Alleen op reis?

03-07-2011 22:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk om op vakantie te gaan. Probleem is dat ik geen relatie heb en ook geen reismaatje(s) heb. Daarnaast zie ik het niet zitten om op een georganiseerde reis te gaan. Ik wil toch wel graag mijn eigen vrijheid op vakantie en voor georganiseerde reizen betaal je al snel meer.

Ik ben een gezelligheidsmens en heb graag leuke mensen om me heen.

Hiervoor ging ik altijd met mijn ouders mee, zodat ik in ieder geval een keer op vakantie was geweest. Ik ben nu 22 en eigenlijk vind ik het niet meer zo super om met mijn ouders en broertje mee te gaan.

Hoe doen jullie dat? Gaan jullie alleen op reis en zie je wel wie je tegenkomt? Of hebben jullie vakantiebestemmingen gehad waar je heel makkelijk contact maakte? Tips/opmerkinge etc?

Deze hoor ik dan graag!!
Als backpacken iets voor jou is, kan je in elke stad ter wereld terecht. Als je in een hostel gaat zitten, zal je aan gezelschap nooit gebrek hebben!
Thailand en Australie zijn in elk geval heel goed als vrouw alleen te bereizen en je komt massa's andere alleenreizenden tegen (ook als je zelf niet in hostels slaapt)
Bedankt voor de tips! Nou is Australie hoe dan ook een land waar ik nog een keer naartoe wil, maar dat is in de toekomst momenteel zoek ik het wat dichter bij huis.. let's say: Europe
Je kunt gaan interrailen, dan ontmoet je zat jonge reizigers in de trein en op de camping. Dat heb ik ook gedaan toen ik zo oud als jij was en ik ging door Frankrijk, Spanje en Italië en een keertje door Portugal. Erg leuk.
Ik denk dat je in alle Europese landen wel contact kan maken als je in een hostel slaapt en voor contact open staat. Je kunt ook nog als onderdeel van de vakantie een week vrijwilligerswerk gaan doen, dan ontmoet je ook veel mensen.

Waar zat je zelf aan te denken qua vakantiebestemming?
Misschien kun je een citytrip doen naar Londen, Parijs of welke stad dan ook. Als dat goed bevalt dan kun je altijd nog besluiten om een volgende keer wat langer/verder te gaan.

Ben een tijdje geleden alleen naar Parijs geweest voor een weekend en het is me prima bevallen. Gewoon lekker je eigen ding doen, even helemaal weg en niemand waarmee je rekening hoeft te houden. Had niet verwacht dat ik het zo leuk zo vinden want ik onderneem verder niet veel in mijn eentje. Ben van plan om dat vaker te gaan doen als ik geen reismaatje heb.
www.couchsurfing.org

Ik ben fan! Een veilige manier van alleen reizen en gelijk mensen ontmoeten, mijn 1e trip was naar Ierland. Aanrader ook qua gastvrijheid en vriendelijkheid!
En een vrijwilligers/werkvakantie?

Ben ongeveer even oud als jij, mijn relatie is net verbroken, en idd ook niemand om mee te gaan.

Via IBO Nederland ga ik nu 3 weken in mijn vakantie gehandicapte kids helpen in een oostblok land.

Moet wel je ding zijn, en zin om 8 uur per dag te werken...
Ik zou idd lekker "achter de muur" een kijkje nemen. Het is daar namelijk nog steeds betaalbaar, wat inhoud dat er veel meer mensen van jouw leeftijd op pad zijn.

Een hostel boeken - en aan contact geen gebrek. En als je geen zin in contact hebt - dan lekker niet!
ow en ik heb super ervaringen met Talin!
Schotland vind ik zelf het gaafste Europese land. Heerlijk die natuur en cultuur!

Had 'n ticket naar Edinburgh geboekt en daar en in de omgeving wat rondgekeken met de trein. En ook nog 'n 4 daags backpackers tourtje naar Skye en de Highlands geboekt.
Ik ben afgelopen voorjaar voor het eerst alleen op vakantie geweest.Ik wil de graag weg en wat leuksdoen maar kon even niemand vinden die mee ging (vriendinnen druk,vriend had geen geld).

Ik vond het HEEEEEEL spannend, maar uiteindelijk helemaal leuk. Ik ben naar Porto en Coimbra geweest, uiteindelijk was ik een week onderweg. Ik bleek alleen zijn eigenlijk echt goed te trekken. Ik heb er van genoten en kan dus alleen maar zeggen: DOEN!
Als je naar een backpackershostel gaat (waar ze overigens ook kamers met eigen douche-toilet hebben, mocht je daar behoefte aan hebben) dan ontmoet je diverse mensen én ze bieden vaak tours aan. Variërend van een pubtocht (Schotland) tot een tour met een korjaal naar de binnenlanden van Suriname of een 5 daagse trekking in Nepal. Dat doe je dan ook samen met anderen.

Verder vind ik alleen reizen ook prima. Ik kan doen wat ik wil en op welk tijdstip, je hoeft niet veel rekening te houden met anderen. Het enige nadeel(tje) vind ik het alleen eten, dat is gezelliger met meerderen. Maar ook dat gebeurt regelmatig, je ontmoet iemand en gaat daar wat mee eten of je wordt gewoon bij iemand aan een tafeltje gezet omdat de pub gewoon niet veel tafels heeft
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:borderwalk schreef op 04 juli 2011 @ 00:17:

Ik denk dat je in alle Europese landen wel contact kan maken als je in een hostel slaapt en voor contact open staat. Je kunt ook nog als onderdeel van de vakantie een week vrijwilligerswerk gaan doen, dan ontmoet je ook veel mensen.

Waar zat je zelf aan te denken qua vakantiebestemming?Ik wil het liefst naar een zonnig oord zeker in de zomervakantie! ;)
quote:sereni schreef op 04 juli 2011 @ 00:31:

Misschien kun je een citytrip doen naar Londen, Parijs of welke stad dan ook. Als dat goed bevalt dan kun je altijd nog besluiten om een volgende keer wat langer/verder te gaan.

Ben een tijdje geleden alleen naar Parijs geweest voor een weekend en het is me prima bevallen. Gewoon lekker je eigen ding doen, even helemaal weg en niemand waarmee je rekening hoeft te houden. Had niet verwacht dat ik het zo leuk zo vinden want ik onderneem verder niet veel in mijn eentje. Ben van plan om dat vaker te gaan doen als ik geen reismaatje heb.Ja daar heb ik ook al aan zitten denken. Eerst niet te ver en te lang weg om te kijkn hoe het bevalt. Helemaal weg en je eigen ding doen vind ik ook fijn, maar dan voor een uurtje haha. Verder kan k me niet zo geweldig alleen vermaken (helaas). Bedanktvoor de tip!
quote:himalaya schreef op 04 juli 2011 @ 08:23:

of je wordt gewoon bij iemand aan een tafeltje gezet omdat de pub gewoon niet veel tafels heeft Haha, dat klinkt wel grappig! Maar inderdaad, zo ontmoet je ook weer mensn!
quote:aluminiumfolie schreef op 04 juli 2011 @ 01:28:

En een vrijwilligers/werkvakantie?

Ben ongeveer even oud als jij, mijn relatie is net verbroken, en idd ook niemand om mee te gaan.

Via IBO Nederland ga ik nu 3 weken in mijn vakantie gehandicapte kids helpen in een oostblok land.

Moet wel je ding zijn, en zin om 8 uur per dag te werken...Daar heb ik ook nog aan zitten denken ja. Maar moet je voor bijv het werken met gehandicapten geen certificaten of iets hebben? K heb ook nog gedacht aan kost en inwoning ergens waar ik dn ook mijn steentje kan bijdragen in ruil voor slaap- en eetplek. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Ik wil wel mee;)
quote:Doperwt schreef op 04 juli 2011 @ 00:34:

www.couchsurfing.org

Ik ben fan! Een veilige manier van alleen reizen en gelijk mensen ontmoeten, mijn 1e trip was naar Ierland. Aanrader ook qua gastvrijheid en vriendelijkheid!Ik heb van deze site gehoord ja! Vond je het niet eng/spannend in het begin? En moet je hiervoor ook altijd je eigen bank aanbieden? K woon op kamers, maar kan niet zomaar mijn bank aanbieden omdat ik nog meerdere huisgenoten heb
Ook al zeg je binnen europa,

Maar ik zeg Thailand en gewoon backpacken :-)

Ik zat een aantal jaar geleden met hetzelfde probleem en ben in het diepe gesprongen, dood eng want voor mij was backpacken in Thailand buiten mijn '' comfort zone''

Uiteindelijk was deze reis de beste keus die ik heb kunnen maken en ben het jaar daarop voor drie maand naar Cambodja, Laos en Vietnam geweest. Overigens ben ik in die drie maanden dat ik aan het reizen ben geweest geen dag alleen geweest.

Een bakpack reis zou ik zo weer willen maken, maar ik zie mezelf in mijn eentje geen city trip in Londen of een vakantie binnen Europa doen. Ik heb dan altijd het idee dat je veel minder snel en makkelijk contact maakt met andere mensen, simpel omdat er weinig mensen zijn die alleen reizen.

Al je het aan mij vraagt is Thailand net zo duur of goedkoop als Europa, daarnaast is er een backpackers cultuur, je leer snel en makkelijk mensen kennen. Daarnaast spreken de meeste Thai die je tegen gaat komen goed Engels.
quote:summerwolf schreef op 04 juli 2011 @ 10:45:

[...]

Haha, dat klinkt wel grappig! Maar inderdaad, zo ontmoet je ook weer mensn!En je moet er ook een beetje voor open staan, gewoon met iemand een praatje aanknopen als je ergens staat te wachten ofzo. Als je helemaal niets zegt en 'bang' om je heen kijkt, zul je ook weinig contact maken.
Een zonnig oord in Europa in de zomermaanden... ik vrees dat je daar toch vooral veel koppels en gezinnetjes aan zal treffen.

Of je moet ook echt zo'n uitgaanstype zijn?

Ben je eigenlijk aan de zomermaanden gebonden?

Thailand is goedkoper dan Europese landen, al helemaal als je in hostels slaapt. En hierboven staat 't al, da's echt 'n backpackerscultuur, dus je komt er veel alleenreizenden tegen tussen de 20 en 30.
quote:himalaya schreef op 04 juli 2011 @ 11:00:

[...]

En je moet er ook een beetje voor open staan, gewoon met iemand een praatje aanknopen als je ergens staat te wachten ofzo. Als je helemaal niets zegt en 'bang' om je heen kijkt, zul je ook weinig contact maken.Klopt, gaat eigenlijk altijd vanzelf. Juist als je alleen bent, knopen andere mensen (ook koppels of samenreizenden) heel makkelijk 'n praatje met je aan. Zelf breek ik niet zo snel in als ik zie dat mensen samen zijn, maar straal blijkbaar wel wat uit waardoor ze mij aanspreken.
Toen ik samen reisde en ergens gingen eten, zeiden we regelmatig tegen iemand die alleen aan een tafeltje ging zitten 'je bent welkom om bij ons aan te schuiven hoor'. Juist omdat we wisten dat alleen eten soms ongezellig kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven