Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
hhah kodal ben niet zo bang dat die beren mijn eten op eten,..meer bang dat ze in de tent bij ons komen liggen vandaar dat ik geintreseert ben in een camper.....

tja c(r)amperen doen we hier ook wel maar zo als ik zei,.... slangetjes en stinkdieren die moet je hier vrezen, en slangen zijn nog niet eens giftig
Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel nieuws, ik ben op het moment op het wachten voor onderzoeken en uitslagen en wachten is niet leuk..verder gaat het goed, we zijn zojuist heerlijk uiteten geweest. Mijn dochter heeft een danssolo weggeven en we wachten hier met spoed op warm weer. Volgens de weersberichten gaat vanaf dinsdag de pijl flink omhoog...ik hoop het en mocht het allemaal mee zitten dan gaan we het volgend weekend naar Vancouver BC..
Ik kan mij voorstellen dat het wachten aan je vreet Bloem, wens je dan ook sterkte. Hoop voor jouw dat het ook snel warm mag worden en dat de bodem een beetje opwarmd voordat ik langskom in Juli. Ten minste als het aan mij ligt, want we hadden een uitnodiging voor Nantucket liggen en ik wil daar voor bedanken. De trip naar Belize die wij in juni hadden geplanned staat nu voor eind december. De conclusie is dan ook dat ik alles er aan doe Bloem om aan te komen tijdens het bierfestival in juli.
Bloem wachten is idd niet leuk, zeker op dokters uitslagen etc......sterkte meis

Tja gisteren kwam een tornado langs... in ohio, gelukkig niets ernstig maar de schrik zit er weer in......

hier regen.... 60 graden.... dus kan iemand wat zon deze kant op sturen?
Dutch, het hier een beetje beter dan bij jullie, maar echt warm ook nog niet..balen he..

SFO, we rekenen er wel op dat jullie langskomen hoor..een lekker vooruitzich in december. Misschien doen wij ook wel zoiets..

fijn weekend allemaal. Ik ga dadelijk even naar Trader Joes voor wat lekkere hapjes..
Bloem is zeker niet leuk om te wachten. Ik ben ook niet echt een geduldig persoon. Ik hoop dat de uitslag allemaal mee zal vallen voor je .als je even lekker wil schelden dan ga je gang meid .niks is zo erg als emoties opkroppen.

Dutch kamperen met beren is als kamperen met slangen etc. als je ze met rust laat gebeurt er erg weinig. Wij hebben een hike achter de rug en we zijn een paar bobcats tegen gekomen het is gewoon geweldig om te zien hoe ze leven in de natuur.En in de meeste gevallen lopen ze gewoon weg. als je ze gewoon met rust laat.

Hier is het warm en mag ik dadelijk weer een dienst draaien. Gelukkig nu overdag.

Nog een koppie coffee en dan gaan met die banaan.
Zo mijn dagje zit er bijna op, ben sinds een paar maanden weer eens richting Napa geweest om even lekker te chillen met mij ega.

Op het moment dat we wij bij onze favoriete Vineyard naar buiten lopen kom ik vrienden tegen die wij in een half jaar niet gezien hadden. Van het een kwam het ander dus lekker gezellig uit eten met zijn vier.

Bloem de trip Portland gaat vrijwel zeker gebeuren, heb sfo-vrouw gezegd dat dit samen met Belize boven aan mijn lijstje staat. Zij gaat hoogst waarschijnlijk de week ervoor nog even naar Nantucket zonder deze vent. We gaan van de week even kijken naar tickets en dan is het alleen nog maar even afwachten.

Een fijne moederdag voor jullie die kids hebben, doei.
SFo,..dank je wel..... ben lekker verrast met de mooiste knuitselwerken van de helewereld hahahahah

Man lief gaat met memorial weekend naar een vriend toe in Miami ben dus voor 4 dagen alleen thuis,..... met the boys..... ik kijk er een beetje naar uit. kan ik weer verfen zonder gezeik da tie de kleur niet mooi vind hahahhaahah
SFO, inderdaad hoogste tijd voor een update van mij. Dit is alweer mijn laatste week hier. Eigenlijk net als het begint te wennen. Het is grappig te zien hoe ik het langzaamaan het Nederlandse nieuws minder volg, en het lokale nieuws meer.

Zaterdag was ik op uitgenodigd voor een etentje in een luxe appartement op de Upper East Side, met een grote uit Duitsland geimporteerde vleugel in de woonkamer. (argh, wil ik ook !). Toch opvallend hoe gewoon ook deze Amerikanen zijn, en het was op geen moment ongemakkelijk.

Sindsdien drama. Een collega hier is na een tripje Canada het land niet toegelaten, en zit dus vast in Canada. Vandaag de dag doorgebracht bellend met uscis... We zullen zien.
Leuk om weer eens wat van je te horen Vent.

Ik volg het nieuws in NL nog wel een beetje aangezien ik 's avonds meer achter de pc zit dan achter de TV. Het lokale nieuws volg ik altijd even rond 22.00uur voor een half uurtje en dan vind ik het wel weer genoeg.

Ook fijn om te horen dat Amerikanen ook gewonen mensen zijn, ik weet dat ik vroeger ook veel vooroordelen had tot dat ik regelmatig in Belize een duikje nam met Amerikanen.

Hoop voor je collega dat het probleem snel is opgelost want er is niets vervelende dat de immgratie dienst hier.

Mag mij by the way naar twee jaar ook weer enven melden bij de mensen. Ik hoef volgens mij alleen onze gezamelijke tax bill te laten zien om te bewijzen dat wij echt bij elkaar zijn.

Zou zeggen geniet van je laatste week en ik hoop dat je ervaring rijker bent.

Dutchie ik was al weer vergeten dat Memorial weekend reeds over twee weken is. Zie wel wat wij gaan doen, denk dat het bij tanken wordt van de werkweek ervoor.
Goedenmorgen,

Even een snel berichtje.

heb niet veel tijd en ren van hot naar haar de laaste week. vele uren werken plus daarnaast mijn man die geopereeert is en de rest van mijn tijd opslokt. Ik beloof later nog wat meer te schrijven maar heb even de tijd voor hier nodig.
ha vent ben je er weer, jeetje collega vast in cannada niet leuk

ik wacht nog steeds op reactie van mijn formulieren van de INS heb besloten om toch citizen te worden maar door de verkiezingen heeft alles flinke vertraging ..... ben blij als ik van de INS af ben elke keer is het weer zenuw slopend

Kodak alles goed gegaan met de operatie?

Amerikanen gewonen mensen hihihihi sorry moet even lachen (oja straks ben ik ook amerikaan ) ik lach nog meer

vandaag d emooiste dag van de week daarna alleen regen...zolang het maar over is in het weekend vind ik het best.... MMMM ga vanvond tompoezen maken had zo'n zelf maak pakket van mijn zus gehad ....heerlijk!!!

Okay even pijler hoeveel is benzine bij jullie?

Vandaag is benzine van $3.79 naar $3.96 gegaan....zucht maar ja nog steeds goedkoper dan in nederland
Dutchie hier regent het vandaag..maar vanaf donderdag voorspellen ze hier prachtig mooi weer...gelukkig, heb me maar meteen nieuwe kleren gekocht..Onze greencard gaat ook langer duren dan gedacht..ik weet niet precies hoeveel hier een gallon is maar zal vast niet veel dan die van jullie af zitten.

Vent, dat lijkt me inderdaad heel vervelend vast zitten in Canada..

SFO..hoe warm is het ongeveer in Mexico met de kerst?? Niet dat we het direct van plan zijn..maar ik ben wel benieuwd.

Kodak..beterschap met je man..

We gaan van het weekend waarschijnlijk kamperen..twee nachtjes, vrijdag vertrekken en zondag terug. Prachtige omgeving..kids lekker veel vriendjes om mee te spelen en wij relaxen voor de tent..

Duimen jullie voor me, ik krijg donderdag de uitslag van een belangrijke scan..
Kodak beterschap met die man van je.

Ok Dutchie, Amerikanen zijn apart lol.

Tompoezen klinkt ook wel weer eens lekker mmmmmmmmmm.

Bloem zal voor je duimen meid en daarnaast wens ik je al een paar fijne dagen als je erop uit gaat.

Als je het precies wilt weten moet je het aan Ryanneplaya vragen, die woont namelijk in Playa Del Carmen als ik het goed heb. Maar je kunt uitgaan van minimaal 20 graden Celcius uitgaan. Zelf hoop ik rond die tijd of net ervoor in Belize te zijn, even de kop ergens anders heerlijk.
Het schijnt dat iedereen van het zonnetje geniet want het is hier wel verdomd rustig.

Een fijne dag, doei.
Hi SFO en Kodak,

Daar ben ik weer. We zijn net aangekomen in Zion. Ziet er prachtig uit hier en heb veel zin om te gaan hiken morgen.

Ik had je berichtje niet meer kunnen lezen Kodak. We hebben dan ook andere trails gedaan. We hebben als eerste de Mist Falls gedaan en dat was meteen ook 1 van de mooiste die ik ooit heb gedaan. De 2 watervallen waren geweldig en zeker de Nevada Falls omhoog waar je gewoon zeiknat wordt, was een geweldige ervaring. Het pad daarna omhoog was erg zwaar, maar het uitzicht bovenop was geweldig.

De dag erna erachter gekomen dat ik m'n oude trouwe hiking shoes van 10 jaar oud kapot had gelopen, dus een rustig dagje van gemaakt. De hele Mirror Lake trail gelopen en daarna doorgelopen naar Yosemite Valley om nieuwe schoenen te kopen. Daarna naar de Yosemite Falls gegaan. Supermooi allemaal. Het speet ons erg om na 2 dagen weer te moeten vertrekken!

We willen zeker nog een keer terugkomen om langer te blijven. En overnachten in de cabins was een ervaring op zich!

Bye
klinkt allemaal prachtig Koreveen, misschien moet ik toch wat vaker de toerist gaan uithangen.
Iemand hier ervaring met Utah? Eind juni gaan we verhuizen en omdat we er nog nooit geweest zijn ben ik op zoek naar zo veel mogelijk info om het makkelijker te maken voor onze dochter (en mezelf!).
Welkom op de topic LP, ik ben helaas zelf nog niet in Utah geweest. Kan je dan alleen zeggen om eens op de Nps site van de State.
Bedankt, die kende ik al. Echt prachtig al die parken en we gaan zeker op stap om de boel te verkennen maar ik ben eigenlijk meer op zoek naar info over hoe het is om daar te wonen.

En praktische zaken zoals een goede makelaar <zucht> we krijgen jammer genoeg geen house-hunting trip vergoed dus we moeten meteen hard op zoek naar een woning als we aankomen.
LP, een huis vinden in Amerika is niet zo moeilijk. Veel gemakkelijker dan in Nederland. Verder weet ik niet zo heel veel over Utah, volgens mij wel een hele mooie staat. Waarom geen Oregon:) dan had ik je beter kunnen helpen.

Hoe oud is je dochter? Als je een huis gaat huren moet je er wel op letten hoe de scholen zijn in het district dat kan heel veel verschillen..

SFO, het is hier inderdaad ook prachtig weer, de afgelopen dagen hebben we 36 graden gehad vandaag zo'n 30 en na maandag wordt het weer wat minder...Heerlijk zo...

Ik heb gelukkig goed nieuws van het ziekenhuis gekregen. Ik ben er nog niet maar het had allemaal nog veel erger kunnen zijn..
Ben blij dat het goed nieuws is Bloem, even doorzetten meid.

Het was de aafgelopen inderdaad hier ook bloedje heet dat we de ho tub als cool tub hebben gebruikt. Vandaag eindelijk weer eens een normaal temperatuurtje.

LP misschien heb je wat aan Craigslist wat betreft huizen zoeken etc. Het is hier in iedergeval in de Bay Area de nummer een site om te scoren.
En Bloem heb je mijn vriend Obama vanmiddag ng bezocht?
ben ik weer,...... hubbie vertrekt morgen naar florida voor 5 dagen ,..... effe hetctisch morgen maar ja eigenlijk wel lekker dat ie er effe niet is kan ik weer schilderen hahahahaah

LP ja online kan je zo een lijstje samen stellen met huizen die je wilt bezigtigen je kan vaak ook online een afspraak maken.... zorg wel dat je het huis laat contorleren voor even tuele gebreken, waar ik woon stana de basements regelmatig blank door water overlast......

Dikke knuffel voor bloem!!!!! meid,.... wanneer ben je klaar met onderzoeken?

hier is vandaag de laaste regen dag, dit wekend wordt 80 verwacht, de kids vragen regelmatig of de spiderman pool al naar buiten mag,...dit weekend gaat het dus gebeuren...... ben ook naar Kings Island geweest da tis een cederpoint park,...ik heb jaar passen voor moederdag gehad,.... was dit weekend dus lekker druk....
Heb vandaag weinig te melden, echter vond het zo rustig op de topic dat ik dacht, laat ik dit nu eens melden.

Fijne avond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven