B&B Frankrijk
woensdag 25 januari 2012 om 12:03
Hi allen,
Mijn ouders zijn in maart 30 jaar getrouwd, daar hoort natuurlijk een mooi cadeau bij. Graag zou ik ze een weekendje weg in Frankrijk geven. Ze houden erg van natuur om te wandelen of te fietsen maar gaan helaas uit hen zelf nooit eens buiten Nederland.
Nu ben ik op zoek naar een leuke knusse intieme B&B. Het liefst in en rond noord Frankrijk omdat het natuurlijk wel aan te rijden moet zijn. Nu heb heb ik zelf al veel zitten googlen maar kom toch niet echt tegen wat ik voor ogen heb. Wat ik leuk vind is vaak al weer 11 uur rijden wat niet te doen is voor een weekend weg..
Misschien hebben jullie een idee wat leuk zou kunnen zijn, wellicht een B&B wat wat verstopt is op internet maar het meer moet hebben van mond op mond reclame ...
Hier wat links van wat ik leuk vind maar helaas te ver.
Maison 9
la buissonniere
Mijn ouders zijn in maart 30 jaar getrouwd, daar hoort natuurlijk een mooi cadeau bij. Graag zou ik ze een weekendje weg in Frankrijk geven. Ze houden erg van natuur om te wandelen of te fietsen maar gaan helaas uit hen zelf nooit eens buiten Nederland.
Nu ben ik op zoek naar een leuke knusse intieme B&B. Het liefst in en rond noord Frankrijk omdat het natuurlijk wel aan te rijden moet zijn. Nu heb heb ik zelf al veel zitten googlen maar kom toch niet echt tegen wat ik voor ogen heb. Wat ik leuk vind is vaak al weer 11 uur rijden wat niet te doen is voor een weekend weg..
Misschien hebben jullie een idee wat leuk zou kunnen zijn, wellicht een B&B wat wat verstopt is op internet maar het meer moet hebben van mond op mond reclame ...
Hier wat links van wat ik leuk vind maar helaas te ver.
Maison 9
la buissonniere
woensdag 25 januari 2012 om 12:27
http://www.homelidays.nl/ ... ndbreakfast-422094nl1.htm
woensdag 25 januari 2012 om 12:30
Ehm, Ilss, ik wil niet rot doen, maar als mensen nooit buiten NL op vakantie gaan, zou ik maar eens eerst achterhalen of ze dat nou écht wel zo leuk vinden, naar het buitenland.
Ik heb schoonouders die nog liever omvallen, dan naar het buitenland te gaan.
Maar voor als je 't zeker weet dat ze het zullen waarderen:
www.vlaamsechambresdhotes.com
www.pour-les-vacances.com/bed-breakfast-france
www.bestchambresdhotes.com
Goede sites! Voor nog meer info kun je het beste op de B&B van jouw keuze googlen, dan zie je alle foto's e.d.
Ik heb schoonouders die nog liever omvallen, dan naar het buitenland te gaan.
Maar voor als je 't zeker weet dat ze het zullen waarderen:
www.vlaamsechambresdhotes.com
www.pour-les-vacances.com/bed-breakfast-france
www.bestchambresdhotes.com
Goede sites! Voor nog meer info kun je het beste op de B&B van jouw keuze googlen, dan zie je alle foto's e.d.
woensdag 25 januari 2012 om 13:01
woensdag 25 januari 2012 om 13:06
quote:muze schreef op 25 januari 2012 @ 13:01:
Ja, dán houdt het op hè, als je alles te duur vindt.
Hou ook even in de gaten dat het uit-eten in Frankrijk vrij duur is. Als er bij het B&B een "table d'hote" is, is het helemaal ideaal: -meestal- heerlijk eten tegen een zeer schappelijke prijs, koffie/wijn inclusief.Niet mee eens! Uit eten is nergens in Europa zo duur als in NL, en mijn ervaring is dat je juist in Frankrijk nog zeer betaalbaar een goede maaltijd kunt eten.
Ja, dán houdt het op hè, als je alles te duur vindt.
Hou ook even in de gaten dat het uit-eten in Frankrijk vrij duur is. Als er bij het B&B een "table d'hote" is, is het helemaal ideaal: -meestal- heerlijk eten tegen een zeer schappelijke prijs, koffie/wijn inclusief.Niet mee eens! Uit eten is nergens in Europa zo duur als in NL, en mijn ervaring is dat je juist in Frankrijk nog zeer betaalbaar een goede maaltijd kunt eten.
woensdag 25 januari 2012 om 13:11
Joyce 48,
Die ervaring hebben wij helaas echt niet!
We zijn afgelopen jaar 3 weken in de Languedoc-Roussillon geweest en zijn geregeld verbaasd geweest over de hoge prijzen. Lunch is inderdaad heel goed te doen, maar diner is aan de dure kant. Tenminste, als je in een "goed" restaurant gaat eten en dan bedoel ik geen pizzeria/griek o.i.d.
En ja, we zijn echt wel wat gewend qua prijzen....
Die ervaring hebben wij helaas echt niet!
We zijn afgelopen jaar 3 weken in de Languedoc-Roussillon geweest en zijn geregeld verbaasd geweest over de hoge prijzen. Lunch is inderdaad heel goed te doen, maar diner is aan de dure kant. Tenminste, als je in een "goed" restaurant gaat eten en dan bedoel ik geen pizzeria/griek o.i.d.
En ja, we zijn echt wel wat gewend qua prijzen....
woensdag 25 januari 2012 om 13:17
woensdag 25 januari 2012 om 13:58
Ik heb nog een tip voor een B&B. Niet Frankrijk, maar in de prachtige Belgische Ardennen! Slechts een uur rijden vanaf Maastricht, dus dat scheelt enorm veel reistijd. De eigenaren zijn bijna twee jaar geleden vanuit Nederland verhuist, dus je ouders kunnen er gewoon Nederlands spreken.
Een prachtige omgeving, prachtig uitzicht vanuit de kamers en een hele lieve gastvrouw.
B&B Villa Villettes heeft een website, neem er maar eens een kijkje.
http://villavillettes.nl/
Een prachtige omgeving, prachtig uitzicht vanuit de kamers en een hele lieve gastvrouw.
B&B Villa Villettes heeft een website, neem er maar eens een kijkje.
http://villavillettes.nl/
woensdag 25 januari 2012 om 14:03
http://www.alsacevillage. ... -parc-vosges-du-nord.html
Dit is een geweldig adres. Prachtige omgeving waar je heerlijk kunt wandelen of rondrijden. Dichtbij Nederland (ong. 500 km vanaf Utrecht).
De eigenaresse kookt zelf in haar restaurant, ecologisch verantwoord en met oa ingredienten die zij zelf verzameld in de natuur of in haar grote tuin. Men spreekt zowel Frans als Duits in deze omgeving (misschien handig als je ouders weinig naar het buitenland gaan).
Als je niet bij mw Ullmann wilt eten kan je binnen een km of 15 de duitse grens overgaan en daar is het eten heel veel goedkoper, hoewel deze streek sowieso al niet zo duur is.
Dit is een geweldig adres. Prachtige omgeving waar je heerlijk kunt wandelen of rondrijden. Dichtbij Nederland (ong. 500 km vanaf Utrecht).
De eigenaresse kookt zelf in haar restaurant, ecologisch verantwoord en met oa ingredienten die zij zelf verzameld in de natuur of in haar grote tuin. Men spreekt zowel Frans als Duits in deze omgeving (misschien handig als je ouders weinig naar het buitenland gaan).
Als je niet bij mw Ullmann wilt eten kan je binnen een km of 15 de duitse grens overgaan en daar is het eten heel veel goedkoper, hoewel deze streek sowieso al niet zo duur is.
vrijdag 10 februari 2012 om 15:48
Hoi Ilss,
Ik weet niet of je nog op zoek bent, maar dit is ook een leuke: in noord-frankrijk (600km van Utrecht af) zeer veel natuur in de omgeving, mogelijkheid tot vele verschillende wandelingen en niet te duur! Eigenaren zijn Nederlands:
www.bijonsinhuis.webklik.nl is de huidige website.
Succes!
Ik weet niet of je nog op zoek bent, maar dit is ook een leuke: in noord-frankrijk (600km van Utrecht af) zeer veel natuur in de omgeving, mogelijkheid tot vele verschillende wandelingen en niet te duur! Eigenaren zijn Nederlands:
www.bijonsinhuis.webklik.nl is de huidige website.
Succes!
dinsdag 14 februari 2012 om 22:59
Het klopt dat de Languedoc-Roussillon stront- en strontduur is (je moet wat over hebben voor zongarantie).
Maar als TO iets in Noord-Frankrijk zoekt, dan heeft "Hotel-Restaurant Chez Françoise" echt fantastische betaalbare menu's.
Vlakbij het mooie plaatsje Langres, en op een scheet van de Route du Soleil.
http://www.francoiseseb.fr/index.php
Maar als TO iets in Noord-Frankrijk zoekt, dan heeft "Hotel-Restaurant Chez Françoise" echt fantastische betaalbare menu's.
Vlakbij het mooie plaatsje Langres, en op een scheet van de Route du Soleil.
http://www.francoiseseb.fr/index.php
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"