argentinie

24-10-2010 23:54 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

We denken erover om naar argentinie te gaan en een week of 3 rond te reizen. Lijkt me super!

Wie heeft tips en to do's?

Gr Annie
haaai, leuk joh argentinie!

Heb je al plannen wat je echt wilt zien en wat niet? Voordat je hiermee begint hebben jullie al bepaald wat jullie willen uitgeven? want daar hangt namelijk heel veel van af, wat je kan zien (afhankelijk van het budget) en de manier van vervoer en overnachting. Wil je alles met het OV doen of veel ook vliegen. Daarnaast is het ook belangrijk om te bepalen in welke periode je gaat. Onze winter is de Argentijnse zomer (zowel noord als zuid/patagonie). Ik zou zeggen google even in het rond want je moet toch zelf bepalen wat je het leukste vind. Succes
San Carlos de Bariloche!

Een stadje dat prachtig ligt aan een meer in de Andes. Net buiten de stad kun je met een kabelbaan omhoog en zie je dit aan alle kanten om je heen:

's Winters kun je er skieën en 's zomers kun je er watersporten, wandelen, paardrijden, roofvogels spotten, enzovoort.

En ik heb er (bij Don Alberto) mijn lekkerste steak ooit gegeten!
wauw! Dat ziet er mooi uit! Ik denk dat we willen vliegen omdat we veel willen zien en de afstanden enorm zijn!

Thanks!
p.s. hoe lang zijn jullie geweest/moet je tenminste gaan?
Ja Argentinie is mooi! Ben er 2 dagen geweest toen ik een rondreis door Brazilie maakte. Maar wat voor mij een echte aanrader is dat is Foz de Iguacu. De beroemde watervallen op de grens van Brazilie/ Argentinie, de Argentijnse kant was zelfs mooier. Had nog wel wat langer in Argentinie willen blijven maar helaas. Veel plezier!
Ik ben net mn reis aan het bedenken, wil in Januari 5 weken naar Argentinie en denk Chili en Uruguay. Ben er nog niet helemaal uit.

Idealiter zou ik zo reizen:

Amsterdam-buenos aires

buenos aires - mendoza

vanuit mendoza Chili in (santiago en Valparaiso), dan doorreizen per bus naar Cordoba. Evt vliegen naar Montevideo (of vliegen naar BA en dan per boot naar Montevideo), stukje uruguay in en laatste week weer naar BA.

Maar dan lees ik over San Carlos de Bariloche of over de zoutvlaktes of over dit en dat en eigenlijk wil ik alles

Nog meer dingen die ik echt moet zien in de route die nu heb?

Ben trouwens op zoek naar tickets, kwam een goedkoper ticket Amsterdam-Buenos Aires tegen (Lan Chile), via Santiago. Dus ik dacht: ik kan ook beginnen in Santiago. Ticket AMS-Santiago-BA retour is 888

AMS-Santiago enkele reis is ruim 2700 euro

pfff

Waarom kan ik neit gewoon halverwege uitstappen en dan voor minder geld? Ik snap dat dus niet he..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven