Bali / Lombok
vrijdag 8 maart 2013 om 19:53
In augustus wil ik met mijn vriend 2,5 week naar Bali en Lombok. Maar ik vraag me af wat wijsheid is qua het boeken van hotels. Is het handig om 1 hotel te boeken in 1 plaats op beide eilanden en vanuit daar het eiland te bekijken? Of is het handig om bijv. 3 nachten in Kuta te zitten op Bali, drie nachten in een andere plaats, etc? En dat alles van te voren thuis regelen? Daar kom ik namelijk helemaal niet uit.
En indien het laatste.. Wat zijn leuke plaatsen om te verblijven op beide eilanden?
En indien het laatste.. Wat zijn leuke plaatsen om te verblijven op beide eilanden?
vrijdag 8 maart 2013 om 20:06
vrijdag 8 maart 2013 om 20:12
Ik zou niet op een plek per eiland blijven, maar het is net wat je zelf leuk en prettig vind. Ben je wat avontuurlijker ingesteld en wil je vooral veel zien, zou ik dus meerdere plaatsen kiezen. Indien je gewoon graag in een resort of prive villa aan het strand verblijft is het maar romslomp om steeds te moeten verkassen. Ik ben eind mei ook weer op Bali en Lombok, maar ga rondtrekken (incl. Sumatra en Java).
vrijdag 8 maart 2013 om 20:22
Je kunt heel makkelijk online allerlei hotels boeken tijdens je vakantie en voor de eerste nacht(en) van tevoren. Kijk op tripadvisor en in de lonely planet voor goede hotels. Kuta is inderdaad erg druk, Sanur vond ik leuker. Ubud is ook mooi, met veel mooie hotels. Probeer ook naar een van de Gili's te gaan. Veel plezier!
vrijdag 8 maart 2013 om 21:54
Ons route was zo: Sanur, Ubud, Lovina, Padang Bai en vandaar de ferry naar Lombok. Op Lombok alleen in Senggigi gebleven. Ook nog een dagje Gili eilanden, weet even niet meer welke, de dichtstbijzijnde. Viel mij persoonlijk een beetje tegen maar kan zijn dat die andere 2 mooier zijn... En vandaar uit met een scooter het eiland rond. Maar helemaal in het zuiden zijn we helaas niet geweest maar we hadden gewoon geen zin om weer te verkassen. Ik had alleen de eerste 2 of 3 nachten in Sanur geboekt, verder niks. Niet nodig, er is zoveel aanbod overal.
vrijdag 8 maart 2013 om 23:30
Ik zou alleen de eerste 2 nachten boeken en de rest ter plekke regelen. Kuta vond ik vreselijk dus dat vind ik geen aanrader. Sanur vond ik weer wat saai.. Ubud vond ik erg leuk en van daaruit hebben wij alle bezienswaardigheden gedaan. Dat kan prima van daaruit. Wij zaten uiteindelijk 4 nachten in Ubud, 2 in sanur en 1 Kuta omdat het dichtbij het vliegveld lag...
En de gili's zijn een aanrader!
En de gili's zijn een aanrader!
zaterdag 9 maart 2013 om 08:29
Op Bali zou ik ook voor meerdere plekken kiezen en inderdaad de Gili's niet overslaan! Je kunt daar zo prachtig snorkelen! (voor 6 euro kan je een hele dag mee op een bootje met gids die verschillende plekkem aandoet, je ziet kleurrijke vissen en koraal, knalblauwe zeesterren en helemaal geweldig: zeeschildpadden. De gids gaat mee om de schildpadden aan te wijzen. Echt super was dat!
Naar kuta zou ik ook nooit gaan. Op heel Bali worden wel veel dezelfde tours aangeboden, dus als je besluit op 1 of 2 plekken te blijven kun je nog wel makkelijk overal komen.
Naar kuta zou ik ook nooit gaan. Op heel Bali worden wel veel dezelfde tours aangeboden, dus als je besluit op 1 of 2 plekken te blijven kun je nog wel makkelijk overal komen.
zaterdag 9 maart 2013 om 10:59
Stel dat dan inderdaad op twee plekken wil verblijven op Bali... Welke zouden jullie aanraden? En op Lombok?
Ik keek net op booking en het valt me op dat je voor heel weinig geld zeer redelijke hotels kunt boeken. Klopt dat of zijn dat gewoon een soort hostels? Met heel weinig geld bedoel ik echt 10 euro voor een 2persoonshotelkamer. Niet dat ik dat per se wil (40/50 euro per nacht zou prima zijn) maar het viel me wel op!
Ik keek net op booking en het valt me op dat je voor heel weinig geld zeer redelijke hotels kunt boeken. Klopt dat of zijn dat gewoon een soort hostels? Met heel weinig geld bedoel ik echt 10 euro voor een 2persoonshotelkamer. Niet dat ik dat per se wil (40/50 euro per nacht zou prima zijn) maar het viel me wel op!
zaterdag 9 maart 2013 om 12:18
zaterdag 9 maart 2013 om 13:54
Kijk eens op www.agoda.n voor hotels en resorts. Niet duur en van te voren te boeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 9 maart 2013 om 22:26
Ik sluit me helemaal aan bij hoelahoepje wat de plaatsen betreft. Maar nogmaals, sla de gili's niet over
.
Hotels hoeven er helemaal niet duur te zijn, maar dat bepaald je zelf, ligt aan watvoor luxe je wilt. En op booking.com of als je de sites van de hotels zelf googelt, zul je wel kunnen zien of het om een hostel of een luxe resort gaat....
Raften bij ubud (kan ook vanuit onder andere sanur) is trouwens ook erg leuk. En bij sanur kun je de sea walk doen, met een soort astronautenhelm over de zeebodem lopen, leuk als je nog nooit gedoken of gesnorkeld hebt.
Hotels hoeven er helemaal niet duur te zijn, maar dat bepaald je zelf, ligt aan watvoor luxe je wilt. En op booking.com of als je de sites van de hotels zelf googelt, zul je wel kunnen zien of het om een hostel of een luxe resort gaat....
Raften bij ubud (kan ook vanuit onder andere sanur) is trouwens ook erg leuk. En bij sanur kun je de sea walk doen, met een soort astronautenhelm over de zeebodem lopen, leuk als je nog nooit gedoken of gesnorkeld hebt.
zaterdag 9 maart 2013 om 23:30
Inderdaad alleen eerste hotel boeken. Vanuit eerste hotel kun je laten bellen naar tweede etc. Zeker ook naar gili. En er ligt nog een klein eilandje heel vlak naast Bali weet naam even niet meer , iig met heel mooi strand met hoge spectaculaire golven noemen ze dream beach. Ook leuk fietsen huren bij ubud en door de rijstvelden fietsen!
zondag 10 maart 2013 om 05:57
Zou op bali echt niet op 1 plek verblijven, op gegeven moment saai en alles niet bereikbaar in 1 dag. Zou paar nachten zuiden (legian), 2 nachten ubud en paar nachten noorden doen (bijv lovina of amed). Als je can duiken houd zeker noorden, noord west richting veerboot naar java is heel mooi om te duiken(pulau menjangan).
Lombok ook mooi, en veel minder platgelopen (op sengiggi en gilli eilanden na).
Gilli eilanden vond ik ook heel fijn voor strand en snorkelen duiken, is 12 jaar geleden, toen heel kleinschalig, rustig en relaxt, geen idee hoe het dat nu is.
Wij waren ook juli en aug toen niks geboekt en nooit ergens geen plek gehad, maar dat is dus wel 12 jaar geleden. Daarom zijn mijn ideen van overnachtingsprijzen waarschijnlijk ook niet representatief (tussen 3-20 euro p nacht allemaal voor prima kamers/hutjes met eigen badkamer).
Lombok ook mooi, en veel minder platgelopen (op sengiggi en gilli eilanden na).
Gilli eilanden vond ik ook heel fijn voor strand en snorkelen duiken, is 12 jaar geleden, toen heel kleinschalig, rustig en relaxt, geen idee hoe het dat nu is.
Wij waren ook juli en aug toen niks geboekt en nooit ergens geen plek gehad, maar dat is dus wel 12 jaar geleden. Daarom zijn mijn ideen van overnachtingsprijzen waarschijnlijk ook niet representatief (tussen 3-20 euro p nacht allemaal voor prima kamers/hutjes met eigen badkamer).
zondag 10 maart 2013 om 07:01
In twaalf jaar is er inderdaad wel wat verandert leentjuh
. Gili trawangan is nu bijvoorbeeld een en al hotel en restaurants
, de andere gili's zijn nog wat rustiger. Maar neemt niet weg dat je er prachtig kunt snorkelen en er een echt eiland sfeertje hangt.
Tip indien je mocht gaan naar de gili's: neem een pilletje tegen zeeziekte in op de boot er naartoe voor de zekerheid. Gewoon primatour van de drogist hier is prima, maar het is een speedboat en die tetst nogal op het water
. Ik was blij met deze tip met alle groene mensen om me heen iig
.
, de andere gili's zijn nog wat rustiger. Maar neemt niet weg dat je er prachtig kunt snorkelen en er een echt eiland sfeertje hangt.
Tip indien je mocht gaan naar de gili's: neem een pilletje tegen zeeziekte in op de boot er naartoe voor de zekerheid. Gewoon primatour van de drogist hier is prima, maar het is een speedboat en die tetst nogal op het water
zondag 10 maart 2013 om 09:58
Ja inderdaad, ik dacht het niet nodig te hebben maar omdat die persoon het zo nadrukkelijk had gezegd dacht ik ik doe het toch maar. En had mooi nergens last van (anders misschien ook niet, maar dat weten we niet) en heb nog wat pilletjes uitgedeeld voor de echt zieke mensen op de terugweg, nu gaan ze altijd mee op reis
.
zondag 10 maart 2013 om 11:34
heeft er hier nog iemand tips voor accomodatie in Ubud die wel lekker relaxed is, met zwembad, maar geen 150 euro per nacjt kost? We hadden Tegal Sari op het oog, die wordt enorm gepromoot op Tripadvisor, maar die zitten helaas al vol (voor oktober!!!). Daar had je een kamer met eigen terras met uitzicht op de rijstvelden voor 35 euro! Net buiten t centrum..leek ons heerlijjk, maar helaas dus
zondag 10 maart 2013 om 12:08
het Casa Ganesha Hotel lijkt mij wel OK:
http://www.agoda.nl/asia/ ... sMKJsEJFdtUpZIEEhI&tyra=1|9
Net als Ketut´s place
http://www.agoda.nl/asia/ ... sMKJsEJFdtUpZIEEhI&tyra=1|27
http://www.agoda.nl/asia/ ... sMKJsEJFdtUpZIEEhI&tyra=1|9
Net als Ketut´s place
http://www.agoda.nl/asia/ ... sMKJsEJFdtUpZIEEhI&tyra=1|27
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 10 maart 2013 om 13:23