Alleen naar Nepal
maandag 1 februari 2010 om 21:06
Ik vertrek 26 februari (voor 3 weken) alleen naar Nepal. Ik heb vaker alleen gereisd door zuid en midden-amerika en daar vond ik het geen probleem omdat je vaak in hostels slaapt en daar altijd wel mensen ontmoet, maar in Nepal bestaan er volgens mij geen dorms en slaap je gewoon in hotelkamers voor 4 dollar per nacht..wat ook heel relaxed is natuurlijk, maar nu de datum dichterbij komt word ik toch een beetje zenuwachtig..ga ik wel (leuke) mensen ontmoeten? Dit gevoel wordt ook een beetje versterkt doordat Nepal niet echt een party-bestemming is, maar de meeste mensen echt komen om te trekken. Ik zelf natuurlijk ook voor een deel, maar met wat gezelschap zou het toch leuker zijn
Dus gaat er iemand toevallig ook die kant op in maart of heeft iemand ervaring met alleen reizen door Nepal??
Dus gaat er iemand toevallig ook die kant op in maart of heeft iemand ervaring met alleen reizen door Nepal??
zaterdag 20 februari 2010 om 15:17
Wat heerlijk om allemaal te lezen. Ik zit braaf aantekeningen te maken
Ik ga volgend jaar vanaf januari op reis. Nog geen idee hoe lang... Het plan is onder meer om van Nepal naar Tibet te gaan en door te reizen naar China. Heeft iemand ervaringen met de visa regelen in Nepal voor Tibet en China?
@ Natazia: veel plezier alvast!
Ik ga volgend jaar vanaf januari op reis. Nog geen idee hoe lang... Het plan is onder meer om van Nepal naar Tibet te gaan en door te reizen naar China. Heeft iemand ervaringen met de visa regelen in Nepal voor Tibet en China?
@ Natazia: veel plezier alvast!
anoniem_100706 wijzigde dit bericht op 20-02-2010 15:25
Reden: typo...
Reden: typo...
% gewijzigd
zaterdag 20 februari 2010 om 15:52
@stomverbaasd: de regels om naar Tibet te gaan wisselen nog sneller dan het weer... 1,5 jaar geleden was ik in Nepal en toen was het alleen mogelijk om in een groep (en dan ook nog eens met bepaalde nationaliteiten, als ik het goed heb) naar Tibet te reizen. Overnachtingsplekken liggen al vast, de chinezen willen van minuut tot minuut weten waar je uithangt.
Hoe de situatie nu is, laat staan volgende jaar januari, weet ik niet. Glazen bol is stuk...
Hoe de situatie nu is, laat staan volgende jaar januari, weet ik niet. Glazen bol is stuk...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 20 februari 2010 om 16:01
Op de startpagina van Nepal vind je ook informatie over de trips van en naar Tibet, bijvoorbeeld in dit draadje.
En hier iets over visa voor Tibet.
Goed dat jullie gaan reizen!! Veel mensen wachten tot ze gepensioneerd zijn ofzo maar wie zegt dat je dat haalt of het dan nog leuk vindt? Gewoon doen, nu.
En hier iets over visa voor Tibet.
Goed dat jullie gaan reizen!! Veel mensen wachten tot ze gepensioneerd zijn ofzo maar wie zegt dat je dat haalt of het dan nog leuk vindt? Gewoon doen, nu.
zaterdag 20 februari 2010 om 16:11
Thanks voor de links!
Is niet helemaal de eerste keer dat we gaan. We zijn in 2005 vertrokken voor een lange reis van bijna twee jaar. Hoef natuurlijk niet te zeggen dat het geweldig was!!!
Maar grensovergangen vind ik nog steeds spannend, of beter gezegd: niet leuk. Elke keer weer stress momenten. Dus vind het wel prettig om daar goed over na te denken.
Zucht... kan niet wachten
Is niet helemaal de eerste keer dat we gaan. We zijn in 2005 vertrokken voor een lange reis van bijna twee jaar. Hoef natuurlijk niet te zeggen dat het geweldig was!!!
Maar grensovergangen vind ik nog steeds spannend, of beter gezegd: niet leuk. Elke keer weer stress momenten. Dus vind het wel prettig om daar goed over na te denken.
Zucht... kan niet wachten
dinsdag 23 februari 2010 om 20:20
dinsdag 23 februari 2010 om 21:24
@Natazia: ik heb heel veel gevlogen en (afkloppen) nog nooit gehad dat de bagage niet aan is gekomen, ook geen problemen gehad bij kleine maatschappijen. De kans dat het goed gaat is vele malen groter dan dat het fout gaat
Stop voor de zekerheid even een schoon shirt en een onderbroek in je handbagage (en spullen voor bijv. lenzen), voor het geval dat. Hou dan wel rekening met je vloeistof limieten, maar ik heb altijd zo'n klein flesje vloeistof voor mijn lenzen, een proefpotje creme en nog wat van die dingen mee. Valt allemaal binnen de norm en voor de eerste paar dagen zou je gered zijn.
Heel veel plezier in Nepal, ben benieuwd hoe je het gaat heben!
Stop voor de zekerheid even een schoon shirt en een onderbroek in je handbagage (en spullen voor bijv. lenzen), voor het geval dat. Hou dan wel rekening met je vloeistof limieten, maar ik heb altijd zo'n klein flesje vloeistof voor mijn lenzen, een proefpotje creme en nog wat van die dingen mee. Valt allemaal binnen de norm en voor de eerste paar dagen zou je gered zijn.
Heel veel plezier in Nepal, ben benieuwd hoe je het gaat heben!
woensdag 24 februari 2010 om 14:03
quote:La India schreef op 20 februari 2010 @ 16:09:
In Thamel heb je The Third Eye. Geweldig eten en leuke setting! Is dat met die kussens en verschillende hoogten? Die inrichting was wel gaaf, maar 't eten trok er op niks. Slechtste maaltijd die ik in Nepal gegeten heb: te koud opgediend en niet geweldig van smaak.
In Thamel heb je The Third Eye. Geweldig eten en leuke setting! Is dat met die kussens en verschillende hoogten? Die inrichting was wel gaaf, maar 't eten trok er op niks. Slechtste maaltijd die ik in Nepal gegeten heb: te koud opgediend en niet geweldig van smaak.
woensdag 24 februari 2010 om 23:08