Backpacken met 3 kinderen

18-11-2017 10:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.

Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?

Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....

Groetjes Ubuntu
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 22:42
Nope Easy jet
Zonder bagage.
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 22:35
Sorry dat ik het weer moet zeggen, maar Malta! Daar vlieg je met Airmalta ook middenin de zomervakantie voor 831 Euro retour met een traditioneel gezin (2 volwassenen, 2 kinderen)
En ik ken wel supergoedkope appartementen, maar daar betaal je meestal op een andere manier wel een prijs voor. Ik heb eens met mijn man (1.98) in een kelder gezeten. Pikkedonker en hij kon niet rechtop staan, maar we hadden wel 2 slaapkamers, een woonkamer en een keuken voor 50 Euro per nacht. Dat doe ik liever niet meer, zo verwend ben ik tegenwoordig wel.
Haha, hoef je toch geen sorry voor te zeggen! Mijn moeder vond Malta ook zo leuk, dus ik ga zeker Malta eens serieus als optie bekijken. Is het daar al lekker weer in de meivakantie? Misschien is het wat voor de meivakantie namelijk.
Am Yisrael Chai!
Marokko ! Absoluut Marokko.
Ik.deed t dit jaar in mn eentje met mn 4 en 7 jarige dochter.
Ik had ( maar alleen omdat ik in mn eentje was) sommige accommodatie vastgelegd .Ik vloog en huurde n auto en reisde rond😊

Gaan! Fantastisch land, mensen, natuur, cultuur!
Ga naar Essouira! Aan de kust ...!
Ga naar Taroudant ( klein marrakech)
De woestijn in.

Koop/ leen een Lonely planet en goooo💓
laurish wijzigde dit bericht op 18-11-2017 22:47
6.53% gewijzigd
fashionvictim schreef:
18-11-2017 22:30
Ja, op 1 plek, inderdaad. Internationale trein vanuit NL naar waar dan ook is sowieso altijd duurder dan vliegen. Met een busreis naar 1 locatie in ieder geval bij wat ik gevonden heb ook vrijwel altijd.

Dus laat staan als je wil gaan rondreizen. Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt om voor minder dan 300 euro een bus of treinreis vanuit NL naar waar dan ook te vinden in het hoogseizoen, terwijl ik wel regelmatig voor 200 pp of zelfs minder heb gevlogen in het hoogseizoen. Maar dan dus wel naar 1 bestemming, en ter plekke ook op 1 bestemming blijven.

Ik wil dan ook echt heel graag weten wat TO gevonden heeft voor veel minder dan 600 pp voor 3 weken.
Sorry hoor maar Interrail is 800 euro voor 21 dagen ongelimiteerd reizen door Europa.....
fashionvictim schreef:
18-11-2017 22:44
Haha, hoef je toch geen sorry voor te zeggen! Mijn moeder vond Malta ook zo leuk, dus ik ga zeker Malta eens serieus als optie bekijken. Is het daar al lekker weer in de meivakantie? Misschien is het wat voor de meivakantie namelijk.
Ik was er, geheel toevallig, dit jaar in de meivakantie (die in april was). Ik vond het fijn weer, maar zwemmen in zee was nog niet echt heel aangenaam (we hebben het wel gedaan, maar dan is de herfstvakantie prettiger). Ik moest wel eerst wennen aan Malta, de eerste twee dagen. Ik kom natuurlijk uit een heel lege regio en daar is altijd en overal reuring. Maar er is ook veel te zien, Valetta is een plaatje en het eiland heeft een heel eigen sfeer.
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 22:43
Zonder bagage.
True....

Daarentegen is Kroatië wel.mega goedkoop qua eten...
En eten is buiten ons budget, dat doen we thuis ook dus reken ik niet speciaal in mijn reiskosten
Wij geven veel minder uit dan dat, ok twee kinderen maar drie kinderen had alleen wat extra eten gekost.
Maar we gaan wel met de auto. Ik heb ooit eens ernaar gekeken om met de trein naar zuid Frankrijk te gaan maar dan was ik veel duurder uit.

Je houdt van meren en rustige plekken. Maar hoe wil je daar komen dan? In negen van de tien gevallen rijdt daar geen bus. En als je eens van de camping naar een dorpje wil?
Als Kroatie al vast staat kun je toch gewoon met eigen auto rijden? Geen 5 vliegtickets nodig en vervoer ter plaatse hoef je ook niet meer te regelen. En met auto kun je naar meer afgelegen plekken die goedkoper zijn. Misschien kun je hier en daar wel leuke airbnbs scoren bij n zwemmeertje in de buurt.
Mij lijkt met de auto dan ook veel makkelijker. Maar dan heet het vast niet meer backpacken maar op de bonnefooi rondtrekken :)
Met Easyjet zit er geen gewichtslimiet aan hanbagage (56x45x25), dus dat is mooi meegenomen, zolang je het zelf in de bagagebak kan doen.
Dingen als shampoo, bodylotion, muggenmelk, etc koop ik altijd ter plaatse. Scheelt weer sjouwen en ik neem heel weinig kleding mee, je kunt altijd overal (laten) wassen. Ik ben ook wel eens met alleen ondergoed op pad gegaan. De rest ook ter plaatse gekocht en later weer weggegegven. Dat reisde lekker licht!
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 22:49
True....

Daarentegen is Kroatië wel.mega goedkoop qua eten...
En eten is buiten ons budget, dat doen we thuis ook dus reken ik niet speciaal in mijn reiskosten
Verkijk je daar niet op. Ik vond het zeker niet megagoedkoop daar. Vaak toch wel 10-15 euro voor een hoofdgerecht. Boodschappen zijn ook niet spotgoedkoop, wel iets goedkoper dan in Nederland.
En 't is natuurlijk hier 'n ijsje, daar 'n terrasje etc. Dat loopt hard op als je op vakantie bent. Al ga je maar af en toe bij de lokale supermarkt snaai halen, dan nóg!
Ik ken iemand uit Kroatië. Ik vertelde hem dat ik daar tien jaar geleden op vakantie was en dat het uit eten gaan in Pula zo goedkoop was. Hij vertelde toen dat de prijzen met name in de toeristische plaatsen daar de laatste jaren enorm gestegen zijn.
Ik heb even gekeken.
623 euro vlucht, met bagage 2x 15kg: 734 euro.
21 nachten á 75 euro: 1575 euro.
Dan zit je al op minimaal 2300 euro. Zonder vervoer ter plekke, vermaak en eten.
Denken dat je niet meer aan eten uitgeeft dan thuis is niet realistisch.
Ik zou je budget een beetje opschroeven dus.

Verder is het natuurlijk een prima idee niet voor een "standaard" vakantie op de camping in Frankrijk of all-in naar Turkije te gaan.
Als je toch in Europa blijft, waarom dan niet met eigen auto (of hebben jullie die niet?).

Dan ben je veel flexibeler en kan je tenminste op die rustige, leuke niet al te toeristische plekjes ook komen.
laurish schreef:
18-11-2017 22:46
Marokko ! Absoluut Marokko.
Ik.deed t dit jaar in mn eentje met mn 4 en 7 jarige dochter.
Ik had ( maar alleen omdat ik in mn eentje was) sommige accommodatie vastgelegd .Ik vloog en huurde n auto en reisde rond😊

Gaan! Fantastisch land, mensen, natuur, cultuur!
Ga naar Essouira! Aan de kust ...!
Ga naar Taroudant ( klein marrakech)
De woestijn in.

Koop/ leen een Lonely planet en goooo💓
Is Marokko niet veel te warm in de zomervakantie ?

In ieder geval wel een heel gave bestemming !
Voor To, weet niet of je er goedkoop heen kan vliegen. Maar Macedonië, Tsjechie/Slowakije zijn ook niet te duur en leuk.

Baltische Staten lijkt me ook super (maar ben daar nog niet geweest).

Via airbnb kan je vaak in (hoofd) steden leuk geprijsde appartementen/huizen huren.
Hier ook met heel kleine kinderen de wereld over gereisd. Daar hebben ze nu inderdaad geen herinneringen meer aan.

Maar vind dat zelf altijd zo'n lulreden. Kleine kinderen weten toch ook niet meer, dat ze in de duurste kinderwagen hebben gelegen. Of dat ze naar de dierentuin of kinderboerderij zijn geweest toen ze 2 waren ? Dat doe je om opdat moment je het zelf leuk vond en/of het voor de kinderen leuk was.
anoniem_63621c7a12117 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 11:32
Reden: Spelfoutje
0.24% gewijzigd
Hetismogelijk schreef:
19-11-2017 09:39
Ik ken iemand uit Kroatië. Ik vertelde hem dat ik daar tien jaar geleden op vakantie was en dat het uit eten gaan in Pula zo goedkoop was. Hij vertelde toen dat de prijzen met name in de toeristische plaatsen daar de laatste jaren enorm gestegen zijn.
Overal in het ‘Oostblok’, het zijn inmiddels de prijzen die in het westen ook gehanteerd worden.
Heel avontuurlijk. :| Ik zou wel in Europa blijven. Zulke jonge kinderen zou ik niet willen blootstellen aan inentingen en malariapillen.
Mij lijkt dat gesjouw persoonlijk helemaal niets, en al helemaal niet als je elke cent drie keer moet omdraaien.
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 22:30
Kroatië vliegen ben je nog geen 600 kwijt retour, casablanca 1200... er zijn genoeg appartement e.d.voor minder dan 80 euro per nacht te boeken hoor
Wow zoveel? Dan zou ik toch serieus Azië overwegen. Wij hadden vorig jaar een retour Jakarta voor dat bedrag, vertrek 12/7 (wel vanaf Dusseldorf). Dan ben je in ieder geval ter plekke veel minder kwijt aan slapen, eten en reizen.
En wat versta je nou precies onder backpacken? Rondreizen maar dan met een rugzak voor je kleding ipv een koffer? En wil je die hotels van tevoren reserveren of niet? Dat laatste associeer ik dan weer met backpacken. Dat zou ik in Kroatië dan weer niet doen met 5 personen in het hoogseizoen. Het is gewoon de laatste jaren erg populair geworden daar, echt iedereen gaat erheen. Toen ik vroeger backpackte door voormalig Joegoslavië en Griekenland in de jaren '80 hebben we wel eens op het dak van een hostel geslapen of op het strand, maar dat zou ik met 3 kleine kinderen niet doen, voor mezelf trouwens inmiddels ook niet meer.
Wij hebben afgelopen jaar een rondreis gemaakt door Java maar met koffers ipv rugzakken (dus het was geen backpacken), deels trein, deels auto met chauffeur, maar wij hebben grote kinderen, dus ieder kon zijn eigen koffer tillen in en uit de trein. Ik zou niet weten hoe ik dat met 3 kleine kinderen moest doen. In Indonesië komen op de grote stations gelijk dragers de trein in rennen, dus dat is fijn met kleine kinderen, maar ik denk dat dat in Kroatië niet zo is. Wij hadden alle hotels vooraf gereserveerd, maar ik heb niet de indruk dat dat absoluut noodzakelijk is op Java. Er zijn bijna geen toeristen daar, alleen bij de Bromo.
Nou ja, ik geef leuke tips nav je vraag en dan blijk je zo'n extreem budget te hebben. 3000 euro met 6p in het hoogseizoen incl alles. Pffff. Waarom zet je dat er niet bij? Daarvan wordt het toch een heel specifieke vraag?
MoirenPhae schreef:
19-11-2017 11:42
Overal in het ‘Oostblok’, het zijn inmiddels de prijzen die in het westen ook gehanteerd worden.
Dat vind ik toch niet helemaal waar hoor. Een familielid woont in Hongarije en dat is echt onwijs goedkoop. Supermarkt trouwens niet, maar wel uit eten of een terrasje pakken. Is wel in de middle of nowhere trouwens, maar ook Boedapest vind ik nog heel aardig geprijsd, ben ik in december 2015 voor het laatst geweest. En mijn broer was onlangs een weekendje Sofia, was echt heel erg goedkoop zei hij.
Nou Lattemachiato, over Java hoeft to zich geen zorgen te maken, haha!
esther766 schreef:
19-11-2017 11:55
Nou ja, ik geef leuke tips nav je vraag en dan blijk je zo'n extreem budget te hebben. 3000 euro met 6p in het hoogseizoen incl alles. Pffff. Waarom zet je dat er niet bij? Daarvan wordt het toch een heel specifieke vraag?
Het is voor 5, maar alsnog is dat weinig. Ik heb trouwens de indruk dat dat budget voor de tickets is, omdat ze het later over tickets naar Split voor €600 heeft. Dan zou je daar dus niet meer kunnen eten en slapen, zelfs als het heel erg goedkoop is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven