Backpacken met 3 kinderen

18-11-2017 10:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.

Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?

Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....

Groetjes Ubuntu
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 20:57
ik neem er 3 mee, niet alleen mn 3-jarige.. en als je echt geloofd dat een 3- jarige geen herinneringen aanmaakt ... serieus?!

Nauwelijks. Ik heb misschien een paar herinneringen uit die tijd, maar niet veel. En zeker niet van het kaliber 'goh, wat geweldig die authentieke markt zonder andere toeristen. Zo fijn dat ik daar geweest ben'.

Maar inderdaad TO, je bent wel redelijk vaag over wat je wil gaan doen. Wat is nu precies je plan?
redbulletje schreef:
18-11-2017 16:30
Als je in 'n westers land gaat reizen kun je toch 'n huurauto nemen? Roadtrippen in de USA is ook heel populair bij gezinnen, ook met campers. Dan hoef je in elk geval niet met zooi te sjouwen tussen alle verplaatsingen door.
Ik schat in dat dat boven budget zal zijn. Peperduur hoor, in de NLse schoolvakanties. Maar wel gaaf, dat wel. Wat is je budget ongeveer, TO?
Zo'n 3000 max.
En de wens is zo'n 21 dagen inclusief heen en terugreis. Waarschijnlijk wordt het Europa of vlak erbuiten.

Erheen vliegen, allebei een backpack en dan vooral de natuur en cultuur opzoeken. Een keer een huurauto of taxi vind ik oké maar niet de hele vakantie.

Voor ons is luxe absoluut niet noodzakelijk. Meren en het strand zijn wel favoriet maar dan niet drukbezochte. We liggen liever in rustige baaitjes.

De tips zoals travel handdoeken, draagzak, kosten vooraf die je snel over het hoofd ziet en de site die een paar keer genoemd werd waren in ieder geval heel fijn!
Wow, is dat wel realistisch? 21 dagen met 5 man voor slechts 3000 euro?
Euhm ja... tot nu toe zitten we qua plannen op veeeel minder!
Dat gaat je toch nooit lukken in de schoolvakanties?

Ik ben echt een ontzettende krent en ook nog eens steengoed in koopjes scoren, dus mijn vakanties zijn vaak low budget. Heb bijvoorbeeld vaak tickets in het hoogseizoen van minder dan 200 pp retour.

Maar dat lukt alleen als ik a) niet naar verre bestemmingen ga, b) met een klein reisgezelschap ben en c) maar op 1 lokatie blijf.

Met 3 kinderen die allemaal voor hun ticket moeten betalen gaat het natuurlijk nooit lukken om voor 600 euro pp zowel tickets, als verblijf, als lokaal vervoer, als eten te bekostigen voor 3 weken.

Ook niet als je je bagage in een rugzak stopt.
Am Yisrael Chai!
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 22:15
Euhm ja... tot nu toe zitten we qua plannen op veeeel minder!
Nou, daar ben ik wel heel erg benieuwd naar dan en vele andere ouders met mij, gok ik.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-11-2017 22:19
Nou, daar ben ik wel heel erg benieuwd naar dan en vele andere ouders met mij, gok ik.
Yep.
Er zijn toch ook van die goedkope bussen door Europa, je bent wel lang onderweg maar volgens mij vrij goedkoop.
In Spanje is de trein in elk geval goed.
Ik heb allang aangegeven dat we niet perse ver willen vliegen.
Je vraagt anderen om mee te denken, dan is het toch best aardig om zelf toch ook bestemmingen te delen waar je in het hoogseizoen voor rond de 300 euro pp naar toe kunt vliegen? Of waar je 3 weken kunt verblijven voor minder dan 300 euro pp?
Am Yisrael Chai!
dolfje schreef:
18-11-2017 22:20
Er zijn toch ook van die goedkope bussen door Europa, je bent wel lang onderweg maar volgens mij vrij goedkoop.
In Spanje is de trein in elk geval goed.
Ik heb toen mijn kind jonger was en ik simpelweg niet veel geld had echt heel vaak gezocht naar goedkope vakanties in het hoogseizoen met bus of trein maar zo goedkoop zijn die niet. Met een pricefighter vliegen is in mijn ervaring altijd goedkoper dan bus of trein.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-11-2017 22:26
Ik heb toen mijn kind jonger was en ik simpelweg niet veel geld had echt heel vaak gezocht naar goedkope vakanties in het hoogseizoen met bus of trein maar zo goedkoop zijn die niet. Met een pricefighter vliegen is in mijn ervaring altijd goedkoper dan bus of trein.
Dan zit je op 1 plek denk ik?
Rondreizen is gewoon duur, helemaal met ov.
Kroatië vliegen ben je nog geen 600 kwijt retour, casablanca 1200... er zijn genoeg appartement e.d.voor minder dan 80 euro per nacht te boeken hoor
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 22:27
Dan zit je op 1 plek denk ik?
Rondreizen is gewoon duur, helemaal met ov.
Ja, op 1 plek, inderdaad. Internationale trein vanuit NL naar waar dan ook is sowieso altijd duurder dan vliegen. Met een busreis naar 1 locatie in ieder geval bij wat ik gevonden heb ook vrijwel altijd.

Dus laat staan als je wil gaan rondreizen. Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt om voor minder dan 300 euro een bus of treinreis vanuit NL naar waar dan ook te vinden in het hoogseizoen, terwijl ik wel regelmatig voor 200 pp of zelfs minder heb gevlogen in het hoogseizoen. Maar dan dus wel naar 1 bestemming, en ter plekke ook op 1 bestemming blijven.

Ik wil dan ook echt heel graag weten wat TO gevonden heeft voor veel minder dan 600 pp voor 3 weken.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-11-2017 22:26
Ik bedoel geen kant en klare reizen met de bus maar losse bustickets. Eurolines en flixbus bijvoorbeeld.
Weet alleen niet wat het kost en wat de bestemmingen zijn. En hostels met familiekamers moeten ook wel te vinden zijn. Of andere soorten accomodaties. Ik weet alleen niet hoe dat zit met beschikbaarheid in de schoolvakanties.
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 22:30
Kroatië vliegen ben je nog geen 600 kwijt retour, casablanca 1200... er zijn genoeg appartement e.d.voor minder dan 80 euro per nacht te boeken hoor
nog geen 600 voor 5 man? Dus retour voor 100? En Casablanca retour voor 200 pp? Meivakantie of zomervakantie?
Am Yisrael Chai!
dolfje schreef:
18-11-2017 22:31
Ik bedoel geen kant en klare reizen met de bus maar losse bustickets. Eurolines en flixbus bijvoorbeeld.
Weet alleen niet wat het kost en wat de bestemmingen zijn. En hostels met familiekamers moeten ook wel te vinden zijn. Of andere soorten accomodaties. Ik weet alleen niet hoe dat zit met beschikbaarheid in de schoolvakanties.
Ja, dat snap ik, ik boek nooit pakketreizen maar zeker losse bustickets zijn echt veel duurder dan vliegen met Transavia of Ryanair of Vueling of dat soort maatschappijen. En NS International is al helemaal stervensduur.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-11-2017 22:24
Je vraagt anderen om mee te denken, dan is het toch best aardig om zelf toch ook bestemmingen te delen waar je in het hoogseizoen voor rond de 300 euro pp naar toe kunt vliegen? Of waar je 3 weken kunt verblijven voor minder dan 300 euro pp?
Sorry dat ik het weer moet zeggen, maar Malta! Daar vlieg je met Airmalta ook middenin de zomervakantie voor 831 Euro retour met een traditioneel gezin (2 volwassenen, 2 kinderen)
En ik ken wel supergoedkope appartementen, maar daar betaal je meestal op een andere manier wel een prijs voor. Ik heb eens met mijn man (1.98) in een kelder gezeten. Pikkedonker en hij kon niet rechtop staan, maar we hadden wel 2 slaapkamers, een woonkamer en een keuken voor 50 Euro per nacht. Dat doe ik liever niet meer, zo verwend ben ik tegenwoordig wel.
fashionvictim schreef:
18-11-2017 22:32
nog geen 600 voor 5 man? Dus retour voor 100? En Casablanca retour voor 200 pp? Meivakantie of zomervakantie?
In de zomer is een retour Dubrovnick 200 euro pp met Ryan Air,retour.
Internationale treinreizen zijn iets goedkoper als je in Duitsland start, maar dan moet je wel vaak met een stoptrein reizen.
Casablanca kom ik met Transavia in de zomervakantie uit op 300 pp retour.
Am Yisrael Chai!
23 juli-13 aug op Split vliegen 607 euro
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 22:38
23 juli-13 aug op Split vliegen 607 euro
Niet met Transavia zeker? Want bij hen zit ik dan ook al 1225 totaal voor 5 personen.
Am Yisrael Chai!
Nope Easy jet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven