Amerika
zaterdag 25 augustus 2007 om 16:56
Hallo
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.
Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)
Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.
Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.
Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)
Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.
Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
donderdag 22 mei 2008 om 19:35
vrijdag 23 mei 2008 om 04:55
vrijdag 23 mei 2008 om 06:38
Hoi Bloem ben er wel, heb weinig te melden vandaar dat het rustig is van deze kant. Op het moment zijn we de papieren in aan het vullen voor de permanent residence aangezien mijn eerste jaar er nu opzitten. Oja vergeet niet een check van U$ 500.- te sluiten, grapjassen. Of wij een tweede interview krijgen weet ik niet, misschien kan Dutchie hier meer over vertellen.
Ik heb niet echt het gevoel dat ik ziek wordt, wel kan ik op het moment een winterslaap gebruiken. Probeer zaterdag of maandag in iedergeval een paar uurtjes te werken. Memorial Day is zo'n dag van blijf maar lekker thuis echter je krijgt het niet betaald.
Ik heb niet echt het gevoel dat ik ziek wordt, wel kan ik op het moment een winterslaap gebruiken. Probeer zaterdag of maandag in iedergeval een paar uurtjes te werken. Memorial Day is zo'n dag van blijf maar lekker thuis echter je krijgt het niet betaald.
vrijdag 23 mei 2008 om 14:10
Hallo allemaal.
ben weer een beetje bijgekomen.
Bloem ben blij dat je goed nieuws te horen hebt gekregen. Niks is erger dan een uitslag afwachten.
Dutch zonder hubby,en de kids in het spiderman badje.
En SFO je krijgt dat tweede gesprek wel hoor,het is meestal het betalen wat ze het eerst willen.
Mijn hubby is weer wat an de betere hand. Maar moet nog wel menig onderzoeken doorlopen. Hij is op het moment thuis.
Zelf ben ik helemaal op en ben blij dat ik eindelijk wat vrije tijd krijg en wat rust krijg voor mezelf.Voor vandaag nog niet want ik mag dadelijk weer een dienst draaien.
ben weer een beetje bijgekomen.
Bloem ben blij dat je goed nieuws te horen hebt gekregen. Niks is erger dan een uitslag afwachten.
Dutch zonder hubby,en de kids in het spiderman badje.
En SFO je krijgt dat tweede gesprek wel hoor,het is meestal het betalen wat ze het eerst willen.
Mijn hubby is weer wat an de betere hand. Maar moet nog wel menig onderzoeken doorlopen. Hij is op het moment thuis.
Zelf ben ik helemaal op en ben blij dat ik eindelijk wat vrije tijd krijg en wat rust krijg voor mezelf.Voor vandaag nog niet want ik mag dadelijk weer een dienst draaien.
vrijdag 23 mei 2008 om 19:58
ja ik had 2e gesprek ook ik moest ok documentatie meenemen foto's etc dat we echt een relatie hebben want ik ben natuurlijk met een amerikaan getrouwd op die basis kreeg ik mijn green card, nu moesten ze bewijs!!! hebben nou trouw albums vakantie albums mee genomen, en het best de oudste was 2 en de jongste 3 maanden toen we binnen kwamen was het net tijd voro borst voeding dus die zat te krijzen, de norse meneer keek op en zei ooo dit huwelijk zit goed tekende papieren enmet 3 min (na 2 uur wachten) stonden we buiten hahahah stelde dus geen reet voor!
zaterdag 24 mei 2008 om 00:26
Dutchie, het eerste gesprek stelde voormij ook niets voor. Het tweede maakik mij dan ook niet druk om. Inderdaad foto's is altijd mooi, gezamelijk credit card en dan de belasting aanslag nog.
Ik ga eens langzaam van mijn weekend genieten, al wil ik morgen nog wel paar uur mijn handen uit de mouwen steken.
Ik ga eens langzaam van mijn weekend genieten, al wil ik morgen nog wel paar uur mijn handen uit de mouwen steken.
zondag 25 mei 2008 om 11:17
heej mensen, hebben jullie veel verstand van tijdelijke visa? zal mijn verhaal even toelichten: ik werk voor een nederlands bedrijf met vestigingen in amerika. tijdens een gesprek afgelopen vrijdag met mijn leidinggevende kwamen we op evt uitzending van mijn persoontje naar een van onze US vestigingen voor een jaar of 1 a 2. was beetje vrijdagmiddag nivo, maw ik zei het als een dolletje, maar baaslief vond het eigenlijk wel een goed idee. Uiteraard toen ik thuis kwam gelijk even aan vriendlief voorgelegd, en die staat er (ook) niet negatief tegenover. Nu zit ik even te kijken hoe dat werkt met tijdelijke visa, gewoon ter orientatie zeg maar. Zo heb ik al ontdekt dat vriendlief alleen mee mag als we getrouwd zijn, ondanks ons samenlevingscontract en relatie van >14 jaar. Nu vraag ik het me alleen af hoe het zit kwa (tijdelijk) werk vinden voor hem daar.. heb uiteraard al gegoogled, maar vind de zoekresultaten wat onduidelijk... Mag vriendlief nu werk vinden op een partnervisum (L2)?
zondag 25 mei 2008 om 14:22
Goedenmorgen allemaal.
Nog twee dagen en ben een dag vrij .
Mojo hier is een link die je vragen over L1 en L2 beantwoorden
http://faq.visapro.com/L2-Visa-FAQ.asp
Ben blij dat het regenweer is en dat er veel minder mensen op de lake boten hebben gehuurt. ja een strop voor de mensen die er werken ,maar het is stukken rustiger dan vorig jaar deze tijd. Misschien ook wel door de benzine die momenteel hier op $4,19 staat.
Kopje koffie en toast en weer gaan.
Nog twee dagen en ben een dag vrij .
Mojo hier is een link die je vragen over L1 en L2 beantwoorden
http://faq.visapro.com/L2-Visa-FAQ.asp
Ben blij dat het regenweer is en dat er veel minder mensen op de lake boten hebben gehuurt. ja een strop voor de mensen die er werken ,maar het is stukken rustiger dan vorig jaar deze tijd. Misschien ook wel door de benzine die momenteel hier op $4,19 staat.
Kopje koffie en toast en weer gaan.
maandag 26 mei 2008 om 07:33
Het was zaterdagavond weer eens het gevoel dat ik in een ontwikkelings bevond. Ga je naar een Dance party en ben je lekker aan het swingen op de muziek van de hoofdact"DJ Tiesto". Flikkert de spanning van de Cowpalace uit. Party dus in een klap afgelopen. Wat blijkt de sukkels hebben geen aggregaat.
Zo ik ga maar eens maffen, morgen een half dag werken ook al is het nationale feestdag.
Zo ik ga maar eens maffen, morgen een half dag werken ook al is het nationale feestdag.
maandag 26 mei 2008 om 10:31
maandag 26 mei 2008 om 15:47
Hoi Soepkippie.
Over het algemeen is het voor een European goedkoper om de vlucht vanaf bv NL richting VS inclusief de binnenlandse vluchten te boeken. Als je namelijk een transatlantische oversteek maakt krijg je extra korting op de binnenlandse vluchten.
Mocht je het toch apart willen boeken dan kun je kijken op bv:
Expedia is voor een algemeen overzicht echter daar staan niet alle ondergenoemde airlines op.
Alaska Airlines
Frontier Airlines
Jet Blue Airlines
Southwest Airlines
Virgin America
Succes
Over het algemeen is het voor een European goedkoper om de vlucht vanaf bv NL richting VS inclusief de binnenlandse vluchten te boeken. Als je namelijk een transatlantische oversteek maakt krijg je extra korting op de binnenlandse vluchten.
Mocht je het toch apart willen boeken dan kun je kijken op bv:
Expedia is voor een algemeen overzicht echter daar staan niet alle ondergenoemde airlines op.
Alaska Airlines
Frontier Airlines
Jet Blue Airlines
Southwest Airlines
Virgin America
Succes
dinsdag 27 mei 2008 om 15:21
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wij vlogen met Delta vanaf Amsterdam naar New York en hebben vervolgens nog 4 binnenlandse vluchten gemaakt om vervolgens vanaf Minneapolis weer naar A'dam te vertrekken.
De binnelandse vluchten kostten op zo'n manier bijna niets en ik ben erg te spreken over Delta!
De binnelandse vluchten kostten op zo'n manier bijna niets en ik ben erg te spreken over Delta!
"Boring conversation anyway"
donderdag 29 mei 2008 om 15:58
Hallo allemaal,
SFO ik was er even niet omdat mijn man geopereert is en we eindelijk de uitslag hebben gehad van een eerste onderzoek.
Er was een gezwelletje weggehaald en het bleek inderdaad dat het kon uitgroeien tot een kanker. Dus nu moet ie de negende juni terug komen om te bekijken of ze alles weggehaald hebben. Daarna kunnen ze beginnen met de tweede ronde van de onderzoeken.ik was mezelf een beetje voorbij aan het lopen vandaar dat ik er erg weinig was de laaste tijd.
Ik zou het erg jammer vinden als dit onderwerp zou verdwijnen.
Vandaar dat ik besloten heb om toch maar wat tijd vrij te maken om elke dag wat te schrijven.
SFO ik was er even niet omdat mijn man geopereert is en we eindelijk de uitslag hebben gehad van een eerste onderzoek.
Er was een gezwelletje weggehaald en het bleek inderdaad dat het kon uitgroeien tot een kanker. Dus nu moet ie de negende juni terug komen om te bekijken of ze alles weggehaald hebben. Daarna kunnen ze beginnen met de tweede ronde van de onderzoeken.ik was mezelf een beetje voorbij aan het lopen vandaar dat ik er erg weinig was de laaste tijd.
Ik zou het erg jammer vinden als dit onderwerp zou verdwijnen.
Vandaar dat ik besloten heb om toch maar wat tijd vrij te maken om elke dag wat te schrijven.
donderdag 29 mei 2008 om 16:07
nog een vervolg vraagje van mij dan... iemand enig idee wat de doorlooptijd voor het aanvragen van L1 en L2 is? en moet je op het moment van aanvragen al feitelijk gehuwd zijn, of is een voorgenomen huwelijk (met bewijs als datum vastgelegd bij gemeente, noem maar op) ook voldoende?
PS, kodak, sterkte joh.
PS, kodak, sterkte joh.
donderdag 29 mei 2008 om 16:35
Dit was een vraag van iemand uit canada.
1) I am here on L1 visa, before coming to US I got engaged in India and we decided to get married later this year. Can I initiate my fiancé to apply for L2 visa?
2) Can I apply Visa immediately after my marriage, is there any rules saying that couples has to complete certain period of time before applying Visa?
3) How many days will it take to process L2 visa for my wife?
1.No.
2.You can apply right away.
3.That is highly variable. Usually not more than a few days.
@bron http://www.immigration.com/faq/lvisa.html#426
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Kodak
Ps dank je voor je medeleven.
1) I am here on L1 visa, before coming to US I got engaged in India and we decided to get married later this year. Can I initiate my fiancé to apply for L2 visa?
2) Can I apply Visa immediately after my marriage, is there any rules saying that couples has to complete certain period of time before applying Visa?
3) How many days will it take to process L2 visa for my wife?
1.No.
2.You can apply right away.
3.That is highly variable. Usually not more than a few days.
@bron http://www.immigration.com/faq/lvisa.html#426
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Kodak
Ps dank je voor je medeleven.
donderdag 29 mei 2008 om 16:49
dank voor je supersnelle antwoord. ik zal op die site ook eens kijken of er wat staat over doorlooptijd van L1 visum.
SFO, ook jij dank voor je reactie. Tegen de tijd dat het serieus is qua uitzending zal ik eens via een visumburo (nog) meer info inwinnen. al hoop/gok ik dat HR hiero het een en ander voor me zal regelen.. was nu gewoon even benieuwd dat mocht ik laten vallen dat ik serieus interesse heb in uitzending, hoe snel ik er technisch gezien dan zou kunnen zitten.
SFO, ook jij dank voor je reactie. Tegen de tijd dat het serieus is qua uitzending zal ik eens via een visumburo (nog) meer info inwinnen. al hoop/gok ik dat HR hiero het een en ander voor me zal regelen.. was nu gewoon even benieuwd dat mocht ik laten vallen dat ik serieus interesse heb in uitzending, hoe snel ik er technisch gezien dan zou kunnen zitten.
vrijdag 30 mei 2008 om 04:43