‘Ask the captain’ deel 2

27-02-2020 19:36 828 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de USA Today staat een leuke rubriek met de naam van dit topic, waar lezers vragen kunnen stellen aan een vlieger over het vliegen. Misschien een leuk idee voor dit forum?
Kom maar op met die vragen...

Deel 2...
Fate is just the weight of circumstances
Kikkertje schreef:
04-01-2026 10:33
Voor mij de reden om altijd een grote koffer te kopen in een kek kleurtje. Denk aan mintgroen of geel ofzo. In elk geval geen zwart, wat 90% van de reizigers heeft. Ik heb de mijne ook voorzien van een opvallende batch met een bepaalde cartoon. Dan denk ik: de kans dat iemand anders ook een mintgroene koffer met een animatie batch (denk aan Donald Duck ofzo) heeft lijkt me zo klein dat niemand hem per ongeluk kan meenemen :)
Inderdaad, heb ik ook. Knalpaars met een IJsco-label er aan. Spuuglelijk haha maar in elk geval pak ik altijd de goeie. En blijven anderen er wel af :-D
Hoe vaak je wel mensen aan de band ziet die elke koffer omdraaien om op het label te kijken, of die wel of niet van hun is. Nou nee bedankt!
Juultje schreef:
05-01-2026 11:45
Hoe wordt eigenlijk besloten of een vlucht wordt geannuleerd, zoals afgelopen weekend? Ik vloog gisteren vanaf Alicante, waar volgens mij alle vluchten naar Schiphol werden geannuleerd, behalve die van ons. Wel bijna 3 uur vertraging, maar we gingen wel.
Dat is echt hogere wiskunde. Wat ik er van weet is dat annuleringen gebeuren om de dienstregeling zo min mogelijk te laten ontsporen, en dat er naar de passagiersbezetting wordt gekeken. Maar meer weet ik er ook niet van.
Fate is just the weight of circumstances
Ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat -laat ik dat voorop stellen - maar in 2006 was er een bericht vanuit de UK dat maar de helft van het aantal vluchten daar door kon gaan. Toen is er door KLM in plaats van 3x een 737 1x een 747 ingezet, en de passagiers van de andere 2 vluchten daar zoveel mogelijk naartoe omgeboekt, zodat zoveel mogelijk passagiers hun bestemming bereikten. Nu is er natuurlijk in een groot deel van Europa een probleem. Dus over de huidige toestand zou ik het niet durven zeggen. Maar ik ben wel blij dat ik nu niet op Schiphol werk. De frustraties van iedereen zal wel door het dak gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven