andalusie
zondag 17 oktober 2010 om 15:43
Wij willen graag volgend zomer naar andalusie op vakantie, wsl vroeg in het seizoen ivm de warmte (april/mei? )
We willen vliegen en dan ter plekke een auto huren.
Eigenlijk willen we wel op 2 plekken zitten, van waar we dingen kunnen gaan bekijken. Onze kleine van 3 is mee, dus heel veel culturele uitstapjes zullen we niet gaan maken, maar een dagje strand, of een stadje bekijken is altijd wel leuk.
We houden niet van hele massale campings.
Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is zoveel aanbod en we kennen het gebied niet, het wordt zelfs onze eerste keer spanje.
Wie helpt ons een beetje op weg en heeft er goede tips?
We willen vliegen en dan ter plekke een auto huren.
Eigenlijk willen we wel op 2 plekken zitten, van waar we dingen kunnen gaan bekijken. Onze kleine van 3 is mee, dus heel veel culturele uitstapjes zullen we niet gaan maken, maar een dagje strand, of een stadje bekijken is altijd wel leuk.
We houden niet van hele massale campings.
Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is zoveel aanbod en we kennen het gebied niet, het wordt zelfs onze eerste keer spanje.
Wie helpt ons een beetje op weg en heeft er goede tips?
zondag 23 januari 2011 om 13:09
O, dat is ook niet handig, wij vliegen om 13:50 terug, mooie tijd dus. Misschien een dagje eerder of later terugvliegen?
In Sevilla wordt het waarschijnlijk in het oude centrum bij het Alameda plein.
Wat een uitzoekerij he? Ik ben ook al even aan het kijken naar autohuur, daar is uiteraard ook weer veel keuze!!
In Sevilla wordt het waarschijnlijk in het oude centrum bij het Alameda plein.
Wat een uitzoekerij he? Ik ben ook al even aan het kijken naar autohuur, daar is uiteraard ook weer veel keuze!!
zondag 23 januari 2011 om 13:58
Die vlucht is niet meer beschikbaar helaas. Denk dat die al vol zit. Hebben nu toch maar geboekt, dan maar vroeg vertrekken.
Dag eerder of later kon wel maar dan met overstap waardoor je langer onderweg bent, zagen we ook niet echt zitten met die kleine bij ons.
En die laatste dag onderneem je toch niets meer, dus die dag ben je toch al kwijt, alleen jammer dat je rond 04.00 uur moet opstaan..
Nou ja, baal er wel van maar mijn man zegt ook dat als je een pakketreis boekt je nooit je vluchttijden weet van te voren en dat het vaak ook heel vroeg is. Das ook wel weer waar.
De vlucht en de eerste accomodatie zijn nu geboekt. Lekker!
Autohuur wordt ook nog een klus, ook even op een kinderzitje letten.
Dag eerder of later kon wel maar dan met overstap waardoor je langer onderweg bent, zagen we ook niet echt zitten met die kleine bij ons.
En die laatste dag onderneem je toch niets meer, dus die dag ben je toch al kwijt, alleen jammer dat je rond 04.00 uur moet opstaan..
Nou ja, baal er wel van maar mijn man zegt ook dat als je een pakketreis boekt je nooit je vluchttijden weet van te voren en dat het vaak ook heel vroeg is. Das ook wel weer waar.
De vlucht en de eerste accomodatie zijn nu geboekt. Lekker!
Autohuur wordt ook nog een klus, ook even op een kinderzitje letten.
zondag 23 januari 2011 om 14:23
Inderdaad wel balen van de vliegtijd terug, maar inderdaad, vaak weet je de vluchttijden sowieso niet vantevoren. En de heenreis vind ik ook belangrijker dan de terugreis op een of andere manier. En de vluchttijden kunnen volgens mij alsnog wijzigen, dus garanties heb je toch niet. En overstap lijkt me helemaal niets. Nou ja, ben je in elk geval weer op tijd thuis, haha.
Wanneer vliegen jullie heen?
Autohuur ben ik de prijzen aan het bekijken van een Citroen Berlingo/Peugeot Partner, dat lijkt me het handigste met kinderen én bagage (kost ongeveer 250 euro per week). En kinderzitje inderdaad, en airco uiteraard. Heb trouwens ook wel hier en daar gelezen dat je zelf een autostoel mee kunt nemen en meenemen in het vliegtuig, zodat je ze in de stoel in het vliegtuig kunt zetten (kun je ze mooi vastsnoeren, hehe). Maar dat lijkt me zo'n gesleep.
Wanneer vliegen jullie heen?
Autohuur ben ik de prijzen aan het bekijken van een Citroen Berlingo/Peugeot Partner, dat lijkt me het handigste met kinderen én bagage (kost ongeveer 250 euro per week). En kinderzitje inderdaad, en airco uiteraard. Heb trouwens ook wel hier en daar gelezen dat je zelf een autostoel mee kunt nemen en meenemen in het vliegtuig, zodat je ze in de stoel in het vliegtuig kunt zetten (kun je ze mooi vastsnoeren, hehe). Maar dat lijkt me zo'n gesleep.
zondag 23 januari 2011 om 14:37
Wij gaan heen op 10 sept, terug op 24 sept.
Jullie gaan een week later geloof ik he?
Voor sevilla hebben we toevallig ook een app in hetzelfde gebied als jullie op het oog..
Wel leuk he die gezamelijke voorpret..
Misschien kun je mij vertellen op welke sites je die prijzen tegenkomt, want ik kwam bij verschillende sites toch wel rond de 400 a 500 euro uit qua autohuur.
Dat scheelt nogal.
Autostoel laat ik lekker thuis hoor, te veel gesleep en gedoe inderdaad.
Jullie gaan een week later geloof ik he?
Voor sevilla hebben we toevallig ook een app in hetzelfde gebied als jullie op het oog..
Wel leuk he die gezamelijke voorpret..
Misschien kun je mij vertellen op welke sites je die prijzen tegenkomt, want ik kwam bij verschillende sites toch wel rond de 400 a 500 euro uit qua autohuur.
Dat scheelt nogal.
Autostoel laat ik lekker thuis hoor, te veel gesleep en gedoe inderdaad.
zondag 23 januari 2011 om 16:38
Wij gaan inderdaad een week later heen en 4 oktober terug. Anders hadden we nog bij elkaar in het vliegtuig kunnen zitten. We zitten dan wel gelijktijdig in de buurt van Conil volgens mij (wij zitten daar de van 17 tm 24 september).
Via taha kun je doorklikken (http://www.taha.nl/autohuur/), je kunt ook direct naar deze sites gaan, ben nog aan het vergelijken wat dan het verschil is. Holiday cars vergelijkt gelijk een paar aanbieders, dat is wel handig. Valt me wel op dat een Berlingo/Partner best goedkoop is (is ook niet de mooiste,maar wel praktische auto lijkt mij) in verhouding tot andere auto's.
Ik moet me er ook nog even verder in verdiepen...
In Sevilla toevallig v.t.v.?
Via taha kun je doorklikken (http://www.taha.nl/autohuur/), je kunt ook direct naar deze sites gaan, ben nog aan het vergelijken wat dan het verschil is. Holiday cars vergelijkt gelijk een paar aanbieders, dat is wel handig. Valt me wel op dat een Berlingo/Partner best goedkoop is (is ook niet de mooiste,maar wel praktische auto lijkt mij) in verhouding tot andere auto's.
Ik moet me er ook nog even verder in verdiepen...
In Sevilla toevallig v.t.v.?
zondag 23 januari 2011 om 18:31
Inderdaad Suzaa, wij zitten van 17 tm 21 sept in conil. We zijn nog niet uit de accomodatie, want wat ik op het oog had, had ik toch niet zon goed gevoel bij, er stonden ook erg weinig fotos en informatie bij, dus we zijn nog even verder aan het kijken.
Mooi app in sevilla! Ziet er goed uit. Ons app. inmiddels ook geboekt, 2 slaapkamers en een terras zodat we daar ook een badje kunnen neerzetten.
Bedankt voor de autotip HEMAlover, die site lijkt inderdaad het meest voordelig te zijn. En makkelijk een kinderzitje bij te boeken.
Mooi app in sevilla! Ziet er goed uit. Ons app. inmiddels ook geboekt, 2 slaapkamers en een terras zodat we daar ook een badje kunnen neerzetten.
Bedankt voor de autotip HEMAlover, die site lijkt inderdaad het meest voordelig te zijn. En makkelijk een kinderzitje bij te boeken.
zondag 23 januari 2011 om 19:16
woensdag 26 januari 2011 om 19:35
Lastig he Ramiaatje, ik had ook best moeite om iets te vinden. Ik heb via casitas-select.nl geboekt. Niet het goedkoopst, maar ziet er wel heel goed uit.
Als je dakloos bent die week, kom je gewoon bij ons logeren, haha.
Als je een appartement zoekt, kun je ook op booking.com kijken, daar is ook wel goed aanbod vind ik.
Als je dakloos bent die week, kom je gewoon bij ons logeren, haha.
Als je een appartement zoekt, kun je ook op booking.com kijken, daar is ook wel goed aanbod vind ik.
zondag 30 januari 2011 om 11:08
Wij zijn ook helemaal klaar! Voor de auto zijn we bij eezyrent terecht gekomen. We hebben er voor gekozen om de auto al in te leveren als we in Sevilla aankomen, volgens mij is parkeren ook prijzig en we kunnen de auto nie tbij het appartement kwijt. Dan nemen we een taxi van en naar de luchthaven.
Nog taxi tips? Volgens mij wordt je als toerist altijd afgezet.
Zeker als je geen spaans spreekt of een klein beetje.
Nog taxi tips? Volgens mij wordt je als toerist altijd afgezet.
Zeker als je geen spaans spreekt of een klein beetje.
zondag 30 januari 2011 om 12:54
Lekker idee he, dat nu alles geregeld is. Al mis ik het wel een beetje, dat gezoek. Het was bijna een dagbesteding .
Wij kunnen de auto bij het appartement kwijt gelukkig (wel tegen betaling), dus we hebben maar voor de luxe gekozen om 'm nog een paar dagen te houden en we zelf naar het vliegveld kunnen rijden.
Wellicht heeft het appartement waar je zit afspraken met taxibedrijven, of kunnen ze je tips geven. Misschien kun je daar informeren, zij zullen ongetwijfeld vaker de vraag krijgen.
Wel jammer dat het nog zolang duurt voordat we gaan. Meestal boeken we onze vakanties niet zo lang vantevoren, dus dat is even wennen.
Wij kunnen de auto bij het appartement kwijt gelukkig (wel tegen betaling), dus we hebben maar voor de luxe gekozen om 'm nog een paar dagen te houden en we zelf naar het vliegveld kunnen rijden.
Wellicht heeft het appartement waar je zit afspraken met taxibedrijven, of kunnen ze je tips geven. Misschien kun je daar informeren, zij zullen ongetwijfeld vaker de vraag krijgen.
Wel jammer dat het nog zolang duurt voordat we gaan. Meestal boeken we onze vakanties niet zo lang vantevoren, dus dat is even wennen.
maandag 28 februari 2011 om 14:47
vrijdag 15 april 2011 om 15:45
quote:Suzaa schreef op 28 februari 2011 @ 14:47:
Ramiaatje, ik weet niet of jij nog een buggy meeneemt voor je zoontje, maar zo ja, je moet dit bij Vueling als bagagestuk inchecken (en dus van tevoren opgeven en 22 euro bijbetalen). Ik had toch maar even geinformeerd en alleen voor kinderen tot 2 jaar mag je een buggy tot de gate meenemen.
Tot nu toe al 2 keer vluchtttjden gewijzigd.
Ik heb toen gebeld met vueling, en zei zeiden toen dat ik de buggy niet als handbagage hoefde in te checken dat ik die gewoon mee kon nemen, ook niet extra voor hoeven te betalen.
Ik weet trouwens nog steeds niet goed of de buggy wel of niet mee gaat.
Ramiaatje, ik weet niet of jij nog een buggy meeneemt voor je zoontje, maar zo ja, je moet dit bij Vueling als bagagestuk inchecken (en dus van tevoren opgeven en 22 euro bijbetalen). Ik had toch maar even geinformeerd en alleen voor kinderen tot 2 jaar mag je een buggy tot de gate meenemen.
Tot nu toe al 2 keer vluchtttjden gewijzigd.
Ik heb toen gebeld met vueling, en zei zeiden toen dat ik de buggy niet als handbagage hoefde in te checken dat ik die gewoon mee kon nemen, ook niet extra voor hoeven te betalen.
Ik weet trouwens nog steeds niet goed of de buggy wel of niet mee gaat.
vrijdag 15 april 2011 om 18:58
Ik heb ze voor de zekerheid nog even gemaild en kreeg dit als antwoord:
Bedankt voor het contact opnemen met Vueling. In antwoord op uw e-mail informeren wij u dat u de buggy mee kan nemen tot aan de gate en deze daar af dient te geven aan het vliegtuigpersoneel. Eenmaal aangekomen op bestemming zal deze u weer overhandigd worden op het moment dat u uit het vliegtuig stapt.Als u het wilt inchecken is dit zonder extra kosten en wordt dit niet van het gewicht van u bagage afgerekend.Het gewicht van de buggy wordt niet van de koffer verekend noch van de handbagage.
er staat dus niks over inchecken als bagagestuk en over leeftijden. Ik print het mailtje nog wel even uit en neem het voor de zekerheid mee als bewijs als ze moeilijk gaan doen.
Maar zoals ik zei, misschien nemen we wel geen buggy meer mee.
Bedankt voor het contact opnemen met Vueling. In antwoord op uw e-mail informeren wij u dat u de buggy mee kan nemen tot aan de gate en deze daar af dient te geven aan het vliegtuigpersoneel. Eenmaal aangekomen op bestemming zal deze u weer overhandigd worden op het moment dat u uit het vliegtuig stapt.Als u het wilt inchecken is dit zonder extra kosten en wordt dit niet van het gewicht van u bagage afgerekend.Het gewicht van de buggy wordt niet van de koffer verekend noch van de handbagage.
er staat dus niks over inchecken als bagagestuk en over leeftijden. Ik print het mailtje nog wel even uit en neem het voor de zekerheid mee als bewijs als ze moeilijk gaan doen.
Maar zoals ik zei, misschien nemen we wel geen buggy meer mee.
donderdag 26 mei 2011 om 20:19
Afgelopen week teruggekomen uit Conil, het was super! Jullie veel plezier in september! Ik kwam gisteren nog een video tegen waar ik heel blij (en beetje melancholisch) van word. Vooral ook omdat ik die avond tijdens de zonsondergang (met de voeten in het zand) bij La Ola bar zat! Ik wil weer terug!
http://www.zideo.nl/?play ... 77&zideo=6c6f57616f46773d
http://www.zideo.nl/?play ... 77&zideo=6c6f57616f46773d
donderdag 26 mei 2011 om 22:01
quote:Ikbenanoniem schreef op 17 oktober 2010 @ 17:30:
Oh, ik kan trouwens niet zeggen dat ik er veel campings heb gezien. Niet zoals bijvoorbeeld in de streek rond Barcelona.
Sowieso zie je bepaalde dingen daar erg weinig vind ik (driehoek Ronda - Tarifa - Nerja): paarden, caravans, koeien, campings ook weing viel me op.
Er wordt aan de costa del sol opvallend rustig en beleefd gereden, veel hoffelijker dan in NL vond ik. Het is er ook veel rustiger op de weg, met name op de (erg goede en betaalbare) tolwegen (AP7).
Navi verliest soms het overzicht, veel rotondes hebben meer dan 4 af -of opritten, soms wel negen!
Sevilla veel agressiever en onbeleefder qua verkeer.
Oh, ik kan trouwens niet zeggen dat ik er veel campings heb gezien. Niet zoals bijvoorbeeld in de streek rond Barcelona.
Sowieso zie je bepaalde dingen daar erg weinig vind ik (driehoek Ronda - Tarifa - Nerja): paarden, caravans, koeien, campings ook weing viel me op.
Er wordt aan de costa del sol opvallend rustig en beleefd gereden, veel hoffelijker dan in NL vond ik. Het is er ook veel rustiger op de weg, met name op de (erg goede en betaalbare) tolwegen (AP7).
Navi verliest soms het overzicht, veel rotondes hebben meer dan 4 af -of opritten, soms wel negen!
Sevilla veel agressiever en onbeleefder qua verkeer.
donderdag 26 mei 2011 om 22:05