Amsterdam met pubers

30-03-2018 13:43 164 berichten
Binnenkort reis ik met een kleine groep binnen- en buitenlandse pubers naar Amsterdam. Leuke kinderen, dus ik maak me geen zorgen. Maar ik zou ze zo graag iets echt leuks of bijzonders laten zien. Ik ken Amsterdam een beetje, maar niet goed genoeg. Natuurlijk gaan we naar het Rijks (want zij zijn allemaal gratis), maar welke andere dingen zijn echt een must met kinderen van een jaar of 15?

En ze krijgen heus tijd voor shoppen en Burger King. Ik ben geen onmens.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
30-03-2018 14:06
:cheers:
:rofl: ja sorry, de enige echte wereldstad van Nederland imho
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
30-03-2018 14:06
Of neem de pont naar het NDSM terrein en bekijk daar de transformatie van een industrieel gebied naar wonen / werken / recreëren.

De oostelijke eilanden zijn ook architectonisch interessant (niet IJburg, maar gewoon bij Pakhuis de Zwijger doorsteken en dan via Java / Sumatrakade en bij de KNSM-laan weer oversteken en terug met de tram richting CS.
Jaaa, doen!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
O en vergeet de Febo niet. Niks Burger King, naar de Albert Cuyp en dan daar een Febo in.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
30-03-2018 14:07
:rofl: ja sorry, de enige echte wereldstad van Nederland imho
Tsssssk... ;-)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Is de openbare bibliotheek Amsterdam. Zit vlakbij CS, iets oostelijker.
Nou jongens, ik zou denken dat jullie allemaal Amsterdammers zijn. Ik krijg er helemaal goede zin van. Wie weet maak ik er nog een klein projectje van voor ze. Iets met nieuw/oud/ruig/gestileerd. Al zal het, pubers kennende, neerkomen op het ideale strijklicht zoeken voor een selfie :proud:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
30-03-2018 14:09
O en vergeet de Febo niet. Niks Burger King, naar de Albert Cuyp en dan daar een Febo in.
Voor buitenlanders schijnt vooral de kroket een culinaire, ehm, uitdaging te zijn :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Volgens mij zijn er hier een paar mensen heel naar aan het provoceren :P
JollyRider schreef:
30-03-2018 14:10
Voor buitenlanders schijnt vooral de kroket een culinaire, ehm, uitdaging te zijn :)

Ja daarom, beetje jennen die pubers mag best.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vinden ze een expositie van Banksy leuk? Dat is in het Moco-museum, even online checken en je kunt vooraf kaartjes kopen, hoef je niet in de rij.

Lunchen misschien in Noord, bijvoorbeeld bij de Tolhuistuin? Je kunt (gratis!) met het pontje achter cs naar de overkant, en daar zit het direct. Als het mooi weer is, kun je buiten zitten en uitkijken over het water. Lekker plekje. Je kunt ook naar Noorderlicht gaan, ander pontje, of naar Pllek. Alledrie in Noord en (ik vind het) leuke plekken om naartoe te gaan.

Misschien is het Westergasterrein leuk om te bezoeken. Ook daar restaurants en toestanden, dat zijn mooie oude gebouwen die nu helemaal opgepoetst en afgeschaafd zijn.

Een rondvaart, hoe afgezaagd ook, is wel een leuke manier om de stad te zien.
Je zou ook een rondleiding door de stad kunnen doen, bijvoorbeeld met een gids die op straat heeft geleefd. Zij geven een interessant beeld van de stad en ik denk dat pubers dat ook wel indrukwekkend vinden.

Winkelen: de negen straatjes zijn leuk, maar wel erg druk en het lijkt me een gedoe om er met een groep (weet niet met hoeveel mensen jullie zijn?) rond te lopen, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Je zou ook richting Haarlemmerstraat kunnen gaan. Of gewoon de Kalverstraat, want misschien vinden ze het juist wel leuk dat er een H&M, Forever 21 en hoe heten die andere lawaaiwinkels ook alweer, zitten (oh ik word oud merk ik). Er zit ook een Primark (gruwel) tegenover de Beurs.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Als het low budget moet dan gewoon wandelen. De dam, winkels, begijnhof, oude kerk (daarachter ook nog een klein stukje rosse buurt) anne frank is daar om de hoek. Richting centraal, gratis pond, amsterdam gebouw met schommel. Ergens daar picknicken met zelf meegenomen spullen. Zit je met de pond terug ook weer zó op het centraal..neem aan dat jullie met de trein komen?
Oh, en aangezien jullie allemaal kenners zijn, is Amsterdam eigenlijk altijd heel druk en vol met dronken Engelsen en stonede Italiaanse jongeren of is dat mijn vooroordeel?
Alle reacties Link kopieren
https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... -amsterdam

Kun je geen fietsen huren?
In ieder geval zijn dit de mooiste straten volgens Parool lezers. Weet niet hoeveel waarde je daar aan hecht ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik weet niet wat de stemming is en of ze erin zijn geïnteresseerd, maar als ze interesse hebben in WO II is misschien de Hollandse Schouwburg en het Verzetsmuseum interessant, misschien nog combineren met de Portugese Synagoge en een rondwandeling daar in de buurt en dan je realiseren wat al die struikelstenen voor de voordeuren eigenlijk betekenen.
Wat eten we vanavond?
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 14:15
Oh, en aangezien jullie allemaal kenners zijn, is Amsterdam eigenlijk altijd heel druk en vol met dronken Engelsen en stonede Italiaanse jongeren of is dat mijn vooroordeel?

Druk zeker deze tijd van het jaar ja.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 14:15
Oh, en aangezien jullie allemaal kenners zijn, is Amsterdam eigenlijk altijd heel druk en vol met dronken Engelsen en stonede Italiaanse jongeren of is dat mijn vooroordeel?
Vooroordeel. Het is meer een gezellig dorp. Leeuwarden, maar dan iets groter, zeg maar
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:17
12.21% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 14:15
Oh, en aangezien jullie allemaal kenners zijn, is Amsterdam eigenlijk altijd heel druk en vol met dronken Engelsen en stonede Italiaanse jongeren of is dat mijn vooroordeel?
Als je de Wallen laat zitten, dan niet.
Maar ik vind het de laatste jaren ook heel naar en vervelend, vooral 's avonds en in het weekend, op de Zeedijk en de Nieuwmarkt en de Warmoesstraat. Grote groepen en allemaal stoned en dronken en brallen maar. BRRRR. Ik vind het prachtig dat het allemaal kan en daar ben ik stiekem ook wel een beetje trots op, maar ik hoef er echt niet tussen te lopen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 14:15
Oh, en aangezien jullie allemaal kenners zijn, is Amsterdam eigenlijk altijd heel druk en vol met dronken Engelsen en stonede Italiaanse jongeren
Ja.
Je vergeet de busladingen Japanners die verborgen gaan achter hun fotocamera's.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ze moeten natuurlijk ook zoute haring én drop eten. En stamppot. Andijvie met spekjes ofzo.

Laat je ze fietsen door de stad?

Of een stuk van tram 5 nemen....zie je ook vrij veel.

Als geboren Rotterdammert (wel Zuid en snel de grefo polder in - inmiddels al lang elders in Nederland neergestreken) werd het ontdekken van 'daar waar ajax'/ Voldemort zat niet bepaald aangemoedigd. Maar eenmaal volwassen heb ik een aantal zomers in Amsterdam aan house sitten gedaan en zo de stad ontdekt.

Een rondvaart is écht leuk, welke leeftijd je ook hebt.
Oké! Ik lees dus al vaker een rondvaart. Die zijn best prijzig, maar op zich wel een aanrader. De kinderen die ik meeneem zijn allemaal (ook de niet-Nederlandse) dorps, dus misschien is zo'n rondvaart juist wel fijn en veilig en lekker kitschy. Misschien wel overwegen, dus.

Ik vind het echt heel fijn hoeveel tips jullie hebben!
JollyRider schreef:
30-03-2018 14:16
Vooroordeel. Het is meer een gezellig dorp. Leeuwarden, maar dan iets groter, zeg maar
Leeuwarden is leuk. De enige stad die ik echt goed ken is Stad, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. Ik ben vaker in Parijs geweest dan in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Maakt wel uit hoe laat je in Amsterdam bent. Niet in het weekend en redelijk vroeg in de ochtend heb je niet zo'n last van die bingedrinkende brallers en de immer gegroepeerde aziaten.

Zelf vind ik De Pijp, de eerste en tweede Van der Helst straat (bij het sarphati park) leuk. Lekker broodje bakkeljauw eten bij de Surinamer.
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 14:15
Oh, en aangezien jullie allemaal kenners zijn, is Amsterdam eigenlijk altijd heel druk en vol met dronken Engelsen en stonede Italiaanse jongeren of is dat mijn vooroordeel?
.
Als je rond de Wallen / Dam blijft wel ja. Negen Straatjes worden ook al zo druk dat het afdoet aan de lol. Maar er komt veel leuks bij rond het centrum. Voor restaurants hoef je allang het centrum niet meer in.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:43
21.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
30-03-2018 13:53
De escaperoom is helemaal de trend op het moment. Ze zijn soms wel prijzig en de binnenkant van zo'n kamer heeft meestal niks met 'Amsterdam' als zodanig te maken, maar het is wel een leuke manier om sfeer en een gevoel van avontuur in de groep te krijgen.
Maar het heeft idd niks met Amsterdam te maken, een escaperoom kun je overal doen.
Een stukje per tram verplaatsen is al leuk op zich voor pubers die dat helemaal niet kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven