Andalusie

22-06-2011 18:16 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over een paar weken in mijn up naar Zuid Spanje. Ik vlieg op Malaga.

Wie heeft leuke en interessante tips? Ik wil op de bonnefooi gaan, en alleen de eerste 3 nachten boeken.
TO: ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt!

Let op: het is nu keiheet hier! 39 graden op dit moment....
anoniem_123221 wijzigde dit bericht op 28-06-2011 19:30
Reden: weghalen van persoonlijke info
% gewijzigd
Heel mooi appartement: http://www.lunadecristal.com/promocion/en.html

In een oude autovrije wijk. De moeite waard.
ik heb je mailadres opgeslagen, zal je even mailen wanneer ik thuis ben.
ik heb je een mail gestuurd.
Ik heb ook een vraag. Wij denken erover om naar Malaga te gaan in augustus. Nu heb ik wat zitten lezen op internet en zag dat er van 12 tot 21 augustus het Feiras de Malaga is. Nu lijkt me dat wel heel mooi als we daar zijn.

Maar ik las op een website bij reviews over Malaga dat er dan veel dicht is zoals musea en andere bezienswaardigheden. Ook zouden de winkels dan gesloten zijn. Volgens deze bezoeker was dat gedurende het hele festival.

Weet iemand of dit klopt? Anders zouden we misschien niks kunnen doen ook cultureel gebied (oke dat festival is ook heel cultureel), maar ik bedoeld dus de musea en bezienswaardigeden. De winkels maakt me dan nog niet zo veel uit.

Vraag me nu gewoon af of dit de juiste tijd is om er dan heen te gaan.
Nee hoor, alles is gewoon open! Misschien is het wel allemaal een beetje drukker door de Feria.
Ik haal dit topic even omhoog, want ik heb een vraagje over Andalusië.

Ik zou midden/eind september graag anderhalve week naar Andalusië willen. Maar ik vroeg mij af hoe het landschap daar dan is. Is het nog mooi groen of al heel dor en wat kaal? Want dan ga ik misschien liever volgend jaar in het voorjaar..
Nee niet mooi groen, idd wat dor na al die maanden hitte. Het is nu al een maand rond de 36 graden. En het is nu nog aardig groen.

Bedenk ook wel dat de luchtvochtigheid in sept hoog is, dus plakkerig weer.

Ik ga in sept altijd naar "huis", naar NL dus. ;-)
Het voorjaar is de prachtigste tijd hier, mei is eigenlijk de perfecte maand.

Maar het is natuurlijk wel nog strandweer in het najaar als het in Nederland al weer herfstweer is.
Tja we gaan deze zomer niet op vakantie, daarom zitten we te denken aan een zonvakantie in het najaar. En ik wil zooo graag een keer naar Zuid-Spanje!

Maar misschien dan toch nog maar even wachten :-d Wil het dan wel helemaal perfect, met mooi uitzicht vanaf het terras van een soort Finca (?) op een heuvel :heart:
In het najaar is de Canarische eilanden ook een goeie optie.

Idd dat heet finca oftewel landhuis. Of zo'n mooie parador, zo'n hotel op een prachtige plek, vaak een monumenteel gebouw.
@ prachtnaam: ik ben vorig jaar in september en ik vond het heel erg mooi. Het was inderdaad niet groen, maar dat vond ik juist het mooie eraan. Net alsof je in een hele andere wereld bent.

En het is was ook mooi weer, warm, maar niet super heet, 28 a 30 graden zeg maar. Nou moet ik er wel bij zeggen, dat we voornamelijk naar kustplaatsen zijn geweest, er zat maar 1 dag Seville bij, maar ook dat vond ik niet heet.

@ zotte: herinner je je mij nog? Vorig jaar heb ik ook gepost dat ik misschien wou 'emigreren' met m'n man. Van die plannen is nog niks gekomen, maar donderdag vertrekken we wel (met de auto) weer naar Andalucie. We maken er dan een roadtrip van een week van. Manlief gaat er 3 maand werken. Ik zou ook 3 maand blijven, maar heb net een baan aangeboden gekregen in Nederland, dus ik kom in juli alweer terug :(
Missprincesa: tuurlijk herinner ik mij jou nog!!!! We hebben nog een tijd gemaild! Wat leuk dat hij werk heeft gevonden, in z'n branche dus neem ik aan? Jammer dat jij weer terug moet, ga je met het vliegtuig terug?

Misschien vindt je vriend in die drie maanden wel iets voor langer, als je eenmaal hier bent is het makkelijker zoeken natuurlijk.

En met de auto, succes! Is een hele rit, hebben wij ook een keer gedaan, alleen Maar van Nederland naar hier. Maar wel een heel gaaf avontuur. Al die verschillende landschappen, gaaf om te zien.

Geniet van je week!!!!
@ Missprincesa, bedankt voor je antwoord! Ik hou niet echt van dat dorre landschap denk ik..

Ik heb Wie is de Mol gezien, in de finale aflevering reden ze in een oud VW busje naar Sevilla en Ronda, sindsdien wil ik dus heel graag daarheen! Het landschap was toen erg mooi, en volgens mij is het opgenomen in mei vorig jaar.

Maar het is ook nog maar een idee, eerst mijn vriend maar eens overtuigen van Zuid-Spanje ;)
Prachtnaam schreef op 29 mei 2012 @ 19:05:

@ Missprincesa, bedankt voor je antwoord! Ik hou niet echt van dat dorre landschap denk ik..

Ik heb Wie is de Mol gezien, in de finale aflevering reden ze in een oud VW busje naar Sevilla en Ronda, sindsdien wil ik dus heel graag daarheen! Het landschap was toen erg mooi, en volgens mij is het opgenomen in mei vorig jaar.

Maar het is ook nog maar een idee, eerst mijn vriend maar eens overtuigen van Zuid-Spanje ;)

Klopt, voorjaar 2011 was natter dan gemiddeld in dat deel van Andalucia, wij waren er ook in mei 2011, en hoorden van iemand die er woonde dat 't het landschap normaliter niet zo groen was om die tijd van 't jaar.

Als je van wat groener houdt met eveneens rond de 3000 zonuren per jaar zou je ook de Algarve kunnen overwegen. Zitten ook veel meer vogels trouwens. En meer riviertjes etc. En praktisch even ver vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven