'Ask the captain'

14-09-2017 23:16 3171 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de USA Today staat een leuke rubriek met de naam van dit topic, waar lezers vragen kunnen stellen aan een vlieger over het vliegen. Misschien een leuk idee voor dit forum?
Kom maar op met die vragen...
Fate is just the weight of circumstances
redbulletje schreef:
03-01-2018 18:36
Omdat het na 10 uur opgevouwen te hebben gezeten wel lekker is om weer te kunnen staan. Niet dat ik tijdens de vlucht niet regelmatig heen en weer naar 't toilet loop, maar het blijft een hele zit.
Maar ik zie het op alle vluchten. Lange, maar ook korte. Altijd. Ik snap het gewoon niet. :D
Ook een Pluviofiel
may_ka schreef:
03-01-2018 18:37
O ja, heerlijk, even lekker staan met je hoofd zo onder die bagagebakken gevouwen. [sprak de het-ook-niet-snapper] :-)
Snap je :proud:
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
03-01-2018 18:40
Maar ik zie het op alle vluchten. Lange, maar ook korte. Altijd. Ik snap het gewoon niet. :D
Ik stoor me er niet aan en doe dus zelf gewoon mee. Ik vind het 'n stuk irritanter dan als de rij gaat lopen er nog mensen voor me vanalles uit de bagagebakken moeten halen. Doe dat gewoon tijdens het taxieen en zorg dat je de pas er gelijk in hebt op 't moment dat de deur open gaat!
Djessy schreef:
03-01-2018 18:40
Sterker nog, mensen die in de trein van Schiphol naar Amsterdam cs zitten doen het óók!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
03-01-2018 19:49
Sterker nog, mensen die in de trein van Schiphol naar Amsterdam cs zitten doen het óók!
:rofl:
Ook een Pluviofiel
redbulletje schreef:
03-01-2018 18:43
Ik stoor me er niet aan en doe dus zelf gewoon mee. Ik vind het 'n stuk irritanter dan als de rij gaat lopen er nog mensen voor me vanalles uit de bagagebakken moeten halen. Doe dat gewoon tijdens het taxieen en zorg dat je de pas er gelijk in hebt op 't moment dat de deur open gaat!

Tijdens het taxiën lijkt me net nog iets onverstandiger.
may_ka schreef:
03-01-2018 18:37
O ja, heerlijk, even lekker staan met je hoofd zo onder die bagagebakken gevouwen. [sprak de het-ook-niet-snapper] :-)
hahaha nou precies dit ja
hamaika schreef:
04-01-2018 08:45
hahaha nou precies dit ja
En dan als eerste uit het vliegtuig zijn en je koffer komt pas als laatste op de bagageband. Conclusie: het heeft totaal geen zin!
Ik wacht toch liever bij de bagageband dan bij customs in de rij te moeten aanschuiven.
Dat alvast gaan staan is reteirritant. Zo heb ik eens iemands handbagage op mijn hoofd gekregen (gelukkig geen volle trolley). Blijf gewoon zitten tot de passagiers voor je uit hun rij zijn.

Ik heb er dus nul problemen mee om even in het gangpad te blijven staan en iedereen van mijn rij voor te laten gaan.
Djessy schreef:
03-01-2018 18:41
Snap je :proud:
Hier ook. Ik blijf altijd gewoon zitten lezen tot ik in een keer door kan lopen. Een keer was mijn boek zo interessant dat de stewardess kwam vragen of ik ook nog van plan was uit te stappen of weer mee terug wilde. Hele vliegtuig al leeg, oeps :proud: .
Hoe staat het met de Dreamliner? Die lijkt toch behoorlijk wat kwalen (gehad) te hebben. Zijn die opgelost of is er eigenlijk nog van alles niet goed?
Googlen op 'veiligheid dreamliner' geeft bijna alleen maar verontrustende resultaten. Drugsgebruik onder de bouwers en bouwers die er zelf niet in zouden willen vliegen. Maar ja, dat is google... dat moet ik misschien toch ook maar met een korrel zout nemen.

Ik ben aan het uitzoeken met welke reisorganisatie ik straks op reis wil. Een van de organisaties boekt vluchten met de dreamliner. Ik zal er niet perse niet om boeken, maar het komt wel in het rijtje 'minpunten'. Terecht? Of is dat toestel net zo veilig als andere modellen? Ik wil het niet bepalend laten zijn, maar ik denk wel dat ik meer tegen de vlucht opzie dan wanneer er een ander toestel gebruikt wordt.

Overigens: het schijnt wel echt een fijn, stil toestel te zijn. Dat is dan weer positief.
Ik had op mijn terugvlucht 'n dreamliner en vond 't een prima toestel hoor! Althans, als onwetende passagier. Mooie verlichting en de raampjes zonder schuifjes vond ik ook 'n stuk luxer ogen.
redbulletje schreef:
05-01-2018 16:32
Ik had op mijn terugvlucht 'n dreamliner en vond 't een prima toestel hoor! Althans, als onwetende passagier. Mooie verlichting en de raampjes zonder schuifjes vond ik ook 'n stuk luxer ogen.
Soms is het ook maar goed om dingen niet te weten, kan een stuk relaxter zijn. De verlichting (wordt aangepast aan de tijdzone waar je naar toevliegt dacht ik? ) en raampjes zonder schuifjes klinkt dan wel weer goed.
Misschien is de vraag al gesteld maar wat is nu dat ping-pong geluid dat je om de zoveel tijd hoort in de cabine, er gaan geen lampjes aan voor seatbelt of dat je niet meer naar de wc mag.
Is dat niet dat iemand op dat knopje voor de stewardess drukt?
Zou het ? Het klinkt best vaak, om de 10 minuten ofzo er lijkt een patroon in te zitten :sherlock:
Je gaat op de gekste dingen letten als je niet kunt slapen :proud:
dagdromer1986 schreef:
05-01-2018 14:57
Hoe staat het met de Dreamliner? Die lijkt toch behoorlijk wat kwalen (gehad) te hebben. Zijn die opgelost of is er eigenlijk nog van alles niet goed?
Je wilt dus met TUI... Je hoeft je geen zorgen te maken over die Dreamliner hoor, die is net zo veilig als andere types, anders was ze nooit gecertificeerd.
Het is wel zo dat een paar dingen echt anders zijn dan wat oudere types. Zo is alles elektrisch en is het geen metalen vliegtuig, maar gemaakt van composietmateriaal (wij zeggen van plastic). Dat levert wat kinderziektes op, maar die zijn ook niet levensbedreigend. De onderhoudsafdeling moet daar ook mee leren omgaan, vandaar dat er wel wat problemen mee zijn. Maar de Dreamliner is zeker niet onveilig.

Drugsgebruik bij Boeing? Ongetwijfeld. Dat is toch overal? Behalve bij vliegend personeel trouwens, wij mogen never nooit gebruiken. Klinkt als een rancuneuze ex-Boeing medewerker die wat gepost heeft...
redbulletje schreef:
05-01-2018 17:39
Is dat niet dat iemand op dat knopje voor de stewardess drukt?
:cheer:
Ah opgelost, dan zaten er een hoop zeikerds bij mij aan boord dan :biggrin:
paper-clip schreef:
05-01-2018 17:49
Ah opgelost, dan zaten er een hoop zeikerds bij mij aan boord dan :biggrin:
Gebeurt ook vaak per ongeluk...
cygnus schreef:
05-01-2018 17:44
Je wilt dus met TUI... Je hoeft je geen zorgen te maken over die Dreamliner hoor, die is net zo veilig als andere types, anders was ze nooit gecertificeerd.
Het is wel zo dat een paar dingen echt anders zijn dan wat oudere types. Zo is alles elektrisch en is het geen metalen vliegtuig, maar gemaakt van composietmateriaal (wij zeggen van plastic). Dat levert wat kinderziektes op, maar die zijn ook niet levensbedreigend. De onderhoudsafdeling moet daar ook mee leren omgaan, vandaar dat er wel wat problemen mee zijn. Maar de Dreamliner is zeker niet onveilig.

Drugsgebruik bij Boeing? Ongetwijfeld. Dat is toch overal? Behalve bij vliegend personeel trouwens, wij mogen never nooit gebruiken. Klinkt als een rancuneuze ex-Boeing medewerker die wat gepost heeft...
Niet met Tui, Air Europa zou dat (misschien) zijn (geen rechtstreekse vlucht), de reisorganisatie boekt ook wel bij andere maatschappijen maar die vliegen niet met een dreamliner.
Hoe het met dat drugsgebruik precies zit weet ik niet. Komt naar voren in de documentaire 'broken dreams' maar leek me niet zo slim als ik dat zou gaan kijken :)
dagdromer1986 schreef:
05-01-2018 17:58
Niet met Tui, Air Europa zou dat (misschien) zijn (geen rechtstreekse vlucht), de reisorganisatie boekt ook wel bij andere maatschappijen maar die vliegen niet met een dreamliner.
Hoe het met dat drugsgebruik precies zit weet ik niet. Komt naar voren in de documentaire 'broken dreams' maar leek me niet zo slim als ik dat zou gaan kijken :)
Verkeerd gegokt. Air Europa heeft inderdaad zelf geen Dreamliners, maar ik begrijp de constructie.
Ga je dan ook geen Air Crash Investigatuon kijken voor de vlucht? Die zijn over het algemeen veel spannender. Ik kijk ACI zelf trouwens wel, maar om een andere reden dan de dramatiek. De commentaren van de onderzoekers zijn echt wel eens interessant en leerzaam.
Nee, die 'lenen' ze dacht ik?
Air Crash Investigation kijk ik inderdaad niet meer. Wel gedaan omdat ik op zich altijd geïnteresseerd in techniek en analyses daarvan. Ik heb ook wel onthouden dat het allemaal wel heel ongelukkig moet gaan, voordat het echt mis gaat. Vaak echt een samenloop van veel omstandigheden.
KLM vliegt toch met de dreamliner naar Sri Lanka?
Vond dat een heerlijk vliegtuig, maar had nog niks gehoord van evt. mindere dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven