Alleen op reis
donderdag 14 juli 2011 om 16:45
Een rondreis met de auto door Frankrijk regel je toch zelf? Koop een kaart, bedenk een (globale) route, neem evt. een tentje mee en rijden maar!
Als je overigens echt een georganiseerde-autoreis-in-je-eentje zoekt, betwijfel ik of alleen op pad gaan wel zo'n goed idee is.
Als je overigens echt een georganiseerde-autoreis-in-je-eentje zoekt, betwijfel ik of alleen op pad gaan wel zo'n goed idee is.
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 14-07-2011 16:47
Reden: toch maar twijfel uitgesproken
Reden: toch maar twijfel uitgesproken
% gewijzigd
donderdag 14 juli 2011 om 16:47
donderdag 14 juli 2011 om 16:53
Gewoon in de auto stappen en gaan. Je kunt ook een route uitstippelen en op het Internet wat leuke hotelletjes uitzoeken. Misschien is het verstandiger om alvast iets te reserveren, het is hoogseizoen. De hotels onder de vlag van Logis de France zijn doorgaans niet groot, verrassend goed, liggen niet aan de snelwegen, hebben meestal een uitstekende keuken en ze zijn niet al te duur. Bovendien vind je ze door het hele land.
verba volant, scripta manent.
donderdag 14 juli 2011 om 17:00
Geen onverstandig idee ! Leuk en goed juist denk ik ...
Even op jezelf, een andere omgeving, genoeg tijd om lekker na te denken, bij te komen en er na je vakantie weer helemaal tegenaan te gaan !
Ik zou gewoon als een kip zonder kop in de auto stappen denk ik haha, maar als je iets meer zekerheid wilt - kan je een route bedenken en alvast wat hotels reserveren...
Leuk man, nieuwe mensen ontmoeten , 1 groot avontuur !
Volgend jaar komt het er misschien niet van en krijg je spijt dat je nu je kans niet hebt gegrepen ....
Veel plezier !
Even op jezelf, een andere omgeving, genoeg tijd om lekker na te denken, bij te komen en er na je vakantie weer helemaal tegenaan te gaan !
Ik zou gewoon als een kip zonder kop in de auto stappen denk ik haha, maar als je iets meer zekerheid wilt - kan je een route bedenken en alvast wat hotels reserveren...
Leuk man, nieuwe mensen ontmoeten , 1 groot avontuur !
Volgend jaar komt het er misschien niet van en krijg je spijt dat je nu je kans niet hebt gegrepen ....
Veel plezier !
donderdag 14 juli 2011 om 17:00
Welnee daar is niks onverstandigs aan. Gewoon gaan. Als je het ergens eng vindt rij je gewoon snel weer weg. Vind je er niks aan, dan rij je lekker naar huis. Ik bereisde Noordafrika toen ik 20 was in mn eentje, compleet met groezelige nachttreinen en dorpen waar ik me niet verstaanbaar kon maken. Was echt een topreisje
. In een beschaafd land als Frankrijk moet dat dus zeker goedkomen. Veel plezier!
donderdag 14 juli 2011 om 17:01
donderdag 14 juli 2011 om 17:16
Leuk plan! Inderdaad eerst even bedenken wat je wil. Steden, winkelen, musea, strand, toeristisch of juist niet ... en dan inpakken en wegwezen. Alleen reizen is alleen onverstandig als je de neiging hebt in zeven sloten tegelijk te lopen. Zorg, voor het geval dat, dat je wat afpoeiertermen beheerst. En neem iets te doen mee voor tijdens het eten.
donderdag 14 juli 2011 om 17:44
quote:elninjoo schreef op 14 juli 2011 @ 16:52:
en neem 'n goeie gps mee, dan kun je wat makkelijker van de gebaande paden afdwalen en toch je weg weer makkelijk terugvinden naar de hoofdweg (altijd makkelijk als je niet zo handig bent met wegenkaarten)
Juist niet. De grote weg vind je altijd wel weer terug. De leukste dorpjes ben ik tegen gekomen door 'hopeloos' verkeerd te rijden.
Aardige mensen in de dorpskroegen (altijd bij de kerk in de buurt) waren altijd héél behulpzaam. Leuke spontane gesprekken, je taal een beetje opfrissen, iets proeven wat je nog nooit eerder hebt gegeten etc.
en neem 'n goeie gps mee, dan kun je wat makkelijker van de gebaande paden afdwalen en toch je weg weer makkelijk terugvinden naar de hoofdweg (altijd makkelijk als je niet zo handig bent met wegenkaarten)
Juist niet. De grote weg vind je altijd wel weer terug. De leukste dorpjes ben ik tegen gekomen door 'hopeloos' verkeerd te rijden.
Aardige mensen in de dorpskroegen (altijd bij de kerk in de buurt) waren altijd héél behulpzaam. Leuke spontane gesprekken, je taal een beetje opfrissen, iets proeven wat je nog nooit eerder hebt gegeten etc.
donderdag 14 juli 2011 om 17:53
Bereid je er wel op voor, dat je in die schattige kleine Franse hotelletjes heel eenzaam kunt zijn. Daar slapen namelijk brave oudere echtparen en gezinnen. Als je "mazzel" hebt slapen er ook nog wat mannen op zakenreis, maar daar zit je vast niet op te wachten. Als je graag contact/gezelligheid wil, dan zou ik niet in Logis de France hotelletjes op het Franse platteland gaan slapen, maar dan zou ik of toch een georganiseerde singles-reis boeken of op zoek gaan naar hostels in grotere steden. Denk bijvoorbeeld eens aan wat Franse studentensteden, zoals Aix-en-Provence, Toulouse, Grenoble of zo.
donderdag 14 juli 2011 om 18:14
Als je vertier zoekt in een studentenstad moet je naar Montpellier gaan. Dé studentenstad. Met die oudere echtparen in de Logis de France hotelletjes valt het reuze mee, ik kom altijd alle leeftijden tegen en allerlei nationaliteiten. Heb er zo'n jaar of twintig ervaring mee door zo ongeveer het hele land behalve aan de kust maar we houden niet van strandvakanties.
verba volant, scripta manent.
donderdag 14 juli 2011 om 19:08
Lekker joh,alleen op reis! Ik ben vorig jaar een aantal dagen alleen naar Engeland (Glastonbury) geweest. Ik had in de stad (nou ja stadje) zelf een B&B gehuurd en ben per bus naar andere steden gegaan. Was erg leuk en had voldoende aanspraak van mensen.
Qua veiligheid inderdaad je gezonde verstand gebruiken. Geen dure opzichtige dingen dragen (camera op buik etc.), auto tijdens rijden op slot enz. Ik verspreid mijn geld/pasjes altijd voor het geval dat ik beroofd word. Dan kan je toch nog thuis komen.
Qua veiligheid inderdaad je gezonde verstand gebruiken. Geen dure opzichtige dingen dragen (camera op buik etc.), auto tijdens rijden op slot enz. Ik verspreid mijn geld/pasjes altijd voor het geval dat ik beroofd word. Dan kan je toch nog thuis komen.
donderdag 14 juli 2011 om 19:20
Vorig jaar in mijn eentje 3 weken door Schotland gereisd met een huurauto. Zalig. Blijven waar ik het leuk vond, weer doorrijden als ik het had gezien, kleine dorpjes mét pub waar je gaat eten en je dan bij iemand anders aan tafel komt te zitten, omdat er maar een paar tafels zijn...
Alleen mijn 1e twee overnachtingen geboekt, voor de rest niet omdat ik geen idee had waar ik uit zou hangen een week later
Spreek je goed frans? Zo goed dat je een gesprek met een willekeurige dorpsbewoner kunt gaan voeren, een praatje klets?
En vind je jezelf aangenaam gezelschap, zodat je je op momenten dat je alleen bent je je niet eenzaam gaat voelen?
Alleen mijn 1e twee overnachtingen geboekt, voor de rest niet omdat ik geen idee had waar ik uit zou hangen een week later
Spreek je goed frans? Zo goed dat je een gesprek met een willekeurige dorpsbewoner kunt gaan voeren, een praatje klets?
En vind je jezelf aangenaam gezelschap, zodat je je op momenten dat je alleen bent je je niet eenzaam gaat voelen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 15 juli 2011 om 09:54
quote:sassafras schreef op 14 juli 2011 @ 17:53:
Bereid je er wel op voor, dat je in die schattige kleine Franse hotelletjes heel eenzaam kunt zijn. Daar slapen namelijk brave oudere echtparen en gezinnen. Als je "mazzel" hebt slapen er ook nog wat mannen op zakenreis, maar daar zit je vast niet op te wachten. Als je graag contact/gezelligheid wil, dan zou ik niet in Logis de France hotelletjes op het Franse platteland gaan slapen, maar dan zou ik of toch een georganiseerde singles-reis boeken of op zoek gaan naar hostels in grotere steden. Denk bijvoorbeeld eens aan wat Franse studentensteden, zoals Aix-en-Provence, Toulouse, Grenoble of zo.
inderdaad naar hostels gaan, daar heb je kamers die je deelt met 4-5-6 personen. Kan ook apart voor vrouwen of mannen als je dat prettiger vind.
Ik heb een heel jaar en een keer 3 maanden alleen gereisd en heb een boel mensen leren kennen. Als je je kamer binnenkomt stelt iedereen zich voor. Dan komen de beroemde vragen "waar kom je vandaan, waar ga je naartoe, hoelang blijf je hier" En uiteindelijk "vanavond wat te doen, heb je zin om mee te eten....."komt vanzelf goed!!
Ik ga volgende jaar 2 maanden naar Peru en Bolivia alleen, ik kom vanzelf leuke mensen tegen!!
inderdaad naar hostels gaan, daar heb je kamers die je deelt met 4-5-6 personen. Kan ook apart voor vrouwen of mannen als je dat prettiger vind.
Ik heb een heel jaar en een keer 3 maanden alleen gereisd en heb een boel mensen leren kennen. Als je je kamer binnenkomt stelt iedereen zich voor. Dan komen de beroemde vragen "waar kom je vandaan, waar ga je naartoe, hoelang blijf je hier" En uiteindelijk "vanavond wat te doen, heb je zin om mee te eten....."komt vanzelf goed!!
Ik ga volgende jaar 2 maanden naar Peru en Bolivia alleen, ik kom vanzelf leuke mensen tegen!!