Bangkok

18-08-2012 16:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben gisteren besloten om met vrienden 10 dagen Bangkok te gaan doen. Waarschijnlijk van daaruit nog een eilandje pakken.

Is het beter (goedkoper) om gewoon een ticket te boeken en daar een hotel te zoeken of een pakket te doen via een reisorganisatie?

Hebben jullie misschien tips voor leuke niet te dure hotels?

Wie kan mij helpen. Alvast bedankt.
Vergelijk, meestal is los ticket goedkoper maar je hebt ook aanbiedingen incl 1-3 nachten bangkok wat weer goedkoper is ( bv greenwood )
Ow en prince palace hotel in bangkok vind ik een aanrader, groot, luxe en vaak goede prijzen!!
Los ticket. In BKK heb je zat leuke goedkope dingen.

BTW, 10 dagen BKK is voor mij teveel. Ik vind 3 dagen leuk, op zijn hoogst, en dan verkas ik naar een leuk eilandje en/of naar het noorden.

Het is een heksenkerel daar, hoor, dat zou ik geen 10 dagen volhouden
Yasmijn, 10 dagen lijkt mij ook veel te lang maar vrienden zijn echte stadsmensen. Ze houden bijv. ook erg van Hong Kong.

Jua bedankt voor je tip.
Vanaf BKK zit je heel snel op een eiland of aan het strand. Ik zou zeker geen 10 dagen in BKK blijven.

Prince Palace is prima, ben ik ook twee keer geweest. Alleen wel een hotel waar je veel Nederlanders tegenkomt (want hij zit vaak in bij pakketreizen). Er zat wel een Nederlandse reisorganisatie in het hotel, Greenwood (zit dat er nog steeds eigenlijk?) Dat kán handig zijn. Alleen kun je overal in BKK tourtjes boeken dus ik denk dat je elders goedkoper uit bent. Trouwens ook nog wel de nodige Russen in Prince Palace hotel. Niet zo leuk.

Geen idee wat je budget is maar als je niet heel erg op de bahts hoeft te letten zou ik Banyan Tree hotel boeken.

Ticket ook los boeken en de rest lekker in BKK zelf regelen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Vanuit de stad kun je van alles ondernemen om daar even lekker weg te zijn. Je zit al snel in het groen, dus dat is mogelijk een optie voor je. Tien dagen... ik zou er zelf niet aan moeten denken...
Mooi hotel dat Banyan Tree Winterdip.

We gaan ook zeker andere dingen doen hoor, blijven zeker niet 10 dagen in BK. Moet er ook niet aan denken, wil ook een beetje frisse lucht en natuur.
Lebua in Bangkok. Heerlijk hotel, mooie bar op de 62ste etage, grote kamers (eigenlijk een soort appartementje, 66m2, keukentje, ruim woongedeelte, grote slaapkamer.

Maar 10 dagen in BKK? Nee, dat is echt te lang. Je komt er niet echt tot rust - er is altijd, overal herrie (behalve in Lumpini), het is er smerig (uitlaatgassen, niet struikelen op straat want dan mag je meteen een tetanus shot halen ).

Als ik jou was zou ik in BKK zoeken op latestays.com Leuk appartement of hotel op een van de eilanden en dan vanaf BKK vliegen of met de trein en dan met een bootje.

Of kijk eens op Micazu.nl Particuliere woningen te huur van NL'ers in het buitenland.
quote:annmary64 schreef op 18 augustus 2012 @ 17:46:

Mooi hotel dat Banyan Tree Winterdip.

We gaan ook zeker andere dingen doen hoor, blijven zeker niet 10 dagen in BK. Moet er ook niet aan denken, wil ook een beetje frisse lucht en natuur. Alleen al door de klamme hitte moeilijk te vinden
Banyan Tree is heerlijk! Hebben ook een hele goede spa in het hotel (heeft al meerdere prijzen gewonnen). Wij sloten onze Azië reizen altijd af met een paar dagen luxe in dat hotel.

Goed dat je geen 10 dagen in BKK blijft. Persoonlijk zou ik het er wel 10 dagen uithouden, ik hou van die stad. Maar als je in totaal 10 dagen naar Thailand gaat is het zonde om de stad niet uit te gaan.
Je kunt in Thailand heel makkelijk zelf een hotel of een trip boeken. Hua Hin is een badplaats in de buurt van Bangkok.
Bedankt voor alle tips. Maandag gaan we het bespreken.

Ben benieuwd.

Gr. Annmary
Persoonlijk vind ik 10 dagen eigenlijk te kort voor zo'n lange reis maar helaas zit langer er niet in.
Tien dagen is ook wel kort. Maar goed, gewoon zoveel mogelijk eruit halen, je kan altijd nog terug! Ik neem aan dat je wel zorgt dat je een rechtstreekse vlucht boekt als je maar tien dagen gaat.
Ja ben zeker op zoek naar een rechtstreekse vlucht. Wil geen tussenstop.
Wat ook leuk is om te doen ( idd te boeken ter plaatse ook bij greenwood) is een klongtocht ; ga je met zon klein bootje ( of meerdere soorten) over de riviertjes in bangkok ( buitenwijkjes in de natuur)

Leuke afwisselijk van drukte en ziet wat meer buiten de stad zelf

Overig is 10 dagen bangkok idd erg veel en 10 thailand kort.
Eerste twee nachten vast in Nederland boeken en vervolgens verder ter plekke verder bekijken. Misschien een ander hotel, ander plek, et cetera. Genoeg keuze. Je kan makkelijk naar een eiland vanuit BKK, maar je kan ook gemakkelijk natuur reservaten bezoeken enzovoorts.
In de buurt van MBK zijn een hele rits goeie hotels, centrale plek en je zit dan ook vlakbij de skytrain, ook niet onhandig. Of als je goedkoper wil, Kao San road buurt, of China town.

Ik zou vlucht en hotel los van elkaar boeken. Kijk eens op Tripadvisor.com.

Ga fietsen in Bangkok met Co van Kessel of André Breuer.

Ik zou niet naar Hua Hin gaan, da's een soort Pattaya in het klein, met veel girliebars en dikke mannen. bleh! op 3 uur met de bus van Bangkok ligt Ko Samet, met van die witte stranden enzo en hutjes op het strand... of nog 2 uur verder zit je op Koh Chang, ook lekker.
Ko Samet en Koh Chang klinkt ook heel erg goed, heb er zin in.

Ik ga straks Tripadvisor ff kijken.

Bedankt allemaal voor jullie tips.
Koh Chang is erg fijn. kan het Bampu Hotel op Koh Chang aanraden. Het is trouwens vaak goedkoper via internet de hotels te boeken. Dus hotel bekijken, dan in een internet cafe boeken.
Wij zijn net terug uit Bangkok. We hadden er 3,5 dag en ik had er best nog een paar dagen kunnen zitten. Ik vond het helemaal niet zo hectisch. Maar wij waren twee weken voordien in Jakarta en volgens mij is alles rustiger dan Jakarta

Nu, voor tien dagen zou ik ook wel voor een vijf-vijf verdeling gaan.

Ons hotel was super: Anantara Bangkok Sathorn. We betaalden iets van 85 euro voor vier personen per nacht en hadden een ruim appartement met twee slaapkamers, een strakke, witte inrichting en twee badkamers. Ontbijtbuffet zat erbij en was ruim (niet gigantisch, maar zeker ruim voldoende keuze). Ze hebben ook een hele mooi, groot zwembad.

Locatie was wat minder, maar taxi's kosten geen drol.

Wij hadden losse vluchten geboekt en het was zo'n deal waarbij je dan minstens twee nachten moet bijboeken om een betere ticketprijs te krijgen. We vlogen met Qantas/British Airlines (tussenstop in Londen dus).

We hebben de klassiekers bezocht (grand palace, golden buddha....), geshopt (Central World -ga zeker ook naar de supermarkt- en MBK voor goedkoop spul), een hypertoeristische maar wel lekkere dinnercruise gedaan (Loy Nava), de snakefarm (voor de kinderen), gewandeld door Chinatown en Little India....Ga er echt met plezier nog eens terug!

Fijne reis!
quote:annmary64 schreef op 18 augustus 2012 @ 18:17:

Ja ben zeker op zoek naar een rechtstreekse vlucht. Wil geen tussenstop.Wij vliegen altijd met Eva Air.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ook erg leuk is een fietstour doen in Bangkok , er zit een Nederlander volgens mij die al jaren zulke tours doet .
***zwaait vanuit Bangkok**

Wij zijn op de bonnefooi aangekomen in BKK vanuit Vietnam, en hebben ter plekke een hotelletje gefixt. Voor een prikkie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven