Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Goedenmorgen.

Nog even SFO en dan ben je in nederland.

En ja hier is het ook nog zo mooi zodat het dadelijk voor jou wel wennen zal zijn in het koude nederland.

Ik loop nog steeds in een halve broek en t-shirt.

Bloem he bah ik zou het ook niet prettig vinden als mijn man weg zou gaan.maar dat geldt voor hem ook.Hij kan er ook nooit echt tegen als ik een week ga . En dat gebeurt weleens omdat hij niet van camperen en hiken houd . En ik juist een out doors type ben.

Dutch het is zo 8 november .Geniet ervan .Maar eerst je halloween party.

Er waren mensen in san rafael die politie belde omdat er teveel halloween bij iemand in de tuin stond. het was een gezeldige tuin. En deze man had een waar ghosthouse gemaakt van zijn huis haha. Geweldig.

Danilouise heerlijk he die 100 calorien packs . ik heb ze altijd in huis en ja ook de oreo haha. Ik ben namelijk gek op de oreo koekjes.

Lekker naar belgie.Waar ga je heen in belgie? (ook niks nieuwsgierig he)

Ja hoor mijn halloween is helemaal klaar.Mijn bak met snoep staat al klaar en mijn props zijn allemaal geplaatst .(ze staan nog niet aan want dan wordt ik zelf gek van al die whoo en whaa geluiden) Dat komt volgende week wel.

Zo nu even mijn jogging schoenen aan en gaan met die banaan.

Fijne dag allemaal.
hahaha ik vind oreo's niet te vreten.... zeker de vulling niet... maar ik ben geen zoete kauw meer harig.... heb nog 1.2 kilo old amsterdam in de koelkast liggen ben er heel zuinig op.....

Nog 2 kroketten..hihihhi...

Morgen ons feest ik heb er zin in...man lief heeft alleen van de week strep throat gehad..bij mij rommelt er iets.... hopelijk zet het niet door*grijpt naar haar zinc tabletten*

SFO ben je al aan het inpakken?

Kodak... doe jij ook aan start to run met Evy? zo ben ik vorig jaar begonnen..... met rennen nooit gedacht dat ik het "leuk" zou gaan vinden...wat dat betreft heb ik echt aan leg voor couch potatoe! hahahaha

Bloem,..een puppy is ietsjes makkelijker dan een pony hahahaha
Dutch ik vind de vulling van de oreo ook niet echt lekker vandaar de 100 calorien packs daar zit die witte troep niet tussen.(ben een echte health freak)

Nee ik ken start to run with evy niet wat is dat?

Ik houd van sporten en heb het heel mijn leven gedaan. Ik kan moeilijk stilzitten haha.En zeker geen couch potato. Tot ergenis van mijn husband soms .hihi.

Lekker old amsterdam die bestel ik weleens of haal ik hier bij trader joe's (als ze hem hebben) Bij whole foods hebben ze amsterdam reserve (is bijna hetzelfde)

okay onder de douche en dan is het weer bijna tijd om naar mijn werk te gaan.

toedeloe allemaal..

OO by the way bloem een puppy is inderdaad veel minder werk dan een pony.
Lol, ik een week van te voren inpakken. Nee dank je, dinsdagavond ga ik langzaam beginnen maar ben bang dat ik snel klaar ben. Alleen maar warme kleren, wat een pokke weer hebben ze daar zeg.

Enige wat ik moet doen is inslaan als ik terug ga en daar hoord ook kaas bij. Sambal natuurlijk ook want de NL winkels mogen dat niet meer verkopen.
Zit ik me net je bericht te lezen SFO over de sambal.. Ik meteen in paniek (haha hou van indisch eten met heel veel sambal) Dus ik meteen naar mijn nederlandse winkel online om te kijken.

Hier hebben ze hem nog gelukkig.Maar vroeg me wel waarom de sambal niet meer verkocht mag worden.

http://thedutchshop.com/index.php/cPath/1_98

Love this store
ja waarom mag dat niet meer, ik weet wel dat er geen choco sigaretten meer zijn en negerzoenen zijn van naam verrandert....
Volgens mij kun je hier bij de toko ook gewoon sambal kopen, maar weet het eerlijk gezegt ook niet zeker.

Nou, mijn man zit nu in het vliegtuig richting Nederland, vreemd gevoel is dat. Ik vind het ook niet echt fijn, maar goed het kan niet anders.

Dutchie, vind ik zo belachelijk dat negerzoen nu zoenen heten, ik noem ze nog gewoon negerzoenen hoor. Trouwens de smaak ervan is ook veranderd, ik vond ze vroeger lekkerder dan nu..

Inpakken, heb ik vanmorgen pas gedaan, doen we meestal op het laatste moment.

Kodak, eerlijk gezegd vind ik het vreselijk dat hij weg is, klinkt echt overdreven misschien maar ik vind het echt helemaal niks..
Bloem ik vind het echt niet overdreven hoor. Mijn man heeft dat ook erg als ik er niet ben. Meestal ben ik zo druk dat ik het nauwelijks merk maar voor thuisblijvers is het altijd erger vind ik.Dat heb ik pas ondervonden toen mijn man opeens een paar dagen weg moest en ik alleen thuis achter bleef.Je bent zo gewent aan elkaar.

Jammer dat ik zo ver weg woon anders was ik wel een avondje gekomen.
Kijk aan, daarom ben ik dezelfde tijd weg ben als de sfo-vrouw.

Laatste keer dat ze twee weken weg was vond ik er geen zak aan, dus ga ik ook maar even mijn eigen gang.

Op de site van Holland Best staat dit "USDA/US Customs’ restrictions NO more allowed to sell"

Mijn vriend die nu bij HB werkt heeft de laatste potten uit de schappen geplukt. Ik koop ze wel in de NL toko, heb de koffer toch groot genoeg.

ik heb me weer vreselijk gedragen,..... en gek genoeg geen koppijn! Was echt super ....
Dutch,geweldig je outfit Hahah

Nou als je maar schik gehad hebt.En ik lees uit je zin dat dat goed is gekomen hahah.

geniet het leven is veel te kort.
Af en toe vreselijk misdragen is goed dutchie..

Leuk hoor, waren je zonen niet bang van je? Mijn dochter vindt sommige dingen doodeng..ze kan van de week haar lol weer op.

SFO..nog even dan ga jij richting NL..neem je dikke truien maar mee....

Kodak, ook nog iets leuks van het weekend gedaan..ja jammer dat je niet om de hoek woont, had je leuk even aan kunnen komen..

Mijn stem is pleite, kan geen woord meer uitbrengen. Ik had van de week al last van een zere keel, gisteren op een verjaardagsfeestje stopte hij er helemaal mee.
Ja nog 4 dagen en dan ben ik inderdaad op reis naar de NL's.

Heb vandaag dan ook maar eens in de tuin gewerkt zodat die er weer een beetje Christelijk eruit ziet.

Nog drie dagjes werken, de koffer inpakken met alleen maar warme kleren en dan hups naar het vliegveld.
Bloem heb niet echt iets leuks gedaan in het weekend.Had dienst dus dan is het werken geblazen. En of dat nog niet genoeg was belde ze me vannacht nog uit bed. He verdorie lag net op 1 oor.

Maar goed mag niet klagen als ik al die werkeloosheid zie rondom me heen.

SFO nog even dan is het genieten van al het hollandse lekkers,en natuurlijk de familie.Geniet ervan.En neem die dikke truien maar mee want ik hoorde van een vriendin dat het behoorlijk fris aan het worden is .

Dutch wat ik je nog wilde vragen,heb jij dat costuum zelf gemaakt?

Zit ik hier om half vijf met een kopje koffie.Mijn ogen half dicht,maar moet om zeven weer beginnen dus die twee uurtjes komen we ook wel weer door.

Dadelijk maar even joggen en dan een douchen en weer gaan.

Fijne dag allemaal.
anoniem_54494 wijzigde dit bericht op 27-10-2008 12:46
Reden: te moe
% gewijzigd
Bloem ik heb ook geen stem meer...hahaahaha

KOdak ja ik heb mijn kostum zelf gemaakt met kippe gaas en papier mache een buste gemaakt die met pvc pijp in een kinder rugzak geplaats en die heb ik dus de hele avond gedragen en daar over heen een lange VS night gown van salvation army..... gat in het midden geknipt waar mijn hoofd door kon en een nep arm......die mijn arm vast hield.....
Stelletje feestbeesten zijn jullie zeg.

Ik mag vrijdag de feestneus pas op zetten in het koude kikkerland. Tot die tijd blijf ik wat extra uurtjes draaien zodat de volgende pay check niet zo laag uitkomt.

Zou zeggen feest nog effe verder want voor jullie zal vrijdag wel de knaller komen.
SFO, bij mij komt het niet echt van het feesten hoor..maar goed, er komt weer een beetje geluid uit..maar wel vermoeiend zo zonder stem. Ik zal zeggen alsvast veel plezier in Nederland, het viel mijn man eigenlijk een beetje tegen..die komt donderdag weer thuis..
Wat viel hem tegen Bloem? De mensen, de mentaliteit en/of het weer.

Ik zit de eerste week totaal vol geboekt qua bezoekjes en daarnaast hoop ik gewoon lekker veel tijd met de kids door te brengen.

Heb vandaag nog even de tanden laten witten voordat ik over 3 weken een nieuwe kroon in mijn bekkie krijg, dus het zonatura glimlachje komt eraan.
hahaahha SFO moet iedereeen nu een zonnebril op als je glimlacht? ...... Veel plezier........ als ik in nederland ben heb ik het altijd de eerste dagen naar me zien zie de mensen die ik zo gemist heb daarna komen de irritaties en SFO je slaat ze zo op de kop, mentaliteit van de mensen.......
SFO, waarschijnlijk was het van alles een beetje. Dus met een mooie witte mond naar nederland. Je kids zullen zal vast blij zijn om je weer te zien.

Dutchie ik heb dat ook, natuurlijk is niet iedereen onbeschoft, maar ik vind het verschil enorm met hier.

Maar goed, wij hebben de greencard nog niet, nog een heel gedoe dus het kan met ons nog alle kanten op..
Achja Bloem dat het hier totaal anders is dat begrijp ik.

In de NL's zeggen dat de mensen hier overdreven vriendelijk zijn en dan denk ik YES hier wel.

Maar goed, ik zal die donderstralen van kids vrijdag flink knuffelen. Daarnaast naar de Griek en 's avonds Bloesie opzoeken in de betonnen Arena.
O ja lekker de griek..... trouwens 2 jaar terug toen wij in nedlernad waren hebben we bij D-reizen een last minuit geboekt voor 160 euro 4 dagen kreta inclusies vlieg reis..... een echte aan rader als je dus in nedelrand bent ....

Nou SFO ik hoop dat je inmiddels wel bent ingepakt!....geniet van je kinderen he!

Net een email gekregen van borrels.nl de dutch club hier in ohio houd een sinterklaas feest met ewrtensoep en patat hahahahaha.....
SFO verblind je kinderen niet met die bling bling witte tanden van je .Haha.Heel veel plezier in nederland. na een stress tijd heb je dat wel verdient.

Tsja nederland. Mijn geboorteland,maar als ik er ben dan heb ik ook vaak wel weer de drang om terug te gaan naar hier. Ik vind nederland na zoveel jaren toch wel erg verandert. Ik voel me daar tegenwoordig meer toerist dan echte hollander.

Dutch gezellig een sinterklaas feest met patat en snert hahah wat een combo.Maa ik zou alles wel lusten hoor. Ook erg leuk voor the kids.

Bloem man komt dus zo weer thuis. En ach hoe lang ben je al bezig met je greencard?
SFO als ik je niet meer spreek(eeeh lees hier) heeel veel plezier..... ik hoop dat je heerlijk kan genieten van je kinderen!

En een goede reis!
SFO, nog een nachtje...spannend he..ik vind het tenminste altijd wel, de hele familie weer zien, alleen dat afscheid nemen. Vreselijk vind ik dat, zelfs mijn vader huilt dat wil heel wat zeggen. Maar geniet ervan, van je kids, de griek, de biertjes ( maar die smaken hier ook wel) etcr..en zwaai even naar ons vanuit het vliegtuigraampje..

Dutchie, wij hebben hier ook altijd een sinterklaasfeest, reuze gezellig..Maar de echte sfeer zoals in NL dat lukt toch niet helemaal.

Inderdaad kodak, morgen komt mijn man weer thuis, het stapt het vliegtuig uit die SFO later weer naar Amsterdam brengt.

We zijn nog niet zo heel lang bezig met de greencard, maar als ik kijk hoelang het duurt voordat ze daadwerkelijk iets doen..ik dacht dat de personeelsadvertentie allang geplaatst was dat doen ze nu dus twee keer in november en dan moet je een maand wachten en dan duurt het ongeveer nog twee jaar voordat we hem hebben..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven