Backpack kopen

28-06-2009 20:14 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Zoals de titel al zegt: waar letten jullie op als je een backpack koopt? Ik heb niet echt een hoog budget en ben backpacks gaan passen en heb erop gelet dat ze goed zitten bij mijn rug (ben niet zo groot) en een frontloader lijkt mij erg handig. Verder begreep ik dat voor vrouwen 50-60 liter ideaal is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, is zo'n 50-60 liter prima? Ik heb een paar goede backpacks van wildebeast en van vaude op gehad, iemand ervaring met deze backpacks? En nog tips?

Groetjes!
Ik zweer bij de packpacks van quechua, ik ben een fervent packpacker (hoewel ik niet hostels slaap, no way) en heb bijna alle merken wel gehad. Ik heb een 60 ltr backpack met een enorm handig/functioneel design voor in-uitpakken en spullen opbergen, plus het heeft een heel fijn systeem voor de rug waardoor lopen heel makkelijk gaat. Hij kostte zo'n 200 euro, maar dat viel wel mee na mijn laatste northface backpack die crap is.
Ik ben ook aan het kijken naar een goede backpack.

Lees hier verschillende verhalen over de travelpack die open kan als een koffer, deze lijkt mij ook het meest handig voor mijn reis. Ik ga niet echt de jungle in en echte tochten zou ik ook niet gaan maken. En ik lees dat er ook verschillende meningen zijn over een travelpack met wielen. Zou iemand mijn dit aanraden als ik reis over land en niet helemaal de jungle in ga?
quote:sharry schreef op 06 juli 2009 @ 11:03:

Ik ben ook aan het kijken naar een goede backpack.

Lees hier verschillende verhalen over de travelpack die open kan als een koffer, deze lijkt mij ook het meest handig voor mijn reis. Ik ga niet echt de jungle in en echte tochten zou ik ook niet gaan maken. En ik lees dat er ook verschillende meningen zijn over een travelpack met wielen. Zou iemand mijn dit aanraden als ik reis over land en niet helemaal de jungle in ga?Quechua kan idd ook als een koffer open. Ik zou geen backpack met wielen kopen, heb ik één keer gedaan en was geen succes. Ook niet in New York, ik de stromende regen waarbij de wieltjes te laag bleek om mijn tas van de natte bodem te behouden. Ook het door of verbuigen gaat makkelijk. Bedenk dat bij het inladen in vliegtuig of bussen het er niet bepaald zachtzinnig aan toe gaat.
Jep, frontlader is inderdaad een risico wat betreft de rits..

Nu heb ik me laten aansmeren dat die van Deuter behoorlijk stevig zou (moeten..) zijn, en ik heb er één van 70 liter, wat ruim genoeg is. De rits staat dus niet volledig op spanning, en wordt nog ondersteund door bandjes die je aantrekt. Aangezien ik van de zes maanden echt drie maanden met een backpack reis, veel te voet, heb ik toch voor een frontlader gekozen ivm gemak bij spullen pakken (ik wil namelijk altijd het onderste, ook als ik het onderste boven heb gelegd! )
quote:Poison Ivy schreef op 05 juli 2009 @ 12:36:

Heb nu zelf een Deuter aircontact pro (damesmodel), zit mij goed en heeft inderdaad een frontlader, toplader en een apart boven-tussen en ondercompartiment.

Was wel één van de duurdere, maar ben vrij lang en niet alle rugdelen van andere tassen zaten goed.

Mochten de tas ook meenemen naar huis, laden met spullen etc en ruilen als het toch niet was wat we zochten (bij Perry Sport)

Grt Ivy

Hoi Poison Ivy,

Ik denk er zelf aan zo'n Deuter aircontact pro te kopen (het damesmodel), ik twijfel echter tussen de 50+10 liter en de 60+10 liter. Ik zou de grotere wel willen kopen maar ik heb een beetje schrik dat hij misschien te groot of te zwaar gaat zijn. Ik ben 1m72 groot en weeg 53kg. Welke heb jij en hoe groot ben je? Ik zou graag eens willen vergelijken, zodat ik een idee heb.

Groetjes!
Ik heb een Karrimor, panther 55 L, speciaal voor vrouwen. Ik kan er prima mee lopen. Het is wel een oud model, dus geen frontloader, daar zou ik nu absoluut wel voor kiezen.
Cum non tum age
Decathlon heeft goede rugzakken en loopt voor met de nieuwste snusjes. Bovendien zeer aantrekkelijk geprijsd.

Ik heb er een van 60. Kleiner is voor mij te weinig. Je kan hem toch aan alle kanten aansnoeren.

Ik let erop dat hij niet op mijn rug hangt, maar met ventilatieruimte. Een verticale rits aan de voorzijde is onmisbaar. Anders zit je steeds te wroeten.

De pasvorm moet goed zijn. Dus altijd even vullen met van die gewichtzakken en een paar meter lopen.

succes!
Hou van jezelf.
Ook las ik rondtrek, neem ik gewoon een samsonite koffer met spinnig mee. Is toch veel handiger!! Dat gesjouw op mijn rug vind ik niks, en wieltjes heel erg handig.
Heey allemaal.

Ik wil ook een backpack met wieltjes rond de 80 liter. Heeft iemand enig idee waar je ze kunt krijgen/welke merken er zijn hierin? Ik zag ze afgelopen jaar ind ook vaker opduiken in zuid oost azie en leek mij veel makkelijker.

thanks
Ik heb een 55 liter.

Ik heb er een zonder rits. Regelmatig gehoord dat die ritsen inderdaad kapot gaan en dan kun je een nieuwe rugtas kopen. Maar het is inderdaad wel makkelijk om op die manier bij je spullen te kunnen.

Maar zelfs al heb je een front loader, dan nog moet je in je tas graaien naar je sokken, ondergoed, shirtjes......vandaar dat ik alles in grote waszakken doe ( doe geen plastic tasjes, dat kraakt nogal en in een hostel is dat storend voor de anderen ). Ik doe dus alle ondergoed in een waszak, alle shirts in waszak, alle broeken in een waszak, etc..... En als ik dan een shirt zoek, haal ik die waszak er uit, pak mijn shirt en doe de hele waszak in zijn geheel weer in de rugzak.

Zelfs met een frontloader lijkt me dit een goed idee.

Ik heb ook koffer met wieletjes, maar die gebruik ik niet als ik echt op reis ga en rond ga trekken. In sommige steden ter wereld hebben ze zulke ongelijke wegen, of alleen zandwegen, dan heb je niks aan je wieletjes!
Ik ben ook benieuwd naar de Deuter aircontact pro. Perry Sport heeft namelijk nu 25% korting op backpacks. Iemand ervaring met Vaude? Ik heb een daypack van Vaude en ben daar erg over te spreken, maar geen ervaring met een backpack van dat merk. Ik ben 1,76m.
Misschien een stomme vraag. Maar wat is een voorlader nu precies? Of is dat zo'n tas die je dus als een gewone reistas kunt openen?
Ik heb er net eentje gekocht: Deuter aircontact 55+10 liter, mannenmodel. Ik heb ook Wildebeast geprobeerd, maar die zat totaal niet. Vaude zat best lekker, maar er zat teveel ruimte tussen mijn rug en de backpack. De Deuter sluit goed aan. Het is maar net hoe je lichaamsbouw is. Ik wilde graag eentje met een voorlader, maar helaas heeft deze Deuter dat niet...dus maar weer graaien Het gaat er bij mij om dat de pasvorm goed is.

Voorlader is inderdaad een rits zoals in een reistas.
Voorlader/front loader is een backpack waarvan je de voorkant kan openen. Dus inderdaad net als een gewone reistas.

voorbeeld

De rits van de front loader is wel het zwakke punt van de backpack, bijvoorbeeld als er te veel druk op komt te staan door te veel spullen in je tas.

Zelf heb ik een Berghaus Verden 60L. Dit is officieel een top loader, maar heeft op het voorvlak een korte rits (niet helemaal rondom) waardoor ik toch bij het grote vak kan zonder de bovenkant te moeten losmaken.

quote:scooper schreef op 14 oktober 2010 @ 23:33:

Heey allemaal.

Ik wil ook een backpack met wieltjes rond de 80 liter. Heeft iemand enig idee waar je ze kunt krijgen/welke merken er zijn hierin? Ik zag ze afgelopen jaar ind ook vaker opduiken in zuid oost azie en leek mij veel makkelijker.

thanks

Toen ik op zoek was naar mijn backpack heb ik diverse modellen gepast, ook met wieltjes. Het draagcomfort van de backpacks met wieltjes vond ik echt slecht. Als je de backpack veel zult moeten dragen, dan zou ik eerder voor een gewone backpack kiezen. Als je vooral gebruik wilt maken van de wieltjes, kun je misschien beter voor een tas/koffer met wieltjes gaan.

Ik heb gekeken bij de Perry, Bever Zwerfsport en nog een aantal andere outdoorwinkels.
Oke, bedankt voor de reacties. Ik heb zelf net een paar dagen geleden een deuter gekocht en die zat lekker (vergeleken met de anderen). Maar ik wilde toch even zeker weten of een voorlader was wat ik dacht, en dat is dus zo. Ik heb er wel 1 gepast (van Vaude), maar die zat niet lekker en dat is inderdaad nog het belangrijkst. Maar Deuter heeft dus geen voorladers? Dan heeft het niet veel zin om mijn tas te ruilen.. Deuter zat echt het best.
quote:trevvel schreef op 26 oktober 2010 @ 19:54:

Oke, bedankt voor de reacties. Ik heb zelf net een paar dagen geleden een deuter gekocht en die zat lekker (vergeleken met de anderen). Maar ik wilde toch even zeker weten of een voorlader was wat ik dacht, en dat is dus zo. Ik heb er wel 1 gepast (van Vaude), maar die zat niet lekker en dat is inderdaad nog het belangrijkst. Maar Deuter heeft dus geen voorladers? Dan heeft het niet veel zin om mijn tas te ruilen.. Deuter zat echt het best.Deuter heeft wel front loaders. Ik heb even voor je gekeken en het is de Deuter Aircomfort Pro serie.

Voorbeeld

Edit: Volgens mij hebben ze deze bij de Perry
wat stom.. deze reactie heb ik nooit weer gelezen. Had ik dat maar wel gedaan want de mijne was van de perry, hoewel ze bij onze perry die voorladers dus niet hadden staan.

Ik las trouwens op een ander (heel oud) topic iets over een flightbag of travelbag, wat is dat precies? Daar kon dan weer een slotje bij ofzo? Is dat aan te raden?
flightbag is een soord zak met rits om over je backpack te doen. de ritsen kun je vast maken met een slotje zodat niemand zomaar in je spullen komt. ik gebruik hem veel voor onderweg maar ook soms in het hotel als ik weg ben.
De flightbags zijn er om je rugzak te beschermen tijdens het vliegen, bijvoorbeeld de hengsels en draagbanden van je backpack niet op de bagageband kunnen blijven haken.

Als je hem niet nodig hebt als flightbag, dan kun je hem bijvoorbeeld als waszak gebruiken.

Bij de Bever heb je twee soorten flightbags:

Zelf heb ik deze, omdat mijn backpack al een ingebouwde regenhoes heeft. Het is een soort van knapzak, waar je de backpack in moet tillen en de zak er dan overheen trekt. Deze sluit je af met een touwtje. Deze!

Of een waar je de backpack inlegt en dan dicht kan ritsen. Deze kun je ook als regenhoes gebruiken als je eigen backpack geen regenhoes heeft.

Hiervan kan ik op de site van Bever geen plaatje vinden, maar hij is ongeveer 30 euro.
Oke, dank jullie wel! Wel aan te raden dus, zo'n fligthback, moet ik toch nog maar even op pad daarvoor. Ik had wel een plaatje gevonden, maar ik begrijp nu pas het nut er van.
Ik heb een Black Diamond Demon - 30L. Toploader. Weet dat veel mensen daar een hekel aan hebben maar hoe minder ritsen hoe beter. Die van mij is eigenlijk zo'n bergbeklimmers daypack maar ik heb er 8 maanden mee door Azie gereisd.

Kon mee als hand baggage, en geen geleur met taxi's etc... sprong zo op een brommer met dat ding.
Maar het belangrijkste is dat een backpack jou gewoon goed zit. Heb er heel veel aangepast (met gewichten erin) om te kijken welke nou echt goed was. Online bestellen zonder te passen zou ik dus echt nooit doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven