andalusie

17-10-2010 15:43 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag volgend zomer naar andalusie op vakantie, wsl vroeg in het seizoen ivm de warmte (april/mei? )

We willen vliegen en dan ter plekke een auto huren.

Eigenlijk willen we wel op 2 plekken zitten, van waar we dingen kunnen gaan bekijken. Onze kleine van 3 is mee, dus heel veel culturele uitstapjes zullen we niet gaan maken, maar een dagje strand, of een stadje bekijken is altijd wel leuk.

We houden niet van hele massale campings.

Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is zoveel aanbod en we kennen het gebied niet, het wordt zelfs onze eerste keer spanje.

Wie helpt ons een beetje op weg en heeft er goede tips?
Sanlucar is een hele mooie plek. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het daar buiten het seizoen is.

Cadiz is een hele fijne stad, maar het lijkt me lastig om daar een huis te vinden. Er zijn vooral appartementen. En als ik moest kiezen zou ik lekker een stukje verderop aan de kust gaan zitten, als je zin hebt ben je toch zo in de stad.

September is nog weerzeker. Het kán heet zijn, maar in de omgeving waar jullie naartoe gaan is er altijd wel wind. Alleen in de steden in het binnenland (m.n. Sevilla) kan het puffen zijn. Oktober is vrij onzeker voor wat betreft het weer, het kan dan soms flink regenen.

Overigens is het van Sevilla naar de kust ongeveer 1,5 uur rijden, dus je kunt prima op Sevilla vliegen en dan naar de kust door reizen!

Plaatsjes zoals Conil en Cadiz zijn echt nog levendig zat in september hoor! En je zult zien dat de terrassen in de weekenden nog vol zitten met spaanse families die urenlang lunchen.
Bedankt dat je weer reageert Hemalover! Fijn om weer wat feedback te krijgen. Ik zoek nog even verder!

Van en naar Sevilla vliegen is inderdaad ook haalbaar, maar ik probeer de reistijd als het even kan zoveel mogelijk te beperken op de heenreis. Zo'n laatste uurtje reizen kan soms net het beruchte uurtje teveel zijn.

Ik ga nog even verder op zoek naar huisjes in de buurt van Conil, daar is in elk geval wel aardig wat aanbod volgens mij.
Oja, en hier nog wat reisverslagen:

http://reislog.riksja.nl/browse.php?countriesID=37

http://reislog.riksja.nl/browse.php?countriesID=12
Heen en terug van Sevilla is toch zo slecht nog niet. Nog even gekeken naar de vliegtijden, maar naar Malaga gaan de meest gangbare vluchten in de loop van de middag (en met een beetje pech, vertraging, wachten op koffers en auto) kan het best zijn dat je alsnog vrij laat aankomt. Sevilla kun je 's ochtends vliegen, waardoor het wel wat relaxter wordt. Mochten de kids het zat zijn kun je onderwg nog even ergens stoppen om wat te eten en/of de benen te strekken. Al met al wordt het steeds concreter.

Vueling had ik nog nooit van gehoord, maar daar is dus niets mis mee?

Ik denk dat het wordt:

17 september (of eventueel 10 september) vertrekken naar Sevilla en gelijk doorrijden naar de kust (Conil?) voor een week

Daarna een week Iznajar en omgeving

Dan naar Sevilla voor 3 of 4 dagen en weer terugvliegen.

Conil zie ik wel wat leuke huisjes, moet alleen even wennen aan het ouderwetse interieur van de meeste huisjes, haha.

Is er nog een buurt in Conil waar je beter niet kunt zitten?

Volgende fase is een huisje in de buurt van Sevilla of appartement in de stad vinden voor 3 nachten....
Zo, ik vul het topic even verder op...

We hebben 2 opties op huizen voor de 1e en 2e week, dus het begint nu echt concreet te worden! Zoals het er nu naar uit ziet 1e week van 17 tm 24 september bij Conil (Fuente del Gallo) op 800 meter van het strand volgens de beschrijving (10 min lopen) en de 2e week Iznajar. We vliegen dan met Vueling naar en van Sevilla. Sevilla is de planning om 3 nachten de blijven, ik moet nog op zoek naar een huis of appartement daar.

Ik vroeg me even af, als je een buggy meeneemt, telt dat dan als 1 stuk handbagage, of kun je die gewoon "extra" meenemen? Bij vueling moet je bij het boeken aangeven hoeveel stuks bagage je meeneemt, maar kan daar niets terugvinden over een buggy. De buggy wil ik natuurlijk ook tot aan het boarden bij me houden.
Suzaa, Fuente del Gallo is hartstikke leuk! Mooie huizen daar ook. Buggy mag voor zover ik weet gewoon mee, inleveren bij de gate.
Goed om te weten, bedankt!
ooo ik wordt jaloers!! Leuk dat je al zover bent Suzaa!

WIj gaan dit weekend er nog verder mee aan de slag.
Wij zijn vanuit Charleroi gevlogen en hadden wel een vlucht in de ochtend. Maar dat is waarschijnlijk te ver weg voor je?

En Andalusie is erg mooi! Wil zo weer...
Toch vanmiddag nog even zitten neuzen, het lijkt me heerlijk om het allemaal geboekt te hebben. Vliegen met Vueling lijkt inderdaad de beste optie, rond 12.30 aan komen in Sevilla is een prima tijd.

In Sevilla gaat een appartementje wel lukken, echt veel keus.

Iemand nog tips over buurten waar je beter niet kan zitten?

Heb nog wel wat moeite met Cadiz, de meeste appartementen zijn voor een min.verblijf van 1 week, en we willen graag iets koter, maar ik blijf nog even doorzoeken.

Accomodatie in Montecorto op het oog, dat is vanaf sevilla 1.40 min rijden dus dat is een goede afstand.

Hoe oud zijn jouw kinderen Suzaa?
Ramiaatje, barrio Santa Cruz is het leukste om te zitten in Sevilla. Dat is een oude Joodse wijk die voor het grootste gedeelte autovrij is.
Mijn kinderen zijn nu 3 en 1,5. Als we op vakantie gaan zijn ze bijna 4 en even ruim 2.

Ik heb in Sevilla ook al wat op het oog, inderdaad gelukkig veel keuze. Wij gaan vanavond of morgenochtend boeken, spannend hoor!!
Andalusie ooooh heerlijk vooral in mei alles is er nog mooi groen etc.

Zelf boeken we altijd een appartement(bijna allemaal kindvriendelijk) in carihuela Torremolinos maar dat gebruiken we als thuisbasis.

Een auto huren dan heerlijk het binnenland in, ondertussen hebben we bijna alles gezien maar er zijn steden die blijven trekken zoals Granada,Sevilla en Cordoba.

S avonds is er dan of een zelfgemaakt potje eten even lekker het zwembad in of nog heel even naar het strand dat van alle gemakken voorzien is of lekker voor een paar centen uit eten want dat kan als je zoekt nog heel goedkoop.

Ooh wat zou ik graag.............. ach wie weet?
Toch nog weer een vraag, hopelijk weet je dat Hemalover, hoe zit het met parkeren in Cadiz? Ik lees nu overal dat het lastig is, en dat het duur is.
En de temperatuur wat meer eind september? Ook nog lekker aan het strand?
quote:HEMAlover schreef op 21 januari 2011 @ 16:53:

Ramiaatje, barrio Santa Cruz is het leukste om te zitten in Sevilla. Dat is een oude Joodse wijk die voor het grootste gedeelte autovrij is.Dank voor je tip!
Suzaa, via welke site heb jij je acc in Sevilla gevonden?

Ik twijfel nog een beetje, of in de stad gaan zitten of er net buiten.
Op www.booking.com Wij gaan in de stad zitten, lijkt me toch wel prettig omdat het maar voor 3 nachten is. Kun je ook makkelijk weer even terug naar het appartement als de kinderen het zat zijn. Ik vond het appartement trouwens via Zoover waar hij een hoge waardering had, toen gegoogled op de naam en kwam ik bij booking.com uit. Daar vind je trouwens ook veel reviews (al betwijfel ik altijd bij een site zelf of het helemaal betrouwbaar is, ze kunnen natuurlijk alleen de positieve reviews plaatsen).

Wij gaan van 17 september (eerst weekje kust, dan weekje binnenland en dan nog 3 nachten sevilla) tm 4 oktober.

Alles behalve appartement in Sevilla is in principe geboekt! Bij Vueling komt er trouwens wel bagagekosten bij per koffer die je meeneemt en je kunt tegen meerbetaling een stoel kiezen. Betalen kan met creditcard en paypal, dus wel even rekening mee houden.

Volgens mij is het weer in september over het algemeen nog prima en redelijk stabiel volgens mij.

Nu even op zoek naar de lonely planet en capitool .
Parkeren in Cadiz is inderdaad lastig en duur. Het is een hele fijne, gemoedelijke stad, maar niet zo spectaculair dat je er een week zou moeten zitten. Ik zou uitwijken naar de eerder genoemde kustplaatsjes.
quote:HEMAlover schreef op 22 januari 2011 @ 10:19:

Parkeren in Cadiz is inderdaad lastig en duur. Het is een hele fijne, gemoedelijke stad, maar niet zo spectaculair dat je er een week zou moeten zitten. Ik zou uitwijken naar de eerder genoemde kustplaatsjes.

Wij hebben nu iets op het oog, voor 5 dagen in Cadiz. Volgens de verhuurder is het makkelijk te parkeren in Cadiz, maar ik betwijfel dat. Ik ben ook nog aan het kijken naar een accomodatie in Sanlucar de barrameda, maar veel is daar voor een week en 5 dagen is goed.

Het fijne van Cadiz leek ons, dat het levendig is, en dat je zo naar het strand loopt.

De week ervoor zitten we al redelijk afgelegen, dus wat levendigheid daarna leek ons wel lekker.
Wel handig om te weten dat er nog kosten bijkomen bij Vueling. Een stoel kiezen hoeft van mij niet perse, het is maar een korte vlucht en mijn ervaring is dat niemand graag alleen naast een dwarse peuter zit, dus moet vast lukken om naast elkaar te zitten. Of in elk geval 1 ouder. Dan wisselen we wel af.

Op zich veel aanbod in Sevilla, maar ook veel prijs verschil.

Ben daar nog niet uit.
Cadiz is definitief afgevallen als verblijfplaats. We willen er wel een dagje heen. Maar het is te lastig om er met de auto te komen en te parkeren.

Nu zoeken naar een kustplaatsje tussen Cadiz en Tarif.
Cadiz is op zich prima bereikbaar en ook parkeren is te doen in garages enzo. Alleen voor 5 dagen worden de kosten wel erg hoog. Conil de la frontera voldoet prima aan jullie eisen; strand, levendigheid en betere parkeergelegenheid. Korter dan een week huren is lang niet overal mogelijk idd.
In Conil/Fuente del Gallo zijn volgens mij de meeste accomodaties te vinden. Tarifa is van wat ik gezien heb behoorlijk duur. Lastig he Ramiaatje, ik heb ook van alles afgestruind aan de kust en kwam uiteindelijk ook op Conil uit. Wij zitten uiteindelijk 800 meter van het strand en een paar km uit het centrum van Conil.

Iemand trouwens ervaring met casitas-select.nl?
Ik heb nu een paar opties in Conil voor 5 dagen. De kosten daarvan vallen me ook nog aardig mee.

Casitas select ken ik niet maar vind de prijzen wel vrij hoog, heb nog even gekeken in Ronda en omgeving. Op zich hebben we daar wel een huis gevonden, (bij Montecorto) via de eerder genoemde taha site, maar wilde nog even kijken of het nog wat voordeliger kan. Ik denk dat het zowieso duurder is via die tussenpersonen dan rechtstreeks bij een eigenaar zelf. Maar ja, dat moet je ook maar kunnen vinden. En op een gegeven moment moet je denk ik ook de zoektocht staken.

Suzaa, hebben jullie al wat geboekt in Sevilla? In welk stadsdeel zitten jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven