Barcelona

02-03-2012 10:46 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik ga eind maart een lang weekend naar Barcelona toe.WIe heeft er nog leuke bezienswaardigheden die we beslist moeten gaan zien.En oja ons hotel staat aan de Ramblasmarkt!!
http://www.wereldreisgids.nl/spanje/bar ... attegrond/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.stedentrip.com/bezienswaardigheden-barcelona
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb je al een boekje? en naar aanleiding daarvan al ideeen of vragen? Hou je van architectuur? Er zijn nl nog al wat bezienswaardigheden en er is voor ieder wat wils.

zie bv http://wikitravel.org/en/Barcelona#b
Natuurlijk de Sagrada Familia. En naar het stadswijkje Barcelonetta (aan zee). Maar de belangrijkste tip voor Barcelona: let héééél erg goed op je spullen. Bij ons werden in één week drie pogingen gedaan ons te bestelen. Dat hebben we verder nog nooit meegemaakt op onze vakanties.
Ik ben vorig jaar januari geweest en het is echt een hele gave stad! Ik heb heel veel gehad aan het boekje 100% Barcelona, staan leuke tips in waar je kunt eten en er staan wandelingen in en er zit een plattegrond bij. Maak zeker gebruik van die hop-on/hop off bussen want die brengen je naar alle mooie plekjes. Ik vond het parc Guell en echte aanrader!
Tis wel handig als je even je interesses aangeeft en of je graag alle bekende, toeristische high lights wilt zien (maar die kun je zelf ook wel vinden) of dat je het niet erg vindt om die te missen en dan andere zaken gaat bekijken.

Wil je musea in of liever veel buiten lopen? Wil je alle drukke (winkel) s traten meekrijgen of liever wat achteraf? enzovoort.
Ik zou zeggen ga naar google en type daar in

Barcelona site:viva.nl kom je allerlei topics tegen met leuke onderwerpen.
@vrouwke79 Vind je Hop on/Hop off niet relatief duur als er ook prima openbaar vervoer in de stad is? Ik heb iig nooit behoefte gehad aan hop-on/off.
Als je 'op z'n Amerikaans' zo veel mogelijk wilt zien en er alleen een foto van wil maken, is de 'bus turistic' geweldig. Maar ik vind hem inderdaad ook duur (en heel vaak erg vol!) terwijl je in Barna juist zo veel kunt lopen met af en toe een metro. Vv met de metro naar de Sagrada en dan terug lopen. Of met de metro naar Placa Espana, dan de Montjuic op en met het kabelbaantje terug de stad in.

Dan zie je ook heel veel, en juist wat meer het eigene van de stad.
Kies zelf inderdaad bijvoorbeeld 3 dingen uit die jezelf interessant vind, stad is best groot.

Barcelona card kan handig zijn voor openbaar vervoer. Je kunt ook gewoon zo'n toeristische lijnbus met open dak pakken.

Pas op je spullen, pikken komt gewoon voor. Mensen die bedelen aan je tafeltje kan soms ook wennen zijn op de Ramblas.

De gotische wijk ligt achter de Ramblas, lekker verdwalen.

Kijk waar je gaat eten, veel plekken zijn relatief duur, hebben standaard toeristische menu's (paella uit de magnetron: niet lekker) neem bijv. tapas bij Barceloneta.

Winkels gaan in de middag even dicht, avondeten is laat.

Er zijn genoeg parken, een dierentuin, magische fonteinen en heel veel moois van Gaudi.

Enjoy!
Where so ever you go, go with all your heart,
@borderwalk We hadden ook zo'n barcelonacard voor 3 dagen voor openbaar vervoer en kortingen op musea's en dus ook op deze bus. Het is niet goedkoop maar je bent wel in kortere tijd op mooie plekken dan dat je alles met de metro uit moet zoeken, maar das ieder voor zich. Wij hebben van allebei gebruik gemaakt...
Parc Guell, Montjuic, Placa Reial, Boqueria (op Ramblas), Barri Gotic, El Raval (deze wijk wordt in de reisgids soms ontraden maar is een erg gezellig volkswijk met lekkere restaurantjes, 's avonds in je eentje wat minder).

De ramblas zelf vond ik niet echt te gek, zo ontzettend druk.

Heel veel plezier!
Ik vond de hop-on, hop-off bus tour juist wel erg leuk! Daarnaast zijn Sagrada Familia, Parc Guell en Bouqueria erg leuk!!
De Ramblas is het drukst zo tussen 14 en 21u. Ga je buiten die tijden (of er net tegen aan), heb je wel de gezelligheid en de straatartiesten, maar niet zo veel drukte. Overigens lopen er op het hoogtepunt (zaterdag om een uur of 8) ook nog steeds érg veel Barcelonezen, dus het is niet alleen maar toerisme.

Ik weet niet of ze het nog steeds doen, op zondagochtend of -avond voor de kathedraal (de Gotische) de Sardana dansen? Té leuk...

Zeker doen: op een avond naar Place Espanya voor de magische fontein (pont Magic). Even googelen om te kijken hoe laat het begint.
Bedankt voor jullie snelle tips.Barcelonakaart voor de metro hebben we ook voor 4 dagen.En verder willen we eigenlijk van alles wat meepikken.Dus winkelen,cultuur snuiven,En van dat pikken zijn we ook al voor gewaarschuwd idd.
Pikken:

- zigeunerachtige vrouwen die je bloemen willen aanbieden;

- iemand die voor je op de roltrap staat en ineens van alles laat vallen, zijn handlanger staat achter je;

- voor mannen: in de metro (terwijl je je vasthoudt aan zo'n stang) ineens in je kruis gegrepen worden... terwijl je zelf ook je kruis grijpt, wordt je broekzak leeg gehaald (serieus uit betrouwbare bron dit verhaal!!).

- iemand die in het park gezellig naast je komt zitten kletsen terwijl je tas aan de andere kant staat;

- op een terrasje terwijl je tas op de stoel naast je staat en je een foto maakt van de omgeving.

Ik wil niemand bang maken, maar blijf écht te allen tijde op je tas letten, dat is eigenlijk het belangrijkste. Als je echt goed oplet, ben je überhaupt niet zo snel een doelwit.
Wij zijn pas geweest, ook een lang weekend. Wij hadden een hotel in de haven, vlakbij het begin/eindpunt van de kabelbaan, die vond ik door het indrukwekkende uitzicht erg de moeite waard uiteraard op de Montjuic geweest. Verder zijn we bij de Sagrada Familia geweest en Parc Güell. Uiteraard ook veel (te veel ) en lekker gegeten.

Als je een beetje je gezonde verstand gebruikt hoef je niet bang te zijn bestolen te worden hoor. Gewoon je geld op je lichaam dragen, niet in je tas. En verder iedereen die bedelt om geld negeren. Ik doe net alsof ik ze niet versta (terwijl ik wel Spaans spreek ).
Ga naar een infopunt op het station en vraag een stadskaart en een metrokaart en ga met de metro, goedkoop, snel en je komt overal snel! En kijk uit op de Ramblas, er wordt ontzettend veel gejat. Je kan de toeristische hoogtepunten wel zien in 1 of 2 dagen, maar daarnaast zou ik wat andere dingen vooraf uitstippelen met behulp van een gidsje ofzo.
quote:Kastanjez schreef op 02 maart 2012 @ 14:08:

Pikken:

- zigeunerachtige vrouwen die je bloemen willen aanbieden;

- iemand die voor je op de roltrap staat en ineens van alles laat vallen, zijn handlanger staat achter je;

- voor mannen: in de metro (terwijl je je vasthoudt aan zo'n stang) ineens in je kruis gegrepen worden... terwijl je zelf ook je kruis grijpt, wordt je broekzak leeg gehaald (serieus uit betrouwbare bron dit verhaal!!).

- iemand die in het park gezellig naast je komt zitten kletsen terwijl je tas aan de andere kant staat;

- op een terrasje terwijl je tas op de stoel naast je staat en je een foto maakt van de omgeving.

Tsja, ze stelen zelfs (uit) je tas als ie om je stoel hangt terwijl je op een terrasje zit, of ze snijden hem open terwijl je uit een drukke metro stapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven