Aruba, Curaçao, St Maarten

31-05-2012 13:14 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin jaren 90 ben ik eens op Aruba geweest voor zaken. Vond het er hartstikke leuk.

Zit er over na te denken om er eens op vakantie te gaan met de héle familie (6 volwassenen, kind van 5 en een kind van 1 jaar).

Ik wil sowieso op Aruba overnachten in een 5 sterren hotel. Toen ik er vroeger was, was de Hyatt Regency de place to be.

Wat zijn nog meer vergelijkbare hotels op Aruba, Curaçao en St. Maarten?

Ben je met 6 volwassenen en 2 kinderen goedkoper uit als je een villa met zwembad huurt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Toentertijd ben ik alleen op Aruba geweest. Als het kan en logistiek haalbaar is wil ik ook Curaçao en/of St. Maarten bezoeken. Zijn Curaçao en St. Maarten de moeite waard?

Als je nog een goede tip hebt voor Aruba, Curaçao of St. Maarten dan hoor ik die graag.

Waar zou jij heengaan?

Totaal aantal stemmen: 17

1.Aruba (18%)
2.Curaçao (29%)
3.St. Maarten (24%)
4.Aruba, Curaçao en St. Maarten (12%)
5.Aruba en Curaçao Geen stemmen
6.Aruba en St. Maarten (12%)
7.anders ... (6%)
De eilanden zijn best verschillend en onderling is er nogal wat competitie. Ik ken mensen die naar Bonaire gaan en daar is het erg rustig, weinig te doen en veel Nederlanders. Je kunt hier redelijk duiken en snorkelen vergeleken met de andere eilanden.

Curacao heeft het meeste cultuur maar ook de meeste armoede en criminaliteit. Er komen veel Nederlanders en je kan het eiland goed verkennen met de auto

Aruba is het kleinst en het meest toeristisch. Het eiland is veilig en het openbaar vervoer is goed geregeld. Je kunt hier goed winkelen en uit eten gaan. De mensen zijn vriendelijk en service gericht. Ik vind Aruba super en Palm beach staat in de mooiste stranden tot 10 van tripadvisor.

Je bent al op Aruba geweest dus je weet hoe het is. De natuur vind ik ook niet echt bijzonder en de cultuur ook niet. Juist omdat de eilanden aan de rand van de oorkaan gordel liggen is de natuur vrij dor. Mexico vind ik bijvoorbeeld veel mooier maar Aruba is een stuk makkelijker en veiliger met kinderen
Ik heb een half jaar op Aruba gewoond en vond het er geweldig! Qua natuur is het niet de mooiste plek maar de sfeer is heel ongedwongen en relaxt.

Heerlijk met een lekkere cocktail op het strand liggen, mooie, goede en romantische restaurants op iedere hoek en een gezellig centrum.

Het privé eiland waar je het over had is het Renaissance eiland, deze hoort bij het Renaissance hotel (fantastisch maar duur hotel in het centrum). Dit eiland is de enige plek waar flamingo's lopen.

The Mill is ook een leuk resort maar Hyatt blijft ook geweldig. Bij The Mill hebben ze verschillende soorten kamers, op de luxere kamers heb je een jacuzzi in de woonkamer. Ik vond het heerlijk :-D.

Snorkelen is trouwens heel erg goed om te doen, maar je moet wel de plekjes ervoor weten. Het is erg leuk om een middag mee te gaan met bijvoorbeeld de Jolly Pirates. Onbeperkt drinken, heerlijk chillen en de mooiste snorkelplekjes.

Op Curacao ben ik nooit geweest, van de mensen die wel waren geweest begreep ik dat het er mooi en gezellig is maar dat de sfeer minder gemoedelijk is.

Mocht je nog meer willen weten over Aruba mag je me altijd een berichtje sturen.
Hoi,

Ik kan een reis boeken naar Curacao, maar vroeg mij af of jullie daar veel zwerfhonden hebben gezien? Misschien een wat aparte vraag maar ik ben pas in Portugal op vakantie geweest en schrok daar echt van het vele dierenleed.
Ja, je zult er zeker zwerfhonden tegenkomen. Niet in hele grote getalen en de meesten hebben een snack uitgezocht om in de buurt te blijven en zien er best doorvoed uit maar er zijn idd ook hele zielige honden bij. Mocht je ze te pakken kunnen krijgen kun je ze altijd door het asiel op laten halen, dat dan weer wel.
quote:khemam schreef op 23 juli 2012 @ 23:56:

Ja, je zult er zeker zwerfhonden tegenkomen. Niet in hele grote getalen en de meesten hebben een snack uitgezocht om in de buurt te blijven en zien er best doorvoed uit maar er zijn idd ook hele zielige honden bij. Mocht je ze te pakken kunnen krijgen kun je ze altijd door het asiel op laten halen, dat dan weer wel.Dankje voor je reactie. Ik ben daar toch heel gevoelig voor. ben een echt dierenvriend. Als ik mijn hele vakantie zo`n zielige hond zie dan is mijn vakantie toch echt bedorven. Ga ik toch liever naar een land waar minder of helemaal geen zwerfhonden lopen.
Ik zeg CURACAO....ben namelijk net een paar dagen terug,en het was in 1 woord fantastisch!!Heb gewoon heimwee naar het eiland.Het is een aanrader.Heerlijk eten,lekker zwemmen in de felblauwe oceaan,hagelwitte stranden.En willemstad is heel gezellig om te winkelen.Wij gaan volgend jaar weer!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven