All inclusieve vakantie met moeder op leeftijd

12-01-2019 17:36 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een leuke all-inclusive bestemming voor september (tweede helft) voor mijzelf en mijn moeder (70 plusser). Ze wil niet meer iedere dag de deur uit voor wat te gaan eten en loopt niet meer zo ver. We zijn vorig jaar in juni weekje weggeweest maar dat vond ze te warm. Dus nu graag half september, niet warmer (voor zover je dat kan bepalen) dan 25 graden. En dus all inclusive.

Ik heb werkelijk geen idee wat er dan leuk is.

Ik heb zelf als voorkeur : eigen kamer, zwembad, mogelijkheid dat je met busje naar stadje kan en geen vreetschuur idee en als het kan adult only. Geen zin in kleine kinderen

Iemand tips voor goede keten met all inclusive ?

Qua bestemming dacht ik aan Tenerife, Griekenland of Turkije. Nu weet ik niet of Tenerife en Turkije mogelijk nog te warm zijn in die periode . Griekenland lijkt me net iets koeler. Spanje vaste land weet ik niet zo goed , Benidorm en die kant ? Of nog zuidelijker ?

Andere bestemmingen zijn ook welkom, ik ben even inspiratieloos na doorspitten van aantal sites.
Als het niet warmer mag zijn dan 25 graden zou ik eerder voor Zweden of Noorwegen kiezen ofzo. Of Oostenrijk. Of meer richting Oost-Europa. Macedonië schijnt ook leuk te zijn.
Ik denk namelijk dat de landen die jij noemt in de OP nog te warm zijn in september. Turkije al helemaal natuurlijk.
Een wellness hotel in Zwitserland!
Alle reacties Link kopieren
Grand hotel resort in Kreta. Rechts Een paar kilometer van Chersonissas
En links naar allerlei leuke dorpjes.
Prima all inclusive en goede kamers.
Voor je moeder een klein busje die je elke dag naar je kamer brengt als je nier wil lopen.
Alle reacties Link kopieren
Madeira? Nooit geweest maar wel eens naar zitten kijken... juist omdat het klimaat er schijnbaar lekker stabiel is, niet snel echt warm of echt koud. Dit vind ik er heerlijk uit zien!

https://www.booking.com/hotel/pt/pestan ... tal;ucfs=1&

Ik zou trouwens gewoon eens bij booking zoeken op 'all inclusive'...
Bij het lezen van de OP denk ik aan Kreta. Mooi weer maar niet te warm door de wind (aan de kust), prima all inclusive hotels met zaembad nabij dorpjes (taxi, busje of soms electro-treintjes).

En Malta al eens naar gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Kreta eens in september gedaan en toen was de temperatuur tussen de 28 en 35 graden, best een risico dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou inderdaad Madeira noemen. Lijkt me ideaal..
Of de Azoren?
Live long and prosper
redbulletje schreef:
12-01-2019 18:48
Een wellness hotel in Zwitserland!
Ja, Zwitserland is echt práchtig. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Eind sept nog naar Mallorca geweest was tussen de 25 en 30 graden. Was heerlijk maar denk toch nog te warm voor je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Azoren en Madeira zitten in september op zo'n 23 graden..
Live long and prosper
Slovenië schijnt ook echt súper mooi te zijn. Goedkoper dan Zwitserland en Oostenrijk denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
12-01-2019 18:15
Ik moest eigenlijk vooral denken aan Istrie (Kroatië). Prima weer in september, maar meestal geen 25+ meer. En het eten is misschien wat minder ‘avontuurlijk’ (minder olijfolie?) dan Grieks of Turks voor je moeder.

Istrie is idd ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
12-01-2019 18:41
Als het niet warmer mag zijn dan 25 graden zou ik eerder voor Zweden of Noorwegen kiezen ofzo. Of Oostenrijk. Of meer richting Oost-Europa. Macedonië schijnt ook leuk te zijn.
Nee daar wil ze niet heen. Turkije is al avontuurlijk genoeg voor haar ;-)
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
12-01-2019 18:21
Hoezo zeg je trouwens dús all in?
Ik zou eerder kijken naar een hotel met een restaurant, of temidden van veel restaurants. En dan een kamer met kitchenette, kun je ook nog eens gewoon zelf iets prutsen als je geen zin hebt om uit eten te gaan.
Ze wil nergens heen s avonds en nergens meer over nadenken. En koken op vakantie heb ik geen zin in. Zij wil graag all in.
Ben ik de enige die haar - als ze eigenlijk nergens heen wil / kan - zou droppen bij CenterParcs of Landal?

Overdag zwembad, 's avonds iets eten in 't park.
Elk zijn eigen kamer in een huisje.

En geen last van te warm weer.


Moet je persé naar 't buitenland?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
12-01-2019 18:27
Heb je er wel zin in?
Jawel hoor :). Ik pas me graag aan haar. Ze is eenmaal ter plekke prima te pas hoor. Alleen is ze nu eenmaal van andere generatie en is op sommige vlakken moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
12-01-2019 21:19
Ze wil nergens heen s avonds en nergens meer over nadenken. En koken op vakantie heb ik geen zin in. Zij wil graag all in.
Ik heb het ook niet over echt koken. Daar begin ik ook niet aan. Ik dacht meer aan een eitje bakken of koken of iets opwarmen.
Maar als je moeder graag ai wil, moet je dat gewoon doen natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
12-01-2019 18:27
Is het trouwens niet gezelliger om een n kamer/appartement te boeken met twee slaapkamers ipv allebei een 1 persoonskamer?
Liever niet. Ze rookt als stoomboot en snurkt de hele hut bij elkaar. Dus eventueel 3 kamer appartement zou nog kunnen maar bij hotel liever eigen kamer. Die rook vind ik echt heel smerig.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
12-01-2019 21:23
Liever niet. Ze rookt als stoomboot en snurkt de hele hut bij elkaar. Dus eventueel 3 kamer appartement zou nog kunnen maar bij hotel liever eigen kamer. Die rook vind ik echt heel smerig.
Je mag toch in geen enkele kamer meer roken tegenwoordig?
.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
12-01-2019 21:21
Ben ik de enige die haar - als ze eigenlijk nergens heen wil / kan - zou droppen bij CenterParcs of Landal?

Overdag zwembad, 's avonds iets eten in 't park.
Elk zijn eigen kamer in een huisje.

En geen last van te warm weer.


Moet je persé naar 't buitenland?
Ha ha. Dat had ik idd voorgesteld. Lekker luxe huisje etc. Maar nee. Ze Sil graag naar beter weer dan thuis.
Alle reacties Link kopieren
Malta en Madeira ga ik eens bekijken. Turkije valt denk ik ad idd te warm. Oostenrijk etc wil ze niet
Portugal ook eens bekijken
Alle reacties Link kopieren
Portugal heeft in het najaar veel regen!
.
poldervrouw schreef:
12-01-2019 21:23
Liever niet. Ze rookt als stoomboot en snurkt de hele hut bij elkaar. Dus eventueel 3 kamer appartement zou nog kunnen maar bij hotel liever eigen kamer. Die rook vind ik echt heel smerig.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
12-01-2019 21:23
Liever niet. Ze rookt als stoomboot en snurkt de hele hut bij elkaar. Dus eventueel 3 kamer appartement zou nog kunnen maar bij hotel liever eigen kamer. Die rook vind ik echt heel smerig.
Het klinkt steeds gezelliger :rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven