Air Canada en corona

31-12-2020 11:15 37 berichten
Ik zou graag in november naar Canada gaan maar twijfel over het nu al boeken. Het is geen noodzakelijke reis maar i.v.m. een bruiloft zou ik wel heel erg graag gaan. Maar nu, de tickets zijn momenteel redelijk goedkoop maar die corona he....

Ik kan alleen maar dingen vinden over het afgelopen jaar betreft geld terug of vouchers bij annulering van de vluchten vanuit de maatschappij zelf. Als je zelf annuleert omdat het nog steeds code oranje is neem ik aan dat dat niet gedekt is.

Wat is wijsheid en heeft iemand raadt of weet hier meer van? Laat het duidelijk zijn, ik ben geen frequente reiziger :-D
Alle reacties Link kopieren
Het sloeg altijd al nergens op, om zo lang van te voren te boeken.
Maar in deze onzekere tijden ga je natuurlijk niet 11 maanden van te voren een vliegticket boeken. Wacht gewoon even af wat er gaat gebeuren in de wereld.
Er kan werkelijk nog van alles gebeuren.
Ik zou m’n geld in mijn zak houden en gewoon tegen die tijd boeken. Ook al vliegen de aanbiedingen je nu om de oren.
Niemand weet dit
Ik hoop ook echt dat mensen die nu nog zulke reizen boeken gewoon geen rechten meer hebben op refunds of tegoeden in de toekomst.
Natuurlijk niet nu al boeken. Kijk over een half jaar eens hoe de stand van zaken dan is.
Nu boeken is geen geld terug; je weet al dat er een kans is dat we dan nog altijd in deze situatie zitten. Dus ook ik zou het niet doen.
Duidelijk allemaal, we gaan het rustig afwachten.

:worship:
Luci_Mster2 schreef:
31-12-2020 11:47
Ik hoop ook echt dat mensen die nu nog zulke reizen boeken gewoon geen rechten meer hebben op refunds of tegoeden in de toekomst.
Dit is wel erg kort door de bocht. Van dat ticket wat nu nog wel gekocht wordt worden nu nog werknemers aan het werk gehouden. Met andere woorden; achter zo'n ticket zit nog een hele wereld. Met refunds in het verschiet wordt deze slechte periode misschien overbrugt.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ik zou nooit in november naar Canada gaan, tenzij je wil wintersporten ofzo, maar lange donkere koude dagen daar.

Ga in de zomer van 2022 lekker roadtrippen en op visite bij het getrouwde koppel.
redbulletje schreef:
31-12-2020 12:30
Ik zou nooit in november naar Canada gaan, tenzij je wil wintersporten ofzo, maar lange donkere koude dagen daar.

Ga in de zomer van 2022 lekker roadtrippen en op visite bij het getrouwde koppel.
Snap je reactie maar ruim de helft van de familie van mijn man woont daar en mijn man is ziek en dit wordt misschien wel zijn laatste verre reis. Dan neem ik de kou en korte dagen wel voor lief.
Ik zou nu nog niet boeken maar even een paar maanden wachten.
jampy schreef:
31-12-2020 12:38
Snap je reactie maar ruim de helft van de familie van mijn man woont daar en mijn man is ziek en dit wordt misschien wel zijn laatste verre reis. Dan neem ik de kou en korte dagen wel voor lief.
Wat is de reden dat die mensen in de winter trouwen trouwens?
Rot voor jou en je man trouwens. :hug:
redbulletje schreef:
31-12-2020 12:54
Wat maakt het uit? TO vraagt advies over een vliegticket niet of november wel of niet een goede maand is.
jampy schreef:
Met dit erbij en de betaalbare tickets zou ik dus gewoon de gok nemen.

Ik had in het voorjaar tickets naar Azië geboekt voor volgende week. Ik was nogal optimistisch en dacht dat het dan echt weer zou moeten kunnen. Nou ja bleek natuurlijk anders te zijn, dus ik kreeg van de maatschappij (swiss air) de keuze voor een voucher of geld terug. Helaas geen reis dus maar wel keurig geregeld.

Air canada is ook een grote maatschappij, die zullen niet zomaar failliet gaan dus ik denk dat je geld sowieso nooit weg is. En stel dat je vouchers krijgt: met familie daar heb je dan toch nog wel op een ander moment ook een reden om te gaan?
Mevrouw_SpuitElf schreef:
31-12-2020 11:54
Nu boeken is geen geld terug; je weet al dat er een kans is dat we dan nog altijd in deze situatie zitten. Dus ook ik zou het niet doen.
Je zegt dit heel stellig, maar ik heb dus in de eerste lockdown tickets geboekt voor een vlucht die vervolgens in de tweede lockdown bleek te vallen.
Gewoon geld terug gehad omdat vliegen nu niet kan.
redbulletje schreef:
31-12-2020 12:54
Winter weddings zijn mooi hoor!
Ik zou boeken. Prijzen nu interessant schrijf je en de situatie met je man maken dat verklaarbaar.
Ik zou waarschijnlijk ook boeken, november 2021 is nog heel ver weg. Nu kun je een ticket kopen voor een redelijke prijs, als dadelijk weer alles een beetje normaal wordt dan vliegen de prijzen de lucht in.
jampy schreef:
In deze situatie zou ik de gok nemen!
Gewoon boeken.. als je door een nieuwe lockdown niet kan, krijg je voucher of geld teurg.

https://www.aircanada.com/content/airca ... id-19.html

Heb je dit al gelezen ? Dus boeken voor 28-2 vallen onder gunstige regeling..

Boeken maar
Het zou best eens kunnen dat er wat luchtvaartmaatschappijen omvallen komend jaar. Dat zal met Air Canada wel meevallen, maar met andere maatschappijen zou ik daar ook rekening mee houden, want dan sta je misschien achteraan in de rij van schuldeisers met je voucher. Zal vast onder een of ander garantiefonds vallen, maar ik betaal liever later wat meer.
Luci_Mster2 schreef:
Waarom hoop je dat? Wordt jij daar persoonlijk gelukkiger door als anderen hun geld kwijt zijn?
Luci_Mster2 schreef:
Want ? Ik heb ook een (omgeboekte) reis staan voor mei 2021, deze zal vermoedelijk geen doorgang kunnen vinden. Mijn tickets zullen dan weer omgeboekt worden.. Ik heb die reis in 2019 geboekt en in 2020 om moeten boeken Waarom zou ik ,als ik dat wil, geen voucher mogen krijgen in mei 2021?
Jullie brengen me lekker aan het twijfelen :rofl:

Heb contact gehad via de chat en dit antwoord kreeg ik:

If you have a refundable fare, you may request a refund (minus cancellation fees) If your fare is non refundable, you can keep it as a credit or request a voucher or miles.

Mmmmm, lastig hoor....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven