Backpacken met 3 kinderen
zaterdag 18 november 2017 om 10:51
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.
Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?
Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....
Groetjes Ubuntu
Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.
Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?
Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....
Groetjes Ubuntu

maandag 20 november 2017 om 07:53
To, het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat jij met backpacken bedoelt ?
Stel dat het Kroatië wordt is dan voor jou backpacken, niet de hele vakantie op 1 plek, maar rondreizen ? Met verschillende soorten (openbaar) vervoer, maar niet je eigen auto ? En op de bonnefooi of van te voren de accomodaties vastleggen ?
Het interesseert mij echt geen hol hoe je het noemt en of dat wel echt backpacken is. Maar om tips te krijgen, waar je wat aan hebt, is het wel handig om te weten wat jij er onder verstaat ......
Stel dat het Kroatië wordt is dan voor jou backpacken, niet de hele vakantie op 1 plek, maar rondreizen ? Met verschillende soorten (openbaar) vervoer, maar niet je eigen auto ? En op de bonnefooi of van te voren de accomodaties vastleggen ?
Het interesseert mij echt geen hol hoe je het noemt en of dat wel echt backpacken is. Maar om tips te krijgen, waar je wat aan hebt, is het wel handig om te weten wat jij er onder verstaat ......

maandag 20 november 2017 om 07:56
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik kan het mis hebben maar naar mijn idee gaat het om een 'gewone' vakantie maar op verschillende plaatsen.angelique schreef: ↑20-11-2017 07:53To, het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat jij met backpacken bedoelt ?
Echt backpacken met drie kinderen en openbaar vervoer en enkel een rugtas is heel wat anders dan per huurauto van locatie naar locatie.
maandag 20 november 2017 om 10:13
bloesem1977 schreef: ↑18-11-2017 10:55Maleisie? Deze zomer geweest en best wel wat NL gezinnen met backpack gezien. Als je goed zoekt vlieg je voor 500 euro. Verblijfskosten en eten en drinken zijn goedkoop. Vervoer idem.
Waar zou je dan voor die prijs kunnen boeken naar Maleisië? Minimum vliegtickets die wij tegenkomen zijn 900€ pp
Maleisië, Vietnam, Indonesië zijn uitermate geschikt om met kinderen te bereizen.
Met een ruimer budget ook Australië, New Zeeland en ook de westkust van midden Amerika.
Lees vooral veel reisverslagen over verre reizen met kinderen, staan er heel wat van op internet.
O
Girls compete with each other, women empower one another

maandag 20 november 2017 om 11:53
Vliegen met de niet geijkte maatschappijen? Wij vlogen vorig jaar voor 240 euro per persoon retour Dubai- Almaty met Air Astana. Vanuit Almaty kun je de bus naar Kirgizie nemen. 30 euro per persoon. Een behoorlijk pension met ontbijt aan Issyk Kul is 10 per nacht per persoon. Zon, strand, bergen etc.Visums niet nodig. Een maatschappij als Air Astana (nu lijkt het net of ik aandelen heb maar heb ik niet) vliegt ook vanuit Amsterdam naar bijv. Bangkok. En anders China South West of Finnair. Ook maatschappijen met doorgaans goedkope tickets. Ik ben nu op zoek naar goedkope tickets voor een week Tokio met 4 personen (mijn man krijgt de reis betaald) maar dat is een klus! Ik kan niks goedkopers vinden dan 760 dollar per persoon..

maandag 20 november 2017 om 12:23
maandag 20 november 2017 om 13:21
Wij zijn afgelopen zomer ook geweest eind juli/half augustus en wij hebben wel degelijk regen gehad. Zowel in KL, de Taman Negara, Cameron Highlands en op Penangbloesem1977 schreef: ↑20-11-2017 12:23Wij zijn afgelopen juli 3 weken geweest en hebben overdag geen enkele keer regen gehad. Alleen op de Perhentians in de nacht een paar keer.
Daarnaast kun je met een budget van € 3000 nooit 3 weken daar rond reizen met 5 personen met vliegtickets.
Wij waren vorig jaar ruim € 2200 aan de tickets kwijt voor 3 personen (Emirates via Dubai); € 90 voor binnenlandse vlucht; en dan komen alle kosten voor overnachtingen en vervoer er nog bij.

maandag 20 november 2017 om 13:31
Wij waren half juli tot begin augustus en echt overdag geen regen gehad. Misschien geluk gehad.girasole3 schreef: ↑20-11-2017 13:21Wij zijn afgelopen zomer ook geweest eind juli/half augustus en wij hebben wel degelijk regen gehad. Zowel in KL, de Taman Negara, Cameron Highlands en op Penang
Daarnaast kun je met een budget van € 3000 nooit 3 weken daar rond reizen met 5 personen met vliegtickets.
Wij waren vorig jaar ruim € 2200 aan de tickets kwijt voor 3 personen (Emirates via Dubai); € 90 voor binnenlandse vlucht; en dan komen alle kosten voor overnachtingen en vervoer er nog bij.
Wij waren voor 4 personen inclusief alles, dus tickets, 3 binnenlandse vluchten , hotels, 2 dagen legoland, , eten, vervoer, uitstapjes 5000 euro kwijt. Had nog veel goedkoper gekund want wij hadden best dure accomodaties en vaak de taxi voor een dag genomen.
Maar 3000 euro is volgens mij niet het totale budget van TO.
maandag 20 november 2017 om 13:38
Wij waren meer kwijt; maar hebben op het laatst 5 dagen in de Taaras op Redang gezeten: dat zijn gewoon dikke Westerse prijzen.
Daarnaast hebben we in diverse hotels 2 kamers gehad.
Wij hebben ruim 2 weken een huurauto gehad.
Maar goed, wij betalen liever wat meer voor comfort en zullen dus ook nooit voor goedkope hostels oid kiezen.
Dochter is helemaal niet van Oosters eten, dus voor haar zijn we ook regelmatig naar een wat meer westers restaurant geweest.
Daarnaast hebben we in diverse hotels 2 kamers gehad.
Wij hebben ruim 2 weken een huurauto gehad.
Maar goed, wij betalen liever wat meer voor comfort en zullen dus ook nooit voor goedkope hostels oid kiezen.
Dochter is helemaal niet van Oosters eten, dus voor haar zijn we ook regelmatig naar een wat meer westers restaurant geweest.
maandag 20 november 2017 om 14:16
Reis je vaker met het OV met je kinderen? En gaat dat goed? De reden waarom ik nooit zou backpacken, is dat mijn kinderen heel vervelend worden van lopen en wachten. En dat is toch wat reizen met het OV voor het grootste deel inhoudt. En dat in een warm land en met voor 5 man bagage (+ 1 kind in de rugdrager) , maakt dat ik het zelf ook niet meer zo gezellig vind. Maar jij kunt inschatten of het bij jullie wel werkt.
Zelf zou ik gaan voor een autovakantie ergens in Europa. Dan bespaar je op tickets en kosten van een huurauto. En je maakt van de reis je vakantie: dus niet in 1 keer 14 uur rijden, maar zoveel mogelijk B wegen kiezen en na 4 uur al ergens overnachten om de omgeving te verkennen (net over de Belgische of Duitse grens bijvoorbeeld). Zoals iemand al schreef: roadtrippen ipv backpacken. Route uitstippelen langs Stay Okay hostels en gaan. Ik krijg er zelf al zin in
Zelf zou ik gaan voor een autovakantie ergens in Europa. Dan bespaar je op tickets en kosten van een huurauto. En je maakt van de reis je vakantie: dus niet in 1 keer 14 uur rijden, maar zoveel mogelijk B wegen kiezen en na 4 uur al ergens overnachten om de omgeving te verkennen (net over de Belgische of Duitse grens bijvoorbeeld). Zoals iemand al schreef: roadtrippen ipv backpacken. Route uitstippelen langs Stay Okay hostels en gaan. Ik krijg er zelf al zin in

maandag 20 november 2017 om 18:22
maandag 20 november 2017 om 18:52
Ik vind het wel bijzonder dat er hier op het forum regelmatig wordt geroepen dat er echt niets hoeft te veranderen als je kinderen krijgt, dat je kunt blijven doen wat je voorheen al deed.
Maar als iemand dan een reis wil maken met jonge kinderen in plaats van naar de camping in Frankrijk te gaan, wordt er gezegd dat ze moet wachten omdat de kinderen zich niet zullen vermaken en zich er niks meer van zullen herinneren.
Maar als iemand dan een reis wil maken met jonge kinderen in plaats van naar de camping in Frankrijk te gaan, wordt er gezegd dat ze moet wachten omdat de kinderen zich niet zullen vermaken en zich er niks meer van zullen herinneren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

maandag 20 november 2017 om 18:57
himalaya schreef: ↑20-11-2017 18:52Ik vind het wel bijzonder dat er hier op het forum regelmatig wordt geroepen dat er echt niets hoeft te veranderen als je kinderen krijgt, dat je kunt blijven doen wat je voorheen al deed.
Sorry maar dit is echt onzin.
maandag 20 november 2017 om 19:20
Wat een gaaf idee! Ten eerste, laat je niet beïnvloeden door alle vervelende reacties. Wij vinden reizen met kinderen het mooiste wat er is en kinderen zijn zo flexibel en over het algemeen blij als ze bij jou in de buurt zijn. En ze krijgen wat mee van de wereld, vinden wij heel belangrijk.
Dan onze ervaringen, twee kids van 9 en 6. Wij backpacken al jaren met ze. Laatste bestemmingen waren Thailand en Marokko (zijn ook in Ecuador geweest, Florida, Engeland en heel veel landen zonder backpack). Alles bijna in de zomer dus heet en nat, ja maar niet zo dat het heel vervelend was.
Wij reizen altijd licht, max 20 a 25 kilo verdeeld over vier backpacks waarbij de kids max 4 a 5 per backpack hebben. En echt, je hebt dan genoeg kleding mee.
Tickets in het hoogseizoen, Thailand totaal 2200, Marokko 750. Kijk ook eens naar een overstap. Dat scheelt heel veel geld en zo erg is dat niet. Wij vinden dat juist fijn. Wij vonden Marokko echt fantastisch, prachtige natuur, vriendelijke mensen en heerlijk eten. In Thailand is het allemaal wel wat goedkoper en beter met het openbaar vervoer te reizen. Onze andere bestemmingen waren niet low budget.
Wij boeken accommodaties vooraf via booking.com. Kan je bijna altijd kosteloos annuleren als je plannen toch veranderen. Zeker in Thailand kan je voor heel weinig overnachten en dan hoeft het echt niet slecht te zijn. Kan je nog veel meer tips geven dus als je meer wilt weten, laat maar weten!
Dan onze ervaringen, twee kids van 9 en 6. Wij backpacken al jaren met ze. Laatste bestemmingen waren Thailand en Marokko (zijn ook in Ecuador geweest, Florida, Engeland en heel veel landen zonder backpack). Alles bijna in de zomer dus heet en nat, ja maar niet zo dat het heel vervelend was.
Wij reizen altijd licht, max 20 a 25 kilo verdeeld over vier backpacks waarbij de kids max 4 a 5 per backpack hebben. En echt, je hebt dan genoeg kleding mee.
Tickets in het hoogseizoen, Thailand totaal 2200, Marokko 750. Kijk ook eens naar een overstap. Dat scheelt heel veel geld en zo erg is dat niet. Wij vinden dat juist fijn. Wij vonden Marokko echt fantastisch, prachtige natuur, vriendelijke mensen en heerlijk eten. In Thailand is het allemaal wel wat goedkoper en beter met het openbaar vervoer te reizen. Onze andere bestemmingen waren niet low budget.
Wij boeken accommodaties vooraf via booking.com. Kan je bijna altijd kosteloos annuleren als je plannen toch veranderen. Zeker in Thailand kan je voor heel weinig overnachten en dan hoeft het echt niet slecht te zijn. Kan je nog veel meer tips geven dus als je meer wilt weten, laat maar weten!

maandag 20 november 2017 om 19:42
Als ik uitga van een gemiddeld gewicht van een kind van zes, zo'n 20 a 22 kilo dan vind ik een rugtas van 4 a 5 kilo een behoorlijk zwaar gewicht. Je schrijft dat jullie het al jaren doen maar ik mag toch hopen dat een kind van 4 niet een dergelijk gewicht krijgt te verstouwen.
Als volwassene heb je dus een gewicht van zo'n 5 tot 8 kilo, lijkt me een rare verhouding.
Als volwassene heb je dus een gewicht van zo'n 5 tot 8 kilo, lijkt me een rare verhouding.
anoniem_226199 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 19:43
4.23% gewijzigd

maandag 20 november 2017 om 19:43
maandag 20 november 2017 om 20:43
Uiteraard is gewicht kind afhankelijk maar de vuistregel is dat een kind ongeveer 1/5 van zijn gewicht kan dragen. Mijn bericht is een gemiddelde van al die jaren (anders werd het bericht wel heel lang
). Een nog jonger kind kan prima een lichte rugzak dragen en als ouders werp je die uiteraard anders gewoon even over je schouder heen. En dat doen we natuurlijk sowieso af en toe. Als je licht reist dan kan dat ook prima.
Mijn jongste draagt makkelijk 4 a 5 kilo. Mijn oudste draagt nu met gemak 7 kilo (niet dat we dat doen maar met een binnenlandse vlucht verdeel je soms even wat). Zij kon met 6 jaar veel meer dragen dan de jongste maar zij past dan ook niet echt in jouw gemiddelde van 20 a 22 kilo en is altijd al lang geweest.
Daarnaast is het niet zo dat je als je backpackt de hele dag met een rugzak op je rug loopt. Sterker nog, 90% van de tijd ligt dat ding in een trein, taxi, tuk tuk, vliegtuig of op je kamer.
Wij vinden het ideaal reizen. Je sleept je niet rot met koffers, past in ieder vervoersmiddel en je bent meestal met max 20 min weer ingepakt om door te reizen.
En niet onbelangrijk, onze kinderen vinden het geweldig.
Mijn jongste draagt makkelijk 4 a 5 kilo. Mijn oudste draagt nu met gemak 7 kilo (niet dat we dat doen maar met een binnenlandse vlucht verdeel je soms even wat). Zij kon met 6 jaar veel meer dragen dan de jongste maar zij past dan ook niet echt in jouw gemiddelde van 20 a 22 kilo en is altijd al lang geweest.
Daarnaast is het niet zo dat je als je backpackt de hele dag met een rugzak op je rug loopt. Sterker nog, 90% van de tijd ligt dat ding in een trein, taxi, tuk tuk, vliegtuig of op je kamer.
Wij vinden het ideaal reizen. Je sleept je niet rot met koffers, past in ieder vervoersmiddel en je bent meestal met max 20 min weer ingepakt om door te reizen.
En niet onbelangrijk, onze kinderen vinden het geweldig.
maandag 20 november 2017 om 21:11
Sorry maar dat gaat echt niet lukken hoor, voor jouw budget naar Maleisie. Zo goedkoop is dat land helemaal niet. Tickets in het hoogseizoen ga je niet krijgen onder de 800, en dan heb je al 2 overstappen, garandeer ik je. En wat wil je dan eten, waar wil je slapen? Het is geen derde wereld land, verdiep je er eerst eens in.
Je idee is leuk hoor, ik heb je in het begin ook enthousiast tips gegeven. Maar het kost geld.
Je idee is leuk hoor, ik heb je in het begin ook enthousiast tips gegeven. Maar het kost geld.