Albanië zomer 2020

27-01-2020 11:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Wij zouden de aankomende zomer graag op vakantie gaan naar Albanië.
Nu bieden de standaardreisbureaus nog geen vakanties/pakketreizen aan naar Albanië.
Er worden wel rondreizen aangeboden, maar wij zijn meer op zoek naar een leuk hotel/appartement en zouden dan liever zelf op onderzoek uit gaan.
Een zonvakantie met af en toe een excursie of uitstapje tussendoor.

We hebben 2 kinderen van dan 10 en 6.
We zijn op zoek naar een fijn verblijf met zwembad en/of aan zee.

Wie heeft tips of weet een reisbureau dat wel een pakketreis of zonvakantie in het aanbod heeft?

Alvast bedankt! Groetjes NO-ID
booking.com
https://www.booking.com/searchresults.n ... 01%3B&rsf=
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden zijn grote reisorganisaties als TUI, Sunweb en Corendon gestart met het aanbieden van pakketreizen naar Albanie. Met veel bombarie overigens. Stilletjes zijn zij daarmee gestopt.Ook Transavia stopt volgens mij met het aanbieden van vluchten naar Albanië. Kan niet anders dan dat daar zij daar goede redenen voor hebben.

Je kunt nog steeds naar Albanie. Zelf vlucht boeken en een accommodatie erbij. Accommodatie en verblijfskosten zijn naar verhouding laag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips mbt Albanie, maar ik zou dan zelf eerder naar bv Macedonie gaan, of Montenegro. Vraag me af waarom Albanie?
https://koningaap.nl/familiereis-albani ... ische-kust
Maar kijk eens bij organisaties als Djoser en Sawadee bijvoorbeeld, die hebben groepsreizen, maar misschien doe je er inspiratie op qua accomodatie.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij heeft een reisbureau op Albanie gericht,
Hij zit ook op facebook, en hij woont zelf ook in Albanie
https://toditravel.com/
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Dit hotel ziet er netjes uit en is ook nog goedkoop:
https://www.booking.com/hotel/al/rambuj ... map_closed

Op de kinderfaciliteiten na zou het een hotel zijn waar ik voor zou kunnen kiezen als ik naar Albanie zou willen. Ligt zo te zien in een natuurgebied vlakbij zee en heeft eigen zwembad en airco op de kamers.
Alle reacties Link kopieren
We zijn meerdere keren in Albanië geweest (van het zuiden bij Butrint tot in het noorden bij Thethi en Valbona en alles er tussenin) en hebben daar fijne tijden beleefd. Onze eerste ervaringen zijn meer dan 10 jaar geleden, toen toeristen langzamerhand het land begonnen te ontdekken. Er was op dat moment weinig, behalve vriendelijke, nieuwsgierige mensen die altijd wel een kamer wisten waar je kon slapen. Op een boerderij hoog op zolder in de kamer van de twee dochters geslapen (meisjes moesten naar de stal, maar vonden dat, naar eigen zeggen, niet erg) onder schapenvachten. 's Morgens ontbijt van groenten uit de tuin, zelfgemaakte yoghurt en honing, zelfgebakken maisbrood. En voor 's avonds hadden ze een versgeslacht schaap.

Sinds die tijd is er heel veel veranderd en niet altijd ten goede. De kust (misschien voor jullie de eerste bestemming) was vroeger totaal onontdekt, leek op de Griekse kust, maar dan zonder mensen, paar dorpjes, doodstil, strand voor jezelf. We logeerden bij een oude mevrouw: haar zoon was bezig een appartement in te richten voor toeristen, maar de trap was nog niet klaar, dus we kwamen in onze kamer via een steiger en dan door het raam. Prijs voor de kamer was eerst 300 euro per nacht, dat vonden we nogal veel, toen werd het drie, en uiteindelijk hebben we dertig gegeven. Goed bedrag voor ons allemaal.

Ondertussen hebben projectontwikkelaars de kust ontdekt en staan er grote hotels met alles erop en eraan. Of die nu erg geschikt zijn voor familievakanties is nog wel even de vraag. 's Zomers zitten er veel jongere Albanese toeristen, en die houden van luide muziek, dansen en drinken. Een soort Costa Brava, maar dan op de Balkan. Als je de kust wilt ontdekken, zijn bv. Dhermi of Himara mooie plekken. Maar: vroeger waren ze nog veel mooier.

Het knelpunt in jullie plannen zijn de kinderen. Op die leeftijd (generaliserend) willen die gewoon een zwembad, ijsjes en vriendjes. Albanië leent zich veel meer voor rondreizen: huur een auto, trek erop uit. Je vindt altijd een plek om te slapen, veiligheid is geen issue. Maar: je moet wel flexibel zijn, een beetje kunnen improviseren en dingen kunnen nemen zoals ze komen. Met kinderen is dat toch wel weer lastiger.

Pakketreizen zul je niet veel vinden (in de betekenis van vlucht, transfer, hotel, etc) Als je dat zoekt, ben je beter uit in Spanje, Turkije, Canarische Eilanden.

Ik ga 100 maal liever naar Albanië dan naar een Turks resort, maar of het voor jullie de perfect bestemming is, lijkt me wel de vraag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties al!

Tja, waarom Albanië? Het trekt ons op een of andere manier, maar Macedonië of Bulgarije bijvoorbeeld zijn ook opties.

Redbulletje, bedankt voor de concrete opties.
Star, die reis had ik gezien, maar goede tip om evt. accommodatie inspiratie uit de groepsreizen te halen!
En Cavalier, ik ga even kijken!
Alle reacties Link kopieren
sophie_emma schreef:
27-01-2020 12:42
We zijn meerdere keren in Albanië geweest (van het zuiden bij Butrint tot in het noorden bij Thethi en Valbona en alles er tussenin) en hebben daar fijne tijden beleefd. Onze eerste ervaringen zijn meer dan 10 jaar geleden, toen toeristen langzamerhand het land begonnen te ontdekken. Er was op dat moment weinig, behalve vriendelijke, nieuwsgierige mensen die altijd wel een kamer wisten waar je kon slapen. Op een boerderij hoog op zolder in de kamer van de twee dochters geslapen (meisjes moesten naar de stal, maar vonden dat, naar eigen zeggen, niet erg) onder schapenvachten. 's Morgens ontbijt van groenten uit de tuin, zelfgemaakte yoghurt en honing, zelfgebakken maisbrood. En voor 's avonds hadden ze een versgeslacht schaap.

Sinds die tijd is er heel veel veranderd en niet altijd ten goede. De kust (misschien voor jullie de eerste bestemming) was vroeger totaal onontdekt, leek op de Griekse kust, maar dan zonder mensen, paar dorpjes, doodstil, strand voor jezelf. We logeerden bij een oude mevrouw: haar zoon was bezig een appartement in te richten voor toeristen, maar de trap was nog niet klaar, dus we kwamen in onze kamer via een steiger en dan door het raam. Prijs voor de kamer was eerst 300 euro per nacht, dat vonden we nogal veel, toen werd het drie, en uiteindelijk hebben we dertig gegeven. Goed bedrag voor ons allemaal.

Ondertussen hebben projectontwikkelaars de kust ontdekt en staan er grote hotels met alles erop en eraan. Of die nu erg geschikt zijn voor familievakanties is nog wel even de vraag. 's Zomers zitten er veel jongere Albanese toeristen, en die houden van luide muziek, dansen en drinken. Een soort Costa Brava, maar dan op de Balkan. Als je de kust wilt ontdekken, zijn bv. Dhermi of Himara mooie plekken. Maar: vroeger waren ze nog veel mooier.

Het knelpunt in jullie plannen zijn de kinderen. Op die leeftijd (generaliserend) willen die gewoon een zwembad, ijsjes en vriendjes. Albanië leent zich veel meer voor rondreizen: huur een auto, trek erop uit. Je vindt altijd een plek om te slapen, veiligheid is geen issue. Maar: je moet wel flexibel zijn, een beetje kunnen improviseren en dingen kunnen nemen zoals ze komen. Met kinderen is dat toch wel weer lastiger.

Pakketreizen zul je niet veel vinden (in de betekenis van vlucht, transfer, hotel, etc) Als je dat zoekt, ben je beter uit in Spanje, Turkije, Canarische Eilanden.

Ik ga 100 maal liever naar Albanië dan naar een Turks resort, maar of het voor jullie de perfect bestemming is, lijkt me wel de vraag.
Bedankt voor je waardevolle bijdrage Sophie_emma!
Alle reacties Link kopieren
Misschien zet ik Albanië op ons lijstje voor als de kinderen nog iets ouder zijn zodat we een rondreis kunnen maken!
Alle reacties Link kopieren
Albanië zou ik plaatsen bij Montenegro en in mindere mate bij Macedonië - die landen hebben nog wel wat gemeenschappelijks. Bulgarije is echt een ander land en is meer beïnvloed door Turkije. Maar stuk voor stuk landen waar veel te zien is.
Alle reacties Link kopieren
Albanie is geweldig!

Vlieg naar Corfu (das veel goedkoper!) en neem de boot naar Sarande, duurt een uurtje. Dan zit je gelijk midden in de Albanese Riviera.

Zoek een hotel in Ksamil of in Sarande, de eerste heeft het mooiste strand en in de tweede is het meeste te doen. Gewoon via Booking. Via airbnb kun je ook, heel goedkoop, een heel appartement met zeezicht huren.
Alle reacties Link kopieren
Macedonië is echt veel minder leuk dan Albanië.
In Albanië (en Montenegro) moet je niet op 1 plek gaan zitten maar juist rondreizen. Er zijn nog genoeg leuke en rustige baaitjes te vinden zonder herrie, maar ook de bergen zijn geweldig. Denk niet dat je er veel hotels met zwembad zult vinden.

Wellicht is Kroatië leuker voor jullie kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties en tips nog!
Als ik dat zo lees, word ik eigenlijk alleen maar enthousiaster :)
Maar ik denk dat het goed is om het nog even uit te stellen tot de kinderen, de jongste in ieder geval, nog iets ouder zijn.
Albanië (en/of Montenegro inmiddels ;) ) blijft zeker op onze lijst staan.

Mayou, Kroatië zijn we 2 keer geweest. Heel goed bevallen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Mocht je dan toevallig in Noord Albanië terecht komen (de Vervloekte Bergen) lees dan eerst van Kadare "Broken April".
Alle reacties Link kopieren
Als je dan gaat zou ik met een camper gaan of een auto met een (dak)tent en dan overal kamperen, al dan niet in het wild. Een onvergetelijke ervaring, zeker voor de kinderen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven