er niet is heb ik pech en gaan we ergens anders heen, maar misschien weet iemand toch iets wat aan alle bovenstaande eigenschappen voldoet?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch aangeven dat je graag zwanger wilt worden en dus aan de arts vragen hoelang de malariapillen nog hun invloed op een vruchtje zouden kunnen hebben? Afrika is prachtig en een safari is onvergetelijk. Zodra je eenmaal kinderen hebt zul je zo'n reis niet zo snel meer maken, ook niet als ze wat ouder zijn want zo'n reis is gewoon hartstikke duur. Ik zou je aanraden om gewoon te gaan, je malaria te nemen en je zwangerschapswens even op een laag pitje zetten als je aan de malariapillen bent en de tijd die het daarna nog in je lichaam zit.
.
Zuid Afrika in de zomer. Onze zomer dus juli/aug/sept. Dan zijn de malariamuggen nauwelijks actief. Ik heb het ook gedaan. Ook vertelden de inwoners daar dat het beste middel tegen malaria gewoon muggenspul is, pillen vonden ze daar niet goed. Maar wel goed smeren, en dan vooral je nek en hielen.

Ik ben daar in sept 2003 geweest en geen mug gezien! Ik had ook geen pillen genomen, hoefde ook niet van de GG/GD.

Ik hoop dat je een hele leuke vakantie zult hebben!!!
Gaan dan waarschijnlijk in maart, en voor ongeveer 2 weken, plan is circa een week safari en dan nog een week strand/relaxen met een paar duiken (om de dag 2 duiken als dat zou kunnen).

Egypte willen we idd niet, al een aantal keer geweest en de safari opties zijn daar ook niet zo geweldig....

Is zambia geen malaria gebied? En heb je in laka Malawi niet weer van die andere parasieten zitten (kom even niet op de naam)?
gravinnetje, uitstellen wil ik niet. Met mijn reisfrequentie ga ik dan nooit zwanger worden. Ik ga als er geen mogelijkheden zijn gewoon niet op safari. Dan maar een keer later als de kinderen groter zijn (en ik genoeg verdien).
hmm lcr geeft bij Zambia wel aan dat malariatabletten geadiviseerd worden, valt dus ook al af.
.
.
uh, nee, dat lake malawi klinkt al veel minder aanlokkelijk.

ik denk/vrees dat we de safari nog maar even uit stellen (gelukkig zag ik wel al op djoser dat ze er ook familiereizen heen organiseren).
.
.
.
heej gw!
hi momo, jij ook geen goede suggestie voor me?
Ik verdraag die malariatabletten niet echt, dus ik maakte kuren nooit af en later slikte ik ze helemaal niet meer. Nooit ergens last van gehad. Loop wel in lange broek 's avonds en sokken en spuit me vol met deet. Verder viel 't er gewoon ontzettend mee wat muggen betreft.
quote:germanwings schreef op 29 december 2008 @ 17:42:

hi momo, jij ook geen goede suggestie voor me?nee sorry mop. ben niet zo thuis in afrika...moet je perse op safari? anders zou ik zeggen: ga naar de cariben! of belize ofzo. volgens mij zit die kutmug daar niet.
elninjoo, ik zou voor mezelf het risico op malaria nog wel willen nemen, maar niet voor mijn evt. dan nog ongeboren kind. Hoe goed je ook smeert, zul je net zien dat ik dan gebeten word (ik word nooit gebeten, zijn altijd mijn reispartners die lekgeprikt worden).

momo, moet niet perse, maar wil wel graag een keer op safari en afrika leek ons ook lekker praktsich omodat je weinig tijdverschil hebt en dus weinig jetlag. Nou ja, morgen is de telefonische vakantie-vergadering, eens kijken waar we uitkomen (vorig jaar werd het via kenia,tanzania, philipijnen, zuid-afrika, indonesie dan toch Cambodja, dus alles is mogelijk!).
maar als je al in maart wilt gaan, dan kun je toch zorgen dat je dan nog niet zwanger bent?
ja en in juni ga ik dan weer op vakantie en mss in het najaar ook weer.

kortom dan ga ik nooit zwanger worden.

Als safari zonder malariatabletten niet mogelijk is word het gewoon eerst geen safari voor mij.
haha, ook zo'n reisfreak dus!

maar alleen een safari kan dus blijkbaar schadelijk zijn, dus waarom daar niet eerst even voor gaan, die andere vakanties kun je dan in malariavrij/arm gebied houden
GW, weet trouwens dat mocht je zwanger zijn, je ook niet met DEET mag smeren....
.
Ja, malerone heb ik ook gehad, is idd minder vervelend, maar toen ik 't thuis uitprobeerde kreeg ik wel lichte diarree. Ik heb 't toen wel meegenomen naar Afrika met 't idee dat als het vol muggen zou zitten, ik 't wel zou gaan slikken. Maar tijdens mijn reis (Namibie, Botswana, Zambia) heb ik nauwelijks 'n mug gezien, dus de strip heb ik ongebruikt mee naar huis genomen.
@TO

Het is weliswaar geen Afrika, maar de Maledieven zijn 100% malariavrij, wellicht is dat een idee voor het duiken? Verder kun je de malariamug het best ontwijken door zo min mogelijk natuur en zoveel mogelijk stedelijk gebied te bezoeken.

@Elninjoo

De bijwerkingen van malariapillen kunnen inderdaad heel erg vervelend zijn, maar ze halen het bij lange na niet bij de ellende die malaria zelf oplevert. Ik zou daar toch echt geen risico's mee nemen, hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven